خرید از سراسر دنیا


» آلو کاکادو/بهترین مزایا و استفاده

آلو کاکادو/بهترین مزایا و استفاده

آلو کاکادو میوه ای خوشمزه

اضافه کردن آلو کاکادو به رژیم غذایی شما می تواند به بهبود سلامت کلی و محافظت از سیستم ایمنی بدن کمک کند ، بنابراین دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این میوه عجیب و غریب مهم است!

آلو کاکادو چیست؟

آلوی کاکادو یکی از میوه‌ های بومی استرالیا است ،این گیاه عضوی از خانواده ارجون می‌ باشد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 این میوه دارای بالاترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ها و سبزی‌ها می‌باشد. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می‌گذارد، گلبول‌های سفید هستند. این طبیعی است هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر باشد، خطوط دفاعی شما قدرتمندتر شوند. دانشمندان ثابت کرده‌اند که ویتامین C نقشی انکار ناپذیر بر روی ساخت این گلبول‌ها دارد. علاوه بر این، میزان قابل توجه ای از آنتی اکسیدان های دیگر در این میوه وجود دارد که به شما در پیشگیری از بسیاری بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند.

امروزه به دلیل آشنایی مردم با خواص و ویژگی‌ های بی نظیر این میوه، آلوی کاکادو به یکی از پرطرفدارترین میوه‌ های استرالیایی تبدیل شده است.

آلو کاکادو میوه درخت Terminalia ferdinandiana است و از جمله دیگر آلو شور ، آلو سبز ، مادور نیز شناخته شده است. بومیان استرالیا ، این میوه را به دلیل داشتن ویتامین C فوق العاده زیاد ، بسیار مورد توجه قرار میدهند. این میوه به عنوان یک عنصر دارویی و آشپزی در فرهنگ افراد بومی استرالیا مورد استفاده قرار گرفته است.

این گیاه هنوز هم در درجه اول در استرالیا کشت می شود ، اگرچه بعضی اوقات می توانید آن را در فروشگاه ها پیدا کنید. این آلوها در اندازه یک بادام بسیار کوچک و از نظر رنگی به رنگ سبز روشن هستند. آنها حاوی یک دانه واحد هستند و عطر و طعم میوه بسیار ترش است. پوست درخت و شیره این درخت برای مصارف دارویی نیز استفاده می شود.


سلامت و تقویت پوست

بومی‌های استرالیایی برای قرن‌ها از این ویژگی آلوی کاکادو برای برطرف کردن مشکلات پوستی خود استفاده می‌کردند. امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که سطح بالا آنتی اکسیدان ها و فواید ضد التهابی موجود در کاکادو می‌تواند با کاهش روند پیری کمک کند چرا که رادیکال‌های آزاد با فعالیت خود عمر سلول‌های پوستی را کاهش می‌دهند. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که می‌توانند اثرات این رادیکال‌ها را خنثی کنند. خواص ضد التهابی نیز در پیشگیری از سرطان پوست تأثیر دارند.


 پتانسیل ضد سرطان

با داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها و تقویت زیاد ویتامین C ، این میوه می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو در بدن و محافظت در برابر انواع عفونت ها و پاتوژن ها کمک کند. کم کالری و فیبر بودن این میوه نیز به معنای این است که می تواند به کاهش وزن و مشکلات گوارشی کمک کند. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم این میوه و همچنین برگهای درخت می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند زیرا این مواد دارای خاصیت ضد پرولیفراتیو هستند.


فواید سلامتی

از مهمترین مزایای سلامتی آلو کاکادو موارد زیر است:

   تقویت سیستم ایمنی بدن

   جلوگیری از آکنه و جوش ها

   بهبود سلامت قلب و عروق

   بهبود ظاهر پوست

   کاهش وزن

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

   ترویج هضم

   کاهش چین و چروک

   مراقبت از مو

پیشگیری از بیماری‌ های قلبی

از دیگر خواص بی نظیری که به این میوه نسبت می‌ دهند، تقویت سلامت قلب است. این موضوع ریشه در مواد مفید موجود در آلوی کاکادو دارد. فیبرها از جمله موادی هستند که مصرف شان با کاهش کلسترول بد یا LDL ارتباط دارد. کلسترول از جمله مهم‌ ترین دلایلی است که می‌ تواند خطر بیماری‌ های قلبی مانند سکته و حملات را افزایش بدهد. هم چنین، در این میوه عنصری به اسم پتاسیم وجود دارد که می‌ تواند در کاهش فشار خون بالا نقش داشته باشد. پتاسیم قابلیتی دارد که می‌ تواند رگ‌ های بدن را گشاد کند. این امر باعث می‌ شود تا قلب برای پمپاژ خون، فشار کمتری به خود بیاورد.


تقویت سیستم ایمنی بدن

این میوه دارای بالاترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ ها و سبزی‌ ها می‌ باشد. یکی از مهم‌ ترین عواملی که بر روی سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می‌ گذارد، گلبول‌ های سفید هستند. این طبیعی است هر چه تعداد این گلبول‌ ها بیشتر باشد، خطوط دفاعی شما قدرتمندتر باشند.

دانشمندان ثابت کرده‌اند که ویتامین C نقشی انکار ناپذیر بر روی ساخت این گلبول‌ ها دارد. علاوه بر این، میزان قابل توجه ای از آنتی اکسیدان های دیگر در این میوه وجود دارد که به شما در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ های مزمن کمک می‌ کنند.


کاهش وزن

اگر به دنبال یک راه آسان برای کاهش وزن اضافه خود می‌ گردید، حتما از این میوه استفاده کنید. آلوی کاکادو به عنوان یک منبع غنی از فیبر می‌تواند روند کاهش وزن در بدن شما را تا حد زیادی تسهیل کند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات افرادی که رژیم می‌گیرند و با آن رو به رو می‌ شوند، احساس گرسنگی است. فیبر از جمله موادی است که دیر هضم می‌شود و به همین دلیل مصرف آن باعث می‌ شود تا شما برای ساعت‌ ها احساس سیری کنید.


بهبود هضم

مصرف مواد طبیعی باعث می‌ شود تا سلامت دستگاه گوارش شما تضمین شود. آلوی کاکادو به عنوان یک منبع فیبر قادر است تا با مرطوب کردن لوله‌ های گوارشی، عبور مواد غذایی و مدفوع را آسان کند. علاوه بر این، فیبرها با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز در ارتباط هستند.

حقایق تغذیه ای

نکته قابل توجه ، آلو کاکادو سرشار از ویتامین C است که برخی از نمونه ها 5000 میلی گرم در 100 گرم است که 100 برابر بیشتر از پرتقال های معمولی است. این آلوها همچنین دارای مقادیر متوسط ​​کلسیم ، پتاسیم ، فسفر ، منیزیم و سدیم هستند. 100 گرم از این میوه همچنین تنها 21 کالری و مقدار مناسبی از فیبر رژیم غذایی دارد.

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این میوه، سطح بالای ویتامین C موجود در آن می‌ باشد. معمولاً از میوه‌ هایی مانند پرتقال و کیوی، به عنوان مهم‌ ترین منابع این ویتامین یاد می‌ شود اما جالب است بدانید که ویتامین C موجود در این آلو،بیشتر از این میوه‌ ها می‌ باشد.

این آلو به اشکال مختلفی استفاده می شود اما در درجه اول به طور خام در استرالیا خورده می شود.

می توان میوه را خشک کرد و داخل یک پودر ویتامین C ریخت.

آلوها را می توان مانند اسموتی یا اب میوه ساده استفاده کنید

حتی روغنهای حاصل از هسته این آلو را نیز می توان استخراج و برای اهداف دارویی استفاده کرد.

عوارض جانبی: هیچ عارضه جانبی شناخته شده آلو کاکادو هنگام خوردن در حد اعتدال وجود ندارد. اما ، مصرف بیش از حد آلو کاکادو می تواند منجر به اسهال یا حالت تهوع شود.

منبع DMCA

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده