دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مهمترین علائم ضعف چشم چیست؟

مهمترین علائم ضعف چشم چیست؟

علائم ضعف بینایی شما چیست؟

یکی از بیماری های چشمی که امروزه در بین مردم بسیار شایع است، ضعیف شدن چشم ها است. ضعف بینایی یا اختلال بینایی باعث محدودیت حس بینایی در افراد می شود. 

این اختلال در بین افرادی با علائم بروز می کند. در این مقاله شما را با انواع علائم و نشانه های ضعف چشم، راه های تشخیص آن و بسیاری موارد دیگر آشنا می کنیم.


به طور کلی علائم و نشانه های ضعف چشم شامل موارد زیر است

نزدیک بینی یکی از مهم ترین علائم و نشانه های ضعف چشم، نزدیک بینی است که یک بیماری شایع در بین افراد است.این اختلال زمانی رخ می دهد که به دلیل شکست نادرست نور، تصاویر به جای تمرکز بر روی چشم، جلوی شبکیه متمرکز می شوند. نزدیک بینی یک عارضه ارثی است و در دوران کودکی و نوجوانی شکل شدیدتری به خود می گیرد. این اختلال با معاینات اولیه توسط چشم پزشک تشخیص داده می شود و با روش هایی مانند استفاده از عینک، لنز تماسی یا جراحی انکساری قابل درمان است.

 

دوربینی، این اختلال همچنین نوعی ضعف بینایی رایج است که در آن فرد می تواند اجسام دور را ببیند و اجسام نزدیک را به صورت تاری می بیند. درجه دور بینی در فرد بر تمرکز او تأثیر می گذارد. از آنجایی که دوربینی زمانی رخ می دهد که قرنیه منحنی نباشد یا کره چشم خیلی کوتاه باشد، باعث می شود نور مستقیماً روی شبکیه متمرکز نشود و نور در پشت آن متمرکز شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

به این ترتیب اجسام نزدیک تار دیده می شوند.

تاری دید یکی دیگر از نشانه های ضعف چشم، تاری دید در افراد است. در صورت وجود مشکل در هر یک از اجزای چشم مانند قرنیه، شبکیه، عصب بینایی و ... امکان تاری دید در افراد وجود دارد.

 

دوبینی یکی دیگر از نشانه های ضعف چشم دوبینی است که در آن فرد دو تصویر از یک شی یا تصویر را می بیند. این دو تصویر در کنار هم یا روی هم دیده می شوند و باعث عدم تعادل در راه رفتن یا خواندن در فرد می شوند.


روش تشخیص ضعف چشم

وجود علائم و نشانه ها در بدن افراد را از داشتن مشکلات بینایی و ضعیف شدن چشم آگاه می کند.

بهتر است پس از مشاهده هر یک از این علائم به چشم پزشک مراجعه کنید تا با مشورت وی یکی از روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از این علائم شامل موارد زیر است:

 

خستگی چشم صاحبان برخی مشاغل مانند خیاطی، رانندگی یا دانش آموزی مجبورند برای مدت طولانی از چشمان خود استفاده کنند که بیشتر در معرض خستگی چشم هستند. این افراد با تمرکز بر کار یا فعالیت خود دچار سردرگمی می شوند و چشمانشان تار می شود. پس از مشاهده این علامت بهتر است درمان در مراحل اولیه شروع شود.

 

سردرد یکی از راه ها و نشانه های تشخیص ضعف چشم در افراد است. در برخی افراد ضعف چشم با سردرد همراه است که نشان دهنده درجات مختلف نزدیک بینی یا آستیگماتیسم در آنها است. سردردهای ناشی از ضعف چشم با سردردهای دیگر متفاوت است. این سردردها در ناحیه پیشانی شکل می گیرند.

 

دیدن لکه های جلوی چشم

اگر در جلوی چشم خود لکه هایی احساس می کنید، لازم است این موضوع را جدی بگیرید و برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنید


احساس درد پس از خیره شدن به اشیا

اگر در حین یا پس از خیره شدن به اشیاء یا محیط اطراف خود درد دارید، به پزشک مراجعه کنید.

 

حالت پرواز

در فردی که این مشکل را دارد سایه های مزاحم مانند ذرات گرد و غبار جلوی چشم ظاهر می شود که بالا و پایین می رود. این حالت یکی از راه های تشخیص ضعف چشم است. اگر این علامت را دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

 

انواع اختلالات بینایی

به طور کلی ضعف بینایی ناشی از مشکلات در چشم یا اختلالات مربوط به سیستم بینایی و مغز افراد است. ضعف بینایی در افراد با شدت های مختلف و به صورت دائمی و موقت بروز می کند. انواع اختلالات بینایی شامل موارد زیر است:

 

کاهش دید در نور کم افراد کم بینایی در نور کم مشکلات زیادی دارند و برای دیدن اشیا یا انجام فعالیت های خود به نور بیشتری نیاز دارند.

 

متن و اشیاء حبابی در برخی افراد مواجهه و برخورد با متن و اشیا مبهم و نامشخص است که مشکلات زیادی را برای آنها به همراه دارد


مشکل در تشخیص رنگ ها

برخی افراد قادر به تشخیص رنگ ها نیستند. هدف از این مشکل تشخیص رنگ هایی است که به هم نزدیک هستند و اگر رنگ های خیلی خاص تشخیص داده نشود مشکل کوررنگی به وجود می آید.

 

مشکل در دیدن اجسام دور

برخی از افراد در تشخیص اشیا و اشیاء دور دچار مشکل هستند و باید با نزدیک شدن به آنها این مشکل را حل کنند.

 

چرا او تار می بیند؟ تاری دید از دست دادن وضوح بینایی است که با علائم مختلفی مانند سردرد، حساسیت به نور، قرمزی و سوزش چشم همراه است.

 

دلایل تاری دید در افراد شامل موارد زیر است

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

آب مروارید برخی از افراد پس از جراحی آب مروارید تاری دید را تجربه می کنند. از آنجایی که عدسی چشم در حالت عادی شفاف است، اگر کدر شود باعث آب مروارید میشود. این اختلال بعد از 50 سالگی بروز می کند و در افراد جوان کمتر دیده می شود. در فردی که مبتلا به آب مروارید است، رنگ ها تار می شوند و در شب برای او بسیار مشکل دیده می شود.

 

آب سیاه یا گلوکوم

این عارضه افزایش شدید فشار چشم است که باعث آسیب به عصب بینایی در افراد مبتلا میشود. عصب بینایی وظیفه دارد سیگنال های حسی را از چشم به مغز بفرستد و آن را به تصویر تبدیل کند و اگر به درستی کار نکند، فرد دچار اختلال می شود. این اختلال در نهایت باعث علائم سیاهی چشم می شود و در صورت عدم درمان می تواند منجر به کاهش بینایی شود.

 

قوز قرنیه یک اختلال بیرون زدگی قرنیه است که از هر 100 نفر 1 نفر را مبتلا میکند. قوز قرنیه ممکن است در هر دو چشم یا یکی از آنها رخ دهد. یکی از علائم اصلی این بیماری تاری دید است

آستیگماتیسم اختلال آستیگماتیسم به دلیل شکل نامنظم قرنیه ایجاد می شود و باعث ایجاد مشکلاتی در بینایی افراد می شود. در این حالت پرتوهای نور به نقطه خاصی از شبکیه نمی رسد و دید واضحی ایجاد نمی کند.

 

عفونت چشم هر گونه عفونت مربوط به چشم علاوه بر قرمزی و تورم باعث تاری دید در افراد نیز می شود. در عفونت کراتیت قرنیه ملتهب شده و فرد دچار تاری دید و مشکلات بینایی خواهد شد.

 

ویتامین های مناسب برای محافظت از چشم

افراد باید مقادیر کافی از ویتامین های زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا از چشم ها محافظت کنند و به سلامت آنها کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی از این ویتامین ها می پردازیم:

 

ویتامین A منبع خوبی برای بینایی خوب است. این ویتامین به چشم اجازه می دهد تا اشیا را در نور کم ببیند. همچنین از عملکرد قرنیه که لایه محافظ چشم است پشتیبانی می کند.

 

ویتامین E و آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث آسیب به بافت های بدن می شوند کمک زیادی می کند.

 

اسیدهای چرب امگا 3 شبکیه حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب به محافظت از شبکیه در برابر آسیب های مختلف کمک می کنند. مصرف امگا 3 نیز خطر ابتلا به سندرم خشکی چشم را کاهش می دهد.

 

چه چیزهایی به چشم آسیب می زند؟

عادات مختلفی در زندگی روزمره افراد وجود دارد که باعث آسیب به چشم و درد و ناراحتی در این قسمت از بدن می شود.

برخی از این موارد عبارتند از: یکی از عادات خطرناک برای سلامت چشم مالش چشم است. با مالیدن چشم ها فشار مضاعفی به چشم وارد می شود و احتمال خراشیدگی سطح خارجی چشم وجود دارد.

استفاده نادرست از چشم، کار زیاد با کامپیوتر، تلفن همراه یا سیستم های الکترونیکی بدون استفاده از عینک بلوک یا عینک کنترلی استفاده از رژیم غذایی نامناسب باعث کمبود ویتامین های لازم برای سلامت چشم می شود. کم خوابی افراد باعث ایجاد مشکلاتی مانند قرمزی، خارش، پف و حتی انحراف چشم خواهد شد. 7 ساعت خوابیدن در روز برای سلامت چشم ضروری است. عدم رعایت بهداشت عمومی منجر به بروز بیماری هایی مانند کلسترول بالا و فشار خون شده است که به طور غیرمستقیم باعث آسیب به چشم می شود

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده