خرید از سراسر دنیا


» راه های سالم برای خوردن غذاهای غیر گیاهی

راه های سالم برای خوردن غذاهای غیر گیاهی

چگونه می توانم غذاهای غیر گیاهی را جایگزین کنم؟

غذای غیر گیاهخواران افزایش وزن بیشتری دارد، منجر به بیماری هایی مانند دیابت، قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، خطر ابتلا به سرطان روده و سایر سرطان ها و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی بیشتر می شود. دکتر اوم مورتی آنیل، متخصص قلب، نکاتی را برای افراد غیر گیاهخوار پیشنهاد کرد.

از نظر علمی، گوشت کربوهیدرات کمی دارد. مقدار پروتئین و مواد معدنی را افزایش میدهد. هر دوی اینها مفید هستند. با این حال، این تنها برای کودکانی که دچار سوءتغذیه هستند مهم است. برای یک فرد سالم، هیچ اجباری برای خوردن گوشت وجود ندارد. این به این دلیل است که حاوی چربی بیشتری است. که باعث افزایش کلسترول خون می شود. افراد غیر گیاهخوار وزن بیشتری اضافه می کنند. این میتواند منجر به بیماریهایی مانند دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا شود. افراد غیر گیاهخوار بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده و سایر سرطان ها هستند. افراد غیر گیاهخوار نیز بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند.

افراد غیر گیاهخوار مشکل تغذیه بیش از حد دارند که تاثیرات گسترده ای دارد. در حال حاضر بدن ما به فیبر زیادی نیاز دارد. برای کاهش کلسترول عمل میکند. با این حال، فیبر در گوشت یافت نمیشود . تنها چیز این است که تعداد ویتامین B-12 در گوشت. که از گیاهخواران در دسترس نیست. این عنصر باعث مشکلات عصبی می شود. با این حال، همه غذاهای گیاهی حاوی ویتامین B12 نیستند.



درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

راه های سالم برای خوردن غذاهای غیر گیاهی:

باید با توجه به شرایط بدن و اینکه چه عناصری از گوشت به دست می آید، عادت به خوردن گوشت داشته باشید. بسیاری آن را بیش از حد مصرف می کنند. اگر می خواهید غذا بخورید بهتر نیست یک روز در هفته گوشت بخورید. و توجه به مقدار آن بسیار مهم است.

هنگام خرید گوشت باید به کیفیت آن توجه ویژه ای داشت. فقط باید از گوشت با چربی بسیار کم استفاده کرد. توجه ویژه به پخت گوشت نیز ضروری است. در غیر این صورت به بدن آسیب میرساند . همچنین تعداد زیادی از مردم گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس نگهداری شده در فریزر مصرف می کنند که برای سلامتی فوق العاده مضر است.


کباب کردن، پختن و پخت در مایکروویو نیز اثر را کاهش می دهد. همچنین باید توجه ویژه ای به میزان روغن مصرفی در گوشت داشت. از آنجایی که خود گوشت چرب است، روغن اضافی آن تحت تأثیر قرار می گیرد. هرگز از گوشت به تنهایی استفاده نکنید. در کنار آن استفاده از سالادهای فیبردار، سبزیجات و غیره در کنار هم مهم است.


در صورت امکان از گوشتی که در رستوران ها تهیه می شود استفاده نکنید. غذاهایی که در رستوران طبخ می شوند برای حفظ طعم و مزه به جای سالم تهیه می شوند. که تاثیر بدی داره

تا حد امکان نباید از گوشت قرمز استفاده کرد. اگر می خواهید این کار را انجام دهید باید ماهی یک بار یا خیلی کم از آن استفاده کنید. گوشت گوسفند، گاومیش و غیره حاوی گوشت قرمز بوده و دارای چربی اشباع بالایی است. بسیاری از مردم فکر می کنند که مرغ گوشت سفید است و کلسترول را افزایش نمی دهد که اشتباه است. همچنین حاوی چربی است. زرده تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از کلسترول است. پس زیاد از آن استفاده نکنید.

چربی های غیراشباع در ماهی یافت می شود که بر قلب و چاقی تأثیر نمی گذارد. همچنین به کنترل سطح کلسترول کمک می کند. اما در صورت استفاده از سرخ کردن، چربی غیراشباع آن از بین رفته و سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت باید از خوردن گوشت پرهیز کنند یا خیلی کم مصرف کنند. پس باید با تعادل طعم و سلامت غذا بخوریم.


این نکات رژیم غذایی برای افراد غیر گیاهخوار می تواند به فرد کمک کند تا سالم بماند. رژیم غذایی یک فرد را می توان بر اساس مذهب، انتخاب شخصی یا سلامت او تعیین کرد. در حالی که ممکن است چندین هندی گیاه خوار را بیابید، سهم نسبتاً زیادی از گوشت خواران نیز وجود دارد. با این حال، اگر میخواهید سالم بمانید، خوردن غیر گیاهی باید تحت نظر باشد. در اینجا چند نکته رژیم غذایی غیر گیاه خواری وجود دارد که رعایت آنها عاقلانه است.


بهترین راه برای خوردن گوشت چیست؟

بهترین راه برای خوردن گوشت پختن آن به سالم ترین روش های ممکن است. گوشت ها حاوی چربی های اشباع شده هستند که می توانند خون را غلیظ کنند و رگ های خونی را مسدود کنند. بنابراین باید در روش پخت آنها دقت کرد تا چربی مضر بیشتری به آن اضافه نشود. گوشت باید بطور ایده آل کبابی، کبابی، آب پز، پخته یا برشته در مقدار بسیار کمی روغن سالم باشد.


چه کسانی باید از خوردن گوشت اجتناب کنند؟

افرادی که از مشکلات سلامتی مانند دیابت، فشار خون و چاقی رنج میبرند، باید از مصرف گوشت قرمز خودداری کنند، زیرا این گوشت قرمز می تواند با ایجاد انسداد به دلیل محتوای بالای چربی اشباع شده، بر بدن تأثیر بگذارد. افرادی که از چنین شرایط سلامتی رنج میبرند همچنین باید شیر و محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنند زیرا لبنیات حاوی چربی های اشباع بالا نیز هستند. برای افرادی که از فشار خون بالا رنج میبرند، ماهی می تواند گزینه خوبی باشد. سرشار از منیزیم و اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش فشار خون کمک می کند.


چگونه می توان سبزیجات را در رژیم غذایی غیر گیاهی گنجاند؟

برای کاهش اثرات اسیدی گوشت بر خون، همیشه خوب است که سبزیجات غنی از فیبر را به غذاهای غیر گیاهی اضافه کنید. آنزیم های موجود در سبزیجات نیز به هضم بهتر گوشت کمک می کند. خوردن سالاد زیاد، سبزیجات سرخ شده یا پخته توصیه می شود. همچنین می توانید سبزیجات را به سوپ و آبگوشت اضافه کنید. کاری را با گوشت و سبزیجات درست کنید یا همراه با غذای اصلی خود مقداری سالاد بخورید.


بایدها و نبایدهای رژیم غذایی برای افراد غیر گیاهخوار

- گوشت قرمز را در حد اعتدال مصرف کنید، شاید هر دو هفته یک بار، به خصوص اگر از سلامتی خود آگاه هستید، بیماری عروق کرونر یا هر گونه مشکل سلامت قلب مانند کلسترول بالا دارید، مراقب وزن خود هستید یا ورزش سنگین انجام نمی دهید.

- اگر بالغ هستید و زندگی بسیار کم تحرکی دارید، مصرف تخم مرغ خود را فقط به یک یا دو تخم مرغ کامل در هفته محدود کنید. در غیر این صورت به سفیده تخم مرغ بچسبید.

- بیشتر ماهی و گوشت سفید مانند مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید. اما مطمئن شوید که تکه های بدون چربی گوشت را بخورید. همچنین تمام چربی های قابل مشاهده را از بین ببرید. علاوه بر این، از روش های آشپزی سالم استفاده کنید. از سرخ کردن عمیق آنها خودداری کنید.

– آب پز کردن یا شکار کردن تخم مرغ و ماهی بهتر از سرخ کردن آنهاست. سرخ کردن برخی از پروتئین های آنها را از بین می برد و همچنین هضم آنها را دشوارتر می کند.

- مقدار زیادی آب بنوشید زیرا پروتئین ها غذاهای گرمازا هستند که گرما را آزاد می کنند و هضم آنها سخت تر است.

- از خوردن میوه ها با هر گونه گوشت خودداری کنید زیرا تخمیر می شود و باعث نفخ و سوء هاضمه می شود.

- اگر سطح اسید اوریک شما بالاست، گوشت نخورید.

نمودار رژیم غذایی غیر گیاهی نها چاندنا، متخصص تغذیه

صبحانه: نان تست + 3 عدد سفیده تخم مرغ + 1 زرده با سبزیجات

اواسط صبح: میوه ها + آجیل

ناهار: سالاد + روتی / برنج + سابجی + مرغ (سروی / خشک)

عصرانه: جوانه / سالاد مرغ / روتی مرغ

شام: سوپ + سالاد + مرغ ماهی ( کبابی / پخته / بخار پز)


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده