دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» درد مفاصل: علائم ، علائم ، علل و درمان

درد مفاصل: علائم ، علائم ، علل و درمان

مفصل چگونه عمل می‎ کند؟


مفاصل قسمتهایی از بدن شما هستند که استخوانهای در آن قرار می گیرند. اتصالات اجازه می دهد تا استخوان های اسکلت شما حرکت کند. اتصالات شامل موارد زیر است:

   شانه ها

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

   باسن

   آرنج

   زانو


مفصل به ناحیه ای گفته می ‎شود که دو یا چند استخوان مانند انگشتان ، زانو ها و شانه ها با یکدیگر تلاقی دارند و مفصل، استخوان ها را در جای خود نگه داشته و به آن ها اجازه می‎ دهد تا آزادانه در محدوده خود حرکت کنند .

بیشتر مفاصل بدن ما به وسیله یک کپسول قوی احاطه شده اند که این کپسول پر از مایعی غلیظی است که به روان کردن مفصل کمک می‎ کند. این کپسول ها استخوان های ما را در جای خود نگه می ‎دارند و آن ها این کار را با کمک رباط ها انجام می دهند.


انتهای استخوان ها داخل مفصل با غضروف پوشانده شده اند که این یک لایه صاف اما سخت است که باعث می ‎شود، استخوان ها در حین حرکت بر روی یکدیگر بچرخند .


اگر بخواهیم استخوانی را جا به جا کنیم ، مغز ما سیگنالی به عضله می ‏‎فرستد و سپس استخوان با کمک تاندون می ‎چرخد و بنابراین عضلات نقش مهمی در حمایت از مفصل دارند .

درد مفاصل به ناراحتی ،درد در هر یک از مفاصل بدن اشاره دارد. درد مفاصل شکایتی شایع است. به طور معمول نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست. برای توصیف درد ، تورم و سافی در مفصل یا مفاصل به کار می رود.

 حدود 10 میلیون نفر در برخی کشور ها به بیماری آرتریت مبتلا هستند و این بیماری می‎تواند در هر سن و سالی در فرد بروز پیدا کرده و بر مفاصل او تاثیر بگذارد. برخی از انواع آرتریت در افراد مسن شایع تر است.


اگر دچار درد مفاصل شدید و این درد بعد از گذشت چند روز از بین نرفت باید سریعا به پزشک مراجعه کنید که شناسایی علت درد مفاصل شما، برای ارائه گزینه های مختلف درمانی بسیار مهم است.


اگرچه درمانی برای ورم و التهاب مفاصل وجود ندارد اما در سال های اخیر درمان ها بسیار پیشرفت کرده اند و برای بسیاری از انواع آرتریت به خصوص آرتریت التهابی، فواید آشکاری برای درمان در مراحل اولیه بیماری وجود دارد.


شناسایی دقیق علت بروز آرتریت کار دشواری است. چندین عامل سبب افزایش خطر ابتلا به آرتریت در فرد می‎شود که در برخی موارد ابتلا به این بیماری ناشی از ویژگی های ژنی و ارثی می ‎باشد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


آرتریت با ایجاد درد سبب دشوار شدن زندگی فرد می‎ شود ، علائم آرتریت از هفته به هفته و حتی روز به روز متفاوت است . بسیاری از انواع این بیماری دارای علائم طولانی مدتی هستند که البته در صورت انجام درمان و رویکرد درست ، می ‎توانید علائم این بیماری را کنترل کنید.


علل دردهای التهابی


در مورد شرایط ورم مفاصل التهابی شایع ، علائم و انواع درد مفاصل که می توانند ایجاد کنند مطلع شوید.

ورم مفاصل التهابی شرایطی را توصیف می کند که با درد ، تورم ، حساسیت و گرمی در مفاصل و همچنین سفتی صبحگاهی وجود دارد که بیش از یک ساعت ادامه دارد. شایع ترین اشکال این بیماری آرتریت روماتوئید (RA) ، آرتریت پسوریاتیک (PsA) ، لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE ، لوپوس) ، نقرس و اسپوندیلیت آنکیلوزان (AS) است.


در این بیماری ها ، سیستم ایمنی بدن به درستی کار نمی کند و مواد شیمیایی التهابی را آزاد نمی کند. التهاب حاصل از آن به بافت های مفصل حمله می کند و می تواند باعث تورم مفاصل ، افزایش مایع مفصل ، آسیب غضروف و استخوان و ریزش عضلات شود. اعصاب موجود در مفاصل نیز فعال می شوند و باعث درد می شوند. مواد شیمیایی التهابی ممکن است به طور مستقیم سایر اعصاب بدن را فعال کرده و به درد نیز منجر شود.


درد التهابی ممکن است ناشی از:


 سینوویت غشای نازک (سینوویوم) که اتصالات را محکم می کند ملتهب می شود و مواد شیمیایی را آزاد می کند که اعصاب را تحریک می کند و باعث افزایش مایعات در مفصل می شود.

 فرسایش استخوان آسیب دیده و استخوان های سوراخ شده در مفاصل شما می تواند باعث درد شود.

کپسول مفصل متورم. مایعات در مفصل از سینوویوم ملتهب ساخته می شوند و باعث فشار ، سفتی و درد می شوند.

آسیب لیگامنت. اثرات التهاب می تواند به این باند های بافت انعطاف پذیر که از مفصل حمایت می کنند آسیب برساند.

ضعف عضلانی. کاهش قدرت عضلات استرس بیشتری را به مفاصل وارد می کند.

فیوژن مشترک. به خصوص در AS ، استخوانهای كوچك كه ستون فقرات (مهره ها) را تشکیل می دهند ممكن است به هم بپیوندند و حركت آن سخت تر و دردناک تر شود.

درد متمرکز. دردهای مزمن (طولانی مدت) آرتروز التهابی می تواند در بعضی موارد باعث شود تا شما نسبت به درد حساس تر شوید.


 آرتریت مفاصل  روماتیسم

اگر مفصل به هر علتی دچار آرتریت شود بافت سینوویال ملتهب می شود و مایع زیادی را ترشح می کند.آرتریت سبب التهاب مفصل در بافت سینوویال می شود. التهاب بافت سینوویال سبب ترشح مایع مفصلی می شود و یا ممکن است مقدار ترشح و تولید مایع مفصلی طبیعی باقی بماند اما خواص و جنس مایع مفصلی تغییر کند.


مهمترین علل آرتریت مفاصل :

آرتریت یا استئوآرتریت از علل آرتریت مفاصل است .

روماتیسم مانند آرتریت روماتوئید، تب روماتیسمی، اسپوندیلیت انکیلوزان، آرتریت پسوریازیسی، لوپوس نیز از مهمترین علل آرتریت مفاصل می باشد .

از مهمترین علل آرتریت مفاصل بیماری های متابولیک مثل نقرس می باشد .

عفونت های مفصلی مانند عفونت های چرکی، عفونت های سل ، عفونت های ویروسی نیز موجب ابتلا به آرتریت مفاصل خواهد شد.

رشد بافت سینوویال در بیماری هایی مثل روماتیسم مفصلی، عفونت سلی و یا تومورهای سینوویال نیز از علل ابتلا به آرتریت است .

بزرگ شدن استخوان مفصل در آرتریت از علل آرتریت مفاصل است .


در برخی از مواقع خود مفصل مشکلی ندارد و ورم مفصل به علت ورم بافت های اطراف آن می باشد مانند :

   تورم بورس های اطراف مفصل و ایجاد بورسیت

   تورم پوست اطراف مفصل مانند آلرژی و حساسیت

   تومور های اطراف مفصل مانند گانگلیون در مچ دست

   تنوسینوویت مانند بیماری دکرون در مچ دست

   شانه های آرتریت یا ورم مفاصل


فیزیوتراپی


ورزش و کاهش وزن: شنا کردن و دوچرخه سواری بهترین ورزش ها هستند زیرا فرد را قادر به کاهش وزن می کنند در حالی که مفاصل را تحت فشار قرار نمی دهند.


مراقبت های خانگی: از مفصل با یک بریس یا باند محافظت کنید، به مفصل استراحت دهید و از هرگونه فعالیتی اجتناب کنید، اگر مفصل ملتهب و گرم است چندین بار در روز، حدود ۱۵ دقیقه یخ روی آن قرار دهید. اگر عضلات اطراف مفصل گرفته اند از حوله گرم چندین بار در روز استفاده کنید. مفصل را بالاتر از سطح قلب قرار دهید.

منبع healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده