خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علائم ، علل و درمان کم کاری تیروئید

 علائم ، علل و درمان کم کاری تیروئید

سیستم غدد درون ریز

دستگاه غدد درون ریز - از جمله غده های تیروئید و آدرنال - تشکیل شده است که برای طیف گسترده ای از عملکردها ، هورمون ایجاد می کنند. این موارد شامل تنظیم رشد و نمو ، متابولیسم ، خواب ، خلق و خوی و از جمله موارد دیگر است. در مقالات بهداشتی هورمون ما در مورد مشکلات هورمونی مانند خستگی آدرنال و بیماری هاشیموتو و روشهای درمانی معمول و طبیعی بحث شده است. در همین حال ، ما در مورد بسیاری از روشهای طبیعی برای متعادل نگه داشتن هورمونها صحبت می کنیم.


کم کاری تیروئید شرایطی است که غده تیروئید تحت فشار قرار نمی گیرد و به درستی هورمونهای تیروئید را ایجاد نمی کند یا آزاد نمی کند. غده تیروئید به طور معمول بسیاری از هورمون ها بسیار مهم است که سفر از طریق جریان خون به گیرنده دسترس در سراسر بدن یافت منتشر می کند. بنابراین اختلال در عملکرد تیروئید می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی گسترده و قابل توجه شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


تیروئید غده کوچکی است که در پایه گردن شما قرار دارد و گاهی اوقات به شکل پروانه ای توصیف می شود. در همین حال ، در پایه مغز غده هیپوفیز قرار دارد که هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) را ترشح می کند. TSH باعث می شود تیروئید تیروکسین ، هورمون اصلی تیروئید را تولید و آزاد کند.


تقریباً 5 درصد از جمعیت ایالات متحده بالای 12 سال نوعی کم کاری تیروئید دارند. برخی تخمین ها حاکی از آن است که تا 40 درصد از جمعیت حداقل از سطح تیروئید تحت فشار رنج می برند. زنان - به ویژه زنان مسن - مستعدترین گروه برای ایجاد کم کاری تیروئید هستند. افراد سالخورده یا سایر بیماریهای خود ایمنی موجود - مانند دیابت نوع 1 ، آرتریت روماتوئید و سلیاک ، به عنوان مثال - در معرض خطر بیشتری نیز هستند.


برخی از شایع ترین علائم کم کاری تیروئید چیست؟

تغییر در متابولیسم ، عملکرد قلب ، هضم انرژی ، اشتها ، خواب یا خلق و خوی شما حتی رشد مو ، پوست و ناخن های شما همگی می توانند در اثر کم کاری تیروئید ایجاد شوند.


با این حال ، تشخیص کم کاری تیروئید حکم اعدام نیست! روش های بسیاری برای درمان کم کاری تیروئید به طور طبیعی از طریق برنامه رژیم غذایی کم کاری تیروئید و سایر داروهای طبیعی وجود دارد. دریابید که چگونه سفر خود را در زیر شروع کنید.


9 علت بالقوه کم کاری تیروئید

1. اختلالات التهابی تیروئید

شایع ترین علت کم کاری تیروئید در کشورهای توسعه یافته وضعیتی به نام تیروئیدیت هاشیموتو است. این یک بیماری غدد درون ریز خود ایمنی است که با التهاب تیروئید ایجاد می شود . وقتی شخصی دارای هاشیموتو است ، بدن خود را با تولید آنتی بادی هایی که سعی در تخریب غده تیروئید دارند ، شروع به حمله به خود می کند.


چرا این اتفاق می افتد؟ سیستم ایمنی بدن به اشتباه فکر می کند که سلول های تیروئید جزئی از بدن نیستند ، بنابراین سعی می کند آنها را قبل از ایجاد آسیب و بیماری از بین ببرد. مشکل این است که این باعث التهاب گسترده می شود ، که می تواند مشکلات مختلف زیادی را به همراه داشته باشد. به گفته دکتر داتیس خرازیان ، 90 درصد مبتلایان به کم کاری تیروئید مبتلا به هاشیموتو هستند که با گذشت زمان غده تیروئید را باد می کند ، اما این تنها دلیل کم کاری تیروئید نیست.


2. رژیم غذایی ضعیف (خصوصاً رژیم غذایی فاقد ید و سلنیوم)

رژیم غذایی کم غذاهای سرشار از مواد مغذی ، به ویژه در ید و سلنیوم (که مواد معدنی کمی برای عملکرد تیروئید هستند) ، خطر ابتلا به اختلالات کم کاری تیروئید را افزایش می دهد. غده تیروئید برای تولید مقادیر کافی هورمونهای تیروئید به سلنیوم و ید نیاز دارد . این مواد مغذی نقش محافظ دیگری نیز در بدن دارند. به عنوان مثال: کمبود شدید سلنیوم بروز تیروئیدیت را افزایش می دهد زیرا فعالیت آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند موسوم به گلوتاتیون را متوقف می کند ، که به طور معمول التهاب را کنترل می کند و با استرس اکسیداتیو مبارزه می کند. پیگیری با رژیم کم کاری تیروئید باعث می شود مقادیر مناسبی از سلنیم و ید را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


3. عدم تعادل هورمون

در برخی موارد نادر ، زیرا غده هیپوفیز باعث ایجاد هورمونی به نام هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) می شود - که سطح هورمون های خارج از تیروئید را کنترل می کند - مشکلی در غده هیپوفیز می تواند باعث تغییراتی در عملکرد تیروئید شود.


4- التهاب روده (سندرم روده درشت)

یک محیط روده ناسالم می تواند به کمبود مواد مغذی کمک کرده و فعالیت خود ایمنی بدن را افزایش دهد. حساسیت های غذایی یا حساسیت های غذایی از جمله مواردی که به گلوتن و لبنیات وارد می شوند می توانند باعث التهاب روده شوند. سایر دلایل روده آسیب دیده سطح بالای استرس ، اضافه وزن سموم از رژیم و محیط و عدم تعادل باکتری ها است. هنگامی که روده نشتی رخ می دهد ، ذرات کوچک که به طور معمول در داخل روده به دام می افتند ، از طریق دهانه های ریز در روده ، به جریان خون نشت می کنند و این باعث ایجاد آبشار خود ایمنی و یک سری علائم منفی می شود.


5- ژنتیک

اگرچه خیلی رایج نیست ، نوزادان گاهی با اختلال در عملکرد غده تیروئید به دنیا می آیند ، یک بیماری ژنتیکی به نام کم کاری تیروئید مادرزادی است. برخی از شواهد نشان می دهد که افراد در صورت داشتن یک عضو خانواده نزدیک با بیماری خود ایمنی ، احتمال ابتلا به کم کاری تیروئید را دارند. اما براساس اعلام انستیتوی ملی بهداشت (NIH) ، احتمال کم کاری تیروئید مادرزادی بسیار کم است و فقط از هر 4000 نوزاد فقط 1 مورد با اختلال تیروئید متولد می شود.


6. بارداری

در دوران بارداری یا بعد از آن ، اگرچه دقیقاً مشخص نیست که چرا ، برخی از خانم ها شروع به تولید سطح بسیار بالایی از هورمون های تیروئید می کنند ، و به دنبال آن کاهش بسیار سریع ایجاد می شود. این بیماری به عنوان تیروئیدیت پس از زایمان شناخته می شود . علائم اغلب در طی 12 تا 18 ماه از بین می رود اما می تواند منجر به کم کاری تیروئید شود.


7. تداخلات داروهای خاص

به نظر می رسد داروهای خاص به طور مکرر منجر به پیشرفت تیروئید کم تحرک می شوند. رایج ترین این داروها شامل داروهای معالجه سرطان ، مشکلات قلبی و شرایط روانی خاصی است.

8- سطح بالای استرس عاطفی

استرس بر هورمونها تأثیر می گذارد و شناخته شده است که التهاب را بدتر می کند. استرس می تواند سطح کورتیزول و آدرنالین را بالا ببرد ، که عملکرد عصبی ترانسمیتر را مختل می کند و علائم بیماری تیروئید را بدتر می کند. این موارد شامل سطح انرژی پایین ، خلق و خوی ضعیف ، غلظت کم ، اشتها مختل و افزایش وزن و عدم توانایی خواب راحت است.


9- عدم تحرک و عدم ورزش

ورزش و یک رژیم غذایی سالم برای کنترل استرس مزمن و مدیریت عملکرد عصبی مرتبط با هورمون مهم است. تحقیقات نشان می دهد ، افرادی که مرتباً ورزش می کنند ، خواب بهتری دارند ، بهتر با استرس مواجه می شوند و بیشتر اوقات وزن سالم تری نیز حفظ می کنند که همگی برخی از بزرگترین عوامل خطر و علائم مرتبط با کم کاری تیروئید را کاهش می دهند.


علائم کم کاری تیروئید

تیروئید یک "غده اصلی" محسوب می شود. علاوه بر تولید هورمونهای مهم ، به کنترل فرایند تبدیل مواد مغذی از مواد غذایی به انرژی قابل استفاده که بدن بر روی آن انجام می شود کمک می کند. از آنجا که تیروئید نقش مهمی در متابولیسم شما بازی می کند ، اختلال در عملکرد می تواند تقریباً در تمام قسمت های بدن از جمله سطح انرژی شما و توانایی سوزاندن کالری تأثیر بگذارد.

هورمونهای کلیدی تولید شده توسط تیروئید نیز به کبد کمک می کند تا کلسترول را که در جریان خون گردش می کند ، تجزیه کند. تیروئید همچنین می تواند آنزیم هایی را که برای کنترل سطح چربی تری گلیسیرید لازم هستند ، تحریک کند . به همین دلیل تغییر در عملکرد تیروئید منجر به مشکلات قلبی می شود.


از دیگر تأثیرات قابل توجه کم کاری تیروئید می توان به احساس خستگی و متابولیسم کندی اشاره کرد. در اصل ، هنگامی که تیروئید شما کم تحرک است ، متابولیسم شما کند خواهد شد ، این بدان معنی است که همیشه احساس خستگی می کنید یا برای حفظ وزن خود تلاش می کنید.

خلق و خوی شما به خصوص مستعد تغییر در سطح هورمون است ، بنابراین برخی از افراد مبتلا به کم کاری تیروئید با افسردگی ، اضطراب ، مشکل در خواب خوب و ایمنی کم مقابله می کنند. غده تیروئید به تنظیم پیام رسانهای شیمیایی موسوم به انتقال دهنده های عصبی کمک می کند ، که کنترل احساسات و سیگنالینگ عصبی شما را کنترل می کند. این دلیلی است که تیروئید خارج از تعادل می تواند به معنای تغییرات شدید عاطفی در بعضی مواقع باشد.


برخی از رایج ترین علائم هشدار دهنده کم کاری تیروئید عبارتند از:

   خستگی

   افسردگی و اضطراب

   افزایش وزن

   ناباروری

   گواتر (ندولهای پایه گردن ، گاهی همراه با تنگی در گلو ، سرفه یا تورم)

   احساس سرما

   یبوست

   درد و حساسیت به عضلات

   مشکلات کلیوی

   سفتی و تورم در مفاصل

   ریزش مو

   پوستی خشن و ترک خورده

   تنفس مشکل دارد

   تغییر در چرخه قاعدگی


 سرماخوردگی یا آنفولانزا بیشتر به دلیل عملکرد ایمنی پایین

برای فهمیدن این که آیا کم کاری تیروئید دارید ، پزشک معاینه خون را انجام می دهد تا میزان هورمونهای شناخته شده به عنوان T4 (تیروکسین) و TSH (هورمون تحریک کننده تیروئید) را بررسی کند. کم کاری تیروئید در تست تیروئید شما وقتی TSH زیاد است تشخیص داده می شود. گاهی اوقات ، TSH می تواند زیاد باشد ، اما تیروئید هنوز هورمون های کافی تولید می کند. این بیماری به عنوان کم کاری تیروئید تحت بالینی (یا خفیف) گفته می شود.


کم کاری تیروئید خفیف معمولاً در مراحل اولیه است. در صورت عدم اتخاذ رژیم غذایی کم کاری تیروئید و ایجاد تغییر در شیوه زندگی ، می تواند به کم کاری تیروئید مبتلا شود. هنگامی که این بیماری اصلاح نشده باشد ، ممکن است واکنش های شدید خود ایمنی شدید رخ دهد این می تواند باعث مشکلات بدتر مانند اختلال در عملکرد مغز ، ناباروری ، بارداری ناسالم ، چاقی ، عوارض قلبی و درد مفاصل شود.


یکی دیگر از علائمی که باید از آن آگاهی داشته باشید گره های تیروئید ، ایجاد سلول های موجود در تیروئید است و ایجاد یک توده غیر طبیعی. بیشتر ندول های تیروئید خطرناک نیستند. اما برخی از آنها به مرور زمان به سرطان تبدیل می شوند. اگر پزشک شما مشکوک به ندول های تیروئید است ، باید وی را برای بررسی سلول های سرطانی ارزیابی کند.


برای بیماران مبتلا به سرطانهای تیروئید ، یک روش معمول درمانی معمولی به عنوان رادیو ید یا همان ید رادیواکتیو شناخته شده است. از آنجا که تیروئید بیشتر آهن آهن بدن شما را جذب می کند ، قرار است این پرتوی غلیظ با موفقیت بسیاری از سلول های تیروئید مبتلا را بدون آسیب رساندن به سلول ها در سایر نقاط بدن از بین ببرد.


عوارض

در بعضی موارد ، افراد مبتلا به تیروئید بسیار کم فشار ممکن است در مواردی که به عنوان کما میکسسما شناخته می شوند ، بیفتند که با کاهش وضعیت روانی ، هیپوترمی و کند شدن بسیاری از اندام های داخلی همراه است. اگر شما یا شخصی که می شناسید دارای مشکلات شدید تیروئید است و شروع به نشان دادن بی حسی یا حماقت شدید می کند ، یک بار به دنبال فوریت های پزشکی باشید.


کما myxedema نادر است و بیشتر اوقات در افراد مسن و خانمها به ویژه در ماه های زمستان رخ می دهد. به طور کلی ، این نتیجه کم کاری تیروئید تشخیص داده نشده و یا درمان نشده است و در صورت عدم درمان ممکن است کشنده باشد.


کم کاری تیروئید در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی بسیار شیوع دارد. در یک نظر فعلی در مورد غدد درونریز ، دیابت و بررسی چاقی ، شواهد نشان می دهد که کم کاری تیروئید یک عامل خطر برای بیماری مزمن کلیه (CKD) ، پیشرفت CKD و حتی خطر مرگ بالاتر در بیماری کلیوی است.


9 داروی طبیعی کم کاری تیروئید

1. رژیم غذایی کم کاری تیروئید

چه غذاهایی برای تیروئید کم تحرک مفید هستند؟ در اینجا غذاهای برتر رژیم غذایی کم کاری تیروئید برای شروع روند بهبودی است:


ماهی صید شده وحشی: اسیدهای چرب امگا 3 EPA و DHA را فراهم می کند ، که برای تعادل هورمون و عملکرد تیروئید ضروری است.


روغن نارگیل: این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​را به صورت اسید کاپریلیک ، اسید لوریک و اسید کاپریک فراهم می کند ، که از یک متابولیسم سالم حمایت می کنند ، انرژی را افزایش داده و با خستگی مبارزه می کنند.


جلبک دریایی: جلبک دریایی خوب برخی از منابع طبیعی ید است و به جلوگیری از کمبودهایی که باعث اختلال در عملکرد تیروئید می شود کمک می کند.


غذاهای غنی از پروبیوتیک: اینها شامل کفیر (یک محصول لبنی تخمیر شده) ، ماست شیر ​​ارگانیک بز ، کیمچی ، کوموچا ، ناتو ، سوسیس و سایر سبزیجات تخمیر شده است.


دانه های جوانه زده: بذرهای کتان ، شاهدانه و چیا ALA را فراهم می کنند ، نوعی چربی امگا 3 است که برای تعادل مناسب هورمونی و عملکرد تیروئید بسیار مهم است.


 آب تمیز: آب ضمن جلوگیری از خستگی و خلقی ، به هیدراتاسیون و عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. برای جلوگیری از یبوست ، کم انرژی و هوس قند ، هر دو ساعت حداقل هشت انس بنوشید.

غذاهای پر فیبر: افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوند ، بنابراین روزانه 30-40 گرم فیبر هدف داشته باشید. رژیم غذایی با فیبر بالا نه تنها به سلامتی گوارش کمک می کند ، بلکه سلامت قلب را نیز بهبود می بخشد ، سطح قند خون را متعادل می کند و از داشتن یک وزن سالم با ایجاد احساس کامل تر کمک می کند.


مایع استخوانی: موجودی گوشت گاو و مرغ حاوی اسیدهای آمینه L-پرولین و L-glycine هستند که می توانند به ترمیم روده کمک کنند و باعث بهبود کم کاری تیروئید شوند.


میوه ها و سبزیجات: اینها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که برای مقابله با آسیب های رادیکال آزاد و کاهش التهاب ها ضروری هستند. آنها از نظر مواد مغذی متراکم هستند و باید بخش بزرگی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل دهند ، زیرا آنها از سلامت دستگاه گوارش ، عملکرد مغز ، سلامت قلب ، تعادل هورمون ها و وزن سالم پشتیبانی می کنند.


این مواد غذایی که باید می نمی در رژیم غذایی کم کاری تیروئید خود را به نظر می رسد:


غذاهای گواتر: افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است بخواهند از خوردن مقادیر زیادی سبزیجات خام برزیکا مانند کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم ، کلم ، سویا و کلم بروکسل خودداری کنند. این سبزیجات ممکن است عملکرد تیروئید را تحت تأثیر قرار دهد زیرا آنها حاوی گواتر ها ، مولکول هایی هستند که پری اکسیداز تیروئید را مختل می کنند.


شیر آب: بیشتر آب شیر حاوی فلوئور (یک عامل غدد درون ریز) و کلر است که جذب ید را مهار می کند.


گلوتن: بسیاری از افراد با مشکلات تیروئید نیز نسبت به گلوتن حساس هستند یا به بیماری سلیاک مبتلا هستند ، یک بیماری خود ایمنی است که منجر به حساسیت به گلوتن می شود. گلوتن در تمام محصولات گندم ، چاودار و جو یافت می شود. برچسب های مواد را با دقت بررسی کنید تا از گلوتن پنهان شده در بسیاری از غذاهای بسته بندی شده جلوگیری کنید.


لبنیات متعارف: لبنیات مانند گلوتن می تواند به خصوص برای تیروئید مشکل ساز باشد و باعث واکنش هایی می شود که باعث افزایش پاسخ التهابی می شود. از لبنیات شیر ​​معمولی گاو که ارگانیک نیستند و پاستوریزه شده اند خودداری کنید. مصرف شیر ارگانیک ، خام بز یا شیر گاو آلی A2 انتخاب بهتری است.


شکر: قند می تواند تعادل هورمون مورد نیاز متابولیسم را مختل کند. افرادی که مشکل تیروئید دارند وزن کم می کنند. از آنجا که تیروئید یک غده اصلی برای تعادل هورمونی و متابولیسم است ، بنابراین بهتر است از قند خودداری کنید زیرا می تواند در ایجاد اختلالات هورمونی ، خستگی ، تغییر خلق و خو ، ایجاد افسردگی و بدتر شدن وزن نقش داشته باشد.


محصولات آرد تصفیه شده: هر غذایی که با کربوهیدراتهای تصفیه شده ساخته شده باشد ، مانند آرد گندم غنی شده ، به طور منفی روی سطح هورمون تأثیر می گذارد و می تواند در افزایش وزن نقش داشته باشد.


2.Ashwagandha (روزانه 500 میلی گرم)

Ashwagandha یک گیاه سازگار است که به بدن کمک می کند تا در برابر استرس پاسخ دهد و سطح هورمون را در تعادل بهتر نگه می دارد. آداپتوژن ها به پایین آمدن کورتیزول و تعادل سطح T4 کمک می کنند. در حقیقت ، در کارآزمایی های بالینی ، مکمل Ashwagandha به مدت هشت هفته در اصل به عنوان درمان تیروکسین کار می کرد و به بیماران کم کاری تیروئید کمک می کند تا سطح هورمون تیروکسین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و در نتیجه شدت این اختلال را کاهش دهند. همچنین سایر گیاهان سازگار مانند رودیولا ، ریشه شیرین بیان ، جینسنگ و ریحان مقدس را نیز امتحان کنید که فواید مشابهی دارند.


3. ید (150 تا 300 میکروگرم در روز)

مطالعات نشان می دهد که حتی مقادیر اندک ید مکمل (250 میکروگرم) باعث تغییرات جزئی اما قابل توجهی در عملکرد هورمون تیروئید در افراد مستعد می شوند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای کامل حاوی ید - از جمله ماهی ، سبزیجات دریایی ، تخم مرغ ، لبنیات خام و جلبک دریایی - می تواند به جلوگیری از کمبود کمک کند.


مکمل های ید را نباید با بیماری هاشیموتو مصرف کرد زیرا دریافت بیش از حد ید در طولانی مدت خطر ابتلا به تیروئید بیش فعال را افزایش می دهد. در حالی که گرفتن بیش از حد از خوردن انواع غذاهای سالم تقریباً غیرممکن است ، اما گاهی اوقات افرادی که مکمل مصرف می کنند یا مقادیر بسیار زیادی جلبک خشک و جلبک دریایی می خورند ، می توانند از حد بالایی توصیه شده از 500 میلی گرم در روز تجاوز کنند.


4. سلنیوم (روزانه 200 میکروگرم)

تیروئید ارگان دارای بیشترین میزان سلنیوم در کل بدن است. Seleni تو متر برای تولید هورمون T3 تیروئید لازم است و می تواند به کاهش خود ایمنی تاثیر می گذارد. در بیماران مبتلا به بیماری هاشیموتو و در زنان باردار مبتلا به اختلال تیروئید ، مکمل سلنیوم میزان آنتی بادی ضد تیروئید را کاهش داده و ساختار غده تیروئید را بهبود می بخشد.


از آنجا که به تعادل سطح هورمون کمک می کند ، سلنیوم می تواند خطر ابتلا به اختلال تیروئید در دوران بارداری ( تیروئیدیت پس از زایمان ) و پس از آن را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده اند که وقتی کمبود سلنیوم از طریق مکمل برطرف می شود بیماران به طور متوسط ​​40 درصد کاهش آنتی بادی های تیروئید را در مقایسه با 10 درصد افزایش در هنگام دارونما تجربه می کنند.


5. L-تیروزین (500 میلی گرم دو بار در روز)

اسید آمینه مورد استفاده در سنتز هورمونهای تیروئید ، تیروکسین (T4) به طور طبیعی از ید زدایی تیروزین تولید می شود ، یک اسید آمینه غیرضروری است که هم از منابع غذایی حاوی پروتئین و هم از طریق بدن برخی از آنها را تولید می کند.


مصرف مکمل L-تیروزین نشان داده شده است که خواب بدن را بهبود می بخشد و می تواند با بهبود هوشیاری و عملکرد انتقال دهنده عصبی به مبارزه با خستگی و خلق و خو کمک کند. یکی از دلایل L- تیروزین در بهبود علائم تیروئید مفید است زیرا در تولید ملاتونین ، دوپامین و / یا نوراپی نفرین ، که هورمونهای طبیعی "خوب" ما هستند ، نقش دارد.


6. روغن ماهی (روزانه 1000 میلی گرم)

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن ماهی برای عملکرد مغز و تیروئید بسیار مهم است. DHA و EPA امگا 3 موجود در روغن ماهی با خطر کمتری برای علائم تیروئید از جمله اضطراب ، افسردگی ، کلسترول بالا ، بیماری التهابی روده ، ورم مفاصل ، دیابت ، یک سیستم ایمنی ضعیف و افزایش بیماری خود ایمنی همراه است. مکمل های روغن ماهی امگا 3 همچنین می تواند به تعادل سطح امگا 6 در رژیم غذایی کمک کند ، که این برای سلامتی مداوم مهم است.


7. ویتامین B-Complex (یک کپسول B کمپلکس روزانه)

ویتامین B12 و تیامین برای عملکرد عصبی و تعادل هورمونی مهم هستند. تحقیقات نشان می دهد که مکمل تیامین می تواند به مبارزه با علائم بیماری خود ایمنی از جمله خستگی مزمن کمک کند . در یک مطالعه بالینی ، هنگامی که به بیماران مبتلا به هاشیموتو 600 میلی گرم در روز از تیامین داده می شد ، اکثریت رگرسیون کامل خستگی را طی چند ساعت یا چند روز تجربه کردند.


ویتامین آمین B12 یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای مبارزه با خستگی است زیرا از بسیاری جهات مهم برای سیستم عصبی مرکزی سود می برد: حفظ سلامت سلولهای عصبی (از جمله انتقال دهنده های عصبی). محافظت از پوشش اعصاب به نام غلاف میلین سلول: و تبدیل مواد مغذی از مواد غذایی به انرژی قابل استفاده برای مغز و بدن.


8. مکمل پروبیوتیک (50 میلیارد CFU در هر وعده)

پروبیوتیک ها ضمن کاهش التهاب می توانند به بهبود روده و کمک به جذب مواد مغذی کمک کنند. از دیگر مزایای یک پروبیوتیک با کیفیت بالا می توان به کمک به حفظ سیستم ایمنی قوی تر اشاره کرد. افزایش انرژی حاصل از تولید ویتامین B12؛ کاهش رشد باکتری یا ویروسی در روده مانند کاندیدا. بهبود سلامت پوست و کمک به کنترل اشتها و کاهش وزن.


9. روغنهای اساسی

برای بهبود عملکرد تیروئید و کمک به درمان علائم بیماری خود ایمنی ، برخی از این پروتکل های روغن اساسی را در بالای رژیم کم کاری تیروئید خود امتحان کنید:


سه قطره روغن ترد را با پنج قسمت روغن لیموترش و پنج قسمت روغن میخک ترکیب کنید. اینها را مستقیماً روی تیروئید ، که در قسمت جلوی گردن شما قرار دارد ، مالش دهید. همچنین می توانید دو بار روزانه دو قطره روغن ترد را روی سقف دهان خود قرار دهید.

به همین ترتیب ، سعی کنید دو تا چهار قطره روغن لیموترش و میوره را مستقیماً روی ناحیه تیروئید مالیده و به همراه نقاط رفلکسولوژی روی پاها (انگشتان پا) و روی مچ ها چند بار در روز استفاده کنید.

برای مقابله با درد عضلانی یا مفاصل ، با استفاده از  روغنهای شمعدانی ، میخک ، میوره و لیموترش یک حمام تسکین دهنده را امتحان کنید .

برای مبارزه با خستگی ، ترکیبی از روغن نعناع و مرکبات مانند لیمو و گریپ فروت را امتحان کنید.

برای بهبود خلق و خوی خود و کاهش اضطراب یا تحریک پذیری ، از روغن بابونه ، شفابخش و اسطوخودوس استفاده کنید ، یا در خانه خود منتشر کنید یا به حمام اضافه کنید.


افکار نهایی

کم کاری تیروئید شرایطی است که غده تیروئید تحت فشار قرار نمی گیرد و به درستی هورمونهای تیروئید را ایجاد نمی کند یا آزاد نمی کند.

هیچ درمانی برای تشخیص کم کاری تیروئید وجود ندارد ، اما ممکن است راه هایی برای افزایش طبیعی تولید هورمون تیروئید از طریق روش های غذایی وجود داشته باشد.

هنگامی که تیروئید شما کم تحرک است ، متابولیسم شما کند خواهد شد ، این بدان معنی است که شما همیشه احساس خستگی می کنید یا برای حفظ وزن خود تلاش می کنید.

رژیم کم کاری تیروئید غذاهایی را که می توانند باعث التهاب و واکنش های ایمنی بدن شوند از بین می برد و در عوض بر غذاهایی تمرکز می کند که به بهبود دستگاه گوارش می پردازند ، هورمون ها را متعادل می کنند و باعث کاهش التهاب می شوند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده