خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» میگرن چه ارتباطی با آلودگی هوا دارد؟

میگرن چه ارتباطی با آلودگی هوا دارد؟

میگرن فقط سردرد نیست ،شایع‌ترین انواع سردرد، سردردهای میگرنی و تنشی هستند. میگرن سردردی است که غالباً زمینه ژنتیکی دارد، در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود و از نظر شدت، جزو سردردهای شدید محسوب می‌شود؛ یعنی فرد در روزی که حمله میگرن دارد، از کار خواهد افتاد.


میگرن مزمن ممکن است زندگی خانوادگی و اجتماعی را مختل کند. برخی از مبتلایان گاه به گاه از بیماری یا استراحت خودداری می کنند. با این حال ، بسیاری از آنها هرگز از چنگال درد و علائم خلاص نمی شوند. درمجموع ، دوازده نوع میگرن وجود دارد. برخی از افراد فقط یکی از این علائم را دارند .

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


برخی از راه حل های درمانی که می تواند به میگرن کمک کند:

   تزریق بوتاکس

   نسخه های پزشکی - چه به صورت خوراکی ، چه از طریق استنشاق و تزریق

   پیاده روی

   داروی چینی

   طب سوزنی

   خود درمانی

   ماساژ


در حالی که کمتر کسی می تواند بحث کند که هوای پاک برای تنفس سالم تر است ، یک تحقیق در سال 2010 نشان دهنده ارتباط بین میگرن ، سردرد و آلودگی هوا است. انجمن آمریکایی 2010 یافته های یک مطالعه را در مورد میگرن و آلاینده ها ارائه داد و گزارش داد که ،"مبتلایان به میگرن در روزهای بی کیفیت هوای خود در معرض خطر بیشتری از حملات هستند."


نویسندگان این مطالعه به سرپرستی دکتر الیزابت دبلیو لودر ، دانشیار مغز و اعصاب ، بریگام و استادیار بیمارستان زنان مغز و اعصاب ، دانشکده پزشکی هاروارد ، یک بررسی مرسوم برای ارزیابی شواهد ارتباط بین "اقدامات شدت سردرد یا فرکانس و سطح 6 معیار آلاینده های هوا در فضای باز به طور معمول در بسیاری از کشورهای توسعه یافته کنترل می شود:


• مونوکسید کربن (CO)

• دی اکسید نیتروژن (NO2)

• ذرات (PM10 و PM2.5)

• دی اکسید گوگرد (SO2.)

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


در حالی که برخی از مطالعات نشان داد که ارتباط مثبت برای هر پنج آلاینده ، NO2 و ذرات هنوز هم به عنوان سازگارترین انجمن ها دیده می شوند. یک مطالعه 2015 در مورد ارتباط میان میگرن مزمن و آسم می تواند به دلیل افراد با حساسیت به هر دو باشد ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. این مطالعه نشان می دهد که ممکن است بین میگرن مزمن و آسم ارتباط وجود داشته باشد. مشاهده ای که توسط فرد مبتلا به میگرن انجام شده این است


مبتلایان به میگرن به چه افرادی حساس هستند؟

هوایی که تنفس می کنیم خطرات زیادی دارد که شاید در مورد آن فکر نکنیم. به عنوان مثال ، مواد تمیز کننده ، مواد آرایشی ، عطرها و دود سیگار. استعمال دخانیات و استنشاق دود دست دوم باعث سردرد می شود. نیکوتین یک ماده ضد عروقی است به این معنی که اندازه رگ های خونی را تغییر می دهد.


هرچه رگهای خونی شما باریک باشد ، خون کمتری می تواند به بافتهای اطراف مغز شما برسد. از آنجا که نیکوتین بر توانایی کبد در تجزیه داروهای میگرنی نیز تأثیر دارد. فرد مبتلا به میگرن قادر به کاهش درد هنگام سیگار کشیدن نیست.


دود سیگار که تحریک بینی و گلو شما یا یک واکنش آلرژیک نیز ممکن است باعث ایجاد سردرد شود. این یک راه حل آسان است: سیگار نکشید ، از سیگاری ها دوری کنید یا از دستگاه تنفسی استفاده کنید تا مجاری هوایی خود را از استنشاق دود دست دوم محافظت کنید.

برای 3 راه آسان برای به حداقل رساندن آلودگی هوای داخل خانه خود بخوانید


تحقیقات برای درک و درمان میگرن وجود دارد. تاکنون که دیدیم راهکارهای درمانی وجود دارد که برای برخی موفقیت آمیز است و نه برای برخی دیگر. به نظر می رسد که آلودگی در ایجاد میگرن نقش دارد. از آنجا که اکنون برای جلوگیری از آلاینده ها در جامعه انتخاب کمی داریم ، بیماران می توانند با زدن ماسک از دستگاه تنفس خود محافظت کنند تا از قرار گرفتن در معرض هوای بی کیفیت جلوگیری کنند.


میگرن یک سردرد اولیه و تکرار شونده است که می تواند به صورت درد متوسط تا شدید و معمولا یک طرفه (و گاهی دو طرفه) در تمامی نقاط سر به خصوص در نواحی پیشانی، گیجگاه و پشت گردن احساس گردد. بسیاری از بیماران از احساس تپش و ضربان در سر شکایت می کنند.


علائم همراه معمولا شامل حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به محرکها مانند نور، صدا، بو و لمس می باشد. بیماران ممکن است از تارشدن دید و احساس سبک شدن سر هم شکایت داشته باشند. این سردرد می تواند از یک ساعت تا چند هفته طول بکشد و معمولا با فعالیت افزایش می یابد، در حالی که استراحت معمولا باعث تسکین آن می گردد. در موارد شدید ممکن است فرد از انجام کارهای روزانه خویش باز بماند. میگرن در خانم ها شایع تر از آقایان می باشد.


حدود 60 درصد از مبتلایان به میگرن در حدود 2 ساعت تا 2 روز پیش از شروع حمله میگرن، علائمی را تحت عنوان مرحله پیش درآمد تجربه می کنند. این علائم شامل تغییرات خلق و خو، احساس افسردگی یا سرخوشی، تحریک پذیری خلقی، احساس خستگی، خمیازه کشیدن زیاد، خشکی گردن، تشنگی شدید و افزایش میزان ادرار، تمایل شدید به یک یا چند غذای خاص، اسهال یا یبوست و حساسیت به صدا و بو می باشند. باید توجه داشت که علائم پیش درآمد را بسیاری از مبتلایان به میگرن تجربه می کنند، در حالی که اورای میگرنی در گروه خاصی از مبتلایان اتفاق می افتد.


محمد شریعتی متخصص مغز و اعصاب مرکز مشاوره ژنتیک جهاد دانشگاهی مشهد ضمن اشاره به انواع سردردها، بایدها و نبایدهای غذایی در مبتلایان به میگرن را نیز توضیح داد.


درمان التهاب، درمان خیلی از بیماری‌های مغز و اعصاب در آینده خواهد بود، التهاب در اکثر بیماری‌های نورولوژی نقش مهمی را ایفا می‌کند، حتی این نقش کم کم در بیماری‌های مختلف هم که قبلاً در آن‌ها التهاب مطرح نبود، مطرح می‌شود. در انواع سردردها، سکته‌های مغزی و… التهاب سیستم عصبی مطرح است. در برخی بیماری‌ها همچون ام‌اس، التهاب سیستم عصبی از ابتدا جزئی از بیماری بوده است.


 سردرد یک بیماری خیلی شایع در جامعه است. میزان از کار افتادگی‌ که به دلیل سردرد ایجاد می‌شود درصد بالایی از موارد را شامل می‌شود. سردرد طیف وسیعی دارد. در انجمن بین‌المللی سردرد دسته‌ بندی انواع سردردها، لسیت بلندبالایی دارد.


شایع‌ترین انواع سردرد، سردردهای میگرنی و تنشی هستند. میگرن سردردی است که غالباً زمینه ژنتیکی دارد، در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود و از نظر شدت، جزو سردردهای شدید محسوب می‌شود؛ یعنی فرد در روزی که حمله میگرن دارد، از کار خواهد افتاد.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده