دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستور العمل غذایی برای کاهش علائم آرتروز

دستور العمل غذایی برای کاهش علائم آرتروز

درد آرتریت هرگز خوشایند نیست. در حالی که ممکن است آشپزخانه اولین جایی نباشد که برای مقابله با علائم ورم مفاصل فکر می کنید ، یک رژیم ضد التهابی ممکن است به کنترل درد و تورم کمک کند.


مطالعات نشان داده است که غذاهای خاص و چاشنی ها می توانند تعداد ترکیبات التهابی در بدن را کاهش دهند ، بنابراین چرا در نظر ندارید که آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


ورم مفاصل، رایج ترین شکل آرتروز است که میلیونها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. این مشکل زمانی رخ می دهد که غضروف حفاظتی در انتهای استخوان های شما به مرور زمان کاهش یابد.


اگر چه آرتروز می تواند به تمام مفصل های بدن آسیب برساند، اما این اختلال معمولاً مفاصل دستان، زانوها، باسن و ستون فقرات را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.


علائم آرتروز را معمولاً می توان به طور موثر مدیریت کرد، اگر چه این فرآیند اساسی را نمی توان معکوس کرد. فعال ماندن، حفظ وزن سالم و درمان های دیگر ممکن است روند پیشرفت بیماری را کند کرده و به بهبود درد و عملکرد مفاصل کمک کند.


از صبحانه تا شام ، این دستور العمل ها را برای کمک به کاهش درد آرتروز ارائه می دهیم. آنها همچنین می توانند انرژی را تقویت کرده و به شما در حفظ وزن سالم کمک کنند. علائم آرتروز اغلب به آرامی رشد می کنند و در طول زمان بدتر می شوند. 


کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب: رژیم غذایی متعادل و مناسب ابزار لازم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مفاصل است که برای افراد مبتلا به آرتروز ضروری است.


برخی غذاها به کاهش التهاب در بدن معروف هستند و به دنبال یک رژیم ضد التهابی می توانند علائم را بهبود بخشند. خوردن آنتی اکسیدان های کافی از جمله ویتامین a, c و e ممکن است به جلوگیری از آسیب بیشتر به مفاصل کمک کند.


کاهش کلسترول: افراد مبتلا به آرتروز احتمالاً دارای کلسترول خون بالا هستند و کاهش کلسترول ممکن است علائم این بیماری را بهبود بخشند. در رژیم غذایی مناسب, افراد می توانند به سرعت سطح کلسترول خود را کاهش دهند.


 علائم و نشانه های آرتروز، عبارتند از:

درد از نشانه های آرتروز: مفصل شما ممکن است در طول یا بعد از حرکت درد کند.

حساسیت: زمانی که فشار سبکی را به آن اعمال می کنید، ممکن است مفصل شما احساس تحریک شدگی کند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

سفتی از نشانه های آرتروز: هنگامی که صبح یا بعد از یک دوره عدم فعالیت بیدار شوید، سفتی مفاصل بیشتر قابل توجه خواهد بود.


علائم آرتروز

فقدان انعطاف پذیری از نشانه های آرتروز: شما ممکن است قادر به حرکت مفاصل خود از طریق محدوده کامل حرکت نباشید.

احساس ساییدگی از علائم آرتروز: وقتی از این مفصل استفاده می کنید ممکن است صداهایی را بشنوید و یا حس کنید.

اسپرس استخوان از نشانه های آرتروز:این قطعات اضافی استخوان که شبیه تکه های سفت هستند، ممکن است در اطراف مفصل آسیب دیده شکل بگیرند.


فقط در ماه های گرم تابستان ، اسموتی از گیلاس تازه را تهیه و استفاده کنید. گیلاس حاوی مقادیر زیادی پلی فنول و ویتامین C است که هر دو خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. این خواص می توانند به مبارزه با درد مفاصل و همچنین درد بعد از ورزش کمک کنند. گیلاس همچنین حاوی ملاتونین برای تقویت خواب شبانه استراحت است.


مواد غذایی و خوراکی های مفید

غذاهای خاصی در رژیم غذایی می تواند استخوان ها, ماهیچه ها و مفاصل را تقویت کند و به بدن کمک کند تا با التهاب و بیماری مبارزه کند. افرادی که مبتلا به آرتروز هستند می توانند.


غذای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا علائم را کاهش دهند:

روغن ماهی

ساردین

خالدار

سالمون

ماهی تون تازه

آن هایی که دوست ندارند ماهی بخورند می توانند مکمل هایی را مصرف کنند که حاوی امگا 3 هستند.دیگر منابع امگا 3 شامل دانه های چیا, روغن کتان و گردو هستند. اینها نیز می توانند به مبارزه با التهاب کمک کنند.


روغن های گیاهی

علاوه بر ماهی های روغنی, برخی روغن های دیگر می توانند التهاب را کاهش دهند. روغن زیتون بکر حاوی مقادیر بالایی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (nsaids) می باشد. آووکادو و روغن های گلرنگ گزینه های سالمی هستند و ممکن است به کلسترول کم تر کمک کنند.


بیشتر مردم می دانند که خوردن ماهی حاوی امگا 3 برای قلب شما مفید است. آیا می دانید که در کاهش التهاب نیز مفید است؟ بهترین منابع امگا 3 ماهی های چرب مانند ماهی ، ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی و ساردین هستند.


امگا 3 با تداخل با آنزیمهایی به نام سیتوکین ها و سلولهای ایمنی بنام لکوسیت ها ، دو مؤلفه مهم پاسخ التهابی بدن ، با التهاب مبارزه می کند. این امگا 3 ها حتی قبل از شروع ، التهاب را در سطح سلولی خاموش می کنند. این به کاهش خطر ابتلا به آرتریت کمک می کند و به مبارزه با درد مفاصل و تورم برای کسانی که این بیماری را دارند کمک می کند. ما عاشق این سالاد مدیترانه ای هستیم که مملو از امگا 3 است تا احساس بهترین شما را حفظ کند.


کاهش علائم آرتروز با حفظ وزن سالم: اضافه وزن می تواند فشار اضافی بر مفاصل وارد کند و زخیره های چربی اضافی بدن می توانند باعث التهاب بیشتر شوند. حفظ وزن سالم می تواند علائم آرتروز را کاهش دهد. حفظ وزن سالم برای برخی افراد مشکل است, به ویژه آن هایی که دارای مشکلات پزشکی هستند که تحرک خود را کاهش می دهند, مانند آرتروز


سبزیجات با برگهای سبز تیره

سبزیجات با برگ سبز تیره سرشار از ویتامین d و فیتوشیمیایی های مبارزه کننده با استرس و آنتی اکسیدان ها هستند. ویتامین d برای جذب کلسیم ضروری است و به بدن کمک می کند تا از عفونت جلوگیری کند.


سبزیجات سبز تیره شامل این موارد هستند:

اسفناج

کلم پیچ

چغندر برگی

کلم برگ

کلم بروکلی یک ترکیبی به نام سولفورافان دارد که باعث کاهش درد آرتروز می شود. این سبزی همچنین غنی از ویتامین k و c و همچنین کلسیم است.


چای سبز

پلی فنول ها آنتی اکسیدان های هستند که به اعتقاد کارشناسان امکان کاهش التهاب و کاهش میزان آسیب به غضروف وجود دارد. چای سبز حاوی مقادیر بالای پلی فنول می باشد.


سیر

دانشمندان بر این باورند که ترکیبی به نام دی آلیل دی سولفید که در سیر وجود دارد ممکن است علیه آنزیم های بدنی که به غضروف آسیب می رسانند کار کند.


آجیل

آجیل برای قلب خوب است و حاوی مقادیر بالای کلسیم, منیزیم, روی, ویتامین e و فیبر است. آن ها همچنین حاوی اسید لینولنیک اسید (ala) هستند که سیستم ایمنی را افزایش می دهد.


برخی مواد غذایی و مواد مغذی که به کاهش التهاب آرتریت روماتوئید کمک می کند عبارتند از :

اسیدهای چرب امگا-3 مفید برای افراد مبتلا به آرتروز

چربی های امگا-3 (به ویژه DHA و EPA ) از روغن ماهی آثار ضد التهابی دارند. مصرف یک دوز روغن ماهی روزانه حداقل 2.7 گرمی از DHA بعلاوه EPA سبب افزایش اثربخشی داروی ضدروماتیسمی می شود .


ویتامین K2

یک فرم خاص از ویتامین K2 (به نام MK-7 سبب افزایش اثربخشی داروهای آرتریت روماتوئید را افزایش می دهد.


ویتامین D و کلسیم

افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به علت التهاب مزمن، کاهش فعالیت جسمانی ، استفاده از کورتیکواستروئیدها در معرض بیماری استخوانی قرار دارند. ویتامین D و کلسیم بربهبود نشانه های آرتریت اثر مستقیم ندارد بلکه برای کاهش خطر شکستگی استخوان در این بیماری مفید است.


رژیم غذایی گیاهی

با اینکه رژیم های غذایی گیاهخواری و وگان منابع کمی از چربی های امگا-3 و ویتامین D دارند اما تحقیقات نشان داده تاثیر چشمگیری بر آرتریت روماتوئید دارند.


رژیم غذایی مدیترانه ای

مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، روغن زیتون، و غذای دریایی تاکید دارد به علت غنی بودن از چربی های امگا-3 و اسید آراشیدونیک، در درمان آرتریت روماتوئید موثر است.


ریشه عمیق حاوی Marigold معروف به زردچوبه یکی از بهترین ادویه ها برای استفاده در هنگام مبارزه با آرتروز است ، زیرا به دلیل خاصیت ضد التهابی آن شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 500 میلی گرم زردچوبه در مقابل استئوآرتریت ، خصوصاً در زانو موثر است. همچنین نشان داده شده است که ماده مؤثر موجود در زردچوبه ، کورکومین ، در درمان علائم سندرم روده تحریک پذیر ، بیماری کرون و زخم معده موثر است.


 می توانید دسر بخورید! زیرا دسر در مبارزه با التهاب کمک می کند. شکلات تیره و پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاوانول ها هستند که می توانند به کاهش التهاب کمک کنند.


ایجاد تغییرات کوچک اما معنی دار در رژیم غذایی شما می تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آرتروز کمک کند. امیدواریم از این دستور العمل های مورد علاقه تیم ما لذت ببرید. اگر این ایده ها را مفید یافتید ، نوشیدنی های مورد علاقه ما را برای تسکین دردهای آرتروز بررسی کنید!


درد و آسیب زانو از جمله شایع ترین شرایط ارتوپدی - در تمام سنین است. صدمات بیش از حد می تواند در نوجوانانی که دچار رشد سریع رشد هستند ، و همچنین در بزرگسالان جوان که درگیر ورزش و فعالیت های بدنی هستند و به اندازه کافی کشش ندارند .


یا به زمان کافی برای استراحت و بازیابی منجر می شوند ، رخ دهد. در بزرگسالان مسن ، استئوآرتریت یا از بین رفتن غضروف زانو ، اغلب مقصر درد زانو است. از برآمدگی و شکستگی تا پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) و منیسک ، مفصل زانو در معرض انواع زیادی از صدمات است.


خوشبختانه روشهای زیادی برای به تعویق انداختن مشکلات زانو یا حتی جلوگیری از آنها به طور کامل وجود دارد. این نکات پزشکان Cary ارتوپدی می تواند به شما در سالم نگه داشتن زانوها کمک کند و باعث تأخیر یا جلوگیری از نیاز به مداخله جراحی شود.


عضلات خود را تقویت کنید

تقویت عضلات باعث می شود مفاصل شما بهتر پشتیبانی کند. حتی کمی تقویت اضافی باعث ایجاد تفاوت می شود! برای جلوگیری یا تسکین درد زانو ، روی عضلات اطراف زانو ، لگن و لگن تمرکز کنید. همچنین یک هسته قوی در ارتقاء سلامت زانو ضروری است. کار برای تقویت این عضلات مقداری استرس بر روی زانوهای شما را جذب می کند و به آنها اجازه می دهد متعادل و پایدار بمانند.


انتخاب یک تمرین مناسب تمرین قدرت مهم است. اگر قبلاً مشکلات مشترک را تجربه کرده اید ، از حرکات سریع و تکراری خودداری کنید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی به سمت تمرین می رود ، یک فیزیوتراپی می تواند تمرینات خاصی را برای تقویت مناطق خاص و نحوه صحیح انجام آنها به شما نشان دهد.


حرکت کنید

حرکات برای حفظ سلامت مشترک به ویژه در زانوها بسیار حیاتی است. هرچه بیشتر حرکت کنید ، سختی کمتری تجربه خواهید کرد. استراحت از موقعیت های بی تحرک را اغلب ، خواه خواندن ، تماشای تلویزیون یا نشستن در رایانه انجام دهید. برای بلند شدن از صندلی یا میز در محل کار خود وقت بگذارید و در طول روز فعال باشید.


ورزش کم ضربه می تواند گزینه خوبی برای مفاصل حساس باشد. فعالیت هایی مانند پیاده روی ، شنا و دوچرخه سواری می تواند به کاهش سختی مفصل در زانو در حین ساختن عضلات کمک کند. هنگام راه رفتن ، سطوح مسطح را انتخاب کنید و از فعالیت هایی که استرس اضافی به زانو وارد می کند ، مانند سر پا شدن یا خم شدن عمیق زانو خودداری کنید.


وزن سالم خود را حفظ کنید

چاقی می تواند استرس قابل توجهی در زانوها و سایر مفاصل ایجاد کند. اگر اضافه وزن دارید ، به ازای هر پوندی که از دست می دهید ، چهار پوند فشار از زانو در می آورید! به عنوان مثال ، با اضافه وزن 20 پوند ، 80 پوند فشار به زانو اضافه می شود.

این فشار اضافه شده باعث افزایش فشار در باسن و پشت شما نیز می شود و باعث درد اضافی در این مناطق می شود. نگه داشتن شاخص توده بدنی (BMI) در محدوده سالم باعث می شود زانوها بهتر احساس شوند و خطر آسیب دیدگی را کاهش دهند.


استخوان های خود را محکم نگه دارید

با بزرگتر شدن زنان و مردان ، به دلیل کاهش روند بازسازی استخوان بدن ، استخوانهای آنها جرم و قدرت خود را از دست می دهند.

کاهش تراکم استخوان می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات از جمله درد زانو به دلیل استئوآرتریت شود. برای تقویت استخوان ها و کاهش خطر درد یا آسیب ، مطمئن باشید که به مقدار کافی کلسیم مصرف می کنید. نوشیدن شیر یک روش آشکار برای مصرف کلسیم است ، اما تعداد زیادی غذای غنی از کلسیم وجود دارد که حاوی چربی کمتری هستند.


برای حفظ زانو های سالم از این غذاهای پر کلسیم استفاده کنید:

   ماست

   پنیر کلم

   ماهی

   اسفناج

   بوک چوی


همچنین نشان داده شده است که با پریدن و لک زدن فشار کمی به استخوانهای شما فشار می آورد. سعی کنید روزانه 5 تا 10 استامپ را روی هر پا انجام دهید. با فشار کافی قلم بزنید تا یک قوطی را خرد کنید. کف زدن قوطی ها قبل از قرار دادن آنها در سطل بازیافت یک راه آسان برای ادغام تقویت استخوان در کارهای روزمره شما است.


دامنه حرکت را افزایش دهید

بیشتر مفاصل افراد با افزایش سن سفت می شوند. برای جلوگیری از سفتی زانو ، بر حفظ دامنه حرکتی خوب تمرکز کنید.

شواهد روشنی وجود دارد که نشان می دهد بیمارانی که حرکات کامل دارند ، کمتر با درد زانو مشکل دارند ، به خصوص اگر بتوانند زانو را کاملاً صاف کنند.

با نشستن روی زمین یا روی تخت ، قرار دادن یک بالش در زیر مچ پا و استفاده از عضلات ساق پا برای فشار دادن زانو به آرامی بدون فشار بیش از حد و ایجاد درد ، کار خود را روی صاف کردن زانو انجام دهید.

کشش را فراموش نکنید


کشش کمک می کند تا بدن مطلوبی و انعطاف پذیر حفظ شود. این مسئله خطر ابتلا به مشکلات بیش از حد در زانو را کاهش می دهد.

حرکات کششی که روی عضلات همسترینگ ،چهار سر ران تمرکز دارد ، از ناحیه زانو و زانوها فشار می آورد.پله ها ،آسانسورهای پا راست و فرهای همسترینگ همه حرکات بسیار خوبی برای محافظت از زانوها هستند.

علاوه بر این ، امتدادهایی که بر بهبود انعطاف پذیری در باسن مانند کشش پروانه ای تمرکز دارند ، می توانند به کاهش درد زانو کمک کنند.


درد و جراحات را درمان کنید

آسیب های مفاصل می تواند به شکسته شدن غضروف در مفاصل شما بیفزاید. اگر دچار آسیب دیدگی شدید ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا معالجه شود. با انجام اقدامات فوری برای جستجوی درمان ، می توانید از آسیب بیشتر و درد جلوگیری کنید. علیرغم بهترین تلاش شما در تصمیم گیری های سالم برای زانوها ، بیش از حد مجروح شوید

caryortho منبع

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده