خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین درمان طبیعی برای بیماری کبد چرب

بهترین درمان طبیعی برای بیماری کبد چرب

کبد چرب

آیا از بیماری کبد چرب رنج می برید؟ آیا در طول روز بدون انجام کارهای بیش از حد احساس ناراحتی و خستگی می کنید؟ خوب است. وضعیت بیماری کبد چرب برگشت پذیر است. چند روش طبیعی وجود دارد که با کمک آنها می توانید بیماری کبد خود را درمان کنید. در پایان این راهنما را تا پایان آن بخوانید. ما هشت روش درمانی طبیعی در مورد بیماری کبد چرب را مورد بحث قرار داده ایم.


همانطور که از نام این بیماری نشان داده شده است ، بیماری کبد چربی نوعی بیماری است که چربی زیادی در کبد وجود دارد. این نوع بیماری نقش مهمی در التهاب یا نارسایی کبد دارد. کبد برای از بین بردن سموم کار می کند و به تولید پروتئین های گوارشی کمک می کند. این نوع بیماری بر عملکرد کبد تأثیر می گذارد و از عملکرد خوب آن جلوگیری می کند. عمدتاً دو نوع دارد. نوع اول بیماری کبد چرب الکلی است و نوع دیگر آن غیر الکلی است. بیماری کبد چرب الکلی هنگامی رخ می دهد که فرد مقدار زیادی الکل مصرف کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


از طرف دیگر ، اختلال کبد غیر الکلی عمدتا به دلایل غیر الکلی رخ می دهد. این موارد شامل هرگونه عدم تحرک جسمی ، دیابت یا خوردن غذاهایی است که سرشار از کربوهیدرات و چربی ها هستند. همچنین ممکن است به دلیل چاقی و بیماریهای قلبی عروقی ایجاد شود. یکی از راه های ابتدایی و طبیعی برای درمان هر دو نوع چنین بیماری با رژیم غذایی است!


نکات ذکر شده در زیر هشت روش درمانی طبیعی برای بیماری کبد چرب را برجسته می کند. بیایید یک به یک به این درمان های طبیعی بپردازیم.

1. غذاهایی بخورید که چربی ها را در کبد شما کاهش می دهد

تاکنون بهترین درمان طبیعی برای درمان این نوع از بیماری های کبدی ، خوردن غذاهایی است که باعث کاهش چربی ها در کبد شما می شوند. طبق تحقیقات انجام شده ، رژیم غذایی و ورزش نقش مهمی در درمان بیماری کبد چرب دارند. در اینجا سؤال پیش می آید که برای کاهش مقدار بالای چربی ها چه غذایی باید مصرف کنید؟ جواب مستقیم است. به دنبال یک رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم مانند چربی های تک اشباع و اسیدهای چرب امگا 3 باشید. همچنین سعی کنید میوه و سبزیجات را در رژیم خود اضافه کنید. از روغن زیتون یا روغن کانولا به عنوان جایگزینی برای کره استفاده کنید. سعی کنید از رژیم ماهی قزل آلا ، ساردین یا ماهی ماهی استفاده کنید. علاوه بر این ، غذاهای دریایی ، روغن زیتون ، آووکادو ، آجیل و غلات کامل نیز برای به حداقل رساندن تأثیرات الکلی و غیر الکلی مقابله کننده مفید هستند.

2. مقدار کمی از سرکه سیب اپل مصرف کنید

مصرف مقدار کمی سرکه سیب برای درمان چنین نوع بیماری کبدی بسیار عالی است. این نه تنها به از دست دادن وزن شما کمک می کند بلکه برای عملکرد مناسب کبد نیز بسیار مهم است. باعث کاهش التهاب و همچنین چربی اضافی کبد می شود. برای استفاده از سرکه سیب برای درمان بیماری خود ، باید یک قاشق غذاخوری از آن مصرف کنید. آن را در آب گرم اضافه کنید. برای طعم بهتر نیز می توانید عسل را در آن اضافه کنید. آن را دو بار در روز به مدت حدود دو تا سه ماه بنوشید. این امر اثرات بیماری کبد چرب شما را کاهش می دهد.

3. وزن خود را از دست بدهید

برای کنترل تولید چربی ها در کبد ، از دست دادن وزن حدود 5 تا 10 درصد ضروری است. دلیل آن این است که کاهش وزن به کاهش التهاب ، چربی ها و همچنین آسیب دیدگی به کبد کمک زیادی می کند. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که باید وزن خود را بتدریج از دست بدهید زیرا کاهش سریع وزن ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت التهاب کبد شما شود. علاوه بر این ، اگر قادر به کاهش وزن خود نیستید و سلامت شما تأثیر می گذارد ، باید با پزشک خود مشورت کنید. او می تواند نکاتی مفید برای کاهش وزن به شما بدهد یا می تواند جراحی برای کاهش وزن را پیشنهاد کند. برای کاهش وزن بدن ، باید برخی از تمرینات را انجام داده یا با اضافه کردن آن موارد در رژیم غذایی خود ، که به بهبود بیماری کبد چرب شما کمک می کند ، کمک کنید. سیر در این زمینه نقش اساسی دارد. در کاهش وزن و کاهش تجمع چربی در کبد به شما بسیار کمک می کند. به طور خلاصه ، کاهش وزن بهترین و مؤثر در درمان خانگی برای درمان بیماری کبد چرب است!


4- از لیمو استفاده کنید

در درمان بیماری کبد چرب به طور طبیعی ، لیمو مفید است. دلیل آن این است که لیمو منبع خوبی از ویتامین C و همچنین آنتی اکسیدان ها هستند. هر دو این مواد در تولید آنزیم هایی که میزان سموم را خنثی می کنند به کبد کمک می کنند. یکی از این آنزیم ها گلوتاتیون است که با حفظ سطح سموم کبدی ، سم زدایی به کبد شما را افزایش می دهد. بنابراین ، برای کاهش چربی های موجود در کبد ، یک لیوان آب و لیمو مصرف کنید. لیمو را در آب فشار دهید. مقدار لیمو برای اضافه کردن آب به سلیقه شما بستگی دارد. آن را دو بار در روز برای چند روز بنوشید. مطمئناً به شما در درمان بیماری کبد چرب خود به طور طبیعی کمک خواهد کرد.

5- با انجام برخی ورزش ها فعال باشید

یکی از دلایل اساسی این نوع اختلال کبدی ، عدم تحرک جسمی است. بنابراین ، یکی از بهترین درمانهای طبیعی برای بهبود وضعیت کبد چرب ، ورزش است. ورزش نه تنها شما را فعال و سالم نگه می دارد بلکه برای عملکردهای منظم سیستم های بدن نیز مفید است. همچنین برای کاهش وزن مفید است. بنابراین ، برای درمان بیماری کبد چرب خود ، باید هر روز مدتی را صرف کنید تا در نوعی فعالیت بدنی شرکت کنید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه مرتباً ورزش کنید. می توانید پیاده روی ، آهسته دویدن ، پریدن را انجام دهید یا می توانید هر نوع تمرین یوگا را انجام دهید. با انجام چند روز از هفته شروع به ورزش کنید و سپس روزانه این کار را انجام دهید. در این زمینه می توانید از یک متخصص راهنمایی بگیرید.

6. مکمل ها و آنتی اکسیدان ها نیز به شما کمک می کنند

برای حفظ سطح چربی ها در کبد شما و محافظت از سلامت کلی آن ، مکمل ها و آنتی اکسیدان ها نقش اساسی دارند. آنها نه تنها به تجزیه مواد مغذی کمک می کنند بلکه از آسیب دیدن سلول های بدن نیز جلوگیری می کنند. به این ترتیب ، مکمل ها و آنتی اکسیدان ها باعث افزایش چربی در کبد شما می شوند. بنابراین ، سعی کنید از آن دسته از غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند سیر ، میوه ، سبزیجات و بادام هستند استفاده کنید. قهوه در درمان بیماری کبد نیز ضروری است زیرا میزان آنزیم های کبدی را که به طور غیر طبیعی رفتار می کنند پایین می آورد.

7. چای سبز مصرف کنید

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اگر از بیماری کبد چرب غیر الکلی رنج می برید ، باید چای سبز مصرف کنید. دلیل آن این است که چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان طبیعی است که مولکول ها و سلول های بدن ما را از آسیب محافظت می کند. یکی از این آنتی اکسیدان ها کاتچین ها است که نه تنها تولید رادیکال های آزاد در بدن را به حداقل می رساند بلکه به جلوگیری از تجمع چربی ها در کبد شما نیز کمک می کند. به کاهش کلسترول کمک می کند. همچنین به خواب کمک می کند. علاوه بر این ، عملکرد کلی کبد را بهبود می بخشد. بنابراین برای کاهش احتمال ابتلا به این نوع اختلال کبد ، باید روزانه سه یا چهار فنجان چای سبز مصرف کنید.

8- برای محافظت از کبد از پاپایا بخورید

برای کاهش چربی های موجود در کبد ، خوردن پاپایا ضروری است. خمیر پاپایا و همچنین دانه‌های آن برای درمان طبیعی کبد چرب به طور طبیعی بسیار مفید هستند. آنها در به حداقل رساندن میزان التهاب کبد شما کمک زیادی می کنند. بنابراین ، برای درمان بیماری کبد چرب خود به طور طبیعی ، شما باید روزانه فقط یک قطعه پاپایا میل کنید. همچنین برای طعم خوب می توانید عسل را روی برش بپاشید. علاوه بر این ، اگر می خواهید دانه های پاپایا را بخورید ، آنها را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. سعی کنید هر روز این مخلوط را بنوشید.


خلاصه:


یکی از دلایل مهم نارسایی کبد بیماری کبد چرب است. این تقریباً یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده مبتلا است. علائم آن شامل ضعف ، کاهش سریع وزن و خارش است. در موارد شدید ، چشم و پوست نیز زرد می شوند. روش های مفید مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بیماری کبد چرب را درمان کنید. یکی از آنها شامل رژیم غذایی است. بنابراین ، برای کاهش بروز بیماری کبدی ، باید از چنین غذاهایی استفاده کنید که از نظر فیبر سرشار باشند ، مثلاً غلات کامل و حبوبات.


علاوه بر این ، سبزیجات و میوه های بیشتری را در رژیم غذایی خود اضافه کنید و میزان مصرف نمک ، شکر و کربوهیدرات ها را کاهش دهید. چنین غذاهایی نه تنها به شما در معالجه بیماری کبد چرب کمک می کند بلکه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. به طور خلاصه ، برخی از تغییرات در شیوه زندگی خود را نه تنها به منظور بهبود کبد چرب ، بلکه برای حفظ سلامت قلب خود.

ترجمه : شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده