بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» بررسی واقعیت: ما در مورد ویروس کرونا و دلتا چه می دانیم؟

بررسی واقعیت: ما در مورد ویروس کرونا و دلتا چه می دانیم؟

نوع دلتا: چه نوع مصونیتی بالاترین محافظت را ارائه می دهد؟

تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان هنوز واکسینه نشده اند یا هنوز دوره کامل واکسیناسیون را دریافت نکرده اند. بنابراین ، افراد مستعد ابتلا به عفونت هستند و ممکن است مستعد بیماری شدید و مرگ باشند. به همین دلیل است که ما همچنان توصیه می کنیم با استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار داریم یک رویکرد جامع را در پیش بگیریم تا از ابتلای خود در وهله اول جلوگیری کنیم. اگر مبتلا شدیم ، ویروس را به دیگران منتقل نکنیم.

در فصل تابستان و در ماه مرداد ، سرماخوردگی به هیچ عنوان شایع نیست و افراد با هر علامتی که آن را متوجه ویروس دلتا و یا کرونا میکند در خانه بمانند. افرادی که دچار سرماخوردگی شده اند در خانه ، خود را قرنطینه کرده و حتما از اعضای خانواده جدا و در اتاق مجزا بروند تا سایر افراد خانواده نیز دچار بیماری نشوند.حتما مایعات زیاد مصرف کنید ،میوه و سبزیجات کافی مصرف کنند ؛

آیا نوع دلتا فوق عفونی است؟

با افزایش پوشش واکسن ها ، آزمایش سریع و ردیابی تماس ، ما همچنان تکامل ویروس را ساعت به ساعت دنبال می کنیم.

نوع دلتا ویروس کرونا در کشورهای جنوب شرقی آسیا و بسیاری از کشورهای دیگر بیداد می کند. آنها بسیاری از موانع حفاظتی ما در برابر همه گیری ها را می شکنند. مانع بعدی ما واکسن است که سعی می کند در اسرع وقت برای مقاومت در برابر موج همه گیر این جهش ایجاد شود. آیا زمان آن فرا رسیده است که مردم فکر کنند این یک نوع ویروس فوق عفونی است؟

افراد دارای علائم چه زمانی به پزشک مراجعه می کنند؟

اگر بیماری بیش از سه روز به طول انجام شده یا باعث ایجاد تنگی نفس ، سرفه مکرر ، درد قفسه سینه شد حتماً به پزشک مراجعه و در غیر این صورت در موارد خفیف مراجعه به بیمارستان و انجام سیتی اسکن الزامی نیست.

بنابراین ، نوع دلتا یک نوع نگرانی است که WHO در سراسر جهان آن را ردیابی و نظارت می کند. زیرا می دانیم که قابلیت انتقال را افزایش داده است. این توسط چندین کشور نشان داده شده است. و ما می دانیم که در جایی که نوع دلتا شناسایی می شود ، به سرعت از بین می رود و بین افراد بسیار موثرتر از نوع آلفا که برای اولین بار در دسامبر ، ژانویه 2021 شناسایی شد ، گسترش می یابد. از امروز ، نوع دلتا در 96 کشور گزارش شده است و ما انتظار داریم که نوع دلتا به گسترش خود ادامه دهد. عوامل متعددی در افزایش انتقال در سراسر جهان نقش دارند.

جهان تا حد زیادی مستعد ابتلا به عفونت است ، از جمله انواع نگران کننده ، از جمله نوع دلتا.

کشورهای مختلف جهان در مراحل مختلف این بیماری همه گیر هستند. چگونه می توانیم خطر را در هر کجا که زندگی می کنیم برای محافظت از خود در برابر نوع دلتا ارزیابی کنیم؟

بنابراین ، این یک سوال بسیار مهم است.

دانستن به شما کمک می کند تا اقدامات لازم را برای کاهش خطر هر روز انجام دهید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید که می تواند از شما محافظت کند و عزیزان خود را در برابر این ویروس محافظت کند ، از جمله نوع دلتا. این شامل اطمینان از داشتن دست های تمیز و پوشیدن ماسک ، اطمینان از این است که ماسک بینی و دهان شما را می پوشاند و هنگام ماسک زدن و برداشتن ماسک دست های تمیز دارید.

این شامل اجتناب از فضاهای شلوغ ، حفظ فاصله خود با دیگران ، اطمینان از این است که اگر در خانه هستید ، در اتاقی هستید که تهویه مناسب دارد. و از بسیاری جهات به سادگی باز کردن یک پنجره یا دو پنجره است تا جریان هوای خوبی داشته باشید. انجام همه این اقدامات احتمال قرار گرفتن در معرض ویروس را کاهش می دهد و احتمال ابتلای شما را کاهش می دهد. علاوه بر این ، وقتی نوبت شما شد واکسن بزنید. ما می دانیم که واکسن ها در جلوگیری از بیماری های شدید و مرگ بسیار موثر هستند.

بنابراین ، وقتی نوبت شما می شود ، مطمئن شوید که از این فرصت استفاده کرده و واکسینه می شوید و دوزهای کامل را دریافت می کنید. اگر لازم است دو دوز دریافت کنید ، مطمئن شوید که برای دوز دوم به عقب برگردید تا بتوانید کاملاً در برابر بیماری شدید و مرگ محافظت شوید.

عوامل متعددی در افزایش انتقال در سراسر جهان نقش دارند.

عامل اولین آنها این انواع مورد توجه هستند ، از جمله نوع دلتا

عامل دوم این است که ما اختلاط اجتماعی را افزایش داده و تحرک اجتماعی را افزایش داده ایم ، که این امر تعداد تماس های افراد را افزایش می دهد.

عامل سوم استفاده نامناسب از اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی است. اقدامات بهداشتی و اجتماعی اثبات شده که می دانیم از عفونت جلوگیری می کند ، شیوع افراد آلوده به ویروس را به دیگران کاهش می دهد و زندگی را نجات می دهد.

عامل چهارم توزیع نابرابر واکسن ها است.

نحوه نامگذاری کرونا و دلتا چگونه است؟

ویروس کرونا از زمان شیوع جهش‌های زیادی داشته و گونه‌های جدیدی از آن مشاهده می‌شوند. در این ایام بحث کرونای دلتا در ایران و جهان مطرح است و مردم زیادی به دنبال اطلاع از تغییرات این ویروس هستند. ویروس‌ها بر اساس ساختار ژنتیکی‌شان نام گذاری می‌شوند تا روند تولید آزمایش‌های تشخیصی، واکسن‌ها و داروها را تسهیل کنند. ویروس‌شناسان این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین ویروس‌ها توسط کمیته بین‌المللی طبقه‌بندی ویروس‌ها (ICTV) نام گذاری می‌شوند. بیماری‌ها نام گذاری می‌شوند تا بتوان در مورد پیشگیری از بیماری، شیوع، انتقال، شدت و درمان آن‌ها بحث کرد.سرعت ویروس دلتا نسبت به اجداد قبل خود یعنی آلفا(انگلیسی) حداقل 50 درصد بیشتر بوده و به طور متوسط 6 تا 9 نفر را آلوده به خود می کند.

 افراد زیر 50 سال و کودکان را 2.5 برابر بیشتر درگیر می‌کند. علت این موضوع هنوز مشخص نشده که آیا به خاطر واکسیناسیون و ایجاد ایمنی در جمعیت سالمند بوده یا به علت حساسیت بیشتر جمعیت زیر 50 سال نسبت به سویه دلتاست.

 منبع شیوع کرونای دلتا ؟

برای اولین بار در هند و در یک موج عفونت شدید در اردیبهشت و خرداد شناسایی شد. این گونه در برخی از مناطق هند به سرعت رشد کرد، و نشانه‌هایی از مقاومت نسبی در برابر واکسن‌ها را نشان داد.

علائم ویروس کرونای دلتا

طبق نتایج، علائم ویروس کرونای دلتا شدیدتر هستند و احتمال بستری شدن در بیمارستان تقریبا دو برابر گونه‌ آلفا است. به‌علاوه پزشکان در چین می‌گویند، افراد مبتلا به کرونای دلتا نسبت به مبتلایان قبلی، بیمارتر هستند و به نظر می‌رسد که وضعیت آن‌ها خیلی زودتر رو به وخامت می‌رود. طبق تحقیقات علائم اصلی کرونای دلتا در حال تغییر هستند. یعنی هرچه بیماری بیشتر گسترش می‌یابد، این نشانه‌ها نیز تغییر می‌کنند. علائم اصلی گزارش شده شامل موارد زیر هستند:

سردرد ، آبریزش بینی ، گلو درد ، تب و سرفه کمتر شایع است، و از دست دادن بویایی در بین علائم رایج ذکر نشده است. بنابراین محققان نگران هستند که مردم این علائم را با سرما خوردگی شدید اشتباه گرفته، از قرنطینه خودداری کرده و به انتشار آن کمک کنند.

تاثیر واکسن بر کرونای دلتا چه مقدار است؟

واریانت دلتا نسبت به واکسن‌ها تقریبا مقاومه و مخصوصا در افرادی که فقط یک دوز دریافت کرده‌اند. طبق تحقیقات، یک دوز واکسن آسترازنکا یا فایزر، خطر ابتلا به گونه دلتا را در افراد تا حدود 33٪ کاهش می‌دهد. در حالی که این در برابر گونه آلفا، 50% ایمنی ایجاد می‌کند. دوز دوم واکسن آسترازنکا باعث محافظت 60 درصدی در برابر دلتا می‌شود و این مقدار در فایزر تا 88% هم موثر است.

دانشمندان دریافتند که آنتی بادی‌های داوطلبان می‌توانند به طور موثری ویروس را با جهش‌های مختلف دلتا خنثی کنند. در حالیکه توانایی خنثی‌سازی نوع دلتا در مقایسه با نوع آلفا کمتر است، سازندگان واکسن روسی اسپوتنیک، در توییتر اعلام کردند که واکسن اسپوتنیک در برابر نوع دلتا بیشتر از سایر واکسن ها موثر است.این داده‌ها را برای ارزیابی به یک مجله بین المللی تحویل می‌دهند.

اطلاعات اطمینان بخش در مورد دلتا واریانت

هیچ نشانه ای از افزایش بستری شدن یا بیماری شدید وجود ندارد و واکسن ها همچنان بسیار موثر هستند.

یکی از مهمترین سوالات این است که آیا واکسن ها هنوز به خوبی کار می کنند یا خیر. بهترین راه برای پاسخ این است که به تعداد افرادی که واکسینه شده اند علائم جدی کووید -19 یا بستری شدن در بیمارستان مراجعه کنند. یک مطالعه جدید از انگلستان نشان داد که واکسن ها هنوز در جلوگیری از بیماری های جدی با انتشار نوع دلتا بسیار موثر هستند.

واکسن فایزر بعد از دو دوز در جلوگیری از بستری شدن 96٪ موثر بود ، به این معنی که افراد واکسینه نشده در این مطالعه بیش از 25 برابر افراد واکسینه شده بیشتر در معرض بستری شدن با کووید بودند. (این تقریباً به طور حتم حفاظتی واکسن را زیر سوال می برد ، زیرا گروه واکسیناسیون مسن تر بود و از شرایط قبلی بیشتر نسبت به واکسینه نشده برخوردار بود.) واکسن جانسون و آنتی بادی های خنثی کننده قوی و واکنش های سلولی را در برابر نوع دلتا تولید می کند ، هنوز هشت ماه پس از تجویز وجود دارد.

چرا در حالی که نرخ واکسیناسیون در حال افزایش است ، نوع دلتا بسیار شایع است؟

ما هنوز تعداد زیادی از افرادی که واکسینه نشده اند داریم ، این گروه ها بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند ، به ویژه در مورد نوع دلتا که نوعی فوق عفونی محسوب می شود. ما دیده ایم که چگونه آنها در هند و انگلستان و در اندونزی ، روسیه و ویتنام نیز باعث بیماری می شوند. آنچه ما در اینجا می بینیم این است که تا زمانی که نسخه برتر دیگری ظاهر نشود ، آنها جزء اصلی جهان خواهند بود. اما در حال حاضر ، نگرانی فوری ما گروه های واکسینه نشده است. ما همچنین الگوی بیماری سویه دلتا را مشاهده می کنیم ، این است که جوانان بیشتر و بیشتر بیمار می شوند زیرا قبلا فکر می کردیم COVID افراد مسن را هدف قرار می دهد. اما افراد مسن واکسینه نشده اند ، به ویژه افراد بالای 65 سال ، بنابراین خطر ابتلا به این ویروس بسیار زیاد است. این نیز یک موضوع بسیار آسیب پذیر است ، آنها از بیماری های مزمن رنج می برند ، مستعد بیماری و حتی مرگ هستند. بنابراین ، ما هم جوانان داریم و هم افراد مسن مبتلا به بیماری. مرگ در اینجا هنوز مورد بحث نیست زیرا مهمتر توانایی گسترش سریع جهش است.

مشخص شد که آلودگی دلتا حدود 50 درصد بیشتر از سویه آلفا بود. این واقعاً یک گام بزرگ برای ویروس است.

اما اگر کاملاً واکسینه شده اید ، نباید خیلی نگران باشید زیرا شانس ابتلا به دلتا بسیار کم است اما بدون استثنا. هنگامی که والدین واکسینه می شوند ، احتمال محافظت از فرزندان آنها نیز بیشتر است. افراد نگران کننده اینجا کسانی هستند که واکسینه نشده اند یا تازه دوز واکسن را دریافت کرده اند و هنوز آنتی بادی های خنثی کننده ، سلول های T و پاسخ های ایمنی را به اندازه کافی تشکیل نداده اند. افراد دارای نقص ایمنی مانند افراد مبتلا به بیماریهای خود ایمنی یا افرادی که از داروهای سرطان سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند نیز مستعد ابتلا به این ویروس هستند. این گروه از مردم هنوز باید از اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن ماسک و ضدعفونی کردن پیروی کنند زیرا واکسن ها هنوز قادر به محافظت کافی نیستند. اگر COVID-19 کنترل نشود ، انواع مختلف قوی تر می شوند و روزی که این گونه ها تکامل پیدا کنند ، واکسن ها دیگر نمی توانند از ما محافظت کنند.

یک سال تا یک سال و نیم دیگر طول می کشد تا تزریق کافی برای همه افراد در سراسر جهان انجام شود. در همین حال ویروس هنوز در حال تکامل است و بدترین سناریو ممکن است هنوز اتفاق نیفتد.

هنوز اقدامات زیادی برای محافظت از شما در برابر دلتا و سایر تغییرات در آینده وجود دارد. تحقیقات بیشتری در مورد آزمایشات مورد نیاز است. ردیابی هنوز باید سریعتر انجام شود. نظارت بر اصلاح ژنتیک را در اسرع وقت انجام دهید ، اگرچه همه کشورها نمی توانند این کار را انجام دهند ، اما اگر بتوانیم ، انواع جدید را به محض اینکه علائم هشداردهنده را نشان می دهند ، تشخیص دهیم. مهمترین چیز هنوز تسریع پوشش واکسن برای مردم است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده