خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سالم ترین نان چیست؟

سالم ترین نان چیست؟

سالم ترین نان چیست؟

متخصصان تغذیه می گویند نان ممنوع نیست. در واقع، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.


یکی از غذاهایی که بسیاری از مردم دوست ندارند نان است.

طعم آن بسیار خوب است، اما اغلب پیام هایی دریافت می کنیم که از نظر تغذیه، بسیار بد است. ناتالی موکاری، متخصص تغذیه مستقر در شارلوت، کارولینای شمالی، گفت: رژیم‌های غذایی کامل حول قطع نان و سایر کربوهیدرات‌ها و اظهار پشیمانی افرادی که آنها را می‌خورند، متمرکز است

او گفت: "من بسیاری از مشتریان را می بینم که فکر می کنند نباید نان بخورند، که برای من ناراحت کننده است زیرا نان منبع عالی غلات کامل است ."

بله، درست است: نان می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد و کربوهیدرات ها برای سلامتی بسیار مهم هستند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2017، مصرف روزانه دو تا سه وعده غلات کامل که در نان یافت می شود، می تواند ایده خوبی باشد ، زیرا می تواند از دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و سرطان روده بزرگ، پانکراس و معده جلوگیری کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

موکاری گفت: ما برای عملکرد به کربوهیدرات نیاز داریم. کربوهیدرات ها غذای مغز هستند. اگر متوجه شوید، هر زمان که کربوهیدرات ندارید، واقعاً احساس تنبلی می کنید، ممکن است مه مغزی داشته باشید، فقط انرژی زیادی ندارید.

موکاری گفت: اگر به دنبال سالم‌ترین نان هستید، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله اینکه چه نوع نان می‌خرید، با آن چه می‌خورید و رابطه شما با آن چقدر متعادل است.


گندم، سفید و خمیر ترش

آیا نوعی نان وجود دارد که مغذی تر از بقیه باشد؟ بستگی دارد شما بدنبال چه هستید.

استف گراسو، متخصص تغذیه و خالق TikTok مستقر در واشنگتن دی سی، گفت: «تعیین اهداف سلامتی خود مهم است. "سالم یعنی چه؟"

موکاری گفت: نان های گندم ویتامین، غلات کامل و فیبر بیشتری دارند و تأثیر منفی کمتری بر قند خون دارند که می تواند برای افرادی که مقاومت به انسولین دارند مفید باشد.

اما برخی از مردم فقط به نان سفید علاقه زیادی دارند و موکاری به آنها می گوید که به دنبال آن بروید.

او گفت: «اگر آن را تجزیه و بررسی کنید، واقعاً تفاوتی با هم ندارند.

برای کسانی که نگرانی در مورد سلامت روده دارند یا می‌خواهند طعم نان سفید را بدون همان سطح پالایش به دست آورند، او پیشنهاد کرد که خمیر مایه را امتحان کنند.

خمیر ترش تخمیر می‌شود، فرآیندی که می‌تواند برای میکروبیوم‌های روده مفید باشد، و اگر چیزی که دارید واقعاً خمیر ترش آهسته تخمیر شده باشد، ممکن است بتوانید گلوتن را راحت‌تر هضم کنید.

موکاری علاوه بر نوع نان، نگاهی به نحوه تهیه آن را توصیه می کند. او گفت که به دنبال مواد ساده مانند آرد، آب، نمک و مخمر باشید، به خصوص به این دلیل که به راحتی می توان سطوح بالاتری از قند و سدیم را در محصولات نان وارد کرد.


مارینا ساپرونوا/Adobe Stock


گراسو گفت: اگر به دنبال فیبر بیشتری هستید، غلات کامل راه حلی هستند. برای جلوگیری از برچسب های گمراه کننده، لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید - اگر واقعاً نان سبوس دار باشد، کلمه اول باید "کامل" باشد.(نان آرد کامل whole grain bread)

گراسو گفت: برای کمی فیبر اضافی، به دنبال نان با دانه در پوسته باشید.

و در صورت امکان، خرید از نانوایی های محلی می تواند به شما کمک کند نان باکیفیت و تازه با مواد ساده پیدا کنید.

نان های رژیمی یا کم کربوهیدرات چطور؟ موکاری طرفدار آن نیست. او گفت که معمولاً مواد اضافه و غیر ضروری بیشتری دارند تا طعم بهتری داشته باشند.

او گفت: «اما اگر واقعاً احساس کنند که کربوهیدرات کم برایشان بهترین است، به خواسته‌های مردم احترام می‌گذارم».


به آن اضافه کنید

به ندرت مردم نان را به تنهایی می خورند، بنابراین مهم است که در مورد تغذیه کل وعده غذایی فکر کنید.


موکاری گفت: اگر نگران قند خون هستید، نان می تواند بخشی از یک وعده غذایی متعادل باشد، اگر چربی ها و پروتئین های سالم را اضافه کنید.

گراسو گفت، کربوهیدرات‌هایی مانند کربوهیدرات‌های موجود در نان می‌توانند به شما انرژی سریعی بدهند که اگر به تنهایی مصرف شود، از بین می‌رود، اما افزودن پروتئین و چربی به حفظ حرکت شما کمک می‌کند.


موکاری افزود: "چه نان سبوس دار باشد یا نان سفید، من کسی را تشویق می کنم که همیشه یک پروتئین و یک چربی همراه آن داشته باشد."

به عنوان مثال، اگر در حال درست کردن صبحانه هستید، سعی کنید نان تست را با تخم مرغ، آووکادو یا کره بادام زمینی ترکیب کنید.

گراسو گفت که برای ناهار، ساندویچ ها به دلیل توانایی آنها در ترکیب پروتئین ها، تولید، چربی های سالم و کربوهیدرات ها دست کم گرفته می شوند. و اگر او یک سالاد بزرگ با پروتئین برای شام مصرف می کند، همیشه مطمئن می شود که کربوهیدرات هایی مانند یک تکه نان برای همراهی با آن داشته باشد.

گراسو گفت: «این در مورد تعادل است. "در پایان روز به شما انرژی می دهد - باعث می شود احساس خوبی داشته باشید."


با خودت کار کن

Grasso گفت، حتی بیشتر از یافتن بهترین برچسب مواد تشکیل دهنده، مهم است که بدانید چه چیزی برای شما مفید است.

او گفت که نان ها می توانند قیمت های زیادی داشته باشند، اما می توانید چیزی را بیابید که بدون توجه به بودجه ای که دارید، به شما انرژی می دهد.

گراسو گفت: "فانتزی به این معنی نیست که همیشه بهتر است."

و اگر نان دوست دارید، آن را به روشی بخورید که از آن لذت می برید، زیرا محدود کردن شدید خود از غذاهایی که دوست دارید می تواند نتیجه معکوس داشته باشد – و این روش خیلی خوشحال کننده ای برای زندگی نیست.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

گراسو گفت: ممکن است در مورد غذاهای پر کربوهیدرات مانند نان نگرانی وجود داشته باشد، زیرا فرهنگ رژیم غذایی باعث شده بسیاری از مردم فکر کنند که باعث افزایش وزن افراد می شود. اما کربوهیدرات ها هدف مهمی را دنبال می کنند و بدون آنها ممکن است در نهایت احساس تنبلی و تحریک پذیری کنید.


موکاری گفت: «این لقب را از نان و سایر غذاهای کربوهیدراتی که ممنوعه شده‌اند حذف کنید و آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل بگنجانید.

گراسو گفت: "شما فقط باید با بدن خود به خوبی رفتار کنید." سالم تر است که ذهنیتی غیرمحدود داشته باشید و آن را در طول روز متعادل کنید.


ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع : CNN


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده