خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 14 ماده غذایی که باید در حین شیردهی اجتناب کنید

14 ماده غذایی که باید در حین شیردهی اجتناب کنید

ما به الگوی غذایی شما اشاره می کنیم. بارداری زمانی است که شما ممکن است غذاهای مختلف بخورید تا احساس هوس خود را برآورده کنید. اما به محض تولد کودک ، شما آزادی این را ندارید که هرغذایی را بخورید مادران شیرده برخی مواد غذایی خاصی را مصرف می کنند، نوزادان آن ها از خوردن شیر مادر امتناع کرده و یا در صورت خوردن شیر مادر برخی نشانه هایی از ناراحتی ها در بدن نوزادان دیده می شود. بهتر است با اجتناب از مصرف غذاهای خاص، از هر گونه سوء اثرات آن بر روی نوزاد خود جلوگیری کنید.


غذاهای ممنوعه

شکلات

ادویه جات شامل دارچین، سیر، زردچوبه، فلفل قرمز

مرکبات و آبمیوه آنها، مانند پرتقال، لیمو، لیمو ترش و گریپ فروت

توت فرنگی

کیوی

آناناس

سبزیجات باد آور پیاز، کلم، سیر، گل کلم، کلم بروکلی، خیار و فلفل

میوه های ملین، مانند گیلاس و آلو

روزانه یک فنجان یا دو فنجان قهوه خوب است، اما کافئین بیش از حد می تواند برای خواب نوزاد شما اختلال ایجاد کند یا دادو بیداد او را دربیاورد.

به یاد داشته باشید که کافئین نیز در بعضی از داروها، چای ها و داروهای بدون نسخه یافت می شود.

 

غذاهای ممنوعه شیردهی 

نوشیدنی شما گاهی اوقات الکل داشته باشد، اما نوشیدن بیش از یکی، سطح الکل خون شما را افزایش می دهد و الکل به شیر شما وارد می شود.اگر قصد دارید بیش از یک نوشیدنی را در یک زمان در نظر بگیرید، قبل از شروع دوباره نوشیدن (یا نوشیدن، سپس شراب خود را بنوشید) صبر کنید نیاز به پمپ و تخلیه وجود ندارد مگر اینکه سینه های شما پر باشد و زمان مناسب برای تغذیه کودک شما نیست.


داستان عجیب و غریب قدیمی نشان می دهد که آبجو تیره تولید شیر را افزایش می دهد، اما مطالعات اخیر نشان می دهد این درست نیست و الکل، در واقع، تولید شیر را کاهش می دهد. اگر کودک شما علائم آلرژی (مانند اگزما، اضطراب، احتقان یا اسهال) داشته باشد، ممکن است به دلیل چیزی باشد که او در تماس منظم با آن قرار دارد، مانند صابون، کپسول یا غذاهایی که او می خورد یا ممکن است به غذاهایی که از طریق شیرتان وارد می شود واکنش نشان دهد این معمولا نیاز به کمی کار کارآگاهی دارد ،برای پیدا کردن دقیق چیزی که باعث حساسیت می شود.

 

غذاهای دوران شیردهی

اگر فکر می کنید چیزی که می خورید، سبب ایجاد مشکل برای کودک شما می شود، معمولا چیزی است که شما دو تا شش ساعت قبل از غذا خورده اید. شایع ترین عوامل، شامل محصولات شیر ​​گاو و پس از آن سویا، گندم، تخم مرغ، آجیل و ذرت یا شیره ی ذرت است.

 

قبل از اینکه هر غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، با پزشک کودک صحبت کنید ؛ اگر اجتناب از غذا موجب اختلال در تغذیه شود (به عنوان مثال، اگر شما تمام محصولات لبنی را حذف کنید)، ممکن است لازم باشد از یک متخصص تغذیه برای مشاوره در مورد جایگزینی غذاهای دیگر یا مکمل های غذایی استفاده کنید.


الکل

یکی از مضرترین غذاهایی است که مادران می توانند در طول دوران بارداری و شیردهی استفاده کنند و همچنین مصرف دوز بالایی از الکل می تواند عوارض جانبی شدید در نوزاد شده و حتی پس از مصرف بیش از حد الکل، مقدار شیر مادر هم به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می کند. علائم استفاده از الکل در دوران شیردهی ممکن است شامل ضعف، خواب آلودگی، خواب عمیق تر از حد نرمال در یک نوزاد باشد.


غذاهای تحریک کننده گاز معده 

مادر در دوران شیردهی برخی از غذاهای تحریک کننده گاز معده را مصرف کند، علائم مرتبط با اختلالات معده و نفخ نیز در نوزادان ظاهر می شود. برخی از غذاها ممکن است تحریک کننده گاز معده در مادر نباشد ولی می تواند به علائم تحریک کننده گاز معده در کودکان منجر شود. این غذاها می تواند کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل و فلفل را شامل شود. برخی از غذاهای عدس مانند نیز مثل لوبیا و دانه های سیاه نیز می تواند باعث مشکلات تحریک کننده گاز معده در کودکان شود، خوردن این غذاها باید گاه به گاه صورت گیرد تا بررسی شود که بعد از خوردن این غذاها همچنان مشکلات تحریک کننده گاز معده در نوزادان ادامه دارد و یا نه.


 مرکبات

اسیدهای موجود در میوه های خانواده مرکبات می تواند باعث بثورات جلدی در قسمت ران ها و پاهای نوزادان شود، برخی از ترکیبات اسیدی مرکبات و آبمیوه های آن ها ممکن است شکم نوزاد را تحریک کرده و باعث دل پیچه و یا حتی بثورات جلد در قسمت ران ها و پاهای نوزادان شود.


عدم مصرف مرکبات در دوران شیردهی برای نوزادتان مناسب می باشد، بهتر است که شما از مصرف آن ها در طول ماه های شیردهی خود اجتناب کنید. بنابراین، لیمو، پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت راباید در طول دوران شیردهی از رژیم غذایی خود حذف کنید. شما می توانید سایر منابع ویتامین C مانند انبه و پاپایا را جایگزین میوه های خانواده مرکبات در این دوران بکنید.


غذاهای تند 

مادران در دوران شیردهی نمی توانند در مقابل فلفل اضافی در انواع مواد غذایی مقاومت کنند، اما این موضوع ممکن است در دوران شیردهی رفتار مناسبی نباشد. مادران، در دوران شیردهی باید از طبخ غذاهای تند در منزل اجتناب کنند، زیرا در غیر این صورت تغذیه با شیر"تند" مادر در نوزاد منجر به ایرادگیری او در هنگام شیر خوردن یا بدخویی بعد از مصرف شیر مادر می شود. بنابراین، مادران در دوران شیردهی باید از مصرف سس تند، فلفل تند و غذاهای تند دیگر اجتناب کنند. شما میتوانید ادویه جات را زمانی به وعده های غذایی خود اضافه کرده که نوزادتان شروع به خوردن غذاهای جامد بکند.


سیر

 از سیر در تغذیه دوران شیردهی می تواند منجر به تغییر طعم و مزه شیر مادر شده و حتی کیفیت شیر او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما مشاهده می کنید که نوزادتان بعد از مصرف سیر، از خوردن شیر مادر امتناع می کند، باید مصرف سیر را در وعده های غذایی روزانه خود محدود کنید. سیر می تواند طعم و مزه و بوی شیر را تا دو ساعت پس از مصرف آن، تغییر دهد.

 

کافئین

چای، قهوه و نوشابه را در دوران شیردهی کاهش دهید، کافئین موجود در این نوشیدنی ها می تواند باعث پیچیدگی و اختلال خواب در کودکان شود. همچنین کافئین از دستگاه گوارش نوزاد دفع نمیشود، بنابراین، نوزاد شما احساس خواب آلودگی و بداخلاقی می کند. نوشیدنی های کافئین دار می توانند باعث تحریکات معده هم شوند،زیرا دستگاه گوارش آن ها به طور کامل رشد نکرده است. توصیه می شود تا صبر کنید نوزادتان به خواب برود و پس از آن نوشیدنی موردعلاقه خود را مصرف کنید، به این ترتیب سیستم بدن شما چند ساعت وقت کافی برای تمیز کردن کافئین از بدنتان را خواهد داشت.


جعفری و نعناع

این سبزی مقدار شیر مادر را کاهش دهد، داروهای گیاهی نیز که جعفری به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده آن ها است، باید قبل از مصرف توسط مادران شیرده بررسی شود. اگر تاثیر آن بر روی ترشح شیر خیلی کم باشد، مصرف آن اشکالی ندارد، اما اگر تاثیر بیشتری داشته باشد، باید از خردن آن ها اجتناب کرد.

 دوران شیردهی، کلسیم استخوان ها و ذخایر چربی بدن مادر برای آماده سازی شیر نوزاد استفاده می شود که این بخشی از روند تکاملی و اجتناب ناپذیر است. بنابراین، یک مادر در دوران شیردهی باید دارای رژیم غذایی متعادل و سالم همراه با مصرف ویتامین های دوران بارداری باشد تا ذخایر بدن او حفظ شود. همچنین مصرف برخی داروها توسط مادر می تواند تاثیر منفی بر نوزاد داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف هر دارویی، با دکتر خود مشورت کنید.


فرآورده های لبنی 

باید حساسیت نوزاد خود به فراورده های لبنی را بررسی کنید، به ویژه هنگامی که شما ماست، پنیر، بستنی یا شیر خورده باشید. هنگامی که نوزاد دچار درد شده و شروع به استفراغ کند، می توان آن را در واکنش به محصولات لبنی دانست. در کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند، علائمی همچون ناراحتی معده، اگزما و بی خوابی در اثر مصرف فراورده های لبنی توسط مادر به وجود می آید. در صورت بروز یکی از این علائم، مادر باید مصرف محصولات لبنی را متوقف کرده و شروع به مصرف هر کدام از آن ها در یک روز از هفته بکند، به این ترتیب، مادران خواهند فهمید که نوزاد به هر کدام از فراورده های لبنی چه واکنشی نشان می دهد.


چای نعناع 

مادران باید از مصرف چای نعناع در دوران شیردهی اجتناب کنند، زیرا خوردن آن باعث کاهش مقدار شیر می شود. مادران در دوران شیردهی می توانند روزانه یک یا دو عدد قطره نعناع و آب نبات نعنایی مصرف کنند، اما مصرف مقدار بیشتر آن توصیه نمی شود. در عوض، شما می توانید چای بابونه را که اثر آرام بخشی دارد، جایگزین چای نعناع بکنید.


ماهی و صدف

ماهی نیز در لیست مواد غذایی قرار دارند که مادران در طول شیردهی باید از مصرف آن ها اجتناب کنند، زیرا این ماهی ها حاوی مقدار زیادی جیوه بوده و می تواند سیستم عصبی مرکزی نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد. سطح بالایی از جیوه می تواند برای رشد مغز نوزاد بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است حافظه، توجه، تفکر شناختی، مهارت های حرکتی، مهارت های بصری و زبانی او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، مادران در دوران شیردهی باید از مصرف ماهی های بزرگ مانند کوسه، شاه ماهی خال خالی، شمشیرماهی و ماهی کاشی اجتناب کنند.

 کسی در خانواده به صدف حساسیت دارد، مادر باید در دوران شیردهی از مصرف آن خودداری کند. شما باید علائم آلرژیک در یک نوزاد را بعد از مصرف میگو، خرچنگ دریایی و یا اشکال دیگر صدف بررسی کنید. به طور کلی، اگر هر نوع سابقه آلرژی غذایی در خانواده وجود داشته باشد، یک مادر باید از مصرف آن غذاها در دوران شیردهی اجتناب کند.


برای افزایش شیر بعد از زایمان چه چیزی بخورم؟

این مواد غذایی بهترین مواد برای افزایش تولید شیر مادر هستند و باعث سلامتی شما و افزایش تولید شیر می شوند.

جو دوسر: جو دوسر را می توان به راحتی به عنوان یک وعده غذا آماده کرد.

دانه های رازیانه

دانه های شنبلیله

پاپایا نرسیده

برگ اسفناج و چغندر

دانه های کنجد سیاه

هویج

بعد از زایمان چقدر آب در روز بنوشیم؟

بزرگسالان نیاز به 8 لیوان آب (64 اونس) در روز دارند. در طول بارداری و شیردهی، این عدد به طور چشمگیری افزایش می یابد. در طی شیردهی باید 32 اونس بیشتر در روز آب بنوشیم. برای 9 ماه مواد غذایی که می خوردید شما و جنین را تغذیه می کند. اما پس از زایمان، رژیم غذایی شما به همان اندازه مهم است. رژیم غذایی شما به بدن شما کمک می کند بهبود یابد و به شما انرژی لازم برای مراقبت از نوزاد را می دهد. نیازهای تغذیه خود را بشناسید تا در هنگام تولد نوزاد سالم بمانید.


چقدر باید غذا بعد از زایمان بخورم؟

ماههای پس از زایمان، بیشتر مادران هر روز بین 1800 تا 2200 کالری نیاز دارند. در صورت شیردهی نیاز به 500 کالری بیشتر دارید. اگر وزن شما کم است، هر روز بیش از 45 دقیقه ورزش می کنید، یا بیش از یک نوزاد را شیر می دهید، این عدد بیشتر می شود. بنابراین با پزشک خود صحبت کنید تا مقدار مناسب برای شما را بدست بیاورد.


چه شما برای دو نفر غذا نمی خورید، اما بدن شما نیاز به بازگرداندن مقدار زیادی مواد مغذی دارد. در هر وعده غذایی، نصف ظرف خود را با میوه ها و سبزیجات پر کنید. نیمه دیگر باید حاوی دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، نان و یا بلغور جو دوسر باشد. سعی کنید غذاهای کنسروی، غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی هایی که دارای نمک، چربی اشباع شده و قند اضافی هستند را کاهش دهید. بهتر است موادغذایی زیر را نیز در رژیم خود جای دهید:


 پروتئین: غذاهایی مانند لوبیا، غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ و محصولات سویا غنی از پروتئین هستند که بدن شما را پس از زایمان بهبود می بخشند. اگر شیردهی انجام می دهید سعی کنید وعده های غذایی خود را به پنج یا هفت وعده در روز افزایش دهید.


کلسیم: هر روز 1000 میلیگرم - حدود 3 وعده لبنیات کم چرب- نیاز دارید.


آهن: این ماده مغذی به بدن شما کمک می کند تا سلول های جدید را تولید کند، به خصوص اگر در طول زایمان خون زیادی از دست داده اید. گوشت قرمز و مرغ دارای آهن زیادی هستند. همچنین توفو و لوبیا نیز غنی از آهن هستند.


شما دوقلو دارید، مشکل سلامتی دارید، یا گیاهخوار هستید، با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است نیاز به مکمل برای دریافت مواد مغذی مناسب داشته باشید.


در طول بارداری وزن افزایش یافته را کاهش دهید؟

بیشتر مادران پس از زایمان هر ماه حدود 4.5 پوند وزن کم می کنند. ممکن است وسوسه شوید رژیم بگیرید تا پروسه سریعتر پیش برود اما رژیم ایده خوبی نیست. اگر کمتر از 1800 کالری در روز دریافت کنید، کاهش شدید انرژی خواهید داشت. اگر به نوزاد شیر می دهید در صورت عدم مصرف موادغذایی به قدر کافی به نوزاد آسیب وارد می شود. بهترین کاری که باید بکنید این است که برنامه غذایی سالم و متعادل داشته باشید و قبل از شروع ورزش با دکتر خود مشورت کنید.

خور اکی بعد از زایمان

میوه ها و سبزیجات

دانه های کامل

پروتئین بدون چربی، مانند ماهی، گوشت گاو و غذاهای سویا

لبنیات، شیر خشک یا شیر کم چرب را انتخاب کنید

سبزیجات

آهن، به ویژه اگر از علائم پس از زایمان رنج می برید.

ویتامین C، که می تواند برای بهبودی زخم برای مادرانی که از طریق سزارین زایمان کرده اند، موثر باشد.

مواد غذایی که نباید بعد از زایمان بخورید

زمان شیردهی، غذایی که می خورید از طریق شیر به نوزاد منتقل می شود. 

کافئین

بیش از 3 فنجان (24 اونس) قهوه یا نوشابه در روز می تواند خواب نوزاد را به هم بزند.


در دوران شیردهی چه چیزهایی نباید خورد؟

شمشیر ماهی، کوسه ماهی، ماهی خال مخالی، و ماهی تیلفی دارای جیوه بالایی هستند. سمی که برای نوزاد شما مضر است، بنابراین از آنها اجتناب کنید.


چه غذاهایی نباید در طول شیردهی بخورید؟

پرهیزهایی غذایی در طول شیردهی

شکلات

ادویه جات (دارچین، سیر، کاری، فلفل قرمز)

مرکبات و آب آنها، مانند پرتقال، لیموو گریپ فروت

توت فرنگی

کیوی

آناناس

سبزیجات گازدار (پیاز، کلم، سیر، گل کلم، کلم بروکلی، خیار و فلفل)

میوه ها با اثر ملین، مانند گیلاس و آلو

تنقلات سالم مصرف کنید. سعی کنید میوه تازه و شسته شده و آماده در یخچال داشته باشید و به جای چیپس یا کوکی ها مصرف کنید.

مایعات بنوشید. 6-10 لیوان آب در روز بنوشید. همچنین می توانید شیر و آبمیوه بنوشید.

از دوستان بخواهید برای شما غذا بپزند. هنگامی که عزیزانتان از شما می پرسند چگونه می توانند به شما کمک کنند، از آن ها بخواهید برای شما غذای سالم درست کنند.


آیا خوردن غذای پرادویه هنگام تغذیه شیر با شیر مادر اشکالی ندارد؟

بله ، بی خطر است گرچه ممکن است بخش کوچکی به شیر مادر منتقل شود ، اما به هر حال کودک را تحت تأثیر قرار نمی دهد. در بسیاری از فرهنگ ها ، مادران به خوردن غذاهای تند عادت دارند و در حین شیردهی تغییری شدید در رژیم غذایی خود ایجاد نمی کنند. هیچ مدرکی مبنی بر وجود نوزادانشان گاس ، گربه یا تحریک پذیر وجود ندارد.


بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به رژیم غذایی متنوع و سالم بپرهیزید ، پرهیز از غذاهایی که تمایل به ایجاد احساس ناراحتی دارند (1) .


آیا غذای تند بر شیر مادر تأثیر می گذارد؟

شیر مادر بر اساس غذایی که مصرف می کنید طعم و مزه خود را تغییر می دهد. به عنوان مثال ، اگر غذاهای مبتنی بر سیر می خورید ، شیر مادر ممکن است طعم مشابهی داشته باشد و کودک کوچک شما نیز آن را دوست دارد. در صورت تغییر عطر و طعم شیر ، ممکن است کودک شما جادوهای بیشتری داشته باشد.


متخصصان حتی آن را راهی عاقلانه برای معرفی ذائقه غذاهای جامد به کودک خود می دانند (2) . مشاور بین المللی شیردهی Emma Picket می گوید: "شما به کودک خود کمک می کنید تا حس طعم و مزه خود را برای آماده سازی برای شروع جامدات توسعه دهد. اما اساساً شیرینی قندهای طبیعی شیر بر این عطر و طعم حاکم است. "

مطالعه ای که در اوایل دهه 1990 توسط محققان جولی منهلا و گری بیوچامپ انجام شد ، نشان داد که نوزادان شیرده مادرانی که سیر مصرف می کردند ، طلسم های طولانی تری نشان می دادند ، سخت تر مکیده می شدند و بیشتر از بچه های مادرانی که در معرض سیر نبودند شیر بیشتری با رایحه سیر می نوشند (3 ) .


مطالعه دیگری که در سال 2001 منتشر شد ، نشان داد که نوزادانی که در رحم قرار دارند یا در هنگام شیردهی در معرض طعم دهنده هستند ، ممکن است هنگام بزرگ شدن ، همان طعم ها را دوست داشته باشند (4) .


با این حال ، اگر کودک خود را ناراحت یا تحریک پذیر دیدید ، یا احساس سوزش قلب دارید ، سعی کنید مدتی رژیم ملایم تر مصرف کنید. کمی بیشتر به کودک فرصت دهید تا آن را بپذیرد. برای بررسی اینکه کودک شما عاشق شیر طعم دار است ، به روش آزمایش و خطا بروید.


حساسیت کودک نسبت به غذاهای پرادویه

با مشاهده واکنش او می توان فهمید که کودک شما هنگام شیر خوردن نسبت به غذاهای پرادویه حساس است.

او ممکن است:

کمی بی بخواب شدن

برای مدت طولانی گریه کردن

ناراحت به نظر می رسد

ناگهان بیدار شود

علائم دیگری که نشان دهنده هرگونه واکنش در کودک شماست عبارتند از:

خس خس کردن

واکنش پوست

مخاط یا مدفوع سبز

با این حال ، این نشانه ها ممکن است لزوماً نشانه ای از واکنش به غذاهای پرادویه نشوند ، زیرا می تواند نشانه ای از حساسیت به برخی غذاهای دیگر مانند گندم ، لبنیات ، مرکبات یا ذرت در رژیم غذایی شما باشد.


اگر در حین پرستاری غذای تند می خورید و چنین علائمی را مشاهده می کردید ، از خوردن چنین غذایی به مدت یک هفته خودداری کنید . اگر مادر ، میزان مقدار قابل توجهی غذای پرادویه بخورد ، ممکن است بعضی از نوزادان دچار هوس شوند ، بنابراین آن را به مقدار متوسط ​​بخورید. در صورت لزوم ، با پزشک خود تماس بگیرید.

غذای تند مورد علاقه شما در دوران شیردهی چه بود؟ آیا ادویه جات مانند فلفل چیلی باعث شده کودک شما حساس شود؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده