دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» علائم آلرژی در مواد غذایی + 6 روش برای کاهش آنها

علائم آلرژی در مواد غذایی + 6 روش برای کاهش آنها

آلرژی هنگامی بوجود می آید که سیستم ایمنی بدن ما به یک ماده خارجی - مانند غذا ، گرده ، قالب و یا پوست حیوان خانگی عکس العملل نشان دهدو علائمی مانند خارش چشم و پوست ، عطسه ، احتقان بینی ، خس خس سینه و بثورات ایجاد می شود. مقالات در مورد آلرژی های مختلف ، از جمله دلایل ، خطرات ، علائم و همچنین روش های درمانی معمول و طبیعی بحث می کند


آلرژی غذایی یک بیماری مبتنی بر سیستم ایمنی است که در ایالات متحده به یک نگرانی جدی برای سلامتی تبدیل شده است. تخمین زده می شود که یک پنجم جمعیت معتقدند که واکنش های نامطلوبی به غذا نشان می دهند ، اما شیوع واقعی آلرژی غذایی بین 3 تا 4 درصد در جمعیت عمومی متغیر است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


علیرغم خطر واکنشهای شدید آلرژیک و حتی مرگ ، هیچ درمان فعلی برای آلرژی های غذایی وجود ندارد . این بیماری تنها با جلوگیری از آلرژن یا درمان علائم آلرژی غذایی قابل کنترل است. خوشبختانه ، مبارزان آلرژی طبیعی وجود دارند که می توانند به تقویت سیستم ایمنی و تقویت میکروبیوتای روده کمک کنند ، این به کاهش رشد آلرژی غذایی و علائم آلرژی کمک می کند. ( 1 )


آلرژی های غذایی چیست؟

آلرژی های غذایی شامل پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک غذای غیر قابل قبول است. بدن احساس می کند که یک پروتئین در یک ماده غذایی خاص ممکن است مضر باشد و باعث پاسخ سیستم ایمنی بدن می شود و برای محافظت از خود هیستامین تولید می کند. بدن این را "به یاد می آورد" و وقتی این غذا دوباره وارد بدن شود ، واکنش هیستامین راحت تر شروع می شود.


تشخیص آلرژی های غذایی ممکن است مشکل ساز باشد زیرا واکنش های غذایی غیر آلرژیک ، مانند عدم تحمل مواد غذایی ، اغلب با علائم آلرژی غذایی اشتباه گرفته می شود. عدم تحمل ناشی از یک مکانیسم ایمونولوژیک به یک آلرژی غذایی گفته می شود و فرم غیر ایمونولوژیک را عدم تحمل غذایی می نامند. آلرژی و عدم تحمل مواد غذایی غالباً مرتبط است ، اما بین این دو شرط تفاوت آشکار است.


آلرژی غذایی ناشی از واکنش آنتی بادی ایمونوگلوبولین E خاص آلرژن است که در جریان خون یافت می شود. آلرژی غذایی بدون واسطه IgE نیز ممکن است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شخصی در معرض غذایی قرار بگیرد که باعث علائم و علائم آلرژی مانند درماتیت تماسی آلرژیک شود. عدم تحمل مواد غذایی یک واکنش منفی به غذاها یا اجزای غذایی است ، اما به دلیل مکانیسم های ایمونولوژیکی نیست.


به عنوان مثال ، یک فرد ممکن است به دلیل پروتئین شیر پاسخ ایمنی به شیر گاو داشته باشد ، یا ممکن است فرد به دلیل عدم توانایی هضم لاکتوز قند ، تحمل شیر را تحمل کند. عدم توانایی در هضم لاکتوز منجر به تولید بیش از حد مایعات در دستگاه گوارش شده و در نتیجه درد شکم و اسهال ایجاد می شود. این شرایط به دلیل عدم تحمل لاکتوز به عنوان آلرژن شناخته شده است ، زیرا عدم پاسخ به سیستم ایمنی نیست. ( 2 ) عدم تحمل مواد غذایی غیر اختصاصی هستند و علائم آن اغلب شبیه شکایات پزشکی غیر قابل توضیح مانند مسائل گوارشی است. ( 3 )


آلرژی های غذایی با داروهای IgE شایع ترین و خطرناک ترین واکنش های غذایی نامطلوب است. آنها باعث می شوند سیستم ایمنی بدن هنگام مواجهه با یک یا چند غذای خاص به طور غیر طبیعی واکنش نشان دهد. واکنش های فوری به آلرژی های غذایی با واسطه IgE ناشی از یک آنتی بادی ایمونوگلوبولین E خاص آلرژن است که در جریان خون شناور می شود.


هنگامی که IgE به درستی کار می کند ، محرک هایی را که می تواند برای بدن مضر باشد ، مانند انگل ها ، شناسایی می کند و به بدن می گوید که هیستامین آزاد کند . هیستامین باعث علائم آلرژی مانند کهیر ، سرفه و خس خس می شود. بعضی اوقات IgE به پروتئین های طبیعی که در غذاها یافت می شود واکنش نشان می دهد - و هنگامی که پروتئین در هنگام هضم جذب می شود و وارد جریان خون می شود ، تمام بدن واکنش نشان می دهد که گویی پروتئین یک تهدید است. به همین دلیل علائم آلرژی غذایی در پوست ، سیستم تنفسی دستگاه گوارش و سیستم گردش خون قابل توجه است.


طبق یک بررسی جامع در سال 2014 که در بررسی های بالینی در آلرژی و ایمونولوژی منتشر شده است ، شیوع آلرژی غذایی در شیرخواران رو به افزایش است و ممکن است تا 20-20 درصد از نوزادان را تحت تأثیر قرار دهد. ( 4 ) و محققان دانشکده پزشکی Mount Sinai اظهار داشتند که آلرژی غذایی تا 6 درصد از کودکان خردسال و 4-4 درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد. ( 5 ) میزان هشدار دهنده باعث افزایش رویکرد بهداشت عمومی در پیشگیری و درمان آلرژی غذایی به ویژه در کودکان می شود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

محققان پیشنهاد می كنند كه این افزایش در شیوع آلرژی های غذایی ممكن است ناشی از تغییر در ترکیب ، غنای و تعادل میكروبی ها باشد كه روده انسان را در دوران خردسالی استعمار می كند. میکروبیوم انسان نقش اساسی در رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. از آنجا که آلرژی های غذایی با واسطه IgE با اختلال در تنظیم سیستم ایمنی و اختلال در انسداد روده همراه است ، علاقه زیادی به پیوند بالقوه بین میکروبیوتای روده و آلرژی های غذایی وجود دارد. ( 6 )

8 رایج ترین آلرژی های غذایی

اگرچه هر غذایی می تواند واکنشی را برانگیزد ، اما غذاهای نسبتاً کمی مسئول اکثریت قریب به اتفاق واکنشهای آلرژیک ناشی از مواد غذایی هستند. بیش از 90 درصد آلرژی های غذایی ناشی از غذاهای زیر است:


1. شیر گاو

حساسیت به پروتئین شیر گاو 2 تا 7/5 درصد از کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. پایداری در بزرگسالی بسیار نادر است زیرا تحمل در 51 درصد موارد در 2 سالگی و 80 درصد موارد با 4 تا 4 سال ایجاد می شود. ( 7 ) پروتئین های بی شماری شیر در پاسخ های آلرژیک نقش دارند و نشان داده شده است که بیشتر آنها حاوی اپی توپ های آلرژی زا هستند (اهدافی که یک هدف فردی به آنها وصل می شود). واکنش های واسطه IgE به شیر گاو در نوزادی شایع است و واکنش های غیر واسطه ای IgE در بزرگسالان شایع است.


یک مطالعه در سال 2005 که در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که شیوع حساسیت به شیر گاو که خود تشخیص داده شده است 10 برابر بیشتر از میزان بروز بالینی است ، نشان می دهد که یک جمعیت قابل توجهی به طور محدود لبنیات را محدود می کند (برای اهداف آلرژی) . ( 8 )


2 . تخم مرغ

بعد از شیر گاو ، حساسیت به تخم مرغ دومین آلرژی غذایی در نوزادان و کودکان خردسال است. یک متاآنالیز اخیر از شیوع آلرژی غذایی تخمین زده است که آلرژی تخم مرغ 0.5 تا 2.5 درصد از کودکان خردسال را تحت تأثیر قرار می دهد. حساسیت به تخم ها معمولاً در نیمه دوم سال اول زندگی ، با سن متوسط ​​10 ماهگی ارائه می شود. بیشترین واکنش ها در اولین مواجهه شناخته شده کودک از تخم اتفاق می افتد که اگزما شایع ترین علائم آن است. پنج پروتئین حساسیت زا عمده از تخم مرغ خانگی شناسایی شده است که مهمترین آنها اوبولومین است. ( 9 )


3. سویا

آلرژی سویا تقریباً 0.4 درصد از کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. طبق مطالعه ای که در سال 2010 در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز انجام شد ، 50 درصد کودکان مبتلا به آلرژی سویا از 7 سالگی نسبت به آلرژی خود پیشی گرفتند. ( 10 ) شیوع حساسیت بعد از استفاده از فرمول های مبتنی بر سویا حدود 8/8 درصد است. فرمول سویا معمولاً برای نوزادانی که به شیر گاو حساسیت دارند استفاده می شود و تحقیقات نشان می دهد که آلرژی سویا فقط در اقلیت کوچکی از کودکان خردسال با حساسیت به شیر گاو مرتبط با IgE اتفاق می افتد. ( 11 )


4- گندم 

اختلالات مرتبط با گلوتن ، از جمله آلرژی به گندم ، بیماری سلیاک و حساسیت به گلوتن غیر سلیاک ، تخمین شیوع جهانی آن نزدیک به 5 درصد است. این اختلالات علائم مشابهی دارند ، و تشخیص واضح را دشوار می کنند. آلرژی گندم یک نوع واکنش ایمنی ایمنی منفی به پروتئین های موجود در گندم و دانه های مرتبط را نشان می دهد. آنتی بادی های IgE پاسخ التهابی به چندین پروتئین آلرژی زا موجود در گندم را واسطه می کنند. آلرژی گندم روی پوست ، دستگاه گوارش و مجاری تنفسی تأثیر می گذارد. آلرژی گندم شیوع بیشتری را در کودکانی که معمولاً در سن مدرسه از آلرژی پیشی می گیرند نشان می دهد. ( 12 )


5. بادام زمینی 

آلرژی بادام زمینی تمایل دارد که خود را در اوایل زندگی نشان دهد و افراد مبتلا به طور کلی از آن پیشی نمی گیرند. در افراد بسیار حساس ، فقط مقدار کمی از بادام زمینی می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند. تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض زود هنگام بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به آلرژی بادام زمینی را کاهش دهد.


طبق یک مطالعه در سال 2010 ، آلرژی بادام زمینی تقریباً 1 درصد از کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد و 0.6 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا بادام زمینی ارزان قیمت هستند و اغلب به شکل اصلاح نشده و به عنوان اجزای بسیاری از غذاهای آماده مختلف خورده می شوند. آنها بیشترین تعداد موارد آنافیلاکسی شدید و مرگ را در ایالات متحده ایجاد می کنند ( 13 )


6. آجیل درختی

شیوع آلرژی های درخت مهره در سراسر جهان همچنان رو به افزایش است و حدود 1 درصد از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد. این آلرژی ها بیشتر در دوران کودکی شروع می شوند ، اما ممکن است در هر سنی بروز کند. فقط در حدود 10 درصد از افراد آلرژی آجیل درختی را کاهش می دهند و واکنش های مکرر در طول زندگی ناشی از بلع تصادف یک مشکل جدی است. ( 14 )


آجیل هایی که بیشتر از همه در برابر واکنش های آلرژیک مسئول هستند شامل فندق ، گردو ، بادام زمینی و بادام است. مواردی که کمتر با آلرژی همراه هستند عبارتند از: پنس ، شاه بلوط ، آجیل برزیل ، آجیل کاج ، آجیل ماکادامیا ، پسته ، نارگیل ، آجیل و بلوط نانگیایی. یک بررسی منظم در سال 2015 نشان داد که آلرژی گردو و بادام زمینی شایع ترین انواع آلرژی آجیل درخت در ایالات متحده است ( 15 )


7. ماهی 

با توجه به مطالعه منتشر شده در نظرات بالینی آلرژی و ایمونولوژی ، واکنش های جانبی به ماهی ها نه تنها توسط سیستم ایمنی با واسطه باعث آلرژی، اما اغلب توسط سموم مختلف و انگل، از جمله باعث سیگواترا و Anisakis (نگاه کنید به لیست من از ماهی شما باید هرگز نخورید ) واکنش های آلرژیک به ماهی ها می تواند جدی و تهدید کننده زندگی باشد و کودکان معمولاً از این نوع حساسیت غذایی پیشی نمی گیرند.


یک واکنش فقط به مصرف ماهی محدود نمی شود ، زیرا با دست زدن به ماهی و جذب بخارات پخت و پز نیز می تواند ایجاد شود. ميزان شيوع آلرژي نسبت به ماهي خود گزارش شده در كل افراد از 0.2 تا 2.29 درصد است ، اما در ميان كارگران پردازش ماهي مي تواند تا 8 درصد برسد. ( 16 )


8. صدف 

واکنش های آلرژیک به صدف ، که شامل گروه های(مانند خرچنگ ها ، میگو ، کریل ، چوب و انبارها) و صدف ها (مانند ماهی مرکب ، هشت پا و ماهی های کوچک ماهی) می باشد ، می تواند باعث علائم بالینی اعم از کهیر خفیف(کهیر) شود. ) و سندرم آلرژی دهان به واکنشهای آنافیلاکتیک تهدید کننده زندگی آلرژی صدف در بزرگسالان شایع و پایدار است ، و می تواند باعث ایجاد آنافیلاکسی در کودکان و بزرگسالان شود. شیوع آلرژی در صدف از 0.5 تا 5 درصد است. بیشتر کودکان حساس به صدف نیز حساسیت به گرد و غبار و حساسیت های سوسک را نیز دارند. ( 17 )


پدیده ای به نام واکنش متقاطع ممکن است رخ دهد که یک آنتی بادی نه تنها با آلرژن اصلی بلکه در اثر آلرژن مشابه واکنش نشان دهد. واکنش متقاطع هنگامی اتفاق می افتد که یک آلرژن غذایی شباهت ساختاری یا توالی را با یک ماده حساس غذایی مختلف به اشتراک می گذارد ، که در نتیجه می تواند یک واکنش منفی مشابه آنچه که توسط آلرژن اصلی غذایی ایجاد می شود ، ایجاد کند. این امر در میان صدف های مختلف و آجیل های مختلف درخت رایج است. ( 18 )

 

علائم واکنش آلرژیک

علائم آلرژی غذایی می تواند از خفیف تا شدید باشد و در موارد نادر می تواند منجر به آنافیلاکسی شود ، یک واکنش آلرژیک شدید و بالقوه تهدید کننده زندگی. آنافیلاکسی می تواند تنفس را مختل کند ، باعث افت شدید فشار خون شود و ضربان قلب شما را تغییر دهد. این ماده تنها در عرض چند دقیقه از قرار گرفتن در معرض مواد غذایی محرک ایجاد می شود. اگر آلرژی غذایی باعث ایجاد آنافیلاکسی شود ، می تواند کشنده باشد و باید با تزریق اپی نفرین (نسخه مصنوعی آدرنالین) درمان شود.


علائم آلرژی غذایی ممکن است پوست ، دستگاه گوارش ، دستگاه قلبی عروقی و دستگاه تنفسی را درگیر کند. برخی از علائم شایع عبارتند از:


استفراغ

گرفتگی معده

سرفه

خس خس

تنگی نفس

بلع مشکل

تورم زبان

ناتوانی در صحبت یا نفس کشیدن

نبض ضعیف

سرگیجه

پوست کمرنگ یا به رنگ آبی

بیشتر علائم آلرژی غذایی در طی دو ساعت از خوردن آلرژن بروز می کند و اغلب آنها در عرض چند دقیقه شروع می شوند. ( 19 )


حساسیت غذایی ناشی از ورزش زمانی است که مصرف آلرژن غذایی در حین ورزش واکنش ایجاد می کند. هنگامی که ورزش می کنید ، دمای بدن شما بالا می رود و اگر درست قبل از ورزش ، آلرژی زا مصرف کرده باشید ، ممکن است دچار کهیر شوید ، خارش کنید یا حتی احساس سبکی کنید. بهترین راه برای جلوگیری از حساسیت غذایی ناشی از ورزش ، جلوگیری از حساسیت غذایی به طور کامل برای حداقل 4 تا 5 ساعت قبل از هر نوع ورزش است. ( 20 )


تست عدم تحمل غذا

یک روش منظم برای تشخیص شامل یک تاریخچه دقیق است ، و به دنبال آن آزمایشات آزمایشگاهی ، رژیم های غذایی از بین بردن و اغلب مشکلات غذایی برای تأیید یک تشخیص انجام می شود. این مهم است که توسط یک متخصص بهداشتی یا آلرژی زا ارزیابی و تشخیص داده شود. خود تشخیص آلرژی های غذایی می تواند به محدودیت های غیر ضروری رژیم غذایی و تغذیه ناکافی ، به ویژه در کودکان منجر شود.


اخیراً ، تعداد فزاینده ای از آزمایشات تجاری برای آلرژی های غذایی به مصرف کنندگان و پزشکان مراقبت های بهداشتی به بازار عرضه می شود. آزمایش IgG یا عدم تحمل مواد غذایی به معنای کار به عنوان ابزاری ساده برای شناسایی حساسیت های غذایی ، عدم تحمل مواد غذایی یا حساسیت به مواد غذایی است ، اما محققان معتقدند که این یک نوع آزمایش غیر معتبر است. این آزمایش خون فرد را برای ایمونوگلوبولین G (IgG) بررسی می کند ، آنتی بادی ایجاد شده توسط بدن برای مبارزه با مواد غذایی حساسیت زا خاص. خون کشیده شده در شرایط آزمایشگاهی در معرض صفحه ای از مواد غذایی و اجزای غذایی قرار دارد. میزان اتصال آنتی بادی IgG در کل به هر ماده غذایی اندازه گیری می شود تا مشخص شود که آیا هر یک از غذاها پاسخ ایمنی ایجاد می کنند یا خیر. درجه حساسیت یا آلرژی توسط یک مقیاس طبقه بندی طبقه بندی می شود.


مسئله در مورد این نوع آزمایشات حساسیت غذایی این است که برخلاف آنتی بادی های IgE ، که وظیفه آلرژی را دارند ، آنتی بادی های IgG در افراد آلرژیک و غیر آلرژیک یافت می شود. IgG آنتی بادی های طبیعی هستند که بدن برای مقابله با عفونت ها ساخته است. محققان بر این باورند که وجود IgG خاص به مواد غذایی در واقع نشانگر قرار گرفتن در معرض و تحمل مواد غذایی است و لزوماً نشانه ای از حساسیت نیست. بنابراین ، نتایج تست مثبت برای IgG اختصاصی مواد غذایی در بزرگسالان سالم ، و سالم انتظار می رود. به همین دلیل ، احتمال تشخیص نادرست بیشتر شده و افراد با اطلاعات ارائه شده توسط آزمایش عدم تحمل مواد غذایی اشتباه گرفته می شوند. ( 21 )


به دلیل سوء استفاده احتمالی از این نوع آزمایش ، آزمایش حساسیت در مورد حساسیت غذایی وجود دارد و بسیاری از محققان بر این باورند که این آزمایش ها برای تشخیص آلرژی غذایی مناسب نیستند. تست های IgG ممکن است برای والدینی که تصمیم به خرید تست های حساسیت به مواد غذایی برای کودک دارند ، اضطراب آور باشد و سپس باید تصمیم بگیرد که دستورالعمل های گزارش آزمایش را دنبال کند یا نه. ( 22 )


طبق تحقیقات منتشر شده در آلرژی ، آسم و ایمنی شناسی بالینی ، بزرگترین خطر بالقوه این نوع آزمایشات این است که فردی با حساسیت غذایی غذایی با واسطه IgE واقعی ، که در معرض خطر قابل توجهی برای آنافیلاکسی تهدیدکننده زندگی است ، به خوبی ممکن نباشد. سطح IgG خاص را به آلرژن خاص خود افزایش داده اند و ممکن است توصیه شود که این آلرژن بالقوه کشنده را به رژیم غذایی خود بازگردانید. ( 23 )


به جای بستگی به تشخیص خود یا آزمایش های تایید نشده ، به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید که با انجام یک تاریخچه پزشکی کامل شروع می شود. متخصص آلرژی معمولاً با ترکیبی از آزمایشات ، تاریخ پزشکی را دنبال خواهد کرد که اطلاعات کافی را برای ارائه تشخیص در اختیار شما قرار خواهد داد. این آزمایشات ممکن است شامل یک تست ترفند پوستی ، آزمایش خون ، چالش غذایی دهان و رژیم غذایی حذف مواد غذایی باشد.(24 )


6 راه برای کاهش علائم آلرژی های غذایی

در حال حاضر هیچ درمانی برای پیشگیری یا درمان آلرژی غذایی وجود ندارد. مدیریت آلرژی های غذایی شامل اجتناب از خوردن آلرژن مسئول و دانستن اینکه در صورت وجود مصرف ناخواسته چه باید کرد؟ درمان های طبیعی زیر برای آلرژی های غذایی به شما کمک می کند تا با علائم آلرژی غذایی کنار بیایید و آنها را شدیدتر کنید.


1. رژیم غذایی GAPS

رژیم غذایی شکاف یک برنامه غذایی طراحی شده است که برای تعمیر دیواره روده، تقویت سیستم ایمنی بدن، توقف بیش از حد سمی و جلوگیری از سموم را از ورود به جریان خون است. معمولاً برای معالجه بیماریهای خود ایمنی استفاده می شود. این رژیم بر حذف غذاهایی که هضم و آسیب رساندن به آنها از فلور روده دشوار است و جایگزین کردن آنها با مواد غذایی غلیظ است ، متمرکز است تا به لایه های روده فرصتی برای التیام و مهر و موم برسد. ( 25 )


تحت رژیم GAPS از غذاهای فرآوری شده ، غلات ، شکر فرآوری شده ، کربوهیدراتهای نشاسته ای و سیب زمینی مواد شیمیایی مصنوعی و مواد نگهدارنده و گوشت و لبنیات معمولی خودداری می کنید. به جای خوردن این غذاهای التهابی ، شما روی مصرف غذاهای درمانی مانند آبگوشت استخوان ، سبزیجات غیر نشاسته ای ، گوشتهای وحشی ارگانیک ، چربی های سالم و غذاهای غنی از پروبیوتیک تمرکز می کنید.


2. آنزیم های گوارشی

هضم ناقص پروتئین های غذایی ممکن است با آلرژی های غذایی مرتبط باشد و می تواند باعث علائم دستگاه گوارش شود. مصرف آنزیم های گوارشی به همراه وعده های غذایی می تواند به سیستم هضم در تجزیه کامل ذرات مواد غذایی کمک کند و به عنوان یک درمان حساسیت غذایی حیاتی است.


3. پروبیوتیک 

مکمل های پروبیوتیک عملکرد ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به آلرژی غذایی را کاهش می دهد. مطالعه ای که در سال 2011 منتشر شد درزیست شناسی میکروبیوتا ، غذا و بهداشت ،230 کودک مبتلا به حساسیت به شیر گاو را ارزیابی کرد. نوزادان به طور تصادفی در گروههایی قرار گرفتند که ترکیبی از چهار سویه پروبیوتیک یا دارونما را به مدت چهار هفته تسکین دادند. نتایج نشان داد که پروبیوتیک ها ممکن است هم التهاب و هم دفاعی سیستم ایمنی روده را تقویت کنند. این پروبیوتیک بیشتر بلوغ سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند ، زیرا نوزادانی که به پروبیوتیک ها تجویز می شوند افزایش مقاومت در برابر عفونت های تنفسی و بهبود پاسخ آنتی بادی واکسن را نشان می دهند. (26)


4. MSM (متیل سولفونیل متان)

تحقیقات نشان می دهد که مکمل های MSM ممکن است در کاهش علائم آلرژی مؤثر باشد. MSM یک ترکیب حاوی گوگرد ارگانیک است که برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی ، کاهش التهاب و کمک به ترمیم بافت های سالم بدن استفاده می شود. این می تواند برای تسکین مشکلات گوارشی و شرایط پوستی که با علائم آلرژی همراه است ، استفاده شود. ( 27 )


5- ویتامین B5

ویتامین B5 عملکرد آدرنال را پشتیبانی می کند و می تواند در کنترل علائم آلرژی غذایی کمک کند. این در حفظ دستگاه گوارش سالم و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم است. ( 28 )


6. گلوتامین L- 

ال-گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه موجود در جریان خون است و می تواند به ترمیم روده نشتی و تقویت سلامت ایمنی بدن کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که روده نشتی یا نفوذپذیری روده احتمالاً باعث ایجاد آسیب های مختلفی از جمله آلرژی می شود. ترکیباتی مانند گلوتامین پتانسیل مکانیکی را برای مهار التهاب و استرس اکسیداتیو دارند. (29)


افکار نهایی

آلرژی های غذایی یک بیماری مبتنی بر سیستم ایمنی هستند که در ایالات متحده به یک نگرانی جدی برای سلامتی تبدیل شده اند

علائم آلرژی غذایی شامل پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک غذای غیر قابل قبول است. بدن احساس می کند که یک پروتئین در یک ماده غذایی خاص ممکن است مضر باشد و باعث پاسخ سیستم ایمنی بدن می شود و برای محافظت از خود هیستامین تولید می کند.

بیش از 90 درصد آلرژی های غذایی ناشی از شیر گاو ، تخم مرغ ، سویا ، گندم ، بادام زمینی ، آجیل درختی ، ماهی و صدف است.

برای تشخیص آلرژی غذایی ، مراجعه به متخصص آلرژی بسیار مهم است که از انواع آزمایشات و سابقه پزشکی استفاده خواهد کرد. عدم تحمل مواد غذایی یا آزمایشات IgG بحث برانگیز است و محققان نشان می دهند که آنها تشخیص دقیقی ندارند.

تنها راه درمان آلرژی غذایی جلوگیری از آلرژن است. برخی از داروهای طبیعی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم آلرژی غذایی از جمله پروبیوتیک ها ، آنزیم های گوارشی ، ویتامین B5 و پیروی از رژیم GAPS کمک کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده