خرید از سراسر دنیا


» 10 تکنولوژی که جهان را تغییر می دهند

10 تکنولوژی که جهان را تغییر می دهند

فناوری نوظهور که دنیای ما رو تغییر میدهد.

دستیار صوتی و ربات

فناوری پیوند ژن طب احیا کننده

 آینده مکانی هیجان انگیز است.

آینده پژوهان دهه های 1950 و 1960 پیش بینی کردند که تا دهه 2000، اتومبیل های پرنده و روبات های هوابرد بخشی از زندگی روزمره ما خواهند بود. در عوض، ما در جهانی زندگی می کنیم که تحت سلطه پخش زنده، گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی است.

در حالی که آن پیش‌بینی‌کنندگان زمان‌بندی را به درستی دریافت نکردند، اما فناوری را به درستی دریافت کردند. امروز، ما در آستانه یک رونق تکنولوژیکی دیگر هستیم. این بار فناوری هایی مانند وسایل نقلیه خودران و دستیاران ربات در دست توسعه هستند. به زودی، این فناوری‌ها و سایر فناوری‌های هیجان‌انگیز که در زیر توضیح داده می‌شوند، به جریان اصلی تبدیل خواهند شد و در این فرآیند، جهان را تغییر خواهند داد.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

1. دستیار صوتی

انتظار می‌رود که در چهار سال آینده، اکثر خانواده‌های آمریکایی یک دستگاه دستیار صوتی مانند Amazon Echo یا Apple Homepod داشته باشند. به لطف قدرت هوش مصنوعی (AI)، دستیارهای صوتی به طور فزاینده ای مفید خواهند بود.

حتی امروز، آمازون به‌روزرسانی‌های منظمی را برای Echo منتشر می‌کند تا به مالکان کمک کند بیشتر از این فناوری بهره ببرند. این شرکت اخیراً گزارش داده است که شاهد دستاوردهای بیشتر از حد انتظار از دستیار صوتی خود بوده است، به همین دلیل است که آمازون اکنون در حال دوبرابر کردن این فناوری است.

دستیارهای صوتی تأثیر قابل توجهی در بازارهای سراسر جهان دارند و برخی از ناظران انتظار دارند که در آینده ما با فناوری از طریق صدا به جای متن ارتباط برقرار کنیم.

2. کریسپر

دنیایی را تصور کنید که در آن بیماری‌های ژنتیکی مانند هانتینگتون و فیبروز کیستیک قابل درمان هستند. به لطف کریسپر، بیماری ژنتیکی ممکن است از بین برود.

CRISPR Cas-9 (مخفف عبارت «تکرارات کوتاه پالیندرومیک خوشه‌ای به‌طور منظم بین‌فاصله») یک فناوری پیوند ژنی است که قادر به یافتن و حذف بخش‌های جهش‌یافته DNA است. هنگامی که این ماده حذف شد، فناوری crispr می تواند بخش های جهش یافته را با انواع غیر جهش یافته جایگزین کند.

در نتیجه کریسپر قدرت حذف دائمی انواع خاصی از بیماری های ژنتیکی را از خطوط خونی دارد. این فناوری قبلاً برای از بین بردن سرطان در برخی بیماران مورد استفاده قرار گرفته است و نتایج اولیه نشان می دهد که ممکن است بتوان کوری ناشی از ژنتیک را نیز درمان کرد .

3. دستیاران ربات

شرکت هایی مانند Boston Dynamics در حال حاضر طیف گسترده ای از دستیاران ربات را توسعه داده اند که می توانند در کارخانه ها یا در میدان جنگ استفاده شوند. این شرکت در ابتدا به عنوان بازوی MIT شروع به کار کرد و از آن زمان پیشگام توسعه ربات های هوشمندی است که به طور موثر در دنیای واقعی کار می کنند.

Knightscope شرکت دیگری است که روی خطی از دستیاران ربات برای برنامه های امنیتی کار می کند. به عنوان مثال، ربات K5 آن دارای چهار دوربین است و می تواند 300 پلاک در دقیقه را برای هر دوربین تشخیص دهد. همچنین می تواند شبکه های مشکوکی را که ممکن است توسط هکرها اداره می شوند را شناسایی کند.

4. واقعیت افزوده و ترکیبی

همین چند سال پیش، مشخص نبود که آیا واقعیت افزوده یا مختلط مطرح خواهد شد. با توجه به این واقعیت که غول‌های فناوری مانند اپل میلیاردها دلار روی سخت‌افزار واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری می‌کنند، کاملاً واضح است که فقط زمان زیادی است که این فناوری به جریان اصلی تبدیل شود.

به عنوان مثال، جدیدترین گوشی های اپل به قابلیت های واقعیت افزوده مجهز شده اند و گزارش اخیر حاکی از آن است که این شرکت در حال کار بر روی یک هدست AR است که طی دو تا سه سال آینده جایگزین آیفون خواهد شد.

5. طب احیا کننده

اگرچه ممکن است شبیه داستان های علمی تخیلی به نظر برسد، پزشکان در حال حاضر قطعات بدن را به صورت سفارشی تولید می کنند . برای شروع، پزشکان سلول‌ها را از قسمت مورد نظر جدا می‌کنند و در ظرف پتری رشد می‌دهند. با گذشت زمان، قسمت بدن به اندازه کافی قوی می شود که می توان آن را در داخل بدن بیمار کاشت کرد.

یک شرکت به نام Organovo چاپگری ساخته است که قادر به چاپ سه بعدی قسمت های بدن است. با گذشت زمان، این فناوری جدید به طور فزاینده‌ای به جریان اصلی تبدیل خواهد شد و جایگزین‌های اندام نجات‌بخش را برای بیماران فراهم می‌کند.

6. وسایل نقلیه بدون راننده

خودروسازانی مانند تسلا، جنرال موتورز و ولوو قبلاً خودروهای نیمه خودران را توسعه داده اند. اما فناوری خودران به سرعت در حال پیشرفت است. جنرال موتورز اعلام کرد تا سال 2019 خودرویی را روانه بازار خواهد کرد که فرمان یا پدال ندارد.

در همین حال، اوبر در تلاش برای وسایل نقلیه پرنده بدون خلبان است و با ناسا برای توسعه یک سیستم کنترل ترافیک هوایی همکاری کرده است. اوبر همچنین در حال همکاری با سازندگان هواپیما برای توسعه نمونه‌های اولیه است و قصد دارد یک برنامه بتا را در سال 2020 راه‌اندازی کند.

7. موشک های قابل استفاده مجدد

یکی از پرهزینه‌ترین جنبه‌های اکتشاف فضایی، ساخت موشک‌های پیشرفته و قدرتمندی است که قادر به انتقال هزاران پوند تجهیزات به فضا هستند. این واقعیت که ما نحوه فرود موشک - حتی موشک های بزرگی که برای پرتاب فالکون هوی استفاده می شود - فهمیده ایم به کاهش هزینه سفر فضایی کمک می کند.

8. ارز دیجیتال

در مقطعی از سال جاری، بیت کوین بیش از 19000 دلار به ازای هر سکه ارزش داشت و در حالی که ارزش این ارز دیجیتال از آن زمان کاهش یافته است، یک سکه هنوز هزاران دلار ارزش دارد.

ارزهای دیجیتال ممکن است امروزه بحث برانگیز باشد، اما به طور پیوسته به جریان اصلی تبدیل شده است. برخی از بزرگترین صندوق های تامینی روی بیت کوین شرط بندی می کنند - که تازه شروع یک انقلاب ارزهای دیجیتال است.

پلتفرم هایی مانند TrustToken آماده هستند تا قدرت تجارت جهانی بلاک چین ها را با دارایی های دنیای واقعی متصل کنند. در پلتفرم TrustToken، صاحبان یک دارایی - یک خانه، یک تجارت کوچک یا طلا - می‌توانند بخش‌هایی از آن دارایی‌ها را بفروشند و مالکیت دارایی را از طریق توکن‌های منحصر به فرد مبتنی بر بلاک چین هماهنگ کنند. در نتیجه، فروشندگان می توانند دارایی های غیر نقدشونده را نقد کنند و خریداران می توانند کنترل پرتفوی متنوعی از دارایی ها را به دست آورند.

دیگر پلتفرم‌های کریپتو مانند HybridBlock به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال دسترسی بیشتری به بازارهای تجارت سیلو داشته باشند و به گسترش صنعت به سمت موج جدیدی از علاقه‌مندان به کریپتو کمک کنند. HybridBlock با ارائه محصولات سازگار با موبایل، شکل جدیدی از آموزش کریپتو و ابزارهایی برای اجرای معاملات رمزنگاری به بازار آسیا ارائه می کند.

9. محاسبات کوانتومی

کامپیوترهای معمولی از یک سری صفر و یک برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. در حالی که کامپیوترهای امروزی بسیار قدرتمند هستند، اما همچنان محدودیت های قابل توجهی دارند که پردازش مشکلات چالش برانگیز یادگیری ماشینی را دشوار می کند.

کامپیوترهای کوانتومی برای انتقال اطلاعات به بیت های کوانتومی متکی هستند. این بیت‌ها می‌توانند در حالتی وجود داشته باشند که به رایانه‌های کوانتومی اجازه می‌دهد تا مجموعه داده‌های چالش برانگیز را بسیار بهتر از رایانه‌های سنتی پردازش کنند. در نتیجه، محاسبات کوانتومی می تواند به ایجاد پیشرفت های جدی در یادگیری ماشینی کمک کند .

در حالی که این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، شرکت هایی مانند مایکروسافت و گوگل میلیاردها دلار در توسعه ابررایانه هایی سرمایه گذاری می کنند که قادر به توسعه مدل های پیش بینی بسیار دقیق هستند. این مدل ها را می توان در همه چیز از ماشین های خودران گرفته تا کمپین های بازاریابی استفاده کرد.

10. هوش مصنوعی و اتوماسیون

برخی از بزرگترین برندهای جهان به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کاهش هزینه ها به طور فزاینده ای به اتوماسیون روی می آورند. خرده فروشان جعبه بزرگ از انبارهای خودکار برای دسته بندی و ارسال محصولات استفاده می کنند، در حالی که شبکه های رسانه های اجتماعی از اتوماسیون برای تعدیل نظرات استفاده می کنند و شرکت های کارت اعتباری از اتوماسیون برای شناسایی تقلب استفاده می کنند.

برای مثال، Synapse در حال ساخت شبکه‌ای است که به هر کسی این امکان را می‌دهد که داده‌های خود را به اشتراک بگذارد و مدل‌های اتوماسیون و یادگیری ماشینی را آموزش دهد. پیامدها در اینجا بسیار زیاد است، زیرا یک اقتصاد جدید هوش مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاک چین، می‌تواند نحوه کار و یادگیری کسب‌ و کارها را در سراسر جهان تغییر دهد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده