خرید از سراسر دنیا


» برای انرژی پایدار و کنترل خود و بهتر کردن روزمرگی

برای انرژی پایدار و کنترل خود و بهتر کردن روزمرگی

اگر با بیداری صبحگاهی تان مشکل دارید و نمی توانید سحرخیز باشید روشی که صبح خود را شروع می کنید می تواند روز شما را رقم زده یا خراب کند. روز خود را با سرعتی ناامید کننده شروع می کنید ، تصمیمات سالم بگیرید. به این دلیل که انرژی و خودکنترلی منابع محدودی هستند که با گذشت روز از بین می روند. 


در ساعت 6 صبح باید از خواب بیدار شوند، از پیش هورمون های محرک استرس هوشیاری در بدن آنها در ساعت 4:30 صبح ساخته می شود. اما مردمی که به آن ها هشدار داده نمی شود، بدن از این نوع هورمون ها تولید نمی کند که پس از بیدار شدن منجر به بی حال و سستی بیشتری می شود.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


دانشگاه لیژ نشان داد کسانی که کمی نور خورشید را در اوایل صبح دریافت می کنند، هشیاری بیشتری نسبت به گروهی که از آن محروم بوده اند، دارند. آنها همچنین فعالیت بیشتری در قسمت شناخت مغز خود دارند.

همچنین باعث خواب راحت در شب می شود و به اختلال خلقی فصلی در طول روزهای کوتاه زمستان کمک می کند.

با موجی از هورمونهای استرس از خواب بیدار می شوید، که راه بدن شما برای آماده شدن در روز است. اما اگر شما چرت بزنید، به بدن خود می گویید که کار مخالف آن را انجام دهد، در نتیجه شما در نهایت احساس خستگی و بی حالی بیشتر می کنید.


 افرادی که نقاط فشار خود را ماساژ می دهند، هوشیاری خود را افزایش می دهند.در این مطالعه داوطلبان پنج نقطه از نقاط فشار خود را هر کدام به مدت سه دقیقه تحریک می کنند.


 به طور کلی عملکرد موثر بدن زمانی است که ریتم ثابتی داشته باشد، که خواب زیاد در تعطیلات آخر هفته می تواند آن را قطع کند. اگر شما هر روز در یک زمان مشخص از خواب بیدار شوید، می توانید خود را برای بیدار شدن از خواب بدون ساعت زنگ دار آماده کنید.


با صدای نامطلوب تری از خواب بیدار شوید، هنگامی که چشم خود را باز می کنید تمایل به خواب بیشتر می شود پس سعی کنید از یک صدای ملایم برای ساعت خود استفاده کنید.


 ساعت زنگ دار که اجازه می دهد تا به تدریج از خواب بیدار شوید ممکن است چند لحظه اول تمایل به خواب را آسان تر کند، اما بدترین انتخاب است.


زمانی که شما به طور ناگهانی از خواب بیدار می شوید، احساس تمایل به خواب می تواند بدتر شود.

 تحرک داشته باشید


زمانی که شما تمام شب در خواب بوده اید، خون شما کمی راکد می شود. گردش خون خود را با ورزش کردن زیاد کنید. لازم نیست که یک ماراتن داشته باشید، سه دقیقه یوگا می تواند بدن شما را از خواب بیدار کند.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

شما با عرق کردن و دم و بازدم در طول شب، آب از دست می دهید. بنابراین زمانی که شما از خواب بیدار می شوید به طور طبیعی نیاز به تامین دوباره مایعات بدن خود دارید. یک لیوان آب کافی است.


خوردن قهوه باعث می شود بیشتر بیدار بمانیم. بنابراین وقتی می گوییم قهوه نخورید تا بتوانید صبح ها راحت تر از خواب بیدار شوید ممکن است تعجب کنید! مگر قرار نبود قهوه بیدارمان کند؟


در کوتاه مدت این روش جواب می دهد اما با طولانی شدن مدت استفاده از قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار نتیجه ای کاملا برعکس می گیرید! حتی ممکن است بی خوابی های مداوم را هم به دنبال داشته باشد.


وقتی قهوه می نوشید در بدنتان غدد فوق کلیوی شروع می کنند به آزاد کردن هورمون کورتیزول، هورمونی وابسته به استرس که باعث می شود بدنتان احساس کند اتفاقی در جریان است و باید بیدار بماند اما به مرور زمان وقتی بدن به این مقدار از کورتیزول عادت کند مشکل خواب آلودگی شما هم شروع می شود.


خستگی غدد فوق کلیوی از این دریافت مکرر مشکل خیلی از آدم هایی است که سرشان شلوغ است و خودشان را به قهوه مهمان می کنند!


 مصرف کافئین را کم کنید و کم کم قطع نمایید تا بدنتان به روال عادی خودش برگردد. اگر برایتان خیلی سخت است از قهوه یا نسکافه بگذرید، نوشیدنی های بدون کافئین یا انواع چای گیاهی را جایگزین کنید تا بدنتان به شرایط جدید عادت کند.


رژیم غذایی شما کربوهیدرات کمتر و چربی مفید بیشتری داشته باشد می تواند باعث سحرخیز شدنتان شود. خوراکی هایی مثل آووکادو، برنج قهوه ای، موز و گوشت بوقلمون مقدار زیادی تریپتوآن دارند، آمینو اسیدی که به ترشح سروتونین کمک می کند. سروتونین چیست؟ هورمونی که برای خوب خوابیدن کاملا ضروری است.

خوب بخوابید می توانید راحت هم بیدار شوید! سروتونین باعث می شود ترافیک نرون های عصبی کاهش پیدا کندن و ذهنی آرام را به شما هدیه خواهد داد. رژیم های غذایی اصطلاحا مدیترانه ای رژیم های مناسبی هستندکه شامل مقدار کمی کربوهیدرات و مقدار بیشتری چربی های ضروری می شود.


دل کندن از تختخواب گرم و نرم در یک صبح زمستانی بهترین دما برای ساعاتی که خوابیده اید بین 16 تا 18 درجه سانتیگراد است. دمای بیشتر از این مقدار باشد به راحتی شب نمی توانید بخوابید و صبح هم به سختی از جایتان بلند خواهید شد. اگر کمتر از این مقدار باشد هم دل کندن از خواب خیلی سخت خواهد شد. این بار قبل از اینکه بخوابید دمای اتاق را چک و تنظیم کنید.


نوشیدن آب باعث جریان پیدا کردن اکسیژن می شود و در عین حال مواد سمی و زائد را دفع می کند. مرحله بعدی برای سرحال شدن چیست؟ دوش بگیرید! تغییر دما باعث می شود جریان خون هم تغییر پیدا کند و انرژی شما رو به افزایش بگذارد، طوری که خواب از سرتان بپرد.


دوش گرفتن صبحگاهی برایتان سخت است پاشیدن چند مشت آب خنک به صورت و گرفتن مچ دست ها زیر شیر آب را فراموش نکنید که کارگشا خواهد بود. مرحله آخر را هم به آنهایی معرفی می کنیم که هنوز در مرحله اول مانده اندو نمی توانند زود از خواب بلندشوند: قبل از خوابیدن یک لیوان آب میل کنید، ساعات اولیه صبح خود به خود بیدار می شوید!


می توانید وعده غذایی ناهار را بزرگتر و حجیم تر از همیشه بگیرید و در عوض شام را به ساعت های اولیه شب موکول کنید، آن هم شامی که شامل مقدار کمی هیدروکربن باشد. بعضی از دانشمندان می گویند برای شام غذایی هایی را انتخاب کندی که هضم شدنشان آسان است و بعضی ها می گویند بهتر است غذاهایی بخورید که برای هضم شان زمان بیشتری صرف شود، اینطوری با مشکل افت قند خون در طول شب روبرو نمی شوید و می توانید تا صبح راحت بخوابید.


راحت خوابیدن در طول شب رابطه مستقیم با راحت بیدار شدن صبحگاهی دارد، بنابراین یکی از توصیه های محققان این است که در طول روز حداقل سی دقیقه پیاده روی تند داشته باشید یا به ورزش دیگری بپردازید. این کار باعث می شود انرژی اضافه شما به صورت بالفعل دربیاید و تخلیه شود.

وقتی انرژی تخلیه شود استرس هم کم خواهد شد و آرامش بدنتان بیشتر. همه اینها به شما کمک می کنند خواب خوبی در طول شب داشته باشیدو صبح هم به راحتی از تخت بیرون بپرید.


به تازگی کرم یا ماسکی خریده باشید، همین بهترین انگیزه را به شما می دهد تا خیلی زود بیدار شوید و آن را امتحان کنید. رسیدگی کردن به خودتان را در اولویت قرار بدهید تا متوجه معجزه زود بیدار شدن شوید. امتحان کردن ست های مختلف لباس می تواند انگیزه دیگری برای شما به حساب بیاید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده