دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» محصولات نانویی که به صورت تجاری در دسترس هستند

محصولات نانویی که به صورت تجاری در دسترس هستند

ارائه پارچه های هوشمند با فناوری نانو

نانوتکنولوژی با اکتشاف، بسته به بودجه تحقیق و توسعه عمومی و خصوصی در حال بهبود است. فناوری نانو مورد استفاده در کالاهای مصرفی در حال افزایش است، در حالی که پیش بینی می شود صنعت محصولات نانوتکنولوژی با سرعتی سریع افزایش یابد.

نانو تک

این ماده در سال 1998 در کالیفرنیا به وجود آمد. اولین محصول تجاری نانوتکس در دسامبر سال 2000 معرفی شد. امروزه بیش از صد صنعت پارچه در سراسر جهان از نانوذرات پتنت نانوتک استفاده می کنند. درمان‌های نانو همیشگی هستند و ویژگی‌های بصری یا خودکار پارچه را به خطر نمی‌اندازند. برای برخی از الیاف شامل پلی استر، ابریشم، پشم و پنبه می توان درمان کرد. پارچه های نانویی می توانند مقاوم در برابر چروک و ریختن، ضد لک و استاتیک باشند.

مقاومت در برابر مایعات: این می تواند برای ابریشم، پنبه، پلی استر، ابریشم مصنوعی، یا پشم استفاده شود. پس از استفاده از روش Resists Spills، پارچه ضد لکه و دافع مایع است. مایعاتی مانند آب، روغن، شراب، قهوه و چای. پارچه را بسته و رول می کند و هرگز در آن نفوذ نمی کند، زیرا پارچه به عنوان فوق آبگریز ایجاد می شود. 

Coolest Comfort: این در دسامبر 2000 معرفی شد و اساساً برای محصولات مصنوعی در نظر گرفته شد. پارچه اصلاح شده عرق را از بدن بیرون می کشد و به فرد اجازه می دهد بدون عرق بماند و آرامش بخش باشد. این به ویژه برای بازسازی ویژگی های فتیله ای ذاتی پنبه ای که با رزین درمان می شود ابداع شد. 

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

Repels Static: این اولین درمان ابدی بدون استاتیک است که در الیاف مصنوعی استفاده می شود. این درمان بیشتر از مواد ایستا جذاب مانند پرز، گرد و غبار و موهای سگ جلوگیری می کند. 

لکه های مقاوم و برجسته: این مربوط به پنبه و همچنین پنبه با مخلوط پلی استر است. هنگامی که مایع به پارچه متصل می شود، بسته می شود و می پیچد. 

برنامه های کاربردی آینده

از فناوری نانو برای تولید لباس با حسگرها استفاده می شود. لباس‌هایی قبلاً برای بررسی کارهایی مانند دمای بدن و اندازه‌ گیری‌های بالینی ضروری ایجاد شده‌اند. لباس‌های همراه با حسگرها می‌توانند برای استفاده‌های متعدد از جمله لباس‌های نظامی و لباس‌های بیمارستانی مورد استفاده قرار گیرند.

لباس هایی که می توانند خود اتو شوند با استفاده از مواد نانویی که به دما واکنش نشان می دهند به دست می آیند. منبع گرما را می توان در هر منطقه مچاله شده کار کرد. این نانو مواد پس از رسیدن به دمای خاصی از نظر حرارتی تحریک می شود و در نتیجه چین و چروک ها را از بین می برد. 

دانشمندی در حال کار بر روی تهیه لاک های پلاستیکی واکنش زیستی است که می تواند از فردی که لباس پوشیده است در برابر حملات شیمیایی و بیولوژیکی محافظت کند. محققان در حال کار بر روی ایجاد لایه‌ای هستند که می‌تواند فردی را که کت و شلوار پوشیده را در برابر حمله نادیده آگاه کند.

کاربرد پارچه های هوشمند

سلامت: در «پزشکی از راه دور»، وسایل پوشیدنی اجازه می‌دهند سیگنال‌های فیزیکی در طول فعالیت‌ های منظم برای مراقبت‌های بهداشتی بررسی شوند. ممکن است از دشواری معاینات پزشکی به ندرت که صرفاً نمایش کوچکی از وضعیت بدنی بیمار مانند نوار قلب، EMG و فعالیت بدنی را نشان می‌دهد، لباسی با حسگرهای پارچه‌ای بی‌سیم که برای نظارت دائمی بر تنفس در نظر گرفته شده است، جلوگیری کند. لباس حساس پوشیدنی قلب را ارزیابی می‌کند. سرعت و تنفس با استفاده از یک پیراهن ECG 3 سرب. حسگرها و شبکه فیبر رسانا به طور کامل با بافندگی در پیراهن گنجانده شده اند.

جلیقه نجات و کمربند: جلیقه نجات وسیله ای است که به عنوان لباس توسط بیمار استفاده می شود و سپس قلب و فشار خون را بررسی می کند. داده های به دست آمده از یک جلیقه نجات به رایانه ارسال می شود و توسط کادر پزشکی بررسی می شود. با استفاده از جلیقه نجات، فشار خون بدون کاف قابل پردازش است. کمربند نجات وسیله‌ای است که می‌توان از طریق شکم برای بررسی سلامت طولانی مدت استفاده کرد و روش‌های نظارتی را برای مادر و نوزاد متولد نشده امکان‌پذیر می‌سازد. برای زنان باردار که در مناطق خلوت زندگی می کنند، در دوران بارداری کار می کنند و با مشکلات تناسب اندام خاصی روبرو هستند، مفید است. کمربند زندگی به متخصص زنان و زایمان این امکان را می دهد که بیماران را از راه دور تحت نظر داشته باشد، تشخیص اولیه خودکار وضعیت آنها را با جمع آوری و بررسی نشانه های حیاتی ارزیابی کند، همیشه به داده های پزشکی بیماران دسترسی داشته باشد و به آنها هشدار داده شود.

جلیقه نوزاد هوشمند: این جلیقه کودک با استفاده از حسگرهایی بارگذاری شده است که امکان نظارت مداوم بر عملکردهای حیاتی مانند ریه ها، قلب، بدن و گرمای پوست را فراهم می کند که می تواند در یافته های اولیه، بررسی بیماری های مربوط به گردش خون و قلب مورد استفاده قرار گیرد. هدف این جلیقه جلوگیری از مرگ تختخواب و شرایط تهدید کننده زندگی بیشتر در نوزادان و کودکان است.

مد و سرگرمی: با تبدیل شدن فن‌آوری تطبیق‌ پذیرتر وسایل الکترونیکی و اجزای متعددی از لباس‌های چرخان لوازم قابل حمل. پارچه های ساطع کننده نور در باندهای مد استفاده می شوند که نشان دهنده لباس های فنی برای طراحی آینده است.

لباس ورزشی: وسایل یا لباس های هوشمند را می توان در ورزش هایی استفاده کرد که شامل مشاهده ، محاسبات، تحریک عضلات، انجام تمرینات مقاومتی، ثبت فعالیت و محافظت در برابر زخم است. 

 کفش ورزشی: سیستم‌های موقعیت‌ یابی جهانی در کفش‌هایی گنجانده شده است که به واکر اجازه می‌دهد توسط تیم‌های نجات کوهستانی و مکان جوانان ردیابی شود. دستکش هایی که دارای بخاری یا تابش نور از LED هستند برای تجسم دوچرخه سوار در تاریکی استفاده می شود.

نظامی/دفاعی: در محیط‌های خطرناک، نیاز به تکنیک‌های خبری زنده برای ارتقای دفاع و بقای افراد فعال در این موقعیت‌ها وجود دارد. پیشرفت در اجرا و توانایی های بیشتر کمک بزرگی در امکانات دفاعی و واکنش اضطراری خواهد بود. تعامل بی‌سیم به پزشکان اجازه می‌دهد تا تحقیقات از راه دور تلفات را انجام دهند تا به آنها کمک کند تا سریع‌ تر و ایمن‌ تر واکنش نشان دهند 

نتیجه گیری

بخش پارچه قبلاً تحت تأثیر فناوری نانو قرار گرفته است. پیشرفت در عملکرد نانو ذرات در چند سال اخیر به طور قابل توجهی سریع بوده است، در درجه اول در تکمیل پارچه. این مواد با اندازه نانو می‌توانند ویژگی‌های فیزیکی عرصه‌های سنتی مانند پارچه‌های خود تمیز شونده، ضد آب، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، ضد باکتری، ضد الکتریسیته ساکن، مقاوم در برابر چروک، ویژگی‌های بازدارنده شعله پارچه‌ها را بهبود بخشند. نانوالیاف بیش از حد در عرصه پارچه ها اشغال می کند و امکان باور نکردنی دارد. تحقیقات در مورد فناوری نانو برای بهبود عملکرد یا ایجاد عملیات بی نظیر پارچه های نساجی در حال رونق است. این احتمال وجود دارد که در سال های آینده، فناوری نانو به تمام فضاهای پارچه ها هجوم بیاورد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده