دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» زندگی سالم نیاز به یک رژیم غذایی سالم دارد

 زندگی سالم نیاز به یک رژیم غذایی سالم دارد

رژیم غذایی بخش مهمی از زندگی شماست که همیشه باید از روشی سالم لذت ببرید. هرچه نسبت به رژیم خود آگاه تر باشید ، زندگی سالم تر و عاری از بیماری دارید. در اینجا چند مثال خوب از یک رژیم آسان و سالم آورده شده است. بهترین برنامه رژیم برای زندگی سالم را ارائه می دهد.


1. صبح زود: روز خود را با بهترین مواد غذایی صبح شروع کنید زیرا بدن شما از حدود 8-10 ساعت گذشته در حالت ناشتا بوده است. ترجیحا از میوه هایی مانند سیب / گلابی و غیره یا هر نوع آب سمی سمی با آب ولرم شروع کنید. از چای یا قهوه به عنوان اولین چیزهایی که در روز استفاده می کنید ، استفاده نکنید و هر دو به عنوان یک محرک عمل می کنند و جذب مواد مغذی ضروری در رژیم های غذایی صبحگاهی (صبح زود یا صبحانه) را قطع می کنند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


2. صبحانه: صبحانه اصلی ترین وعده غذایی روزانه است زیرا این اولین وعده غذایی بزرگ بعد از یک روزه شبانه است. این باید ترکیبی از کربوهیدرات پیچیده و پروتئین باشد. برای مصرف کربوهیدراتهای پیچیده و یک محصول شیر کم چرب (شیر ، پنیر ، ماست معمولی ، چنای ، پانلر) یا سفیده تخم مرغ برای پروتئین ، 1-2 قسمت از هر نوع غلات (جو دوسر ، نان و غیره) را اضافه کنید.


3. اواسط صبح: همیشه میان وعده صبحانه میل کنید ، اما نباید آن را بیسکویت ، نامکین ، ماتری ، سمبوسه یا هر نوع مواد سرخ شده یا میدا قرار دهید. کمی بعد می توانید 1 فنجان چای سبز و هر میوه فصلی داشته باشید.


4. ناهار: سعی کنید در ابتدا سالاد میل کنید ، مقدار زیادی سبزی کدو / سبزیجات ، بخشی از غلات غلات ( برنج ، جو دوسر ، فرنی و غیره) استفاده کنید. بخش شمارش شده از غلات حاکی از آن است که ، اگر در ناهار 2 عدد چپتی (هر گرم 20 گرم) مصرف کنید ، می توانید 40 گرم از هر نوع غلات پیچیده ای مانند برنج قهوه ای ، جو دوغ و غیره را جایگزین کنید ، حتی می توانید برنج سفید نیز بخورید (مشروط بر اینکه دیابتی ندارید) به همان مقدار که با بسیاری از مواد مغذی بسیار بسته بندی شده بسته بندی شده اند ، کافی است قبل از غذا مقدار مناسبی از سالاد را اضافه کنید.


5- میان وعده عصرانه: بسته به فاصله زمانی ، باید بین وعده ناهار و شام 1-2 وعده غذایی کوچک اضافه کنید. شما می توانید یک فنجان قهوه با مقداری آجیل (بادام و گردو) / ماست یا کره با کره میوه / چای سبز با یک میان وعده بو داده شده یا سفیده تخم مرغ آب پز / یک فنجان چای همراه با جوانه یا یک ساندویچ وگ چند گیگی همراه با هوموس یا کره بادام زمینی میل کنید. یک دلیل مهم برای اضافه کردن چیزی در عصر ، کم کردن اندازه شام ​​است.


شام: مردم اغلب می گویند که شام ​​باید سبک ترین وعده غذایی روز باشد ، اما این بدان معنی نیست که شما باید از شام خودداری کنید. دلیل این امر این است که اگر شام خود را نخورید ، وعده غذایی بعدی که صبحانه دارید صبح روز است ، یعنی تقریباً در حدود 12-14 ساعت در حالت ناشتا هستید. این خطر ابتلا به تمایل به دیابت را افزایش می دهد. شام باید حداکثر سبزیجات را به شکل سالاد ، سبزیجات عجیب و غریب بخارپز ، سوپ های تمیز با سبزیجات خرد شده یا سبزیجات معمولی هندی تشکیل دهد. بخش کمی از پروتئین ها (دال / پنیر) و بخش کمی از کربوهیدراتهای پیچیده (چاگاتی مولتی گرین ، جو دوسر ، کوینوآ و غیره) را شامل شود.


7. زمان خواب: این وعده غذایی اختیاری است ، اگر بین شام و خواب فاصله ای بین 1 تا 5/1 ساعت وجود داشته باشد ، دیگر نیازی به مصرف چیزی در اینجا ندارید. اگر فاصله بیشتر از 1.5 ساعت باشد ، 1 ساعت قبل از خواب شیر (بدون قند) مصرف کنید. دلیل شیر در این زمان این است که حاوی آب پنیر و همچنین کازئین است که ترکیبی از پروتئین هضم سریع و کند است. یک شب برای جلوگیری از ریزش عضلات کار می کند.


برنامه ای که در بالا گفته شد باید ایده ای مناسب برای برنامه ریزی یک رژیم غذایی مناسب برای خود ایجاد کند. درزیربعضی ازگزینه های غذایی مفید را که باید برای یک سبک زندگی سالم انتخاب کنید:

   آبهای سم زدایی (آلوئه ورا ، گندم ، آب میوه آملا و غیره)

   آب طبیعی نارگیل

   میوه ها (مانند انواع توت ها ، انار ، پاپایا ، سیب ، مربا و غیره)

   هویج- سالاد چغندر

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

   سالاد خیار- بوکووی

   کلم بروکلی

   اسفناج

   برگ و دانه های آمارانت

   جو دوسر

   جو

   کوینو

   جوانه زدن

   ماست ساده

   دانه شنبلیله (متی)

   چوب دارچین

   بلوبری

   دانه های کتان

   دانه های چیا

   دانه کدو تنبل

   روغن نارگیل

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده