دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آیا خوردن موز سبز خام بی خطر است؟

آیا خوردن موز سبز خام بی خطر است؟

فواید موز سبز یا خام

موز به عنوان خوشمزه ترین و غنی ترین میوه شناخته می شود. و شما می توانید این میوه را به اشکال مختلف بخورید، چه اسموتی، سالاد میوه، چیپس یا حتی موز سبز. اگرچه برخی از افراد بافت آن را دوست ندارند، آیا می‌دانستید که مزایای سلامتی فراوان موز سبز می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد؟

موز سبز به عنوان موز خام نیز شناخته می شود و به دلیل اینکه معمولاً در حالی که هنوز سبز هستند برداشت می شود، به عنوان موز سبز شناخته می شود. نکته مثبت موز سبز این است که به دلیل محتوای بالای فیبر و نشاسته مقاوم، اثر کاهش اشتها دارد. 

موز سبز یا خام، موز نارس است. موز سبز و زرد هر دو منبع مواد مغذی هستند. ما می توانیم این محصول خوشمزه را در هر سبد میوه در سطح جهان پیدا کنیم. موز یکی از میوه های معروفی است که در هر خواربار فروشی و غرفه میوه فروشی میتوانیم ببینیم. در برخی از کشورهای آسیایی، ما می توانیم غذاهای زیادی از موز خام را ببینیم.


صرف نظر از بافت کمتر شیرین و دانه دار آن، موز سبز یک ماده معروف در بسیاری از غذاهای خوش طعم است، از جمله سیب زمینی سرخ شده، سالاد، دیپ، غذاهای سرخ شده، غذاهای بخارپز، اقلام آب پز، سرخ شده با خمیر و چیپس. موز سبز دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله فیبرها، آنتی اکسیدان ها، ویتامینها و مواد مغذی گیاهی است. موز سبز باید بعد از جوشاندن یا پختن مصرف شود تا جذب مواد مغذی به حداکثر برسد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

فواید سلامتی

موز سبز نارس حاوی هزاران ماده مغذی است که فواید بیشماری برای سلامتی دارند، موز سبز دارای مقدار زیادی فیبر غذایی و نشاسته مقاوم است که به هضم کمک میکند، ما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و به مدیریت وزن کمک می کند. آنها همچنین در بیماری های مختلف معده مانند زخم معده، نفخ، یبوست، اسهال و عفونت باکتریایی دستگاه گوارش مفید هستند. افرادیکه رژیم غذایی بدون گلوتن را ترجیح می دهند و همچنین می توانید آرد موز سبز را انتخاب کنید.


موز خام سرشار از پتاسیم است که به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کند و سطح فشار خون را کنترل می کند. همچنین از بسیاری از بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین و حمله قلبی جلوگیری می کند و سلامت قلب را بهبود می بخشد.


موز سبز دارای شاخص گلیسمی پایینی است و پس از مصرف به آرامی هورمون انسولین را آزاد می کند. بنابراین، اگر در مدیریت سطح قند خون با مشکل مواجه هستید، باید موز سبز را به منوی خود اضافه کنید.


علاوه بر مواد معدنی، موز سبز سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین‌های B6 و C است. ویتامین B6 به فرآیندهای آنزیمی متعددی در بدن کمک می‌کند و متابولیسم ما را افزایش می‌دهد.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان کارآمد است که با بسیاری از بیماری های مزمن و عفونت ها مبارزه می کند. همچنین سلامت پوست ما را بهبود می بخشد و ایمنی ما را تقویت می کند.

موز سبز تعادل الکترولیت را در بدن ما حفظ می کند. آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در موز سبز به پیشگیری از مشکلات کلیوی کمک می کند.

موز خام یا سبز غذای همه کاره است. می توانیم آنها را به عنوان اسموتی، سرخ شده، چیپس، کتلت و کاری سبزیجات به منوی خود اضافه کنیم.


موز خشک شده بسیار خوشمزه و فوق العاده است

موز خشک بسیار لذیذ و فوق العاده است زیرا طعم همیشه موز تازه در موز خشک متمرکز شده و افزایش می یابد. موز خشک شده سرشار از مواد معدنی است.

غنی بودن از پتاسیم در واقع یک شانس عالی برای ورزشکاران است و فیبر فراوان آن برای کار روده کوچک بسیار مفید است. موز خشک مطمئناً کربوهیدرات بالایی دارد.


کربوهیدرات های موجود در موز خشک به دو شکل وجود دارد: کربوهیدرات های ساده (به ویژه فروکتوز) و کربوهیدرات های پیچیده (آمیدون). موز خشک یک خوراکی عالی برای شبانه برای کودکان است. برخلاف نان شکلاتی که پر از چربی و فاقد مواد معدنی است، انرژی مورد نیاز آنها را تامین می کند.


از جمله فواید سلامتی احتمالی میوه موز:

پکتین موجود در آن می تواند به سم زدایی بدن شما کمک کند. پتاسیم موجود در آن برای سلامت استخوانها مفید است و سلامت استخوان های شما را تقویت می کند. از چشم و بینایی سالم پشتیبانی می کند. حاوی ویتامین های A (1٪ DV) و C (17٪ DV) است و هر دو آنتی اکسیدان هستند و مواد مغذی برای چشم و پوست هستند.پتاسیم، منگنز و منیزیم موجود در پوست موز رسیده به سفید شدن دندان ها کمک می کند. این به عضلات شما کمک می کند تا سریعتر بهبود یابند. از آنجایی که پتاسیم یک الکترولیت است، به عضلات شما کمک می کند تا پس از تمرین ریکاوری کنند.آنها برای هضم شما خوب هستند. حاوی فیبر است که به حفظ حرکات روده سالم کمک می کند.


درمان اسهال موز خام طبیعتی قابض دارد و در درمان اسهال موثر است. همچنین تعادل مایعات را تنظیم می کند.


حالت تهوع موز حالت تهوع صبحگاهی را درمان می کند. خوردن موز به عنوان میان وعده به پیشگیری از این مشکل در فواصل زمانی معین کمک می کند.


درمان هموروئید از آنجایی که موز به تنظیم حرکات روده کمک میکند، هموروئید را می توان درمان کرد.


ترک سیگار یکی از جالب ترین فواید موز کمک به ترک سیگار است. ویتامین های B و B2 به همراه منیزیم و پتاسیم موجود در موز به رهایی از اعتیاد به نیکوتین کمک می کنند.


لاغری موز حاوی مقدار زیادی فیبر و مقدار کمی چربی است و به راحتی قابل هضم است. یک موز 100 گرمی حاوی حدود 90 کالری است. و با در نظر گرفتن تمام فوایدی که دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی به شما آسیبی نمی رساند. بنابراین کسانی که به وزن خود اهمیت می دهند نیازی به حذف موز از رژیم غذایی خود ندارند.


بیخوابی همه ما می دانیم که خواب خوب شبانه چقدر برای حفظ سلامت پوست و مو مفید است. ملاتونین هورمونی است که خواب را در بدن انسان جوکر 123 تنظیم می کند و تریپتوفان یک اسید آمینه است که برای تولید هورمون های خواب ضروری است.


سندرم پیش از قاعدگی ویتامین B، سروتونین، تریپتوفان، دوپامین و غیره موجود در موز به مبارزه با علائم PMS، تغییرات خلقی نامنظم و افسردگی کمک می کند.


کلسترول را کاهش می دهد محتوای فیبر بالای موز خام به مدیریت کلسترول کمک می کند. از آنجایی که موز خام سرشار از فیبر است، می تواند برای کنترل سطح قند خون مفید باشد. علاوه بر این، در صورت مصرف منظم می تواند به کنترل سطح کلسترول کمک کند.  

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


موز و محافظت در برابر بیماری

موز منبع غنی و عالی از مواد مغذی بالا است، بنابراین می تواند برای سلامتی ما مفید باشد و همچنین می تواند به کمک یا درمان برخی از بیماری ها کمک کند.


سیستم ایمنی موز در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. موز منبع مناسبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است که از بدن ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند که میتواند باعث استرس اکسیداتیو شود و منجر به بسیاری از شرایط پزشکی شدید شود. موز منبع خوبی از کالری و چربی است، بنابراین می تواند آنها را به عنوان مکمل غذایی در برنامه درمانی کودکان کم وزن قرار دهد.


انرژی مناسب و کافی برای کودکان و بزرگسالان موز با تبدیل قندهای طبیعی آنی به انرژی، مورد نیاز را تامین می کند. این یکی از دلایل اصلی ورزشکاران برای مصرف این میوه خوشمزه در زمان استراحت است. یک جفت موز انرژی کافی برای یک و نیم ساعت تمرین سخت را فراهم می کند. از این رو، آنها یک گزینه صبحانه عالی برای کودکان و بزرگسالان هستند که انرژی مورد نیاز را در طول روز تامین می کنند.


سرطان را درمان کنید استرس اکسیداتیو بیش از حد ناشی از رادیکالهای آزاد که با انواع مختلف سرطان ایجاد می شود. (شامل ریه، دهان، گلو، روده بزرگ، معده و غیره) ویتامین C موجود در موز از بدن ما در برابر این استرس اکسیداتیو محافظت می کند. نشان داده شده است که موز حاوی یک جزء ضد جهش زایی است که به جلوگیری از جهش ژن هایی که ممکن است روند سرطان را آغاز کند، کمک می کند.


ضد استرس

ویتامین B1، B2، B3 و B6: ویتامین B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین) و B-6 همگی نوعی ویتامین B هستند که به بدن در تشکیل گلبول های قرمز کمک میکنند. و عملکرد صحیح سیستم عصبی را قادر می سازد. ویتامین B1 برای کنترل استرس مفید است و بنابراین به عنوان ویتامین "ضد استرس" شناخته می شود. ویتامین B1، B2، B3 و B6: ویتامین B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین) و B-6 همگی نوعی ویتامین B هستند که به بدن در تشکیل گلبول های قرمز کمک می کنند. و عملکرد صحیح سیستم عصبی را قادر میسازد. ویتامین B1 برای کنترل استرس مفید است و بنابراین به عنوان ویتامین "ضد استرس" شناخته می شود.


سلامت قلب و کاهش فشار خون

موز به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم کم می تواند به حفظ فشار خون در محدوده طبیعی کمک کند و از فشار خون بالا جلوگیری کند. پتاسیم به بدن کمک می کند تعادل مایعات را حفظ کند و انقباض ماهیچه های سالم و عملکرد کلیه ها و قلب را تضمین می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف موز به طور قابل توجهی به کاهش فشار خون کمک می کند. زیرا این میوه سرشار از پتاسیم است و مقدار ناچیزی سدیم دارد. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که برای افرادی که مقدار زیادی سدیم مصرف میکنند، محتوای پتاسیم موجود در موز باعث کاهش مقدار بیش از حد سدیم در بدن میشود و بنابراین از مشکلاتی مانند فشار خون بالا و سکته جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، پتاسیم نقش مهمی در تنظیم و بهبود عملکرد قلب و سلامت قلب دارد.


گرفتگی عضلات مواد معدنی یکی از منابع خوب موز هستند، بنابراین به کاهش خستگی عضلانی، جلوگیری از گرفتگی عضلات و بهبود قدرت عضلانی کمک می کند.


درمان اکثر بیماری ها

موز منبع خوبی از منیزیم و فسفر است. به جستجوگران گفته می شود که کمبود منیزیم باعث می شود احساس خستگی و فرسودگی بیشتری کنید. منیزیم همچنین برای رشد و عملکرد مناسب استخوان ها، ماهیچه ها و اعصاب مفید است. فسفر نیز برای بدن لازم است تا از رشد و نگهداری مناسب استخوان ها، بافت ها و سلول های موجود در بدن اطمینان حاصل کند. همچنین نقش اساسی در حفظ سطح انرژی بدن، و تولید بلوک های ژنتیکی سازنده بدن دارد.


میوه موز منبع خوبی از پتاسیم است. پتاسیم جزء مهمی از مایعات سلولی و بدن است که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. بنابراین محافظت در برابر سکته مغزی و بیماری های عروق کرونر قلب را ارائه می دهد.


کربوهیدرات های قابل هضم: کربوهیدرات ها توسط بدن هضم شده و به گلوکز (قند) تبدیل می شوند. هیچ میوه دیگری به اندازه موز حاوی کربوهیدرات قابل هضم نیست. این سودمند است، زیرا بدن کالری‌های کربوهیدرات‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر از کالری‌های چربی یا پروتئین می‌سوزاند.


علاوه بر این، حاوی مقدار خوبی ویتامین B6 (پیریدوکسین)، تیامین (ویتامین B-1)، ویتامین C و منگنز است. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می کند تا در برابر عوامل عفونی مقاومت کند و رادیکال های مضر بدون اکسیژن را از بین ببرد. منگنز توسط بدن به عنوان یک عامل کمکی برای آنزیم آنتی اکسیدانی، سوپراکسید دیسموتاز استفاده می شود.


موارد مصرف موز

دسر، نوشیدنی، غذا دسرها، نوشیدنی ها و غذاهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارد. دستور العمل های مختلفی برای درست کردن و طبخ وجود دارد که فقط کافی است در شبکه اینترنت جستجو کنیم.


کمک و درمان برخی بیماری ها آکنه، برای سفت کردن کیسه زیر چشم، دندان های زرد شما را سفید می کند (از آن به عنوان خمیر دندان استفاده کنید)، زگیل را خشک می کند و غیره.


ماسک صورت درست کنید می توانید از موز به عنوان یک ماسک صورت کاملاً طبیعی استفاده کنید که پوست شما را مرطوب می کند و ظاهر و احساس نرمی به آن می بخشد. یک موز رسیده با اندازه متوسط ​​به خمیری صاف تبدیل می شود، سپس آن را به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 10-20 دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید. یکی دیگر از دستور العمل های محبوب ماسک شامل 1/4 فنجان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 موز متوسط ​​است


نحوه نگهداری موز

موز (کمی سبز) را در یک کیسه کاغذی دربسته در دمای اتاق بگذارید. اگر می خواهید فرآیند رسیدن را تسریع کنید. یک سیب یا یک گوجه فرنگی را به کیسه اضافه کنید تا موز در کمتر از 1 روز برسد.

رسیده

زمانی که موز رسیده رنگ آن زرد است، با کمی قهوه ای خالدار آنها را در یخچال خود قرار دهید، ترجیحا در دمای حدود 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد). همچنین موز باید دور از نور مستقیم خورشید باشد. به این ترتیب ما نمی توانیم بیش از 2 هفته ذخیره کنیم.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده