خرید از سراسر دنیا


» چگونه می توانم سیستم ایمنی خود را تقویت کنم؟

چگونه می توانم سیستم ایمنی خود را تقویت کنم؟

نشانه های سیستم ایمنی قوی چیست؟

یادگیری نحوه تقویت سیستم ایمنی به ما کمک می کند تا از سلامت خود به طور جامع از طریق سبک زندگی روزمره محافظت کنیم، این اصول اولیه برای تقویت سیستم ایمنی است.

تغییر آب و هوا، محیطی که بسیاری از ویروس ها در آن حضور دارند، همیشه برای بزرگسالان و کودکان نگران کننده است. سیستم ایمنی کار قابل توجهی در دفاع از بدن ما در برابر میکروارگانیسم های بیماری‌ زا انجام می دهد. اما گاهی اوقات ممکن است سیستم ایمنی در انجام وظیفه خود شکست خورده و یک میکروب شما را بیمار کند. بدن انسان محل زندگی میلیون‌ ها باکتری است. این میکروب‌ها برای دستگاه گوارش مفید هستند و در هضم و ترکیب ویتامین‌های B و K کمک می‌کنند. باکتری‌های معده به سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کنند و در حفظ سلامت بدن اثر دارند.

سیستم ایمنی سیستمی متشکل از سلول‌ها، پروتئین‌ها، بافت‌ها و اندام‌های خاصی است که به بدن کمک می‌کند تا با پاتوژن‌ها و میکروارگانیسم‌ها مبارزه کند. ایمنی همچنین یک فرآیند بیولوژیکی در بدن است که با شناسایی آنتی ژن های خارجی و کشتن میکروارگانیسم های غیر طبیعی سلول ساز عمل می کند. یکی از سلول‌های مهم، لکوسیت‌ها هستند که به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند که با هم کار می‌کنند تا سمومی را که بر اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارند، شناسایی و از بین ببرند.

سیستم ایمنی بدن به عنوان سیستم دفاعی طبیعی انسان در برابر عوامل مهاجم مانند باکتری ها، ویروس ها، انگل ها، قارچ ها عمل می کند، سلول های آسیب دیده را بازیابی می کند و از سرطان جلوگیری می کند.

علاوه بر این، هنگامی که بدن در اثر بریدگی ملتهب می‌شود، گلبول‌های سفید خون باکتری‌ها را شناسایی می‌کنند، آنتی‌ بادی‌هایی برای مبارزه با عفونت ایجاد می‌کنند و به عملکرد پاسخ‌های ایمنی کمک می‌کنند. در اینجا 9 راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای سالم ماندن آورده شده است.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

1. به اندازه کافی بخوابید و استرس را مدیریت کنید

اثرات مضر کمبود خواب و استرس شدید باعث افزایش میزان هورمون کورتیزول در بدن می شود و از توانایی سیستم ایمنی برای عملکرد طولانی مدت جلوگیری می کند.


2. سیگار نکشید و از دود سیگار دوری کنید

عادات سیگار به طور مستقیم بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد، سیستم ایمنی را سرکوب می کند و خطر ابتلا به برونشیت و ذات الریه را در افراد سیگاری افزایش می دهد. علاوه بر این، دود سیگار نیز باعث التهاب گوش میانی در کودکان می شود.


3. مصرف الکل را محدود کنید

مصرف زیاد الکل سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و احتمال ابتلا به ذات الریه را افزایش می دهد. بنابراین، برای محافظت از سلامت خود، باید مصرف الکل را محدود کنیم تا سیستم ایمنی بدن سالم بماند.


4. میوه، سبزیجات و حبوبات زیاد بخورید

خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و آجیل، حبوبات به شما کمک می کند تا مواد مغذی بیشتری برای بدن خود تامین کنید و در نتیجه نیازهای سیستم ایمنی بدن را تامین کنید.میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد مفید با رادیکال های آزاد، با مولکول هایی که به سلول های بدن انسان آسیب می رسانند، مبارزه می کنند.

 بر اساس مطالعه ای که در افراد مسن انجام شد، خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات پاسخ بدن به واکسن پنوموواکس را بهبود می بخشد که به محافظت در برابر استرپتوکوک پنومونی کمک می کند.


5. از مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مکمل های غذایی به کاهش خطر عفونت های تنفسی و معده کمک می کند. محصولات لبنی تخمیر شده همچنین به کاهش التهاب تنفسی در بزرگسالان و کودکان کمک می کند.


6. قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبحگاهی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر تولید ویتامین D پوست تأثیر می گذارد و می‌تواند واکنش بدن به عفونت‌های باکتری، ویروسی و قارچی از بین ببرد. همچنین،‌ نور خورشید باعث می‌شود بدن ویتامین D تولید کند. سلول‌های T شکل سیستم ایمنی در صورت شناسایی مقدار ناچیزی ویتامین D در جریان خون حرکت نمی‌کنند. در تابستان، شما باید 10 تا 15 دقیقه در معرض نور خورشید باشید. در برخی جاها میزان نور خورشید برای تامین ویتامین D بدن کافی نیست و گاهی اوقات کمبود ویتامین D را نیز در اختیار دارند که این امر باعث کمبود ویتامین D لازم در بدن می شود و خطر ابتلا به عفونت های قندی را افزایش می دهد. 


مطالعه‌ای در سال 2010 روی کودکان خردسال نشان داد که دریافت 1200 واحد بین‌المللی ویتامین D در روز خطر ابتلا به آنفولانزای A را کاهش می‌دهد. آنفولانزای A یک عفونت حاد تنفسی است که توسط ویروس آنفولانزای H1N1 ایجاد می‌شود. ، H5N1 و H7N9 علت. از سوی دیگر، یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که افراد مبتلا به سرطان کولورکتال که سعی در جذب روزانه 1000 واحد بین المللی داشتند، نتوانستند از بدن خود در برابر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی محافظت کنند.


7. از سیر در منوی روزانه استفاده کنید

سیر مرکز آنتی بیوتیک های وسیع الطیف است و به رشد سیستم ایمنی کمک می کند. از آنجایی که گرمای سیر به از بین بردن موثر کمک می کند، پس سیر را به منوی روزانه خود اضافه کنید. سیر با عوامل عفونی و باکتریایی در بدن مبارزه می‌کنند و در نهایت، به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن منجر می‌شوند. سیر دارای مقدار کمی زینک یا روی است که برای سلامتی بدن ضروری است.


8. قارچ های گیاهی بخورید

شما باید قارچهای گیاهی مانند شیتاکه یا قارچ مایتاک ژاپنی بخورید. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که قارچ شیتاکه ایمنی را افزایش می دهد و به پیشگیری از سرطان سینه در زنان کمک می کند.


9. از حمایت های ایمنی گیاهی استفاده کنید

جینسینگ یک تقویت کننده سیستم ایمنی بسیار موثر است. بنابراین، سعی کنید در صورت ابتلا به عفونت از گیاهان حمایت کننده سیستم ایمنی مانند eleuthero ginseng، جینسنگ آسیایی، جینسنگ آمریکایی یا جینسنگ سلطنتی استفاده کنید.


پروتئین

گوشت ها و ماهی، محصولات لبنی کم چرب مثل ماست، شیر و پنیر خانگی، ترکیبات گیاهی مثل لوبیا ها و برنج قهوه ای، محصولات سویا، مغزها و کره بادام زمینی منابع مواد پروتئینی هستند. پروتئینی که مصرف میکنید، به تکه های کوچکتری بنام آمینواسید شکسته میشوند. سپس این تکه ها روی پروتئین هایی که مورد نیاز بدن است مثل آنتی بادی ها و پروتئین های مکمل که سلول های سیستم ایمنی را تقویت می کنند، قرار می گیرند.

لطفا از راه های داده شده برای تقویت سیستم ایمنی بالا استفاده کنید تا از سلامت خود و خانواده تان در برابر عوامل بیماری زای خطرناک محافظت کنید


موفق باشید! منبع tipsmake



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده