ثروتسازی با هیپنوتیزم


» فواید شگفت انگیز درخت جونیپر

فواید شگفت انگیز درخت جونیپر

مزایای عرعربری


درخت عرعر ، Juniperus communis ، درختچه ای همیشه سبز است که در بسیاری از نقاط جهان از جمله آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا رشد می کند

میوه مخروط بذر تولید می کند که معمولاً به عنوان انواع توت های درخت عرعر شناخته می شود. اگرچه رنگ توت ها متفاوت است ، بیشتر آنها به رنگ آبی است. عطر آنها غالباً چوبی یا تند توصیف می شود.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


آنها طعم تند و کاج مانند دارند و معمولاً در مقادیر کمی به عنوان ادویه یا ماده طعم دهنده استفاده می شوند.

این انواع توت ها از زمان های بسیار قدیم برای اهداف آشپزی و دارویی مورد استفاده قرار گرفته است ، و تحقیقات فعلی نشان می دهد كه آنها ممكن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشند.برای اهداف دارویی صدها سال است که از میوه درخت توت استفاده می شود،


جونیپر بری چیست؟

درخت توت بخشی از مخروط بذر از درخت عرعر است و در واقع یک توت نیست. برخی از انواع توت ها خشک شده و به عنوان ادویه مورد استفاده قرا می گیرند ، اکثر مردم می توانند توت درختی را بدون خطر عوارض جانبی بخورند ، اگرچه آلرژی به قسمتهای گیاه درختان مخروطی وجود دارد.محبوبیت این توت تا حد زیادی به دلیل تأثیرات سلامتی آن است که ناشی از مشخصات مواد مغذی چشمگیر آن است. این منجر به خاصیت ضد التهابی ، ضد باکتریایی ، ضد قارچی ، ضد عفونی کننده ، ادرارآور و آنتی اکسیدان های موجود در توت درخت عرعر می شود.


جونیپرها از نظر شرایط خاك ، فتوفیلی ، مقاوم در برابر خشكسالی ، مقاوم در برابر یخبندان هستند. ریشه های قدرتمند آنها که در اعماق زمین نفوذ کرده و ده ها متر از همه جهت در زیر زمین گسترش می یابد ، قادر به استخراج آب و مواد مغذی از فقیرترین خاک ها هستند. بنابراین ، درخت عرعر در ماسه های شور ساحلهای دریایی و در بیابانهای کوهستانی بر روی باتلاقهای خاردار در میان جنگلهای مخروطی شمال و روی خاکهای آهکی در کوهها رشد می کند.


 برخی از گونه های درخت کوهی دامنه های کوهستان را از پای خود تا همان قله ها جمع می کنند و از ارتفاع 4000 متر بالا می روند ، در حالی که برخی دیگر به راحتی شرایط سخت طوفان های قطبی در منطقه قطب شمال را تحمل می کنند. بسیاری از درختان کوه نشین ساکنان مشخصه ای از دامنه ها و صخره های سنگی هستند. یونجه های آسیای میانه که در کوهستان ها رشد می کنند ، در دماهای بین 40 تا 30 درجه سانتیگراد احساس راحتی می کنند


درخت عرعر گیاهی است که از این لحاظ نیز بی نظیر است و 6 برابر بیشتر از مخروط ها و 15 برابر بیشتر از چوب های سخت فیتونسیدها را آزاد می کند. جونیپرها خاصیت منحصر به فردی دارند ، هوا را تصفیه و بهبود می بخشند. تنفس در جنگلهای درختچه بسیار آسان و رایگان است. درخت عرعر هدفمند تأثیر سلامتی بر روی بدن دارد.


میوه درخت عرعر مخروطی آبدار است. این اصلی ترین ویژگی متمایز جنس است. دارای شکلی کروی یا تا حدودی کشیده است و به شکل بالغ مانند شکل توت مانند به نظر می رسد مخروط برخی از گونه های درخت عرعر از سه سال از لحظه گرده افشانی بالغ می شود.

تا پایان سال اول آنها به اندازه نهایی خود می رسند ، اما هنوز سبز مانده اند. با پایان تابستان سال دوم ،آنها با روکش مومی مایل به آبی ، نرم ، آبی-سیاه یا مارون می شوند. بسته به نوع ماده موجود در مخروط می تواند از یك تا 12 دانه وجود داشته باشد.

 دانه های رسیده قهوه ای ، سخت ، به راحتی از مخروط های نرم رزینی جدا شده اند. ریختن مخروط رسیده از اواخر تابستان آغاز می شود و تا اواخر پاییز ادامه دارد. تا زمانی که دانه ها از خمیر مخروط ها آزاد نشوند ، جوانه نمی زنند ، اما برای مدت طولانی زنده می مانند. زنبورها با پالپ مخروطها سوراخ می کنند و پوست را سوراخ می کنند که به بلوغ سریع تر آنها کمک می کند

حقایق تغذیه ای

این توت علاوه بر پتاسیم ، منیزیم ، ویتامین C ، کلسیم ، لیمونن ، آهن ، مس ، و کروم، حاوی روغنهای اساسی ، ترپنها ، قند و آنتی اکسیدانهای مختلفی است. اگر قصد دارید یک مکمل مصرف کنید یا به سادگی میزان مصرف این انواع توت ها را افزایش دهید ، دستورالعمل های دوز مصرفی وجود دارد.


برای انواع توت خشک یا تازه ، بیش از 10 گرم مصرف نکنید. در مورد روغن ضروری ، مقدار مصرفی شما نباید از 100 میلی گرم تجاوز کند. حتی اگر به طور ساده چای می نوشید ، میزان مصرف خود را هر روز به 2 عدد محدود کنید ، وگرنه خطر عوارض جانبی افزایش می یابد.


فواید جونیپر بری

مهمترین فواید انواع توت درختی نقش آن در کاهش استرس اکسیداتیو ، پیشگیری از بیماری ، تقویت سلامت پوست ، بهبود هضم ، محافظت از قلب و کمک به مدیریت دیابت است.


استرس اکسیداتیو

 انواع توت ها با وجود دارا بودن آنتی اکسیدان ها ، قادر به جلوگیری از استرس اکسیداتیو ، از نظرموضعی و داخلی هستند ، بنابراین خطر بیماری مزمن را کاهش می دهد.


پتانسیل ضد سرطان

عصاره توت درختی دارای خواص آپوپتوز است. محققان در مطالعه‌ای در سال 2016 توسط دانشگاه هلسینکی ، نشان داده اند که برخی ترکیبات فنولیک مانند اپیژنین ، کوئرستین ، ایزوسوتلارین و هیپوولتین در توت درختی وجود دارد که به فعال شدن مرگ سلولهای آپوپتوز در سلولهای نوروبلاستوما کمک می کند ، که به زبان ساده سرطان است. غدد فوق کلیوی.


ضد عفونی کننده طبیعی

هنگامی که این روغن به صورت موضعی بر روی پوست ، زخم ها یا ماساژ اعمال می شود ، می تواند در برابر عفونت ها محافظت کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.


مراقبت از پوست

اگر از پسوریازیس ، آکنه ، روزاسه یا سایر شرایط پوستی رنج می برید ، توت درخت عرعر می تواند به سرعت التهاب و درد را کاهش دهد.


هضم

توت درخت عرعر برای تحریک هضم غذا شناخته شده است و حتی در برخی از اقدامات پزشکی فرهنگی به عنوان یک ملین و ادرارآور نیز مورد استفاده قرار گرفته و به کاهش یبوست و نفخ کمک می کند.


مشکلات خواب

اگرچه به ندرت به عنوان داروی آرامبخش مورد استفاده قرار می گیرد ، اما می تواند اثرات آرامش بخشی خاصی بر روی بدن و ذهن داشته باشد که آن را به یک خواب عالی تبدیل می کند.


سلامت قلب

این توت ها با توانایی کاهش فشار خون و تری گلیسیرید ، می توانند نقش بسزایی در سلامت قلب و عروق داشته باشند.


لیشمانیوز

عصاره توت درختی در مقابل انگل که باعث لیشمانیوز می شود ، بسیار قدرتمند است ، که این بیماری در مناطق گرمسیری یا جنوب اروپا وجود دارد.


مصرف انواع توتها به طور کلی بی خطر تلقی می شود ، اما در مقادیر زیاد می تواند واکنش های آلرژیک و همچنین تداخلات دارویی و سمیت احتمالی را به وجود آورد.


بارداری:

این انواع توت ها اغلب برای تحریک قاعدگی یا سهولت زایمان استفاده می شدند. برای زنان باردار ، توت و فرآورده های آن می توانند باعث سقط جنین شوند و بنابراین باید از این امر جلوگیری کرد.

   تداخلات دارویی: اگر داروهای خاصی مانند لیتیم مصرف می کنید ، ممکن است تداخلات منفی داشته باشد ، بنابراین پیش از این با پزشک صحبت کنید.


آلرژی:

بعضی از افراد به این قسمت های مخروطی درخت درخت عرعر حساسیت دارند ، بنابراین قبل از انجام یک عمل منظم با استفاده از مقدار کمی از انواع توت ها یا روغن آن را شروع کنید. استفاده طولانی از این انواع توت ها بدون تأیید پزشک نباید بیش از 6 هفته باشد.


سمیت:

هنگامی که مقادیر زیادی از این انواع توت ها یا روغن را مصرف می کنید ، ممکن است مقدار سمی از thujone و روغن های دیگر دریافت کنید ، که می تواند باعث اسهال و همچنین مشکلات کلیوی در موارد جدی شود.


دارای مواد مغذی و ترکیبات گیاهی قدرتمند است

اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ارائه دهید

ممکن است دارای خاصیت ضد دیابتی باشد

می تواند سلامت قلب را ارتقا بخشد

فعالیت ضد باکتری و ضد قارچ

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده