خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا پروبیوتیک ها پوست شما را بهتر می کنند؟

آیا پروبیوتیک ها پوست شما را بهتر می کنند؟

پروبیوتیک ها چه ارتباطی با پوست شما دارند؟

مراقبت از پوست مناسب برای میکروب از نظر زیبایی بسیار زیاد است. آیا واقعاً کار را انجام می دهد؟

برخی از مزایای شناخته شده پروبیوتیک ها بر روی پوست و مو شامل بهبود شرایط التهابی پوست است

ارتباط احتمالی بین دستگاه گوارش بدن به عنوان ارگانی که وظیفه هضم و جذب مواد غذایی را بر عهده دارد با مغز به عنوان مرکز افکار و کنترل بدن می تواند برای انسان اسرار آمیز باشد. چگونه آن چیزی که می خوریم می ‌تواند بر عملکرد مغز و ذهن ما تاثیر گذاشته و به طور برعکس، مغز ما بر دستگاه گوارشی چه اثراتی می‌ تواند داشته باشد. نمود این ارتباط دوطرفه در بیماری های بسیاری دیده می‌شود. فلور میکروبی به عنوان عضوی از بدن! شاید شما هم شنیده یا خوانده باشید که میکروب های مفیدی که به اصطلاح میکروب های “هم زیست” با انسان خوانده می شوند، در قسمت هایی از بدن وجود دارند. به ویژه در پوست، دستگاه تناسلی و نیز در بعضی از قسمت های لوله گوارشی این جمعیت بزرگ میکروبی مستقر است.

آیا اعتقاد راسخ دارید که ماست در روز مشکلات روده را از بین ببرد؟

نوعی باکتری مفید برای بدن ما خصوصا برای دستگاه گوارش است. این باکتری‌ها به سلامت روده کمک بزرگی می‌کنند چرا که رشد باکتری‌های خطرناک را کنترل می‌کنند؛ باکتری‌های بدی که باعث عفونت‌ها و التهاب روده می‌شوند. محققان این باکتری‌های خوب را میکروارگانیزم‌هایی توصیف کردند که برای میزبان خود یعنی بدن ما مزایای زیادی از نظر سلامتی دارند. اگر تعریف ساده‌تر بخواهید، پروبیوتیک‌ تعادل بین باکتری‌های «خوب» و «بد» را برقرار می‌کنند و این باعث عملکرد بهتر بدن ما می‌شود. عواملی مثل استرس، مصرف دارو و رژیم غذایی می‌تواند تعادل طبیعی باکتری‌های روده را بر هم بزند.

ارتقا سیستم ایمنی بدن

جبران آسیب‌های آنتی‌بیوتیک‌ها به بدن

کاهش التهاب روده در اثر جراجی

افزایش توانایی هضم غذا

بهبود حساسیت به لاکتوز

افزایش سلامت کلی رحم

شادابی پوست

کاهش افسردگی

کمک به جذب بهتر ویتامین B

شما خوشحال خواهید شد اگر بدانید که همین فلسفه میکروب دوستانه در دنیای مراقبت از پوست انقلابی ایجاد می کند.در چند سال گذشته از تعدادی خطوط مستقل مراقبت از پوست که منحصراً بر حمایت از میکروبیوم پوست تمرکز دارند ، استقبال شده است. 

پروبیوتیک‌ها چطور عمل می‌کنند؟

پژوهش‌های زیادی برای کشف چگونگی عملکرد فلوراکتیو انجام شده است. پروبیوتیک‌ها از راه‌های گوناگون به شما سود می‌رسانند، به عنوان مثال اگر باکتری‌های خوب بدن‌تان را از دست بدهید (مثلا به خاطر مصرف آنتی‌بیوتیک)، فلوراکتیو ها جایگزین خوبی خواهد بود.

فلوراکتیوها تعادل را میان باکتری‌های «خوب» و «بد» برقرار می‌کنند تا بدن‌تان به خوبی و آنطور که باید، به فعالیت‌هایش ادامه دهد. پروبیوتیک‌ها حرکت غذا در طول مسیر روده کوپچک و بزرگ را تسهیل می‌کنند. پژوهش‌های بسیاری درباره‌ی میزان تأثیرگذاری انواع فلوراکتیوها بر بهبود اختلالات مختلف در جریان است. برخی از بیماری‌ها و اختلالاتی که پروبیوتیک در درمان آنها مؤثر است.

فلور میکروبی بدن انسان از کجا آمده است ؟

ماجرای میان بدن ما با این مهمان عجیب از بدو تولد آغاز شده است؛ زمانی که برای اولین بار بدن نوزاد در هنگام زایمان با پوست بدن مادر تماس پیدا می کند، اولین وعده غذایی که نوزاد وارد دستگاه گوارشی خود می کند و اولین بوسه های که پدر و مادر بر پیشانی او می دهند.

پروبیوتیک‌ها چه تاثیری روی پوست خواهند داشت؟

ارتباط سیستم گوراشی با سلامت همه‌ی بخش‌های بدن از جمله پوست، از مدت‌ها پیش ثابت شده است. هاضمه تحت تاثیر اضطراب، نگرانی و برنامه غذایی کم فیبر و پر چرب قرار دارد. این موارد، مناطق میکروبیال داخلی بدن ما را به شکل بدی تغییر می‌دهند. در چنین موقعیتی سطوح ملتهب گسترده در سیستم بدن از جمله پوست افزایش می‌یابند. مصرف پروبیوتیک‌‌ها از طریق خوردن غذا یا قرص‌های مکمل می‌تواند محیط سالمی برای روده ایجاد کند، در نتیجه پوست شما از التهاب در امان می‌ماند.

به بیان دیگر باید گفت که پروبیوتیک موجود در روده با بهبود علمکرد سیستم گوارشی شما، بسیاری از مشکلات جانبی دیگر که ممکن است روی سلامت پوست شما تاثیرگذار باشد را از بین می‌برد. این مشکلات ممکن است حاصل هضم نامناسب غذا یا حتی ایجاد اضطراب و مشکلات روحی روانی باشد.

مطالعات جدیدتری که در روسیه و ایتالیا انجام شده است نشان می‌دهد که پروبیوتیک در درمان بهتر و سریع‌تر مبتلایان به آکنه موثر واقع می‌شود. مطالعه دیگری در سال 2010 نشان داد کسانی که در طول 12هفته نوشیدنی تخمیر شده مصرف کردند شاهد سبوم (ترشحات چرب) کم‌تر و آکنه کم‌تری بودند.

دریافت باکتری‌های مفید با مصرف لبنیات

میکروب‌هایی که شیر را تبدیل به ماست و کفیر می‌کنند، مفیدترین میکروب‌ها هستند و به نظر می‌رسد که در مواد غذایی لبنی رشد می کنند. شیر حاوی ترکیباتی است به نام کربوهیدرات‌های پیچیده که باکتری‌ از آن‌ها تغذیه می‌کند.

از سوی دیگر مواد لبنی در فضای سرد نگهداری می‌شوند و این دمای پایین برای اورگانیسم‌های حساس به حرارت ضروری است. باکتری در محیط به شدت اسیدی معده ممکن است از بین برود اما مواد لبنی می‌توانند مانع آن شوند. 

شیرهایی که با پروبیوتیک غنی شده‌اند. شما می‌توانید در میان محصولات برندهای تولید کننده لبنیات، شیر حاوی پروبیوتیک پیدا کنید و مانند شیر پروبیوتیک‌دار، پنیر دارای پروبیوتیک هم در بازار وجود دارد. پنیر گودا، پنیر چدار، پنیر موتزارلا و برخی پنیرهای پاستوریزه مثل پنیر لاکتیکی جزو لبنیاتی هستند که پروبیوتیک دارند.

دوغ و ماست کفیر

نوعی لبنیات تخمیر شده است که ظاهری شبیه ماست دارد می‌توان آن را با شیر گاو یا شیر بز تهیه کرد. با اضافه کردن قارچ کفیر به شیر و محصولات لبنی طی فرایندی خاص، نوشیدنی کفیر، دوغ کفیر، و ماست کفیر تهیه می‌شود که دارای میزان بسیار بالایی پروبیوتیک است. کفیر همچنین منبع خوبی برای تامین آنتی اکسیدان است و از قرن‌ها پیش مورد استفاده بوده است. خیلی راحت می‌توان محصولات دارای کفیر را از سوپر مارکت‌ها خرید یا اینکه با خرید پودر قارچ کفیر، در منزل کفیر خانگی سالم تولید کرد و از فواید آن بهره‌مند شد.

کلم ترش

شبیه به ترشی کلم که با کلم سفید درست شده باشد. کلم ترش در اصل از چین آمده و به اروپا و دیگر نقاط دنیا رسیده است و طعم بسیار خوبی دارد. اما علاوه بر خوشمزگی، دارای مقدار زیادی باکتری مفید، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین K، کلسیوم، منیزیوم، فولات، آهنر، پتاسیوم، و روی است! فیبر و پروبیوتیک کلم ترش فرایند هضم را بهبود می‌دهند و از بسیاری از بیماری‌های گوارشی پیشگیری می‌کنند. کلم ترش را با خیلی از غذاها مثل گوشت، سوسیس، کالباس و انواع سالاد می‌خورند. می‌توانید با کمی مطالعه دستور تهیه کلم ترش یا “Sauerkraut” را پیدا کنید و کلم ترش خانگی خودتان را تهیه کنید.

شکلات تلخ

شکلات به تنهایی دارای پروبیوتیک نیست، اما محققان پی برده‌اند که شکلات به حمل و جذب پروبیوتیک در بدن کمک می‌کند! اما چطور؟ شکلات دارک به این باکتری‌های زنده کمک می‌کند تا از PH قوی دستگاه گوارش جان سالم به‌در ببرند و خود را به روده برسانند. به دلیل این قابلیت محافظت کننده شکلات، پروبیوتیک‌ها را می‌توانند به شکلات‌های بسیار با کیفیت یا شیر شکلات اضافه کنند. این قابلیت یکی از چندین ویژگی منحصربه‌فرد شکلات است.

ترشی

ترشیجات دارای پروبیوتیک هستند! البته منظورمان لواشک و آلو نیست، بلکه ترشی‌های خانگی مثل خیارشور و ترشی کلم یا هر سبزیجات دیگر است.

کیمچی

از معروف ‌ترین خوراکی‌های آسیای شرقی که به تمام دنیا رسیده است. کمیچی هم نوعی ترشی کلم است که به شدت ادویه‌دار و مزه‌دار شده است. کیمچی در اصل متعلق به کره است و در کنار غذای اصلی خورده می‌شود. دارای میزان قابل توجهی باکتری مفید برای بدن و همچنین ویتامین C، ویتامین B، کلسیوم، آهن، پتاسیوم و فیبر است. اگر می‌توانید ادویه و فلفل زیاد را تحمل کنید کیمچی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از فواید و طعم قوی آن لذت ببرید. کیمچی را هم می‌توانید در رستوران‌های آسیایی میل کنید و هم در خانه خودتان تهیه کنید.

تمپه چیست

 تمپه مانند توفو، یکی از فراورده‌های سنتی سویا است. این خوراکی ظاهری شبیه به کیک دارد و منبع بسیار خوبی برای پروتئین است. فرایند تخمیر در سویا نیز این ماده غذایی را تبدیل به یک ماده غذایی با ارزش بالا کرده است. بسیاری از گیاه‌خواران با تمپه آشنا هستند اما متاسفانه در ایران کمی سخت می‌توان آن‌ را پیدا کرد.

ابتدا یک تجدید نظر سریع در میکروبیوم خود انجام دهید:

ریچارد گالو ، دکترای پزشکی ، می گوید: "این جهان از میکروارگانیسم های مختلف است که با بدن ما زندگی می کنند."

گالو استاد برجسته و رئیس بنیانگذار گروه پوست در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو است. تحقیقات وی بر روی میکروبیوم پوست متمرکز است.

هر ناحیه از بدن شما میکروبیوم منحصر به فرد ویروس ها ، قارچ ها و باکتری های (عمدتا خوب) خاص خود را دارد.

میکروبیوم موجود در پوست ، بزرگترین اندام بدن شما ، التهاب را تنظیم می کند و به عنوان سدی در برابر عوامل بیماری زا عمل می کند ، توضیح می دهد مری-مارگارت کوبر ، MD ، FAAD ، یک متخصص پوست دارای مجوز در هیئت مدیره در ناپل ، فلوریدا.

برخی از میکروب های پوستی بی ضرر یا مفید هستند. تحقیقات گالو نشان داد که باکتری های خوب پوست به از بین بردن باکتری های بیماریزا مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم در برابر آنتی بیوتیک کمک می کنند .

دبرا جلیمان ، MD ، متخصص پوست با مجوز هیئت مدیره در شهر نیویورک و نویسنده کتاب " قوانین پوست: اسرار تجاری از یک نیویورک " می گوید: "باکتری ها می توانند با جلوگیری از جدی تر شدن عفونت ها ، نقش مهمی در ارتقا health سلامت پوست داشته باشند." متخصص پوست . "

سایر میکروب ها می توانند اثرات خوب و بد داشته باشند. گالو می گوید ، به عنوان مثال باکتری Cutibacterium acnes می تواند برای پوست شما مفید باشد. اگرچه مقدار زیاد باعث ایجاد آکنه می شود.

گالو و جلیمان می گویند ، التهاب مزمن ، استرس ، تغییر در سطح pH پوست و رژیم شما می تواند عدم تعادل در میکروب ها را ایجاد کند .

وقتی اکوسیستم نامتعادل شود ، می تواند منجر به عفونت یا بیماری های پوستی مانند آکنه ، اگزما و روزاسه شود .

اینجاست که مراقبت از پوست میکروبیوم ظاهر می شود.

تحقیقات فزاینده نشان می دهد که محصولات مراقبت از پوست با داروهای پری بیوتیک ، پروبیوتیک و پست بیوتیک به تعادل میکروب های سالم کمک می کنند.

یک میکروبیوم متعادل ممکن است به کاهش اگزما ، آکنه ، خشکی پوست و حتی چین و چروک و خطر سرطان پوست در ارتباط با آسیب UV کمک کند.

چه یک رژیم مراقبت از پوست آزمایش شده و درست باشد ، چه دفعاتی که موهای خود را می شوید یا لوازم آرایشی که درباره آن کنجکاو هستید ، زیبایی شخصی است.

به همین دلیل ما به گروه متنوعی از نویسندگان ، مربیان و سایر متخصصان اعتماد می کنیم تا نکات خود را در مورد همه چیز ، از نحوه متفاوت بودن کاربرد محصول تا بهترین ماسک برگ برای نیازهای شخصی شما ، به اشتراک بگذارند.

ما فقط چیزی را پیشنهاد می کنیم که واقعاً آن را دوست داریم ، بنابراین اگر لینک فروشگاه به یک محصول یا مارک خاص را مشاهده کردید ، بدانید که توسط تیم ما کاملاً مورد تحقیق قرار گرفته است

حقایق

پروبیوتیک ها ، پری بیوتیک ها و پستی بیوتیک ها همگی به بهبود میکروبیوم پوست شما کمک می کنند.

گالو می گوید: "مواد مغذی و محیط کلی ، برای زنده ماندن یک میکروب تفاوت ایجاد می کند و می تواند بر آنچه میکروب انجام می دهد تأثیر بگذارد."

پروبیوتیک ها

گالو توضیح می دهد که پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که از باکتری های سالم بدن پشتیبانی می کنند. وی می گوید: "ما می دانیم كه برخی از باكتری ها برای ما مفید هستند و وقتی آنها را روی بیماران قرار می دهید ، می بینید كه باكتری های بد از بین می روند."

بدن در حال رشد از شواهد و مدارک کوبر می گوید که استفاده از پروبیوتیک ها به دو صورت قرص و موضعی می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های پوستی از جمله اگزما ، آکنه ، خشکی پوست و آسیب پوستی ناشی از اشعه ماورا UV بنفش کمک کند.

ثابت شده است که برخی از پروبیوتیک ها باعث افزایش تولید سرامیدها یا لیپیدها (چربی ها) در پوست می شوند که رطوبت پوست را به دام می اندازند و سطح باکتری های آکنه را کنترل می کنند.

کوبر می گوید: "افراد مبتلا به اگزما سطح سرامید کمتری دارند ، بنابراین جایگزینی آن می تواند بسیار مهم باشد." مطالعات نشان می دهد که استفاده از محصولات مراقبت از پوست پروبیوتیک ممکن است آکنه شیوع بیماری را کاهش می دهد وخشکی پوست و اگزما را مدیریت کنید.

چندین مطالعه کوچک اما امیدوار کننده نیز نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند به مبارزه با پیری پوست و حتی آن کمک کنند سرطان پوست      

pH پوست با افزایش سن ، خشک تر شده و باعث رشد بیشتر باکتری های "بد" می شود.

آسیب اشعه ماورا بنفش ناشی از خورشید همچنین توانایی پوست در مبارزه با رادیکال های آزاد را که محصولات جانبی طبیعی فرآیندهای متابولیک بدن ما هستند و به سلول های ما آسیب می رسانند ، مختل می کند.

تحقیقات نشان می دهد برخی از پروبیوتیک ها باکتری های سالم را تغذیه می کنند تا pH پوست را متعادل کرده و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند.

گالو می گوید: "برخی از باکتری ها جلوگیری از سرطان های پوست کمک می کنند و ممکن است برخی از روش های رشد پوست را تغییر دهند تا ظاهر سالم تری داشته باشد."

پری بیوتیک

کوبر می گوید ، در مورد پری بیوتیک ها کودی برای باکتری های خوب باشید. پری بیوتیک ها ترکیبات غیر قابل هضمی هستند که تغذیه می کنند و باکتری های سالم را پشتیبانی کننید و باکتریهای بد را کنترل کنید.

در حالی که آنها به طور معمول به عنوان شناخته می شوند کربوهیدرات های پیچیده گالو می گوید ، در غذاها ، پری بیوتیک ها "هر چیزی است که برای شکل دادن به محیط [میکروبی] استفاده می شود و آن را به گونه ای ارتقا می دهد که سلامتی را تغییر دهد."

شرایط پوستی مانند روزاسه و درماتیت آتوپیک و همچنین داروهای آکنه مانند رتینوئیدها و بنزوئیل پراکسید می توانند عملکرد موانع پوست را که در برابر باکتری های بد محافظت می کند ، مختل کنند.

كوبر می گوید ، برخی از پری بیوتیك ها به تعادل pH پوست كمك می كنند یا از عملكرد موانع پوست پشتیبانی می كنند ، كه باعث تقویت باكتری های سالم می شود.

كوبر می گوید ، به طور كلی ، تحقیقات علمی در مورد محصولات موضعی پری بیوتیك نسبت به مراقبت از پروبیوتیك ، کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

گالو می گوید: "من فکر می کنم در دنیای مراقبت از پوست ، نه در دنیای دارو ، کارهای زیادی انجام شده است."

گالو توضیح می دهد ، گفته می شود ، هر محصول مراقبت از پوست که پوست را بهبود می بخشد به احتمال زیاد یک مزیت پروبیوتیک دارد. به عنوان مثال لیپیدهای موجود در مرطوب کننده ها از عملکرد سد پوست پشتیبانی می کنند و نشان داده شده است که به رشد باکتری های پوست سالم کمک می کند.

هنگامی که از مرطوب کننده مرسوم استفاده می کنید و پوست خشک و قرمز نمی شود ، "میکروبیوم شما در حال بهبود است. ما می دانیم که این درست است. ” "به نوعی شما می توانید فکر کنید که یک مرطوب کننده خودش در حال شروع به استفاده از مفهوم یک درمان با پروبیوتیک است . شما نمی توانید به پوست کمک کنید و به میکروبیوم کمک نکنید. آنها کاملاً با هم مرتبط هستند. "

وی می افزاید: بسیاری از شرکت های مراقبت از پوست در حال تنظیم دقیق مواد تشکیل دهنده خود هستند ، بنابراین برای باکتری های سالم حداکثر مفید هستند.

پستی بیوتیک

گالو می گوید ، پست بیوتیک ها محصولات جانبی تخمیر هستند که توسط باکتری ها تولید می شوند و برای شما مفید هستند.

یک مثال پپتیدهای ضد میکروبی یا اسیدهای آمینه با زنجیره کوتاه است که به طور طبیعی در پوست ومصونیت آن را تقویت کنید و پاسخ به ارگانیسم های مضر.

مثال دیگر این است اسیدهای چرب زنجیره کوتاه ، که میکروب های خوب را تغذیه می کنند و جذب آب ، سدیم و الکترولیت را افزایش می دهند. گالو می گوید: "به نظر می رسد که آنها برای پوست بسیار مهم هستند و بدن نمی تواند آنها را بسازد."

گالو می گوید ، اگر باکتری های موجود در پوست شما به اندازه کافی اسیدهای چرب یا پپتید تولید نمی کنند ، یک محصول موضعی با اسیدهای چرب می تواند آن را تقویت کند.

چگونه 

از پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها می توان به صورت خوراکی (مانند قرص) یا به صورت موضعی (مانند کرم) استفاده کرد. پست بیوتیک ها به صورت موضعی استفاده می شوند.

چه اتفاقی می افتد در روده خود را پوست و معاون خود را تحت تاثیر قرار می عکس، می گویند هر دو Kober و Jaliman همین دلیل است که به صورت خوراکی مصرف پروبیوتیک است نشان داده شده است به کاهش التهاب سیستمیک و به نفع پوست است.

مقداری پیشنهاد می شود که غذاهای پری بیوتیک ممکن است خطر ابتلا به بیماری های پوستی آلرژیک مانند اگزما را کاهش داده و عملکرد مانع پوست را بهبود بخشد.

جلیمان می گوید: استفاده از پروبیوتیک یا پری بیوتیک روی پوست مستقیم ترین و موثرترین راه برای تأثیر بر میکروبیوم پوست است.

گالو موافقت می کند. وی می گوید: "امتحان كردن نه تنها ضرری ندارد ، بلكه ارزش امتحان كردن را هم دارد."


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده