دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علائم کمبود کلسیم: 17 نشانه برای این علائم

 علائم کمبود کلسیم: 17 نشانه برای این علائم

کلسیم مهمترین ماده مغذی بدن شماست.

بیش از 99٪ کلسیم شما در استخوانها و دندانهای شما ذخیره می شود و این از عملکرد و ساختار اسکلتی پشتیبانی می کند. بقیه کلسیم موجود در بدن برای سایر کارکردهای مهم مانند انقباض عضلات ، انقباض عروق خونی و انبساط و ارسال پیام از طریق سیستم عصبی استفاده می شود.

اما حتی اگر این یکی از مهمترین مواد معدنی برای سلامتی شما محسوب می شود ، هنوز اکثر مردم به اندازه کافی نرسیده اند. در حقیقت ، یک مطالعه نشان می دهد که 68٪ از جمعیت آمریکا کمبود کلسیم دارند .

دختران و پسران نوجوان ، زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال در مواجهه با نیاز روزانه خود به کلسیم در معرض خطر بالایی هستند . یائسگی زنان ، گیاهخواران و هرکسی که دچار عدم تحمل لبنیات شوند نیز نسبت به جمعیت عمومی مستعد کمبود کلسیم هستند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

بیماری کمبود کلسیم چیست؟

بیماری کمبود کلسیم ، معروف به هیپوکلسمی ، یک مشکل بهداشت جهانی است. مردم در سراسر جهان به سادگی كلسیم كافی را از رژیمهای غذایی خود دریافت نمی كنند. این امر به ویژه در کشورهای در حال توسعه که منابع غذایی کمیاب هستند مشکل ساز است.

هنگامی که مقدار کم کلسیم دارید ، خطر ابتلا به بیماریهایی مانند:


استئوپنی - از دست دادن استخوان یا نازک شدن استخوان فراتر از محدوده طبیعی است استئوپنی شناخته شده است. این یک پیشرو در پوکی استخوان است و به طور رسمی با نمره T بین -1 تا -2.49 مشخص می شود. نمرات T به عنوان بخشی از اسکنهای DEXA محاسبه می شوند که تراکم مواد معدنی استخوان را اندازه گیری می کنند.

پوکی استخوان - از بین رفتن بیش از حد چگالی استخوان و در نتیجه T-2 -2 یا پایین تر ، به عنوان پوکی استخوان طبقه بندی می شود. استخوان ها ضعیف و شکننده می شوند و شما را در معرض خطر شکستگی قرار می دهد.

اگر بدن شما به اندازه کافی کلسیم دریافت نکند که عملکرد پایه خود را روان نگه داشته باشد ، کلسیم را از استخوان های شما بیرون می آورد تا کمبود آن را جبران کند.


اگر این کار به اندازه کافی طولانی ادامه یابد ، تراکم مواد معدنی استخوان شما تا حد پوکی یا بدتر از آن ، پوکی استخوان کاهش می یابد.


از آنجا که کلسیم در بدن بسیار مهم است ، علائم کم کلسیم می تواند در هر نقطه ظاهر شود. و آنها می توانند به طرق مختلف آشکار شوند.


علائم و نشانه های کمبود کلسیم

در صورت عدم درمان علائم کمبود کلسیم از خفیف تا شدید متفاوت است. اما حتی اگر علائم واضحی در ارتباط با کلسیم پایین ، خصوصاً زودرس نداشته باشید ، ممکن است تغییرات متابولیک و اختلالات احتمالی از قبل شروع شده باشد.


علائم کمبود کلسیم می تواند شامل موارد زیر باشد:

تهی بودن

انگشتان سوزنی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

گرفتگی عضلات

بی حالی

اشتهای ضعیف

ناخن های ضعیف یا شکننده

بلع مشکل

غش

علائم شدیدتر کمبود کلسیم می تواند شامل موارد زیر باشد:

سردرگمی ذهنی ، تحریک پذیری ، افسردگی و اضطراب

پوسیدگی دندان

لخته شدن خون کافی نیست

شکستگی استخوان

پوکی استخوان

تأخیر در رشد و نمو در کودکان

مشکلات قلبی شامل فشار خون و ضربان قلب

جراح عمومی آمریکا هشدار داد که تا سال 2020 ، 50٪ از افراد بالای 50 سال در معرض خطر شکستگی پوکی استخوان خواهند بود. درست است - نیمی از کل جمعیت 50+ در معرض خطر شکستن استخوان هستند.


آمریكا یكی از بزرگترین مبتلایان به پوکی استخوان در جهان است و سن شروع نگرانی جوانتر و جوانتر می شود. چرا می پرسی؟ به مطالعات عمده دولت زیر توجه کنید.


از سال 1982-86 سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) " مطالعه رژیم غذایی کامل " را انجام داد . این مطالعه نشان داد که چندین گروه سنی و جنسیتی از نظر کمبود کلسیم ، منیزیم و چندین ماده معدنی دیگر برای سلامتی استخوان ها دارای نقص هستند.


در سال 1996 ، وزارت كشاورزی آمریكا (USDA) " بررسی مداوم درمورد مصرف مواد غذایی افراد " ، را تأیید كرد كه مطالعه FDA را تأیید كرد. USDA نشان داد که زن و مرد در هر سنی دارای کمبود کلسیم هستند. تکان دهنده ترین آمار مربوط به دختران نوجوان بود. 87٪ از میزان توصیه شده روزانه کلسیم را برآورده نکردند.


انستیتوی ملی بهداشت ، رشد استخوان را در کودکانی مانند واریز پول در بانک برای بزرگترها مقایسه می کند. در دوران کودکی و در اوایل بزرگسالی ، با رشد اسکلت از تراکم و اندازه ، استخوان بیشتری جمع می شود. بنابراین هرچه در سالهای سازنده خود بیشتر بسازید ، با افزایش سن ، منبع بیشتری برای جلب نظر خواهید داشت.


اما چگونه می توانید از کمبود کلسیم مطلع شوید؟ آزمایش کلسیم ادرار 24 ساعته آزمایشگاه بهینه برای افراد نگران میزان کلسیم / استخوان است. در مورد این آزمایش با پزشک خود مشورت کنید تا پایه کلسیم خود را تعیین کنید و ایده ای در مورد میزان نیاز بیشتری به شما ارائه دهیم.

علل کمبود کلسیم

کمبود کلسیم یک شبه اتفاق نمی افتد. علائم جسمی می تواند سالها طول بکشد ، بنابراین با کمبود آشکار شدن ، آسیب در حال حاضر انجام شده است.


قبل از بروز علائم کمبود کلسیم ، این علل را در نظر داشته باشید:

کمبود کلسیم

این موضوع کمی آشکار است ، اما کمبود کلسیم در طی مدت زمان طولانی عامل اصلی کمبود کلسیم است. چگونه می دانید میزان کلسیم کافی است؟ توصیه می شود بزرگسالان بالای 19 سال بسته به جنسیت شما بین 1000-1200 میلی گرم در روز مصرف کنند .

داروهای تجویزی

برخی داروها ممکن است با تداخل در توانایی بدن در جذب مواد مغذی ، جذب کلسیم را کاهش دهند . به طور خاص ، داروهایی مانند PPI ، استاتین کاهنده لیپیدها ، ادرارآورها ، ضد تشنجها و کورتیکواستروئیدها با کاهش کلسیم و ویتامین D مرتبط هستند. برای نگاه دقیق تر به داروهایی که می توانند باعث از بین رفتن استخوان شوند ، در وبلاگ ما در 12 داروی برتر نسخه ای که باعث پوکی استخوان می شوند ، مطالعه کنید.


عدم تحمل رژیم غذایی

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به لبنیات در یک گروه غذایی سرشار از کلسیم از دست رفته و ممکن است برای یافتن منابع غذایی کافی کافی از کلسیم ، تلاش کنند. حساسیت های گلوتن و سلیاک اغلب منجر به التهاب و سوء جذب مواد مغذی و خطر بعدی از بین رفتن استخوان می شود. برای یافتن غذاهای سرشار از کلسیم متناسب با سبک زندگی شما ، ما راهنمایی برای برخی از بهترین منابع غذایی کلسیم گیاهان و حیوانات ایجاد کرده ایم .

عوامل ژنتیکی

سندرمهای مقاوم به ویتامین D در اثر نقص ارثی یا جهش در گیرنده ویتامین D ایجاد می شوند . گیرنده های مختل شده ویتامین D می توانند تأثیر مستقیمی بر توانایی بدن در جذب کلسیم داشته باشند. اختلالات ارثی کلسیم و فسفات هموستاز نیز می تواند باعث ریزش استخوان و کمبود کلسیم شود. ارزیابی سیستم های اندام و سطح هورمون ها به روند تشخیص و راهنمایی گزینه های درمانی کمک می کند.

سوء جذب

جذب کلسیم به مقدار کلسیم جذب شده از دستگاه گوارش به سیستم گردش خون بدن اشاره دارد. اصطلاح دیگر برای این فرض ، فراهمی زیستی قابل دسترس بودن کلسیم است. جذب کلسیم می تواند تحت تأثیر میزان کلسیم بدن ، میزان ویتامین D و K2 ، وضعیت منیزیم و ردیابی مواد معدنی ، سن ، بارداری و حتی برخی از مواد گیاهی در رژیم غذایی شما باشد. میزان کلسیم مصرف شده در یک زمان نیز می تواند در جذب تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، با افزایش مقدار کلسیم مصرف شده در وعده غذایی ، کارآیی جذب کلسیم کاهش می یابد. یک قانون خوب این است که بیش از 500 میلی گرم کلسیم به طور همزمان مصرف نکنید زیرا میزان جذب در هر مقدار بالاتر از آن حد بسیار کم می شود.

سن

کودکان و کودکان به اندازه 60٪ کلسیم مصرفی خود را جذب می کنند. اما پس از رسیدن به بزرگسالی ، جذب شما به آرامی تا حدود 15-20٪ کاهش می یابد. اگر تنها 15-20٪ کلسیم مورد نظر خود را جذب می کنید ، دریافت کافی از طریق رژیم فقط دشوار است.

تغییرات هورمونی

کاهش استروژن در دوران یائسگی باعث می شود زنان با سرعت بیشتری چگالی استخوان را از دست دهند. زنان یائسه به عنوان زنان قبل از یائسگی تقریباً یک دهم میزان استروژن دارند. در همین حال ، سطح پایین هورمون پاراتیروئید نیز بر توانایی بدن شما در جذب موثر کلسیم تأثیر می گذارد.

کلسیم برای سلامتی استخوان ها همیشه ضروری است. اما هنگامی که صحبت از استخوان های قوی و سالم می شود ، مواد مغذی مهم دیگری وجود دارد که برای داشتن فواید سلامتی باید با کلسیم مصرف شوند.


نماد ویتامین D 

کلسیم و ویتامین D با هم بسیار خوب کار می کنند. هنگامی که ویتامین D مصرف می کنید ، توانایی بدن در جذب موثر کلسیم را افزایش می دهید. لارا پیزورنو ، نویسنده کتابچه های شما ، می گوید: " ویتامین D که کمتر شناخته شده است ، بیان پروتئین های وابسته به ویتامین K را تقویت می کند . بنابراین وقتی مکمل ویتامین D مصرف می کنید ، میزان کلسیم موجود در بدن را افزایش می دهید و بنابراین به ویتامین K نیاز دارید. " به عبارت دیگر ، ویتامین D میزان کلسیم جذب شده را افزایش می دهد ، اما به نوبه خود ، نیاز شما به ویتامین K را نیز افزایش می دهد.

ویتامین K2

این را با ویتامین K1 مخلوط نکنید. ویتامین K2 هیچ ارتباطی با عوامل لخته شدن خون ندارد. و گرفتن بدون مکمل بسیار دشوار است. این در سبزیجات دارای برگ مانند K1 نیست و فقط در مقادیر کمی از تخم مرغ و پنیر یافت می شود. نقش اصلی آن در تنظیم رسوب کلسیم است. یعنی ، ویتامین K2 رسوبات کلسیم را از شریانهای شما پاک کرده و آن را به استخوانهای شما منتقل می کند. در مورد مهم صحبت کنید!

منیزیم

تقریباً 80٪ آمریکایی ها از نظر کمبود منیزیم هستند! کمبود این ماده معدنی در ساختمان استخوان ، شکنندگی استخوان تأثیر می گذارد و متابولیسم کلسیم و هورمون های تنظیم کلسیم را تغییر می دهد.


چگونه کمبود کلسیم تشخیص داده می شود؟

هیپوکلسمی می تواند ناشی از کمبود ویتامین D باشد که منجر به ضعف جذب کلسیم یا به دلیل کاهش عملکرد هورمون پاراتیروئید می شود . سطح پایین هورمون پاراتیروئید منجر به از دست رفتن بیش از حد کلسیم از طریق کلیه ها و کاهش جذب روده کلسیم می شود.

از آنجا که بسیاری از علائم هیپوکلسمی واضح است ، پزشک شما ابتدا علائم مانند اسپاسم عضلانی را ارزیابی بالینی می کند. یکی از اسپاسم ها - به ویژه نشانه Trousseau ، اسپاسم دست که ناشی از تورم کاف فشار خون است - نشانگر خوبی است. این امر به این دلیل است که در 94٪ بیماران هیپوکلسمی و فقط 1٪ از افراد غیر هیپوکلسمی وجود دارد.

هیپوکلسمی طولانی مدت با علائم عصبی روانی (افسردگی ، اضطراب ، سرخوشی ، روان پریشی و ...) ، آب مروارید و حتی فشار داخل جمجمه (ایجاد فشار در داخل جمجمه شما) همراه است.

همچنین لازم به ذکر است که کمبود هیپوکلسمی تدریجی کمتر از این که سطح کلسیم شما به طور ناگهانی و به سرعت کاهش یابد کمتر از علائم ظاهری بیرونی برخوردار است.

فراتر از تشخیص مشاهده ، پزشک شما به بررسی خون شما می پردازد تا میزان کلسیم ، ویتامین D و پاراتیروئید شما بررسی شود. دقیق ترین تست ویتامین D ، آزمایش خون 25 هیدروکسی ویتامین D است. میزان بهینه خون 25OHD 50-80 نانوگرم در میلی لیتر است.


پزشک همچنین در مورد تاریخچه پزشکی شما سؤال خواهد کرد زیرا شرایط ارثی می توانند در ایجاد هیپوکلسمی و پوکی استخوان نقش داشته باشند. آنها همچنین ممکن است بسته به سن شما اسکن DEXA را ارزیابی کنند تا تراکم مواد معدنی استخوان شما ارزیابی شود.


نحوه پیشگیری و رفع کمبود کلسیم

از بین بردن و پیشگیری از هیپوکلسمی آسان است و عموماً شامل اضافه کردن کلسیم بیشتر به رژیم غذایی شما است. اما برنامه درمانی شما در نهایت به شدت کمبود کلسیم شما بستگی دارد و باید با پزشک خود صحبت کنید.

تا آنجا که پیشگیری می رود ، برای شروع هرگز زود نیست. روی خوردن غذاهای سرشار از کلسیم با مقدار زیادی مواد مغذی سازگار با استخوان متمرکز شوید. و به طور قطع بخش دستور العمل های وبلاگ ما را برای دستور العمل های سریع ، آسان و خوشمزه برای سلامت استخوان که تمام خانواده می توانند از آن لذت ببرند ، بررسی کنید.

بعد از اوج توده استخوانی ، که بیشتر افراد به حدود 40 سالگی می رسند ، شما شروع می کنید هر سال 1٪ از کل تراکم استخوان معدنی خود را از دست دهید. جذب ویتامین ها و مواد معدنی شما با افزایش سن کاهش می یابد. به همین دلیل است که در صورت داشتن 51 سال و بالاتر توصیه های مربوط به رژیم غذایی کلسیم بیشتر است.

با این وجود ، حتی با وجود هر آنچه در مورد عواقب کمبود کلسیم می دانیم ، تحقیقات نشان می دهد که 68٪ آمریکایی ها هنوز هم مقدار کم کلسیم دریافت می کنند .

بنابراین برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی AlgaeCal Plus را امتحان می کنید . AlgaeCal Plus یک مکمل طبیعی و کامل غذایی با ترکیب ایده آل ویتامین ها و مواد معدنی است که با بدن شما کار می کند نه تنها تراکم استخوان را حفظ می کند بلکه در واقع استخوان های جدیدی نیز ساخته است. کلسیم مستقر در گیاه AlgaeCal به طور طبیعی حاوی 13 ماده مغذی اساسی برای ساخت استخوان است و به طور خاص با ویتامین D3 ، ویتامین K2 و بور ساخته شده است.

همچنین ادامه مصرف یائسگی و با افزایش سن ، این مکمل عالی است. بر خلاف مکمل های کلسیم سنتی ، هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد که چه مدت می توانید با اطمینان از AlgaeCal Plus استفاده کنید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده