خرید از سراسر دنیا


» خواص شگفت انگیز انجیر بر پوست و سلامتی

خواص شگفت انگیز انجیر بر پوست و سلامتی

انجیر میوه‌ای شیرین و بسیار مغذی است که موطن اصلی آن آسیای غربی و کشورهای اطراف مدیترانه است. درخت آن ارتفاعی بین ۳ تا ۹ متر و برگ‌هایی پنجه‌ای‌ شکل دارد. انجیر از خانواده‌ی توت‌هاست، نسبت به سرمای شدید حساس است و بیشتر در مناطق معتدل و نیمه‌ گرم کاشته می‌شود.

انجیر سرشار از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A، B و C است. این خوراکی به‌عنوان یک تنقلات خوب و مفید برای کودکان باید استفاده شود چراکه کالری و انرژی زیادی هم تولید می‌کند.

انجیر برای درمان آرتروز و درد مفاصل کاربرد دارد و درمان کننده التهاب دستگاه تنفسی است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

انجیر خشک منبع خوب آهن است وجوشانده انجیر خشک درمان کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی، کلیه، ذات الریه، سرخک، مخملک و آبله می باشد.

یکی از فواید و خواص انجیر خشک این است که جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است و غرغره کردن آن گلودرد را برطرف می کند.

 از جمله از خواص انجیر خشک که می توان ذکر کرد این است که انجیر خشک برای درمان سوءهاضمه مفید است و همچنین انجیر خشک درمان کننده نفخ و باد معده مى ‏باشد. برای از بین بردن بوی بد دهان می توان از انجیر خشک استفاده کرد. یکی از خواص دارویی انجیر خشک این است که مخلوط انجیر خشک با عسل در تسکین زخم معده بسیار مفید است.

حفظ رطوبت پوست

کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظربرسد. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند،با علائم پیری مقابله می کنند و قرمزی آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهند.

انجیر منبع عالی فیبررژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب و دفع مدفوع را راحت تر می کند. بهترین گزینه برای درمان یبوست انجیر خیس شده در آب است.


کاهش فشارخون

انجیر منبع غنی پتاسیم است، عنصری که به کنترل فشارخون کمک می کند. افزایش مصرف روزانه پتاسیم می تواند به کاهش اثرات سدیم کمک کند و فشار خون شما را کاهش دهد. بسیاری از افراد به قدرکافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند اما میزان بالای سدیم در قالب نمک استفاده می کنند که می تواند منجر به کمبود پتاسیم شده و احتمالا بروز فشارخون بالا را به همراه دارد.


مزایای سلامتی برگهای انجیر


اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که به یک درخت انجیر دسترسی دارید ، برگ درختان نیز به دلیل توانایی آنتی اکسیدانی آنها برای سلامتی شما فوق العاده با ارزش است. برگها را می توان خشک کرده و داخل چای یا عصاره قرار داد ، که در مناطقی از جهان با رشد قابل توجه انجیر بسیار رایج است.

1. اثرات ضد دیابتی

مطالعات اولیه نشان می دهد که عصاره تهیه شده از برگ درخت انجیر باعث کاهش قند خون در موش ها می شود. نتایج بیشتر حاصل از مطالعات نشان می دهد که میزان کلسترول خون نیز کاهش یافته است ، همچنین به عادی سازی فعالیت آنتی اکسیدانی برای مقابله با استرس اکسیداتیو ناشی از دیابت کمک می کند.

همچنین میوه انجیر به عنوان یک درمان قدرتمند برای عوارض جانبی دیابت ثابت شده است. با فعالیت های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ، انجیر قادر است بسیاری از کارکردهای بدن را که گاهی به دیابت آسیب می رسانند ، عادی سازد و آنها را به عنوان یک درمان طبیعی بالقوه برای دیابت تبدیل می کند.

2. به درمان سرطان پوست کمک کنید

برگهای انجیر ارائه دهنده های خوبی برای ترکیبات فعال زیستی هستند که در مبارزه با آسیب رادیکال آزاد عالی هستند. در نتیجه ، برخی از مطالعات از اطلاعات مربوط به آرایش برگ انجیر برای ایجاد اشکال بهتر روش فتودینامیکی برای معالجه انواع خاصی از سرطان پوست استفاده کرده اند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

3. قابلیت های ضد چروک

چندین مطالعه با استفاده از عصاره برگ درخت انجیر (همراه با سایر میوه ها و به تنهایی) انجام شده است که نمونه های موفقی از قابلیت های ضد چروک نشان داده اند. افراد با استفاده از کرم شامل عصاره برگ انجیر و میوه انجیر به لطف فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد کلاژناز کاهش معنی داری از لحاظ طول و عمق چروک های صورت نشان دادند.

مطالعه دیگری که در ژورنال علوم دارویی هند منتشر شده است ، حتی نتیجه گرفت که از کرمهای حاوی عصاره انجیر نیز می توان برای کمک به افزایش رنگدانه ، آکنه و حتی برآمدگی استفاده کرد.

حقایق جالب درباره انجیر

انجیر در واقع از گلهای معکوس به نام syconium تولید می شود. گوشت انجیر از گلهای بالغ ساخته شده است ، که درون پوست شکوفه می گیرند و به همین دلیل هرگز دیده نمی شوند. درختان انجیر وحشی تا 100 سال می توانند زنده بمانند و می توانند تا 100 متر رشد کنند.

برگهای درخت انجیر رایحه ای دلپذیر و چوبی به رنگ سبز را آزاد می کند. بعضی از افراد برگها را خشک می کنند واز ان برای خوشبو شدن خانه استفاده می کنند.

انجیر به دلیل داشتن گوشت شیرین و آبدار ، پوستهای لطیف و دانه های ترد آنها شناخته شده است. از آنجایی که سریع خراب میشود.بهترین گزینه برای نگهداری و استفاده در طول سال خشک کردن آن است.

مزایای سلامتی تغذیه انجیر

تغذیه انجیر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که مزایای سلامتی تعدادی از سیستم های بدن را به همراه دارد. آنها یک میان وعده سالم و می توانند به بسیاری از وعده های غذایی اضافه شوند تا یک ماده غذایی دیگر تقویت شود.


برخی از بزرگترین مزایای سلامتی تغذیه انجیر شامل موارد زیر است:


1. آنتی اکسیدان قدرتمند

انجیر با قابلیت های آنتی اکسیدانی موجود در بدن انسان خدمات بزرگی را ارائه می دهد. از آنجا که اکسیداسیون تقریباً بر تمام سیستم های بدن تأثیر می گذارد ، آسیب های ناشی از آن به بسیاری از بیماری های مهم ، پیری و سرطان مرتبط است - به عنوان غذاهای پر آنتی اکسیدان ، انجیر به از بین بردن این شرایط کمک می کند.

برخی از انواع انجیر بیش از سایرین وجود دارند ، این تقویت کننده های سلامت طبیعی در میوه ، برگ ، گوشت و پوست قرار دارند. به همین دلیل است که انجیر در طول تاریخ مورد احترام قرار گرفت. انجیر خشک به راحتی می تواند مزایای سلامتی فوق العاده ای برای سفرهای طولانی و اقلیم های خشک که مانع از دسترسی به میوه های تازه می شوند فراهم کند.


2. خواص ضد سرطان

انجیردر طب سنتی به‌ عنوان درمان طبیعی بسیاری از مشکلات سلامتی ازجمله سرطان‌ به‌ کار می‌رود. یک مطالعه توسط گروه شیمی دارویی طبیعی در دانشگاه داروسازی چین نشان می دهد که برخی عناصر موجود در انجیر برای انواع مختلف سلولهای سرطانی انسان سمی هستند.

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، توصیه هایی وجود دارد که محققان را تشویق می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی ترکیبات فعال زیستی انجیر به دلیل موفقیت در یافته های بیشمار برای مقابله با بیماری ارائه دهند.


3. بیماریهای مشترک را درمان کنید

به دلیل قدمت طولانی در انجیر ، از هزاران سال برای درمان طیف گسترده ای از بیماریهای مشترک استفاده شده است. بیش از 40 بیماری مرتبط با سیستم گوارشی ، غدد درون ریز ، تولید مثل و تنفس با میوه انجیر ، عصاره ها و اجزای درخت انجیر درمان شده است.

مطالعات نشان داده است که انجیر منبع خوبی برای درمان کم خونی ، سرطان ، دیابت ، جذام ، بیماری کبد ، فلج ، بیماری های پوستی ، زخم ها ، دستگاه گوارش و عفونت های دستگاه ادراری و موارد دیگر است. همچنین انجیر و درخت انجیر برای کمک به تولید داروهای جدید امیدوار کننده محسوب می شوند و محققان امیدوارند که همچنان به یافتن داروهای جدید دارویی برای گیاه ادامه دهند.


4- اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچ

انجیر می تواند به عنوان یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ طبیعی عمل کند. در مركز تحقيقات دارويی و گياهی در Universiti Kebangsaan در مالزی ، دو مطالعه وجود داشت كه نشان می دهد توانايی عصاره انجيردرمقابله با رشته های باكتریهای دهانی و نيز قارچ ها و ميكروب های گوناگون وجود دارد.


5. منبع عالی پتاسیم ، فیبر و سایر مواد مغذی تخلیه شده

پتاسیم و فیبر دو ماده اساسی برای یک رژیم غذایی سالم هستند که بسیاری از غربی ها به سادگی از آن استفاده نمی کنند. انجیر یک ماده غذایی پر فیبر یا خام یا خشک است ، در حالی که آنها نیز بسته به نوع تهیه آنها از 7 درصد تا 19 درصد از مصرف روزانه پتاسیم شما را در هر جایی فراهم می کنند - بنابراین خوردن انجیر به غلبه بر میزان پتاسیم کم کمک می کند.

فیبر به دستگاه گوارش کمک می کند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و با کمک به احساس کامل بودن در کاهش وزن کمک می کند. پتاسیم در هر سلول بدن یافت می شود و برای حفظ عملکرد طبیعی بدن ضروری است. تغذیه انجیر خشک همچنین منابع بسیار خوبی از منگنز ، منیزیم و کلسیم است ، که همگی به اندازه آنچه در رژیم های غذایی ما ظاهر نمی شوند. تنقلات روی انجیر یک روش کم کالری برای جذب شما از این مواد مغذی اساسی است.


draxe منبع ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده