خرید از سراسر دنیا


» نوشیدنی شیردارچینی با عسل برای تسکین گلودرد

نوشیدنی شیردارچینی با عسل برای تسکین گلودرد

خواص و فوائد دارچین


دارچین یکی از آن ادویه های خوش عطر و البته بسیار مفید است که برای سلامتی فوق العاده است.این ادویه سرشار از «آلدئید سینامیک» است که به عنوان یک ترکیب ضدباکتری، ضدویروس و ضدانگل شناخته شده است.درهنگام خوردن اگر در گلو احساس درد داشتیدواین درد بسیار ناراحت کننده است .


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

گلو درد بخشی از پاسخ ایمنی بدن شما به عفونت های ویروسی یا باکتریایی است.بعضی مطالعات اشاره کرده اند که این ادویه به مقاومت بدن انسولینی ها کمک می کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، از این ادویه برای کنترل قند خون خود استفاده می کنند. می توانید دارچین را به شکل چای یا بعنوان مکمل مصرف کنید.


 کنترل دفع حشرات

دارچین می تواند بسیاری از حشرات را دفع کند. شما می توانید تکه هایی از دارچین را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید، تا بتواند حشرات را از آنجا دور کند.


 کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید

دارچین می تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد. مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب بنام HDL، همراه است.


 پیشگیری از آلزایمر

مطالعات و تحقیقات نشان داده است که عصاره دارچین می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند و تاثیرگذار باشد. دو ترکیب موجود در آن، بنام اپیکاتچین و سینامالدهاید، ممکن است به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک کند و همچنین از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر هستند، جلوگیری می کند.


 تقویت عملکرد بدن

دارچین به بهبود وضوح و هوشیاری روانی بدن کمک می کند. برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید. عطر آن می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و توجه و حافظه کاری را بهبود می بخشد.


پیشگیری از بیماری های قلبی

دارچین، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند.


جلوگیری از عفونت و ورود ویروس ها

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر مداوم در برابر دارو است. به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.


همه‌ این خاصیت‌ها به‌خاطر روغن مخصوصی است که در دارچین وجود دارد. این روغن از بروز اثرات نامطلوب در سیستم گوارش، پوست و همچنین ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند.


تسکین دردهای عضلات و سردرد

دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرد. دارچین برای بازیکنان ورزشی و افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود و همچنین برای تسکین سردردهایی که از سرماخوردگی ایجاد می شود نیز تاثیرگذار است.


بهبود گردش خون

این ادویه به بهبود گردش خون کمک می کند، و همان طور که می دانید، با افزایش گردش خون، اثرات درد نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین گردش خون خوب، باعث گسترش اکسیژن به سلول های بدن می شود و فعالیت های متابولیک را بالا می برد. شما با استفاده از دارچین می توانید خطر ابتلا به حملات قلبی را به میزان زیادی کاهش دهید.


سرطان

تحقیقات نشان داده است که دارچین می تواند رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد. وقتی که دارچین را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید، می تواند از سرطان جلوگیری کند و رشد سلول های لنفوم و لوسمی را نیز کاهش دهد.


بهداشت دهان و دندان

دارچین یک عنصر محبوب در آدامس و دهانشویه ها است. خواص ضدالتهابی دارچین می تواند از دندان ها و لثه در برابر صدمه و آسیب محافظت کند و همچنین تنفس و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.


تغذیه با شیر مادر

همچنین ادعا شده است که دارچین می تواند در ترشح سالم شیر مادر نیز تاثیرگذار باشد و می تواند به تخلیه ادرار نیز کمک کند.


 جلوگیری از خونریزی

دارچین می تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را تسریع می بخشد.


جلوگیری و درمان قارچ

 خواص بسیار پرقدرت دارچین در مقابله با قارچ‌ها در درمان یا پیشگیری از رشد قارچ در دستگاه گوارش بسیار مفید است.

دارچین در کاهش مقدار قارچ آلبیکانس که نوعی مخمر است و باعث بروز قارچ در سیستم گوارش می‌شود، بسیار مفید است. قند خون بالا خطر ابتلا به قارچ سیستم گوارش را افزایش می‌دهد وباید بدانید دارچین قند خون را کنترل می‌کند.


مدیریت و کنترل وزن

همان طور که قبلا ذکر شد، مصرف منظم دارچین می تواند کلسترول و میزان قند خون را کنترل کند، بنابراین قادر به متابولیزه کردن کربوهیدرات ها، سوزاندن چربی ها و کاهش وزن طبیعی کمک می کند.


کاهش اضطراب و استرس

افرادی که از اضطراب و نگرانی دائم رنج می برند، می توانند چای دارچین را به دلیل خواص آرامش بخشی که دارد، بنوشند.

درمان دندان درد

5 قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنیدو تکه ای از آن را روی قسمت آسیب دیده دندانتان بگذارید. این روند را دو الی سه بار در روز تکرار کنید، تا احساس درد شما کاهش یابد.


درمان سرفه ها و سرماخوردگی های معمول

دارچین در طب چینی بعنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می کیرد.

طرز تهیه:

یک تکه چوب دارچین را به آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید در حدود 2 دقیقه به جوش آید، سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید و آن را مانند چای های دیگر بنوشید و لذت ببرید.


شما می توانید این چای را دو بار در روز مصرف کنید. در حالی که سرماخوردگی شما بیش از 3 روز ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.


کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارش

دارچین نه تنها به غذا عطر و طعم می دهد، بلکه به هضم آن نیز کمک می کند. همچنین برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و نفخ نیز مفید است.


باید بدانید که دارچین کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌کند و بیماری های زیادی را از شما دور می سازد.

این ادویه ی معطر باعث افزایش انرژی شده و خستگی و کسالت را از شما دور می‌کند.علاوه بر این‌ها نوشیدنی دارچین تاثیر زیادی در درمان گلودرد دارد.


مصرف نوشیدنی دارچینی تهیه شده از دارچین و عسل یکی از طبیعی ترین روش های ممکن برای درمان گلودرد است.

دارچین حاوی خواص ضد باکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ی ضدعفونی کننده ی قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند.

مواد لازم :


200 میلی لیتر شیر              

    1 عدد چوب دارچین  

    2 قاشق چایخوری عسل             

طرز تهیه :

شیر را داغ کنید و داخل یک لیوان بریزید. سپس دارچین را داخل آن بیاندازید و عسل را اضافه کنید. به همین راحتی یک نوشیدنی دارچینی معجزه گر خواهید داشت که گلویتان را تسکین می دهد.

 به محض احساس اولین علائم گلودرد یا آنفولانزا و سرماخوردگی به سراغ این نوشیدنی مفید بروید. اگر مشکل تان بیش از یک هفته طول کشید و یا با تب زیاد همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده