خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایای خواص تغذیه ای وکاربرد روغن سبوس برنج

مزایای خواص تغذیه ای وکاربرد روغن سبوس برنج

مزایای خواص تغذیه ای وکاربرد روغن سبوس برنج

روغن ازسبوس ولایه بیرونی دانه برنج استخراج می شود.


معمولاً در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن ، هند و چین به عنوان روغن پخت و پز استفاده می شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 سبوس برنج معمولاً به عنوان خوراک حیوانات استفاده می شود ، با این حال ، اخیراً به دلیل داشتن مزایای بالقوه سلامتی خود به عنوان روغن مورد توجه قرار گرفته است.


1 قاشق غذاخوری (14 میلی لیتر)، 120کالری و 14 گرم چربی دارد. روغن سبوس برنج حاوی نسبت های بیشتری از چربی های اشباع نشده سالم، نسبت به چربی های اشباع شده بد دارد، مانند روغن های گیاهی غیرمعمول مانندکلزا و روغن زیتون.


همچنین 29٪ از ارزش روزانه (DV) را برای ویتامین E، که یک ویتامین محلول در چربی که در عملکرد سیستم ایمنی و رگ های خونی دخیل است، به خود اختصاص می دهد. ترکیبات دیگر موجود در روغن سبوس برنج، مانند توکوترینوول ها، اوریزانول و استرول های گیاهی به دلیل فواید سلامتی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است.


از خواص سبوس برنج می توان به منبع خوب از چربی های اشباع نشده اشاره کرد، روغن سبوس رنج و سبوس برنج حاوی ویتامین E و سایر مواد مغذی مهم است. ترکیبات دیگر موجود در روغن سبوس برنج ، مانند توکوترینوول ها ، اوریزانول و استرول های گیاهی ، به دلیل فواید سلامتی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است


روغن سبوس برنج محصولی شگفت انگیز است که از پوسته خارجی و قهوه ای رنگ برنج تهیه می شود. تنها هشت درصد از مقدار برنج آسیاب نشده را پوسته یا سبوس تشکیل می دهد اما همین مقدار حاوی 15 تا 20 درصد روغن است.


 کاهش قند خون از خواص سبوس برنج

روغن سبوس برنج از طریق افزایش مقاومت به انسولین، که یک عامل خطر دیابت نوع 2 می باشد سطح قند خون را تنظیم کند و از بروز این بیماری جلوگیری می کند. انسولین با انتقال قند به سلولهای شما قند خون را کاهش می دهد. با این وجود، اگر مقاومت به انسولین داشته باشید بدن دیگر نمی تواند قند خون را کاهش دهد.

در یک آزمایش انجام شده دیده شد روغن سبوس برنج با خنثی کردن رادیکال های آزاد، مقاومت به انسولین را کاهش داد، رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است منجر به استرس و اکسیداتیو شوند. در یک مطالعه 17روزه در موش های مبتلا به دیابت نوع 2، روغن سبوس برنج با افزایش میزان انسولین، در مقایسه با گروه دیگر میزان قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش داد.


در یک مطالعه انسانی نیز نتایج مشابهی را دریافت شد. صبح روز بعد از 19مرد سالم خواسته شد یک وعده غذایی حاوی 3.7 گرم سبوس برنج مخلوط شده در روغن میل کنند، میزان قند خون آنها در مقایسه با افرادی که این ماده را نخورده اند 15٪ کاهش یافته است. تحقیقات نشان می دهد که روغن سبوس برنج حتی ممکن است سطح قند خون سالم را تحت تأثیر قرار ندهد.

خلاصه

روغن سبوس برنج ممکن است به کاهش سطح قند خون و بهبود مقاومت به انسولین کمک کند.


خواص سبوس برنج و سلامت قلب

روغن سبوس برنج ممکن است سلامت قلب را ارتقا بخشد. در حقیقت، دولت ژاپن به دلیل اثرات کاهش دهنده کلسترول این روغن را به عنوان یک ماده غذایی سالم تشخیص داده است. مطالعات اولیه در موش ها نشان می دهد که روغن سبوس برنج به طور قابل توجهی کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهد در حالی که باعث افزایش کلسترول HDL (خوب) می شود. به همین ترتیب مطالعات انسانی توجه داشته باشند که این روغن باعث کاهش کلسترول LDL (بد) می شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


مروری بر 11 کارآزمایی کنترل شده تصادفی در بین 344 نفر، مصرف روغن سبوس برنج به میزان قابل توجهی کلسترول LDL (بد) را کاهش داده است. این مقدار کاهش به اندازه ​​91/6 میلی گرم در دسی لیتر بوده است. فقط کاهش 1 میلی گرم در دسی لیتر در LDL می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان 1تا 2٪ کاهش دهد. هشت مورد از این تعداد افراد، کسانی بودند که مبتلا به هایپرلیپیدمی یا غلظت بالای چربی در خون بودند، در حالی که مابقی افراد سالم و بدون این بیماری بوده اند.


در یک مطالعه 4 هفته ای در افراد مبتلا به هایپرلیپیدمی، پیروی از رژیم غذایی کم کالری با 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن سبوس برنج در روز منجر به کاهش قابل توجهی کلسترول LDL (بد) و همچنین کاهش سایر عوامل خطر بیماری قلبی شد. همچنین وزن این افراد کاهش پیدا کرد. محققان بهبود سطح کلسترول را به استرولهای گیاهی روغن نسبت داده اند، که مانع از جذب کلسترول بدن شما می شود.

خلاصه

روغن سبوس برنج با بهبود سطح کلسترول ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.


دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است

چندین ترکیب موجود در روغن سبوس برنج خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. یكی از این ترکیبات اوریزانول است كه نشان می دهد چندین آنزیم را تقویت می كند که این امر سبب کاهش التهاب می شود. به طور خاص، ممکن است التهاب در رگ های خونی و غشای قلب شما را هدف قرار دهد. در صورت عدم درمان، این التهاب می تواند باعث ایجاد آترواسکلروز شود – یعنی سخت شدن و باریک شدن شریان ها، که می تواند منجر به بیماری های قلبی شود.


مطالعات آزمایشگاهی در سلول های موش نشان می دهد که سایر ترکیبات فعال به نام توکوترینولولها نیز التهاب را مهار می کنند. در یک مطالعه 4 هفته ای، 59 نفر مبتلا به هایپرلیپیدمی، 2 قاشق غذاخوری 30 میلی لیتر روغن سبوس برنج یا روغن سویا مصرف کردند.در مقایسه با روغن سویا، روغن سبوس برنج به طور قابل توجهی مقدار آنتی اکسیدان را افراد افزایش داده است، که این امر به مبارزه با استرس و اکسیداتیو کمک می کند.

خلاصه

چندین ترکیب فعال در روغن سبوس برنج، از جمله اوریزانول و توکوترینولها، اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ایجاد می کنند.


گروهی از آنتی اکسیدان ها در روغن سبوس برنج، اثرات ضد سرطان دارد. خاصیت ضد سرطانی سبوس برنج از مهم ترین خواص سبوس برنج است. آزمایشات آزمایشگاهی بر روی حیوانات نشان می دهد که توکوتریولولها رشد سلولهای سرطانی مختلف، از جمله سلولهای پستان، ریه، تخمدان، کبد، مغز و لوزالمعده را سرکوب می کنند.


در یک مطالعه، توکوترنیولها که در روغن سبوس برنج وجود دارد از سلولهای بدن انسان از معرض اشعه یونیزه خورشید محافظت می کنند، که مقادیر بالای این اشعه ممکن است باعث ایجاد اثرات مضر مانند سرطان شود. مطالعات دیگر بر روی سبوس برنج نشان می دهد که توکوترنیولها دارای اثرات ضد سرطانی قوی هنگام ترکیب با سایر داروهای ضد سرطان یا شیمی درمانی هستند. بنابراین، مطالعات بیشتری لازم است. به خاطر داشته باشید که روغن سبوس برنج را نباید درمانی برای سرطان در نظر گرفت.

خلاصه

آزمایشات آزمایشگاهی بر روی حیوانات نشان می دهد که ترکیبات موجود در روغن سبوس برنج در برابر سرطان از بدن محافظت می کند.


خواص سبوس برنج و از بین برنده بوی بد دهان

مصرف روغن سبوس برنج همانند زمانی که دهانشویه استفاده می کنید سبب دفع بوی بد دهان می شود. یک مطالعه در 30 زن باردار نشان داد که مصرف روغن سبوس برنج باعث کاهش بوی بد دهانشان می شود.این امر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های غنی این روغن باشد.


 خواص سبوس برنج و تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین خواص سبوس برنج و همچنین روغن سبوس برنج تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. روغن سبوس برنج ایمنی بدن شما را، که اولین خط دفاع بدن در برابر باکتری ها، ویروس ها و سایر ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری است، بهبود بخشد. به عنوان مثال، یک مطالعه آزمایشی در سلول های موش نشان داد که یک عصاره غنی از اوریزانول از روغن سبوس برنج باعث افزایش قدت سیستم ایمنی می شود.


 خواص سبوس برنج و سلامت پوست

یکی از خواص سبوس برنج تاثیر عالی آن بر سلامت پوست است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج سلامت پوست را بهبود می بخشد. در یک مطالعه ۲۸ روزه، افراد بعد از استفاده از ژل و کرم حاوی عصاره سبوس برنج دو بار در روز بهبود هایی در ضخامت پوست، زبری و الاستیسیته پوست مشاهده کردند. اگر شما به دنبال پوستی جوان و شاداب هستید از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی سبوس برنج استفاده کنید.

خلاصه

مطالعات نشان می دهد که روغن سبوس برنج ممکن است با بوی بد دهان مقابله کند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و سلامت پوست را ارتقا بخشد. هنوز تحقیقات بیشتری لازم است.


خواص روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج کاملاً متنوع است. برخلاف روغن های زیتون و کانولا، برای سرخ کردن و پخت ایده آل است زیرا طعم لطیف آن کسی را اذیت نمی کند. این ماده دارای طعمی عالی شبیه به روغن بادام زمینی است. نقطه ذوب بالای آن به معنای مناسب بودن آن برای پخت و پز با درجه حرارت بالا است. علاوه بر این، ترکیبات مفید آن، مانند اوریزانول و توکوترینوولها، هنگام پخت به خوبی حفظ می شوند.


اگرچه روش های تولید زیادی وجود دارد برای تهیه این روغن، اما روغن سبوس برنج که با استفاده از استخراج حلال به جای فشرده سازی سرد مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است دارای ترکیبات مفید بیشتری باشد. شما می توانید از این روغن برای سیب زمینی سرخ کرده، سوپ، سس و وینگرت استفاده کنید. همچنین می توان آنرا به غلات گرم مانند جو دوسر اضافه کرد. می توانید روغن سبوس برنج را با روغنهای دیگر مانند روغن زیتون یا کلزا مخلوط کنید.

خلاصه

روغن سبوس برنج بسیار متنوع است و به راحتی می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نقطه ذوب بالای آن و طعم ملایم، آن را برای سرخ کردن سیب زمینی ها، سوپ ها و انواع غذاهای مختلف ایده آل می کند.


 به دلیل خواص سبوس برنج که بسیار زیاد است مانند کنترل قند خون و سلامت قلب، محبوبیت آن در حال افزایش است. سبوس برنج از لایه بیرونی هسته برنج تولید می شود. از این گذشته، آنتی اکسیدان های مختلفی را ارائه می دهد و می تواند اثرات ضد التهابی و ضد سرطان ایجاد کند.


 ارزش تغذیه ای روغن سبوس برنج به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری بالا است. نتایج تحقیقات نشان داده اند، گنجاندن این روغن در رژیم غذایی باعث کاهش چشمگیر کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

فواید دارویی و درمان - تحقیقات نشان داده شده در ژاپن زنان اگرروغن سبوس برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، علائم یائسگی در آنها درمان می شود، مقادیر بالای آنتی اکسیدان ارزیانول موجود در روغن سبوس برنج به کاهش علائم یائسگی و درمان گر گرفتگی کمک می کند.


دیابت و قند خون - مصرف روغن سبوس تا 30 درصد باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود.

یبوست - فیبر موجود در روغن سبوس برنج به بهبود حرکات روده کمک کرده و به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

کلسترول خون و قلب - روغن سبوس برنج حاوی مقادیر متعادلی از چربی های غیر اشباع و چربی های اشباع می باشد. انجمن قلب آمریکا و سازمان بهداشت جهانی روغن سبوس برنج را به عنوان بهترین گزینه برای کاهش کلسترول بالای خون معرفی کرده اند.تحقیقات نشان داده که روغن سبوس برنج به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ارزیانول که دارد، باعث کاهش جذب کلسترول در بدن شده و به کاهش کلسترول بالای خون کمک کرده است.


سرطان - روغن سبوس برنج یک منبع غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین E است که رادیکال های آزاد در بدن را خنثی کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

روغن سبوس برنج به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ارزیانول که دارد، باعث کاهش جذب کلسترول در بدن شده و به کاهش کلسترول بالای خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.


درمان اگزما-روغن سبوس یک مرطوب کننده طبیعی است که به درمان پوست خشک وبیماری اگزما کمک میکند.


درمان ریزش مو - اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در روغن سبوس برنج باعث تقویت فولیکول های مو شده و ریزش مو را درمان می کند.


جوان سازی پوست صورت - مقادیر بالای آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین E و اسکوالن موجود در روغن سبوس برنج به کاهش چین و چروک صورت و چروک زیر چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

طعم تندی که به علت اکسیداسیون روغن ایجاد می شود ومعمول ترین نوع فساد روغن است که پس از واکنش اسیدهای چرب غیر اشباع با اکسیژن نمایان می شود. سبوس برنج به دلیلی وجود آنتی اکسیدان های مختلف از نظر پایداری اکسیداسیونی بسیار عالی است.


از جمله آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج می توان به ویتامین ای و اوریزانول اشاره کرد. وجود این آنتی اکسیدان ها برای طولانی مدت پایداری اکسیداسیون را در درجه حرارت های مختلف حفظ می کنند و باعث ماندگاری بالای غذاهای پخته شده می شوند.


از آنجا که این روغن نقطه دود بالاتری نسبت به سایر روغن های گیاهی دارد (257-245 درجه سانتی گراد) استفاده از آن برای مصارف پخت و پز راحت است.


روغن تصفیه شده سبوس برنج با رنگ روشن و طعم مطلوب ، روغن مناسبی برای تولید سس مایونز و مارگارین سازی و مصرف در سالادهاست.

healthline


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده