دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» میوه استوایی سیب گل رز

 میوه استوایی سیب گل رز

نامهای رایج: سیب گل رز ، گل آلو ، آلو مالابار


از مزایای سلامتی سیب گلاب می توان به کنترل دیابت ، بهبود هضم ، کاهش سمیت ، ارتقاء سلامت قلب و تقویت ایمنی اشاره کرد. همچنین دارای پتانسیل ضد سرطان است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

معمولا از چهار گونه از طبقه‌ سیزیگیوم میوه‌ای تولید می‌شود که سیب گلی نام دارد. این میوه با ظاهر زنگوله مانند خود، پوستی نازک و چرب و گوشتی آبدار دارد. دانه‌ها در هسته میوه قرار دارند.


گونه های مرتبط: آب سیب (Syzygium aqueum) ، آبی لیلی پیلی (S. coolminianum) ، توت آب (S. cordatum) ، جامبولان ، جاوای آلو (S. cumini) ، گلابی آب (S. گینهنس) ، سیب مالایی (S. malaccense) ، جاوا اپل (S. samarangense).


سیب گل سرخ بومی شرق هند و مالایا است و در بسیاری از مناطق هند ، جنوب شرقی آسیا و جزایر اقیانوس آرام کشت و طبیعی می شود. در سال 1762 به جامائیکا معرفی شد و در مناطق غربی هند و در ارتفاعات کم از جنوب مکزیک گرفته تا پرو به خوبی توزیع شد.


این درخت قبل از سال 1877 در فلوریدا وبعداً در کالیفرنیا کاشته شد ،میوه ها ۲/۵ تا ۵ سانت عرض ، تقریباً گرد یا کمی طولانی تر از عرض دارند. هنگام رسیدن آنها ممکن است به رنگ سبز مایل به سبز یا مایل به زرد باشد که با رنگ صورتی روشن شود.


پوست صاف و نازک است و گوشتی محکم به رنگ مایل به زرد ، شیرین و گل رز. هنگامی که میوه رسیده و تازه برداشت می شود ، بافت آن تقریباً ترد است. آنها حاوی یک تا چهار دانه گرد و سخت متوسط ​​هستند که در اطراف میوه گل می شوند. دانه و ریشه ها نیز سمی تلقی می شوند.


 این میوه بسیار خاص و خوشمزه بوده و گوشته آن حالتی ترد و برشته برایتان تداعی می کند ، این میوه در تایلند با نمک یا شکر خورده می‌ شود و شما می توانید از آن تجربه ای خاص برای خود در سفر به یادگار بگذارید .سیب گلی همچنین سیب آب، سیب عشق، سیب روغنی، سیب کوهی، سیب ابری نیز نامیده می‌شود. اگرچه این میوه، سیب گلی نام گرفته، اما از خانواده‌ی سیب و یا گل رز نیست. حتی ظاهر، طعم و بافت آن نیز متفاوت است.


این میوه معمولا به‌صورت تازه مصرف می‌شود اما در سالاد و ترشی نیز کاربرد دارد. سیب گلی که همچنین سیب آب یا رزآلو نام گرفته، حجم آبی قابل‌مقایسه با نسبت حجم آب هندوانه دارد. میوه‌های رسیده و تازه، ترد و شکننده و تا حدی شیرین هستند.


علی رقم نام ، سیب گل رز مربوط به گل رز یا سیب نیست. در حقیقت ، سیب های گل رز از نظر گواوا ارتباط نزدیکی دارند و اگرچه چندین گونه وجود دارد ، اما رایج ترین نوع آن دارای نام علمی Syzygium jambos است. این گیاه درختچه یا درخت کوچکی است که در واقع بومی جنوب شرقی آسیا است ، اما به عنوان یک گیاه زینتی در سراسر جهان پخش شده است.


زیرا می تواند خیلی سریع رشد کرده و تکثیر یابد و سبزیجات محلی را پشت سر بگذارد. نام های زیادی دارد ، بسته به اینکه در کدام کشور کاشه شده به عنوان مثال ، جامبو یک نام محبوب برای این میوه است که بسیار شبیه به Jamun (جامون) است که در بسیاری از مناطق هندوستان میوه ای متفاوت است.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در حالی که سیب های گل رز به گواوا شباهت دارند ، از نظر کلی بافت ، عطر و بوی بسیار متفاوت دارند. همچنین بر خلاف گواوا که دانه های زیادی دارد ، این میوه فقط یک یا دو دانه بزرگ در یک حفره باز و مرکزی دارد.


سیب های گل رز که از نظر ظاهری به شکل زنگ هستند ، یا مانند خام سیب قابل خوردن هستند و یا می توان از آنها برای تهیه انواع تزیینات ظروف و دسرها استفاده کرد.


 سیب های رز سیب نیستند؛ آنها میوه دیگری هستند که در مناطق استوایی رشد می کنند. توضیحات میوه با توجه به تنوع یا رقم متفاوت است.

سیب گل سرخ سرشار از ویتامین C ، فیبر غذایی ، ویتامین A ، کلسیم ، تیامین ، نیاسین ، آهن ، گوگرد و پتاسیم است. از نظر ترکیبات ارگانیک ، سیب گل رز حاوی عناصر کامپوزین ، است.


کنترل دیابت

Jambosine نوعی آلکالوئید است که در سیب گلاب یافت می شود و نتایج امیدوار کننده ای در مسدود کردن یا تنظیم تبدیل نشاسته به قند نشان داده است. این می تواند برای کسی که در حال حاضر مبتلا به دیابت و افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری است ، یک تحول بسیار مهم باشد.


صدها سال است که از جوشانده های سیب گل رزبرای پاکسازی کبد و کلیه استفاده می کنند و در عین حال باعث تقویت سلامت کلی بدن می شود.


متون سنتی اولیه ادعا کرده اند که سیب های گل رز به دلیل داشتن ویتامین های زیاد A و C از پتانسیل ضد سرطانی برخوردار هستند. با این حال ، هیچ مطالعه ای برای حمایت از این ادعاها صورت نگرفته است.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده