بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دلایل علمی اینکه چرا خنده بهترین دارو است

دلایل علمی اینکه چرا خنده بهترین دارو است

خنده بهترین دوا است

به اشتراک گذاشتن یک خنده بسیارخوب است ، اما آیا می دانید در واقع می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد؟ بیاموزید چگونه از مزایای قدرتمند خنده و شوخ طبعی استفاده کنید.

به طور بصری می دانیم که خنده یکی از بهترین ابزارهایی است که برای مقابله با استرس در اختیار داریم و از نظر علمی هم ثابت شده است .خنده دارویی قوی برای ذهن و بدن است. خنده پادزهر قدرتمندی در برابر استرس ، درد و درگیری است.چرا؟ خوب ، زیرا وقتی می خندیم ، جدا از احساس آزادی ، بدن ما را ترغیب می کند هورمونهایی ترشح میکند که خوشبختی کلی ما را افزایش می دهد. خنده بهترین دارو است · در طول خنده ، تنفس ، ضربان قلب و فشار خون به طور موقت افزایش می یابد. · خنده عملکرد خون را بهبود می بخشد و درست است: خنده داروی قوی است. این روش افراد را به طریقی دور هم جمع می کند که باعث تغییرات جسمی و عاطفی سالم در بدن شود. خنده سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ، روحیه را تقویت می کند ، درد را کاهش می دهد و شما را از اثرات مخرب استرس محافظت می کند.

درست است: خنده داروی قوی است. این روش افراد را به طریقی دور هم جمع می کند که باعث تغییرات جسمی و عاطفی سالم در بدن شود. خنده سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ، روحیه را تقویت می کند ، درد را کاهش می دهد و شما را از اثرات مخرب استرس محافظت می کند. هیچ چیزی سریعتر یا قابل اطمینان تر برای برقراری تعادل ذهن و بدن شما به عنوان یک خنده خوب کار نمی کند. شوخ طبعی بارهای شما را سبک می کند ، امید را القا می کند ، شما را به دیگران متصل می کند و شما را زمین گیر ، متمرکز و هوشیار نگه می دارد. همچنین به شما کمک می کند زودتر عصبانیت را برطرف کرده و ببخشید.

با داشتن قدرت زیادی برای بهبود و تجدید ، توانایی خندیدن به راحتی و به طور مکرر منبع فوق العاده ای برای غلبه بر مشکلات ، تقویت روابط شما و حمایت از سلامت جسمی و عاطفی است. از همه بهتر ، این داروی بی قیمت سرگرم کننده ، رایگان و کاربرد آسانی دارد.

در زمان کودکی ، روزانه صدها بار می خندیدیم ، اما در بزرگسالی ، زندگی جدی تر و خنده کمتر اتفاق می افتد. اما با جستجوی فرصت های بیشتر برای شوخ طبعی و خنده ، می توانید سلامت عاطفی خود را بهبود بخشید ، روابط خود را تقویت کنید ، شادی بیشتری پیدا کنید - و حتی سالها به زندگی خود بیفزایید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

خنده برای سلامتی شما مفید است

خنده کل بدن را آرام می کند. یک خنده خوب و دلچسب تنش جسمی و استرس را برطرف می کند و پس از آن تا 45 دقیقه عضلات را آرام می کند.

خنده باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. خنده هورمون های استرس را کاهش می دهد و سلول های ایمنی بدن و آنتی بادی های ضد عفونت را افزایش می دهد ، بنابراین مقاومت شما در برابر بیماری را بهبود می بخشد.

خنده باعث ترشح اندورفین ، مواد شیمیایی طبیعی بدن می شود. اندورفین باعث بهبود کلی احساس رفاه می شود و حتی می تواند به طور موقت درد را تسکین دهد.

خنده از قلب محافظت می کند. خنده عملکرد رگهای خونی را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد ، که می تواند به شما در برابر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی محافظت کند.

خنده کالری می سوزاند. بسیار خوب ، بنابراین جایگزینی برای رفتن به باشگاه نیست ، اما یک مطالعه نشان داد که 10 تا 15 دقیقه در روز خندیدن می تواند تقریباً 40 کالری بسوزاند - که می تواند برای از دست دادن سه یا چهار پوند در طول یک سال کافی باشد.

خنده بار سنگین خشم را سبک می کند . هیچ چیز سریعتر از یک خنده مشترک باعث خشم و تعارض نمی شود. نگاه به سمت خنده دار می تواند مشکلات را در چشم انداز قرار دهد و شما را قادر به حرکت از رویارویی ها کند بدون اینکه تلخی یا کینه را در خود حفظ کنید.

خنده حتی ممکن است به شما کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید. تحقیقی در نروژ نشان داد که افراد با شوخ طبعی قوی از کسانی که زیاد نمی خندند بیشتر هستند. این تفاوت به ویژه برای کسانی که با سرطان مبارزه می کنند قابل توجه بود.


فواید خنده و شوخ طبعی

فواید سلامتی جسمی و ایمنی را افزایش می دهد

هورمون های استرس را کاهش می دهد

درد را کاهش می دهد

عضلات خود را شل کنید

از بیماری های قلبی جلوگیری می کند

مزایای بهداشت روان شادی و نشاط را به زندگی می افزاید

اضطراب و تنش را کاهش می دهد

استرس را برطرف می کند

روحیه را بهبود می بخشد

مقاومت را تقویت می کند

منافع اجتماعی روابط را تقویت می کند

دیگران را به ما جذب می کند

کار گروهی را افزایش می دهد

به خنثی کردن درگیری کمک می کند

پیوند گروهی را ارتقا می دهد

خنده به شما کمک می کند از نظر روحی سالم باشید

خنده احساس خوبی به شما می دهد. و این احساس مثبت حتی پس از فرو نشاندن خنده برای شما باقی می ماند. شوخ طبعی به شما کمک می کند تا از طریق موقعیت های دشوار ، ناامیدی و از دست دادن ، یک نگاه مثبت ، خوش بینانه داشته باشید.

فراتر از مهلت اندوه و درد ، خنده به شما شجاعت و قدرت می بخشد تا منابع جدید معنی و امید را پیدا کنید. حتی در سخت ترین مواقع ، خندیدن - یا حتی به سادگی لبخند - می تواند کمک زیادی به شما کند تا احساس بهتری داشته باشید. و خنده واقعاً مسری است - فقط شنیدن خنده مغز شما را جلب می کند و شما را آماده لبخند زدن و سرگرمی می کند.

ارتباط بین خنده و سلامت روان

خنده احساسات ناراحت کننده را متوقف می کند. هنگام خندیدن نمی توانید احساس اضطراب ، عصبانیت یا غم کنید.

خنده به شما کمک می کند تا آرام باشید و شارژ کنید. استرس را کاهش می دهد و انرژی را افزایش می دهد ، شما را قادر می سازد تا متمرکز بمانید و کارهای بیشتری را انجام دهید.

خنده باعث تغییر دیدگاه می شود ، به شما اجازه می دهد موقعیت ها را در یک نور واقع بینانه تر ، تهدید آمیز ببینید. یک دیدگاه طنز فاصله روانشناختی ایجاد می کند ، که می تواند به شما کمک کند از درگیری بیش از حد و پراکنده جلوگیری کنید.

خنده شما را به دیگران نزدیک می کند ، که می تواند تأثیر بسزایی در تمام جنبه های سلامت روحی و روانی شما بگذارد.


خنده باعث جمع شدن افراد و تقویت روابط می شود

یک دلیل خوب وجود دارد که تلویزیون های تلویزیونی از آهنگ های خنده استفاده می کنند: خنده مسری است. شما چندین برابر بیشتر از زمانی که تنها هستید می خندید. و هرچه خنده بیشتری به زندگی خود وارد کنید ، احساس شادی بیشتری در شما و اطرافیان خواهید داشت.

به اشتراک گذاشتن طنز نیمی از سرگرمی است - در حقیقت ، بیشتر خنده ها از شنیدن جوک نیست ، بلکه صرفاً صرف وقت با دوستان و خانواده است. و این جنبه اجتماعی است که نقش مهمی در فواید سلامتی خنده دارد. نمی توانید از خندیدن با دیگران لذت ببرید مگر اینکه وقت بگذارید و واقعاً با آنها درگیر شوید. هنگامی که به فردی احتیاج دارید که تلفن خود را خاموش کرده و واقعاً رو در رو متصل شوید ، درگیر فرایندی می شوید که سیستم عصبی را متعادل می کند و در مقابل فشارهای دفاعی مانند "جنگ یا گریز" ترمز ایجاد می کند. و اگر یک خنده را به اشتراک بگذارید ، هر دو احساس شادی ، مثبت تر و آرام تری خواهید کرد - حتی اگر قادر به تغییر وضعیت استرس زا نباشید.

چگونه خندیدن با هم می تواند باعث تقویت روابط شود

خنده مشترک یکی از موثرترین ابزارها برای تازه و هیجان انگیز نگه داشتن روابط است. همه اشتراکات عاطفی پیوندهای رابطه ای قوی و پایدار ایجاد می کنند ، اما به اشتراک گذاشتن خنده باعث شادی ، نشاط و مقاومت می شود. و شوخ طبعی یک روش قدرتمند و م toثر برای بهبود کینه ها ، اختلاف نظرها و آزارها است. خنده مردم را در مواقع سخت متحد می کند.

شوخ طبعی و ارتباطات بازیگوشانه با ایجاد احساسات مثبت و تقویت ارتباط عاطفی روابط ما را تقویت می کند. وقتی با هم می خندیم پیوند مثبتی ایجاد می شود. این پیوند به عنوان یک بافر قوی در برابر استرس ، اختلاف نظر و ناامیدی عمل می کند. شوخ طبعی و خنده در روابط به شما اجازه می دهد:

شوخ طبعی شما را از سرتان دور می کند و از مشکلات دور می کند.

خنده به شما کمک می کند کینه ها ، قضاوت ها ، انتقادها و تردیدها را فراموش کنید.

 ترس شما از عقب نگه داشتن به کنار رانده می شود.

احساسات عمیق احساس می شود که به سطح بالا می روند.

برای حل اختلافات و تنش در روابط خود از شوخ طبعی استفاده کنید

خنده ابزاری مخصوصاً قدرتمند برای کنترل درگیری و کاهش تنش در هنگام شدت گرفتن احساسات است. چه با شرکای عاشقانه ، دوستان و خانواده و یا همکاران ، می توانید یاد بگیرید که از شوخ طبعی برای برطرف کردن اختلافات ، پایین آوردن سطح استرس همه افراد و برقراری ارتباط به جای ایجاد روابط ، باعث ایجاد روابط شما شوید.

چگونه می توان خنده بیشتری را وارد زندگی خود کرد

خنده حق تولد شماست ، بخشی طبیعی از زندگی که ذاتی و ذاتی است. نوزادان در هفته های اول زندگی لبخند می زنند و با گذشت چند ماه از تولد با صدای بلند می خندند. حتی اگر در خانه ای بزرگ نشده باشید که صدای خنده رایج باشد ، می توانید در هر مرحله از زندگی بخندید.

شروع خود را با اختصاص زمانهای خاص برای جستجوی شوخ طبعی و خنده ، مانند ورزش ، شروع کنید و از آنجا بسازید. در نهایت ، شما می خواهید طنز و خنده را در زندگی زندگی خود بگنجانید ، و آن را به طور طبیعی در همه چیز پیدا کنید.

در اینجا چند روش برای شروع وجود دارد:

لبخند. لبخند زدن آغاز خنده است و مانند خنده مسری است. وقتی به کسی نگاه می کنید یا چیزی حتی خشنود کننده می بینید ، لبخند زدن را تمرین کنید. به جای اینکه به تلفن خود نگاه کنید ، به افرادی که در خیابان از آنها عبور می کنید ، شخصی که یک قهوه صبحانه برای شما سرو می کند یا همکارانی که با آنها آسانسور مشترک هستید ، نگاه کنید و لبخند بزنید. به تأثیر آن بر دیگران توجه کنید.

نعمتهای خود را بشمارید. به معنای واقعی کلمه یک لیست تهیه کنید. عمل ساده در نظر گرفتن جنبه های مثبت زندگی شما را از افکار منفی مسدود کننده شوخ طبعی و خنده دور می کند. وقتی در حالت غم و اندوه هستید ، باید به سفر دیگری ادامه دهید تا به شوخ طبعی و خنده برسید.

با شنیدن خنده ، به سمت آن حرکت کنید. بعضی اوقات شوخ طبعی و خنده خصوصی است ، یک شوخی مشترک بین گروه کوچکی است ، اما معمولاً اینگونه نیست. بیشتر اوقات ، مردم از به اشتراک گذاشتن چیزی خنده دار بسیار خوشحال می شوند ، زیرا این فرصت را به آنها می دهد تا دوباره بخندند و از شوخ طبعی که در آن پیدا می کنید ، تغذیه کنند. وقتی خنده می شنوید ، آن را جستجو کنید و بپرسید ، "چه چیزی خنده دار است؟"

اوقات خود را با افراد سرگرم کننده و بازیگوش سپری کنید. اینها افرادی هستند که به راحتی می خندند - هم به خودشان و هم به پوچ بودن زندگی - و که به طور معمول طنز را در حوادث روزمره پیدا می کنند. دیدگاه بازی و خنده آنها مسری است. حتی اگر خود را فردی خونسرد و شوخ طبع نمی دانید ، باز هم می توانید به دنبال افرادی بروید که دوست دارند بخندند و دیگران را بخندند. هر بازیگر طنز از یک مخاطب قدردانی می کند.

طنز را وارد مکالمات کنید. از مردم بپرسید ، "جالب ترین اتفاقی که امروز برای شما افتاده چیست؟ این هفته؟ در زندگی شما؟"

خنده شبیه سازی شده

بنابراین ، اگر واقعاً نمی توانید "جالب را پیدا کنید؟" چه می کنید؟ باور کنید یا نکنید ، بدون تجربه یک اتفاق خنده دار می توان بخندید - و خنده شبیه سازی شده می تواند به همان اندازه واقعیت مفید باشد. حتی می تواند ورزش را سرگرم کننده و پربارتر کند. یک مطالعه دانشگاه ایالتی جورجیا نشان داد که ترکیب خنده های شبیه سازی شده در یک برنامه ورزشی به بهبود سلامت روان بزرگسالان و همچنین استقامت هوازی آنها کمک می کند. به علاوه ، شنیدن خنده دیگران ، حتی بدون هیچ دلیل مشخصی ، اغلب می تواند باعث خنده واقعی شود.

برای افزودن خنده شبیه سازی شده به زندگی خود ، گروه های یوگای خنده یا خنده درمانی را جستجو کنید. یا می توانید به سادگی با خندیدن به شوخی دیگران شروع کنید ، حتی اگر به نظر آنها خنده دار نباشد. هم شما و هم طرف مقابل احساس خوبی خواهید داشت ، شما را به هم نزدیکتر می کند و چه کسی می داند ، حتی ممکن است منجر به خنده های خودجوش شود.

ایجاد فرصت برای خندیدن

یک فیلم خنده دار ، نمایش تلویزیونی یا ویدیوی YouTube تماشا کنید.

دوستان یا همکاران خود را به یک باشگاه کمدی دعوت کنید.

صفحات خنده دار را بخوانید.

به دنبال افراد بامزه بگردید.

یک شوخی خوب یا یک داستان خنده دار را به اشتراک بگذارید.

قسمت طنز کتابفروشی یا کتابخانه را بررسی کنید.

با حیوان خانگی بازی کنید.

به کلاس "یوگای خنده" بروید.

کاری احمقانه انجام دهید

برای فعالیتهای سرگرم کننده (مثلا بولینگ ، گلف در مینیاتور ، کارائوکه) وقت بگذارید.

نکاتی برای توسعه شوخ طبعی شما

یک عنصر اساسی برای رشد حس شوخ طبعی شما این است که یاد بگیرید خیلی جدی نگیرید و به اشتباهات و مواد مخدر خود بخندید. هر چقدر دوست داریم خلاف این را باور کنیم ، همه ما گاه گاهی کارهای احمقانه انجام می دهیم. به جای احساس خجالت و دفاع ، نقص های خود را در آغوش بگیرید. در حالی که برخی از وقایع زندگی به وضوح ناراحت کننده هستند و فرصتی برای خنده نیستند ، اما اکثر آنها حس غم انگیزی یا لذت را ندارند. آنها در منطقه خاکستری زندگی عادی قرار می گیرند - به شما این امکان را می دهد که بخندید یا نه. بنابراین ، هر زمان که می توانید بخندید.

چگونه شوخ طبعی خود را پرورش دهیم

به خودت بخند لحظات شرم آور خود را به اشتراک بگذارید. بهترین راه برای جدی نگرفتن خود این است که در مورد مواقعی صحبت کنید که خودتان را خیلی جدی گرفته اید.

سعی کنید به موقعیت ها بخندید تا اینکه آنها را ناراحت کنید. در یک موقعیت بد به دنبال شوخ طبعی باشید و کنایه و پوچ بودن زندگی را کشف کنید. وقتی اتفاقی منفی می افتد ، سعی کنید آن را حکایتی طنز قرار دهید که دیگران را بخنداند.

با سبک یادآوری ، یک اسباب بازی را روی میز یا اتومبیل خود نگه دارید. یک پوستر خنده دار در دفتر کار خود قرار دهید. محافظ صفحه نمایش رایانه ای را انتخاب کنید که باعث خنده شما شود. 

اتفاقات بامزه ای که رخ می دهد را به خاطر بسپارید. اگر اتفاق سرگرم کننده ای افتاد یا شوخی یا داستان خنده داری را که واقعاً دوست دارید شنیدید ، آن را بنویسید یا برای کسی بگویید تا به شما کمک کند آن را به خاطر بسپارید.

به نکات منفی نپردازید. سعی کنید از افراد منفی پرهیز کنید و به داستان های خبری ، سرگرمی یا مکالمه ای که باعث ناراحتی یا ناراحتی شما می شود ، نپردازید. بسیاری از چیزهای زندگی از عهده شما خارج نیستند - به ویژه رفتار دیگران. اگرچه ممکن است تحمل وزن دنیا بر دوش خود را تحسین برانگیز بدانید ، اما در طولانی مدت غیر واقعی و ناسالم است.

کودک درونی خود را پیدا کنید. به کودکان توجه کنید و سعی کنید از آنها الگوبرداری کنید - به هر حال ، آنها متخصص بازی ، سبک زندگی و خندیدن به چیزهای معمولی هستند.

با استرس کنار بیایید. استرس می تواند مانع اصلی شوخ طبعی و خنده باشد ، بنابراین مهم است که سطح استرس خود را کنترل نکنید. یک روش عالی برای از بین بردن فشار روانی در حال حاضر ، به دست آوردن یک خاطره مورد علاقه است که همیشه باعث لبخند شما می شود - کاری که بچه های شما انجام داده اند ، یا چیزی خنده دار که یکی از دوستان به شما گفته است.

به این فکر کنید مثل ورزش یا صبحانه و سعی کنید آگاهانه هر روز چیزی پیدا کنید که باعث خنده شما شود. 10 تا 15 دقیقه کنار بگذارید و کاری کنید که شما را سرگرم کند. هرچه بیشتر به خندیدن هر روز عادت کنید ، تلاش کمتری خواهید کرد.

استفاده از شوخ طبعی برای غلبه بر چالش ها و بهبود زندگی خود

توانایی خندیدن ، بازی و سرگرمی نه تنها باعث لذت بیشتر زندگی می شود بلکه به شما در حل مشکلات ، ارتباط با دیگران و تفکر خلاقانه تر نیز کمک می کند. افرادی که شوخ طبعی و بازی را در زندگی روزمره خود گنجانده اند متوجه می شوند که این امر باعث تجدید روحیه آنها و همه روابط آنها می شود.

زندگی چالش هایی به همراه دارد که می تواند بهترین نتیجه را از شما بگیرد یا به بازی هایی برای تخیل شما تبدیل شود. وقتی "به مشکل تبدیل می شوید" و خود را خیلی جدی می گیرید ، فکر کردن در خارج از چارچوب و یافتن راه حل های جدید دشوار است. اما وقتی با این مشکل بازی می کنید ، اغلب می توانید آن را به فرصتی برای یادگیری خلاق تبدیل کنید.

به نظر می رسد بازی با مشکلات به طور طبیعی برای کودکان به وجود می آید. وقتی گیج یا ترسیده باشند ، مشکلات خود را به یک بازی تبدیل می کنند و به آنها احساس کنترل و فرصتی می دهند تا راه حل های جدید را تجربه کنند. تعامل با دیگران از راه های بازیگوشانه به شما کمک می کند تا این توانایی خلاقیت را حفظ کنید.

در اینجا دو نمونه از افرادی وجود دارد که مشکلات روزمره را می گرفتند و از طریق خنده و بازی آنها را برمی گرداندند:

روی ، یک تاجر نیمه بازنشسته ، هیجان زده شد که سرانجام وقت اختصاص دادن به گلف ، ورزش مورد علاقه خود را داشت. اما هرچه بیشتر بازی می کرد ، لذت کمتری می برد. اگرچه بازی او به طرز چشمگیری بهبود یافته بود ، اما از هر اشتباهی از خودش عصبانی شد. روی عاقلانه متوجه شد که دوستان گلفش بر نگرش او تأثیر می گذارند ، بنابراین بازی با افرادی را که خیلی جدی بازی را قبول می کردند متوقف کرد. وقتی با دوستانی بازی می کرد که بیشتر به تفریح ​​تمرکز داشتند تا امتیازات آنها ، کمتر به خودش انتقاد می کرد. در حال حاضر گلف مانند آنچه روی تصور کرده بود لذت بخش بود. او بدون تلاش بیشتر نمره بهتری گرفت. و چشم انداز روشن تری که از همراهانش به دست می آورد و بازی به قسمت های دیگر زندگی اش سرایت کرد.

جین در خانه برای طراحی کارت های تبریک کار می کرد ، شغلی که قبلاً دوستش داشت اما اکنون احساس می کرد که به روال تبدیل شده است. دو دختر کوچک که عاشق نقاشی بودند ، در همسایگی زندگی می کردند. سرانجام ، جین دختران را دعوت کرد تا با تمام وسایل هنری خود بازی کنند. در ابتدا ، او فقط تماشا کرد ، اما با گذشت زمان وارد این کار شد. خندیدن ، رنگ آمیزی و بازی وانمود با دختران کوچک زندگی جین را دگرگون کرد. این کار نه تنها به تنهایی و کسالت او خاتمه داد بلکه باعث تخیل او شد و به شکوفایی آثار هنری او کمک کرد. از همه بهتر ، این بازی بازیگری در رابطه جین با همسرش را دوباره زنده کرد.

هرچه خنده ، شوخ طبعی و بازی در زندگی شما ادغام شود ، خلاقیت شما شکوفا خواهد شد و فرصت های جدیدی برای خندیدن با دوستان ، همکاران ، آشنایان و عزیزانتان روزانه به ذهن شما خطور می کند. خنده شما را به مکانی بالاتر می برد که می توانید از دیدگاه آرامش ، مثبت و شادی آورتری به جهان نگاه کنید


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده