خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» زردچوبه فواید و مزایای نوشیدن چای زردچوبه

زردچوبه فواید و مزایای نوشیدن چای زردچوبه

علائم آرتروز را آسان می کند

به جلوگیری از آلزایمر کمک می کند

از بروز سرطان جلوگیری کند

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ترمیم کولیت اولسراتیو را حفظ می کند

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

کلسترول را کاهش می دهد

می تواند به درمان یووئیت کمک کند

   

خطرات و عوارض زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ ی معروفی است که از ساقه یا ریشه‌ ی گیاه کورکوما لونگا به دست می‌آید. نوشیدن چای زردچوبه ، فواید زیادی دارد. زردچوبه، بومی جنوب شرقی آسیاست و از خانواده‌ زنجبیل به حساب می‌آید. هزاران سال است که در طب چینی و آیورودای هندی زردچوبه کاربرد درمانی دارد. هندوستان، 78 درصد از زردچوبه‌ی جهان را تامین می‌کند.


زردچوبه یک ادویه زرد - نارنجی روشن است که معمولا در چاشنی ها و سس ها استفاده می شود. این ادویه از ریشه گیاه زردچوبه گرفته می شود. این ادویه برای خواص دارویی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به مدت هزاران سال استفاده می شده است. چای زردچوبه یکی محبوب ترین انواع مصرفی زردچوبه است. این چای عطر و طعم منحصر به خود را دارد. روش مصرفی چای روشی عالی برای جمع آوری فواید زردچوبه است.


مبارزه با التهاب

صدها مطالعه انجام شده می گویند که ماده زرد رنگ زردچوبه (کورکومین)، با التهاب مقابله می کند. تحقیقات اضافه تر می گویند که ایبوپروفن و آسپرین دو داروی ضد درد و التهاب مشهور به اندازه کورکومین موجود در زردچوبه در مقابله با التهاب موثر نیستند. این خواص زردچوبه از آن یک درمان خوب برای علائم آرتروز و مشکلات روده ای می سازد.


کمک به درمان سرطان

آثار ضد سرطان کورکومین به اثبات رسیده است. در حقیقت این ترکیب بهترین اثر خود را بر روی سرطان های روده، پوست، سینه و معده نشان داده است. همچنین خواص آنتی اکسیدان کورکومین می تواند ورم و التهاب ناشی از سرطان، را کاهش دهد. تحقیقات بیشتر به ما می گویند که کورکومین می تواند شیمی درمانی را موثر تر کند. چیزی که بسیار جالب تر است، عملکرد انتخابی کورکومین است. مطالعات متعددی یافته اند که این ترکیب فقط سلول های سرطانی را هدف می گیرد و بر سلول های سالم تاثیر سوء نمی گذارد.


برای کمک به درمان دیابت

چای زردچوبه می تواند سطح قند خون را تثبیت و دیابت را مدیریت پذیر کند. مهمتر آنکه مصرف چای زردچوبه به طور منظم، می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. به همین علت کورکومین عملکرد سلول های بتا در پانکراس را در تولید انسولین بهبود می بخشد. همچنین این چای مشکلات کبد را درمان می کند، مشکلی که در بیماران دیابتی رایج تر است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


کورکومین دسترسی زیستی کمی دارد، یعنی بدن به سختی می‌تواند به این ترکیب دسترسی پیدا کرده و آن را جذب کند. به همین دلیل، مکمل زردچوبه که تضمین می‌کند مقدار زیادی کورکومین دارد، متداول است. چتی زردچوبه، که دم کرده‌ی ریشه‌ آسیاب شده‌ ی زردچوبه یا پودر زردچوبه است، یکی از موثرترین راه های مصرف این گیاه مفید است.


کاهش علائم آرتروز

کورکومین به دلیل این که یک ضد التهاب قوی است می‌تواند بیشتر علائم ناخوشایند آرتروز یا ورم مفاصل را تسکین بدهد. مطالعه‌ ای در سال 2017 روی 206 آمریکایی بزرگ سال که به گفته‌ی خودشان آرتریت روماتوئید داشتند انجام شد. 63 درصد این افراد از مکمل‌های غیر ویتامینی برای کنترل علائم خود استفاده کردند و زردچوبه، معروف‌ ترین و پرکاربردترین محصولی بود که مصرف شد.


 تقویت سیستم ایمنی

کورکومین می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند زیرا خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و آنتی باکتریال دارد. هم چنین کورکومین به عنوان یک تعدیل کننده‌ ی ایمنی عمل کرده و به تنظیم و تعدیل سلول‌ های ایمنی در مبارزه با سرطان کمک می‌کند.


کمک به پیشگیری و درمان سرطان

یکی از ریشه‌ دارترین خواص درمانی کورکومین، فعالیت آن در مبارزه با سرطان است. کورکومین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب، ریسک آسیب سلول‌ ها در بدن را کاهش داده و از احتمال جهش‌ های سلولی و سرطان می‌کاهد.


کنترل سندرم روده‌ی تحریک پذیر

کورکومین سال های مدیدی است که در طب سنتی به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری‌ های گوارشی کاربرد دارد. مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند که کورکومین می‌تواند به کاهش درد ناشی از سندرم روده‌ی تحریک پذیر کمک کرده و کیفیت زندگی مبتلایان به این بیماری را بهتر کند.


 پیشگیری و درمان آلزایمر

کورکومین به کاهش احتمال بسیاری از بیماری‌ های مخرب اعصاب کمک می‌کند. قدرت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کورکومین، می‌تواند از آسیب سلولی، التهاب و رسوب آمیلوئید یا پلاک که ناشی از این بیماری‌ها هستند بکاهد.

کورکومین هم چنین می‌تواند از تغییرات پروتئینی مرتبط با سال خوردگی که منجر به تخریب اعصاب می‌شوند پیشگیری کرده یا از سرعت فرآیند آن کم کنند.

محافظت در برابر آسیب کبد، سنگ کیسه صفرا و کنترل بیماری‌ های کبد

کورکومین می‌تواند از کبدتان در برابر آسیب محافظت کند. فوایدی که کبد و کیسه صفرای شما از کورکومین می‌برد شامل افزایش تولید زرداب و محافظت از سلول‌ های کبد در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی مربوط به زرداب می‌شود.


 پیشگیری و کنترل دیابت

 طب سنتی از زردچوبه برای دیابت استفاده می‌کند. مطالعات گوناگونی با استفاده از مدل‌ های انسانی و حیوانی، نشان داده‌اند که مکمل کورکومین می‌تواند خواص ضد دیابت داشته باشد.


 کمک به درمان و کنترل بیماری‌ های ریه

 خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کورکومین بتواند به کاهش علائم بیماری‌ های مزمن ریه کمک کند. مروری پزشکی در سال 2017 نتیجه گرفت که هر چند شواهد بالینی محدود هستند، اما کورکومین ممکن است بتواند به درمان آسم، فیبروز سیستیک، سرطان ریه، آسیب ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) کمک کند.


افزایش ایمنی

خواص ضد التهابی زردچوبه می تواند ایمنی بدن را افزایش دهد. زردچوبه همچنین آثار التهابی سیتوکینز را کاهش یا حتی از آن جلوگیری می کند که ای روس دیگر زردچوبه جهت افزایش ایمنی است.


برای افزایش سلامتی قلب

مطالعات نشان می دهند که کورکومین می تواند بیماری قلب را معکوس کند. آثار آنتی اکسیدانی این ترکیب می تواند ریسک انواع مختلفی از مسمومیت قلبی را کاهش داد و از عوارض قلبی مرتبط با دیابت جلوگیری کند.

همچنین کورکومین به سلامتی پوشش داخلی قلب کمک می کند. عدم عملکرد این پوشش، یکی از عوامل عمده بیماری های قلبی است که کورکومین در اینجا نقش مهمی را ایفا می کند. تحقیقات اضافه تر نشان می دهند که کورکومین می تواند از مسدود شدن شریان ها جلوگیری کند. این ترکیب می تواند ته نشینی مواد در شریان ها را کاهش داده و در نتیجه از حملات و بیماری های قلبی ممانعت می شود.


 کم کردن وزن

مطالعات نشان داده اند که کورکومین می تواند از شکل گیری رگ های خونی تغذیه کننده لایه های چربی جلوگیری کند. این به این معناست که در صورت کم شدن دریافت چربی در نهایت وزن کم می شود. گرچه تحقیقات بیشتر قبل از هر نتیجه گیری مورد نیاز است.


 درمان التهاب چشم

التهاب چشم یکی فاسدترین حالت هایی است که می تواند بینایی را تحت تاثیر قرار دهد. هرچند به تحقیقات بیشتری نیاز است.


طرز تهیه چای زردچوبه

چای زردچوبه را می‌توانید هم با پودر خالص زردچوبه و هم با زردچوبه‌ آسیاب شده تهیه کنید.


1- دستور تهیه چای ساده با زردچوبه

3 تا 4 فنجان آب را در ظرفی بریزید و روی حرارت به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید و 2 قاشق سوپخوری زردچوبه اضافه کرده و هم بزنید. اجازه دهید تا 5 الی 10 دقیقه بجوشد.

 نوشیدنی را توی ظرف دیگری بریزید و برای طعم دار کردن آن ازعسل، آب لیمو یا پرتقال و یا شیر برای مزه اش اضافه کنید.


2 - طرز تهیه چای زردچوبه با زنجبیل

1 قاشق چایخوری پودرخالص ،زردچوبه تازه یا خشک ورنده شده

4 فنجان آب جوش

  عسل ، شیر، خامه، شیر بادام یا شیر نارگیل یا روغن نارگیل یا کره مایع ، لیموترش یا زنجبیل در صورت تمایل میتوانید در این نوشیدنی استفاده کنید.

طرز تهیه :

 فنجان آب جوش را در قوری بریزید. پودر زردچوبه یا رنده شده آن را به آب جوش اضافه کنید.

این مخلوط را روی شعله ملایم قرار دهید و اجازه دهید به مدت تقریبا ده دقیقه بجوشد. دم کردن این چای درست مانند چای سبز یا سیاه است اما مدت زمان بیشتری باید دم بکشد تا کرکیمن موجود در آن آزاد شود و بهتر جذب بدن شود.


برای خوشمزه تر شدن و کمک به جذب این چای در صورت تمایل می توانید به آن شیر، خامه، شیر بادام و یا شیر نارگیل و یا یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا کره مایع اضافه نمایید ، این مواد به جذب چای کمک می کند زیرا این چربی های مفید و سالم به حل شدن کامل کرکیمن کمک می کند.


همچنین شما می توانید برای افزایش خواص آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی چای و خوش طعم کردن آن عسل یا لیموترش یا زنجبیل به آن اضافه کنید.


خیلی از افراد، مواد دیگری نیز به چای زردچوبه اضافه می‌کنند تا طعم بهتری به آن داده و به جذب بهترش نیز کمک کنند. می توانید از عسل برای شیرین کردن چای و افزودن بر خواص ضد میکروبی آن استفاده کنید.


نتیجه تحقیقات در رابطه با زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد-نارنجی روشن است که معمولاً در غذاها و سس ها استفاده می شود. از ریشه زردچوبه سرچشمه می گیرد.این ادویه برای هزاران سال از خواص دارویی ، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی استفاده شده است.

چای زردچوبه نوعی محبوب در مصرف زردچوبه است. دارای طعمی بی نظیر اما لطیف است. چای همچنین راهی عالی برای به دست آوردن فواید درمانی زیر زردچوبه است.


علائم آرتروز را تسکین می دهد

خواص ضد التهابی قوی چای زردچوبه می تواند به کاهش التهاب و تورم در مبتلایان به آرتروز کمک کند. این علائم دردناک را کاهش می دهد. یکی از منابع معتبر مطالعه نشان داد که یک ترکیب فعال در زردچوبه به نام کورکومین در کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتروز مؤثر است.


به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند

در حالی که تحقیقات هنوز در جستجوی علت دقیق آلزایمر است ، به نظر می رسد که کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند. آنتی اکسیدان های زردچوبه از آسیب هایی که منجر به آلزایمر می شود جلوگیری می کنند. مهمتر از همه ، برخی تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه می تواند از بین رفتن نشانگر سیناپسی و تجمع آمیلوئیدهای مرتبط با رشد آلزایمر را کاهش دهد.


به جلوگیری از سرطان کمک می کند

بسیاری از خواص دارویی چای زردچوبه ، از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ، می تواند در پیشگیری از سرطان کمک کند. انستیتوی ملی سرطان ، کورکومین را به عنوان یک ماده ضد سرطان زا یا ماده مؤثر در پیشگیری از سرطان تشخیص داده است.


 ترمیم کولیت اولسراتیو

کولیت اولسراتیو (UC) یک بیماری مزمن است که باعث ایجاد زخم در قسمت تحتانی دستگاه گوارش می شود. زردچوبه می تواند به بهبودی از علائم کمک کند. طبق مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، یک مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به UC که در مرحله بهبودی بودند ، در صورت مصرف زردچوبه میزان عود قابل توجهی پایین داشتند.


تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص دارویی موجود در زردچوبه حتی در افرادی که اختلالات ایمنی دارند ، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. یک منبع معتبر از این مطالعه اظهار داشت که زردچوبه می تواند سیستم ایمنی بدن را تعدیل کند


 کلسترول را کاهش می دهد

کاهش کلسترول LDL (یا "بد") می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی از شرایط جدی از جمله بیماری قلبی و سکته کمک کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زردچوبه در انجام این کار مؤثر است. به عنوان مثال ، یک منبع تحقیق معتبر در سال 2008 نشان داد که مقدار کم کورکومین با کاهش LDL و کلسترول تام همراه است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده