دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» علائم لخته شدن خون در بدن

علائم لخته شدن خون در بدن

علائم لخته شدن خون در بدن

لخته خون توده یک سلول و پروتئین در خون شما است.لخته در هنگام آسیب دیدگی به کندی خونریزی کمک می کند. معمولاً وقتی بهبود می یابید از بین می رود. اما اگر از بین نرود در دیواره رگ، می تواند رگ خونی را مسدود کند.

یک لخته خونی در رگها می تواند وضعیت کاملا خطرناک حتی مرگبار ایجاد کند زیرا باقی ماندن لخته خون در رگ ها باعث عدم جریان خون به صورت طبیعی می شود و مشکلات جدی را به وجود می آورد، پس با شناخت بهتر علائم لخته خون ، می توان از لخته شدن خون در رگها جلوگیری کرد .

نقش اصلی لخته خون مسدود کردن محل جراحت رگ و جلوگیری از نشت خون و خونریزی است. با این حال تشکیل لخته خون می‌تواند مسیر گردش خون و اکسیژن رسانی به اندام‌های خاص را تحت تاثیر قرار دهد که منجر به آسیب به آن اندام می شود.یا ممکن است لخته خون از محل خود جدا شده و در سیستم گردش خون به سایر اندام‌ها منتقل و منجر به آسیب شود. وجود لخته‌ خون مهمترین دلیل حمله قلبی و سکته مغزی است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


یک لخته بر اساس مکانی که در آن قرار دارد می تواند علائم مختلفی به شما بدهد. PE می تواند نبض سریع ، درد قفسه سینه ، سرفه خونین و تنگی نفس به شما بدهد. فوراً به بیمارستان بروید. همچنین ممکن است نشانه ای نداشته باشید.

یا آمبولی ریه که درواقع بسته شدن یک سرخرگ در سینه است وزمانی اتفاق میافتد که لخته خونی در امتداد جریان خون به سمت ریه‌ها حرکت می‌کند و درون ریه‌ها متوقف می‌شود.

علائم آمبولی ریه

وجود لخته خون در ریه‌ها علائم و نشانه‌های جدی در پی دارد که نیازمند توجه فوری است.

دشوار شدن تنفس بدون هیچ دلیل مشخصی

احساس درد هنگام تنفس عمیق

 تنفس و ضربان قلب سریع

سرفه همراه با خون

پس اگر احساس کردید که بی حال هستید و یا علائمی غیرطبیعی در بدن خود دیدید و یا اگر تجربه درد تیزی را داخل سینه هنگامی که تنفس می کنید را دارید می تواند یکی از هشدارهای لخته شدن خون در ریه باشد پس سریعا به پزشک مراجعه کنید که این نوع لخته خون می تواند کشنده باشند.

یکی دیگر از نشانه های لخته خون در مغز است که با سردردهای شدید ، مشکلاتی در تکلم و بینایی همراه است.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده