ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه چیزی می تواند اضطراب را بدتر کند؟

چه چیزی می تواند اضطراب را بدتر کند؟

40 میلیون آمریکایی از یک اختلال اضطراب رنج می برند. و تقریباً همه ما اضطراب را به عنوان یک واکنش طبیعی در موقعیت های خاص احساس کرده ایم.


اگر با استرس یا اضطراب مزمن زندگی می کنید ، ممکن است بخش اعظم زندگی روزمره خود را در مدیریت آن با ابزارهایی مانند درمان ، ذهن آگاهی ، ورزش و ضد اضطراب سپری کنید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


اما آیا می دانید اضطراب توسط غذاهای خاصی که در بدن خود قرار می دهیم ممکن است ایجاد شود؟

این بدان معنا نیست که این ابزارها و رویکردها برای مقابله با اضطراب لازم نیستند - آنها اغلب گزینه های سالم برای شیوه زندگی هر شخص هستند. اما اگر اضطراب هنوز روی زندگی شما تأثیر می گذارد ، شاید ارزش آن را داشته باشد که به یک صفحه نگاه کنید.


استرس و اضطراب در بسیاری از مواقع جای همدیگر به‌کار می‌روند هرچند که منشاشان کاملا با هم تفاوت دارد.

استرس اگر حاد و مزمن نباشد، واقعا چیز بدی نیست. بسیاری از مواقع، استرس محرک ترشح‌ هورمون‌هایی است که بطور موقت باعث بهبود سیستم فکر کردن، تمرکز و حافظه می‌شود


حدود صد میلیون آمریکایی، مقدار کمی از کالری مورد نیاز خود را با نوشیدن مشروبات الکلی تأمین میکنند.

چون الکل ایجاد کالری میکند، اما نمیتواند ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین نماید علاوه بر اینکه مشروبات الکلی عقل انسان را به مرور زمان رو به کهولت میبرد و به این دلیل یک غذای ضد غذا نامیده میشود.

به علاوه با مصرف الکل، مصرف غذاهای کالری زا کاهش یافته، بدن از چندین ماده مغذی خالی شده ونیاز اضافی به سایر مواد مغذی پدید می آید.


برخلاف سائر مواد مغذی انرزی زا (پروتئین، قند و چربی) الکل فقط به عنوان یک ماده سوختنی توسط سلولهای کبدی بکار میرود.


به طور طبیعی کبد چربیها را میسوزاند. وقتی الکل مصرف میشود چربیها نمیسوزند بلکه در کبد ذخره شده و یا وارد خون میگردد. در تیجه چربیهای بالقوه زیان آور در دستگاه گردش خون افزایش می یابد یا احتمال آسیب کبدی وجود دارد.


مصرف الکل میتواند موجب بالا رفتن فشار خون، وارد شدن آسیب به عضلات قلب و سیروز و هپاتیت کبدی گردد.

الکل میتواند خطر ابتلا به سرطان دهان، حلق و مری را افزایش داده و باعث آسیب زدن به دیواره معده و روده گردد. آسیب وارده به معده و روده میتواند در نهایت موجب تضعیف جذب قدرت مواد مغذی توسط بدن شود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

اگر به دلیل کالری زایی الکل مصرف غذا کاهش یابد، سوء تغذیه نتیجه خواهد شد. مصرف الکل نوعی سرحالی و نشاط در فرد ایجاد میکند که اشتها و میل به غذا را در فرد کاهش میدهد.

با تداوم مصرف الکل سلولها کبد دیگر قادر به استفاده از ویتامین D نیستند در حالی که این ویتامین برای سلامتی استخوانها، دندانها و برای تولید چندین هورمون ضروری میباشد. لذا مصرف لکل بر فرآیندهای داخلی بدن تأثیر سوء میگذارد.


علائم استرس هر چند در بلند مدت باعث دشواری‌های مختلف می‌شود اما در کوتاه مدت فرد را برای مقابله فوری با عوامل استرس زای بیرونی آماده می‌کند.

 بدن انسان هورمونهایی در زمان استرس ترشح می‌کند که باعث افزایش علائم حیاتی مثل ضربان قلب و تنفس و افزایش خون رسانی به اندام‌هایی که به خون بیشتری برای مقابله با عامل استرس‌زا دارند، می‌شود.

استرس باعث بروز علائم متنوعی در سراسر بدن، کارکردها و سیستم روانی افراد می‌شود. بسیاری از این نشانه‌ها در زمان بروز استرس مزمن بیشتر احساس می‌شوند که در واقع فرد در معرض علائم اضطراب قرار گرفته است. از آنجا که تفکیک علائم اضطراب و استرس به سختی قابل تفکیک است، به علائم استرس و اضطراب به صورت همزمان خواهیم پرداخت.

   سردرد و سرگیجه مداوم

   لرزش لب‌ها و دست‌ها

   گرفتگی عضلات

   صدای وز وز و زنگ

   تعریق بیش از حد

   خشکی دهان

   خارش و جوش در سطح پوست

   افزایش سرعت و تنگی نفس

   افزایش ضربان قلب

   تکرر ادرار از علائم استرس و اضطراب

   احساس افسردگی و تغییر مداوم خلق

   افزایش یا کاهش اشتها

   بی‌خوابی و کابوس

   دشواری در تمرکز

   فراموشکاری و گیجی

   ناتوانی در تصمیم گیری از علائم استرس و اضطراب

   رفتارهای عصبی مثل تکان دادن پاها

   تکلم سریع و آشفته با لکنت زبان

   احساس خستگی و ضعف

   سوزن سوزن شدن بدن


استرس و اضطراب می‌تواند به دلایل گسترده‌ای از مشکلات جسمی تا روانی ایجاد شود. افسردگی و اختلالات اضطرابی از شایع‌ترین دلایل روانی ایجاد اضطراب و استرس هستند. سرطان و بیماری‌های خود ایمنی تا بیماری‌ های ساده‌ تری مثل سرماخوردگی نیز ممکن است باعث بروز استرس و اضطراب در بیمار شوند.


 افرادی که دچار استرس و اضطراب هستند، میتوانند با مصرف مواد غذایی مناسب تا حد زیادی از این مشکلات را کاهش دهند.لیمو، لیموترش، پرتغال، روغن گریپ فورت، ترنج، نارنگی و نارنج در رژیمهای ضد استرس استفاده می‌شود، همچنین ثابت شده است که مرکبات تأثیرات قابل توجهی بر افسردگی و اضطراب در موش‌ها و میمونها داشته است بنابر این می‌توان همین نتایج را برای انسان‌ها پیش بینی کرد.


عسل با داشتن 200 فاکتور مغذی مهم مانند فروکتوز، گلوکز، آمینواسید‌های مختلف، ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در تغییر خلق و خوی افراد دارد. کرایسین که یک فلاوونوئید هست، به عنوان یکی آنتی اکسیدان مهم و همچنین ضد اضطراب در عسل وجود دارد.


کاوا، بادرنجوبه، التینین (ماده موجود در چای سبز)، ریشه والرین از جمله گیاهان دارویی هستند که خاصیت ضد اضطرابی دارند البته افراد قبل از مصرف این گیاهان حتما با پزشک خود در خصوص استفاده و مقدار آن‌ مشورت کنند.


 ویتامین B6، پیریدوکسین در صد‌ها واکنش متابولیکی مهم بدن دخیل است که از جمله این واکنش‌ها می توان به واکنش‌های مربوط به ساخت انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و گابا اشاره کرد. ویتامین B6 بر اضطراب تأثیرگذار است، اما بیش از اضطراب تأثیر خود را بر مشکلات ثانوی‌ ناشی از اضطراب مانند خستگی و افسردگی می‌گذارد.


 افراد با سطح افسردگی و اضطراب بالا با کمبود ویتامین D مواجه هستند، توصیه می شود، پوست دست و پای خود را روزانه به طور مستقیم به مدت 30 دقیقه در مقابل آفتاب قرار داده شود.


رژیمی که در آن لیزین اندک است، می تواند سطح استرس را در حیوانات را بالا ببرد همچنین افرادی که گندم غنی شده یا لیزین مصرف می کنند، استرس کمتری دارند و باید به مقدار کافی لبنیات و غذا‌های دریایی مصرف کنند.

 افراد با اضطراب بالا بهتر است روز خود را با منابع غنی تریپتوفان مانند تخم‌مرغ، بوقلمون، توفو، ماهی قزل‌آلا، حبوبات، آجیل، دانه ها، شیر و پنیر شروع کنند. همچنین تریپتوفان سروتونین خون را که یک هورمون شادی بخش است، افزایش می دهد و اضطراب را کم می کند.


 افراد اگر به دنبال راهی راحت برای کنترل اضطراب خود هستند، می توانند آب بیشتر مصرف کنند چرا که همه اندام‌های بدن از جمله مغز برای عملکرد درست نیازمند آب کافی است، یافته‌ها نشان داده است که کمبود آب حتی به صورت خفیف بیقراری و استرس را افزایش می دهد.


افراد مصرف حداقل سه وعده از ماهی‌های روغنی (سالمون، قزل آلا، تن، ساردین) را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجاند زیرا این مواد غذایی اسید چرب مورد نیاز بدن را برطرف می کند چرا که اسید چرب برای سلامت مغز لازم است.


الکل

باور کنید یا نه ، این نوشیدنی اگرکه برای رفع اضطراب اجتماعی خود بنوشید ، واقعاً آن را بدتر می کند.

اگرچه به نظر می رسد اعصاب شما را آرام می کند ، اما الکل می تواند تأثیر منفی بر هیدراتاسیون و خواب بگذارد ، که هر دو باعث سرکوب علائم اضطراب می شوند.


الکل میزان سروتونین و انتقال دهنده های عصبی در مغز را تغییر می دهد ، و این باعث اضطراب می شود. و هنگامی که الکل از بین رفت ، ممکن است احساس اضطراب بیشتری کنید.نوشیدن در حد اعتدال - یا حدود دو وعده الکل در روز - به طور معمول بی خطر است ، مادامی که پزشک به شما سلامتی بدهد.


هیچ جایگزینی واقعی برای الکل وجود ندارد. اگر عطر و طعم را دوست دارید ، اما به عوارض جانبی احتیاج ندارید ، آبجو غیر الکلی را در نظر بگیرید. نوشیدنی هایی که احساس خاصی دارند مانند ماکت یا آب گازدار با تلخ های فانتزی نیز می توانند جایگزین های خوبی در موقعیت های اجتماعی باشند.


 کرم معمولی

اگر شما قهوه را قطع می کنید ، ممکن است خامه ای را نیز قطع کنید. این روزها بسیاری از افراد سعی در نظارت بر میزان لبنیات مصرفی خود دارند. جابجایی به یک کرم غیرمصرف معمولی ممکن است به عنوان یک راه حل به نظر برسد ، اما این جایگزینی ها منبع روغنهای هیدروژنه هستند.


همچنین به عنوان چربی های ترانس معروف هستند که با کلسترول LDL بسته بندی شده اند و می توانند کلسترول HDL را کاهش دهند. این چربی ها با افسردگی ، اضطراب و سایر موارد مربوط به سلامت روان مرتبط بوده است.

غذاهای کامل همیشه انتخاب بهتری هستند. شیر و خامه بهتر از کرم های غیر رژیمی معمولی هستند. اگر لبنیات را قطع می کنید ، شیر بادام یا شیر سویا را در نظر بگیرید.


 شکر اضافه

هیچ راهی برای جلوگیری از شکر 100 درصد از زمان وجود ندارد ، زیرا به طور طبیعی در بسیاری از غذاهایی که دوست داریم از آنها بخوریم مانند میوه وجود دارد.اما شکر اضافه شده در اضطراب کلی نقش دارد.قندهای اضافه شده باعث می شوند قند خون شما به دنبال چرخش سنبله ها و تصادفات برود و با آن انرژی شما نیز بالا و پایین می رود.هنگامی که قند خون کاهش می یابد ، سطح خلقی و اضطراب شما می تواند افزایش یابد.


بدن انسولین را آزاد می کند تا به جذب گلوکز اضافی و تثبیت قند خون کمک کند ، اما قند باعث می شود بدن برای بازگشت به حالت عادی بیش از حد سخت کار کند و باعث بالا رفتن و پایین آمدن آن می شود. مصرف مقادیر زیادی قند فرآوری شده می تواند احساس نگرانی ، تحریک پذیری و ناراحتی را به وجود آورد.


غذاهایی که در گروه قند اضافه شده قرار دارند که باید در نظر بگیرید که از آنها اجتناب کنید و یا به حداقل نرسید ، همه شبیه دسر نیستند. چاشنی هایی مانند کچاپ ، سس سالاد خاصی ، پاستا و نان سفید همگی حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده هستند.


کافئین

براساس آمار انجمن ملی قهوه ، 62 درصد از آمریکایی ها روزانه قهوه می نوشند و میانگین مقدار روزانه کمی بیش از 3 فنجان در هر نوشیدنی قهوه است. مقادیر زیاد کافئین نه تنها می تواند اضطراب و عصبی بودن را افزایش دهد ، بلکه باعث کاهش تولید سروتونین شیمیایی خوب در بدن می شود و باعث ایجاد روحیه افسرده می شود.به طور معمول ، کافئین در دوزهای کم ایمن است. اما دوز بالا می تواند اثرات ناخوشایندی ایجاد کند.


تأثیر کافئین بر شما به بدن و سیستم عصبی، وزن، عوامل متعدد دیگری بستگی دارد. با این حال، تأثیرات آن می‌تواند تا 8 ساعت بر بدن شما باقی بماند.


یکی از اتفاقات واضح این است که کافئین بر قلب و خون شما تأثیر می‌گذارد، رگ‌های شما را تنگ‌ تر کرده و باعث می‌شود تا قلب شما خون را سریع‌تر پمپاژ کند. به همین دلیل، برای کسانی که دارای فشار خون بالا هستند خطرناک است.


حتی می‌تواند باعث سکته مغذی نیز بشود!

محصولات کافئینی، مانند قهوه، کاکائو و چای، سرشار از آنتی اکسیدان هستند، که از پیری زودرس و حتی سرطان پیشگیری می‌کنند. این محصولات همچنین غنی از اسیدهای چرب و برخی ویتامین‌ها نیز می‌باشند. تمام این ترکیب‌ها بدن شما را سالم نگاه خواهد داشت.


با اینحال، کافئین می‌تواند اثرات منفی‌ بر سلامتی نیز داشته باشد. می‌تواند با شل کردن عضلات روده، سرعت هضم را کاهش دهد. به همین دلیل، نباید پس از صرف وعده‌های غذایی خود، قهوه یا چای بنوشید. کمی صبر کنید و حداقل نیم ساعت پس از صرف غذا خوردن، نوشیدنی‌های کافئین دار بنوشید.


کافئین بر سیستم عصبی شما نیز تأثیر دارد. نتیجه، برخی مردم از اثرات شدید آن همچون لرزش دست و احساس غم یا اضطراب بصورت دائم رنج می‌برند.


اغلب مردم نوشیدنی‌های کافئینی را با شکر می‌نوشند. چنین نوشیدنی‌هایی باعث می‌شود تا غده‌ پانکراس آن‌ها برای هضم آن شیرینی، انسولین بیشتری تولید کند. ترکیب آن با شکر زیاد می‌تواند سطح انسولین را در بدن شما تشدید کند.

کافئین بر بدن شما تأثیری همانند تأثیر استرس بر بدن دارد. زندگی مدرن به اندازه‌ی کافی دارای چالش‌هایی است که سطح استرس شما را افزایش دهد. کافئین هم به تأثیرات آن استرس خواهد افزود!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده