خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هزینه جراحی انحراف تیغه بینی در ایران چقدر است؟

هزینه جراحی انحراف تیغه بینی در ایران چقدر است؟

تیغه انحرافی چیست؟

بالاترین هزینه جراحی انحراف تیغه بینی در ایران 1000 دلار است (با احتساب هزینه پزشک ، هزینه بیمارستان و آزمایشات آزمایشگاهی قبل از جراحی). متوسط ​​هزینه جراحی انحراف تیغه بینی در ایران 50 درصد کمتر از هزینه جراحی انحراف تیغه بینی در هند ، 430 درصد کمتر از انگلیس ، 350 درصد کمتر از ایالات متحده آمریکا و 140 درصد کمتر از ترکیه است.

وقتی دیواره نازک (تیغه بینی) بین مجاری بینی شما به یک طرف منحرف یا کج می شود ، یک تیغه انحرافی ایجاد می شود. در بسیاری از افراد ، تیغه بینی خارج از مرکز است - یا منحرف شده است - و باعث می شود یک مجرای بینی کوچکتر شود. یا به عبارتی ساده تر تیغه بینی یا سپتوم، که دیواره ایست متشکل از استخوان ها و غضروف، دو مجرای بینی را از هم جدا می کند. زمانی که از انحراف بینی گفته میشود، منظور انحراف این تیغه بینی است و زمانی این اتفاق می افتد که تیغه بینی به یک طرف حرکت کرده باشد.

برخی افراد با عارضه انحراف تیغه بینی به دنیا می آیند. ولی در برخی موارد این عارضه می تواند به صورت ثانویه و در طول یک آسیب یا ضربه رخ دهد. اکثر افرادی که به انحراف بینی مبتلا هستند یک مجرای بینی دارند که کوچک تر از مجرای دیگر است. این مورد می تواند منجر به اختلال در تنفس شود. دیگر علائم انحراف تیغه بینی شامل خونریزی از بینی و درد در ناحیه صورت است. جراحی تنها راه ترمیم انحراف تیغه بینی است.

سپتوپلاستی نام جراحی اصلاح انحراف تیغه بینی است. با این نوع جراحی می توان به اصلاح تیغه بینی پرداخت و در نتیجه جریان هوا در بینی به راحتی عبور می کند. هنگامی که تیغه انحرافی شدید باشد ، می تواند یک طرف بینی شما را مسدود کرده و جریان هوا را کاهش دهد و باعث دشواری در تنفس شود. قرار گرفتن در معرض اضافی یک تیغه انحرافی در اثر خشک شدن جریان هوا از طریق بینی ممکن است گاهی اوقات منجر به ایجاد پوسته یا خونریزی در افراد خاص شود.

سپتوپلاستی چیست؟

سپتوپلاستی یک عمل جراحی برای صاف کردن استخوان و غضروف های تقسیم کننده فضای بین دو سوراخ بینی (سپتوم) است. وقتی تیغه کج باشد ، به عنوان تیغه انحرافی شناخته می شود.

در حین سپتوپلاستی ، سپتوم بینی شما در وسط بینی قرار می گیرد. این ممکن است جراح شما را مجبور کند قبل از قرار دادن مجدد در موقعیت مناسب ، قسمتهایی از تیغه بینی شما را برش دهد و از بین برد.

علت انحراف بینی چیست ؟

نقص مادرزادی

آسیب دیدن بینی

علائم انحراف بینی

خونریزی های پی در پی از بینی

وجود ترشحات زیاد در پشت گلو و حلق

اختلال در تنفس

ایجاد اشکال در سینوس ها

خر و پف نمودن در زمان خواب

روش های تشخیص انحراف بینی

انحراف بینی عموما از طریق معاینه ساده ، به کمک آندوسکوپ امکان پذیر است.

آندوسکوپ به جراح بینی کمک می کند ، تیغه بینی یا سپتوم را به دقت مورد بررسی قرار دهد و به سهولت بتواند به تشخیص انحراف بینی بپردازد.

البته جراح بینی در برخی موارد ، از طریق تجویز سی تی اسکن اقدام به تشخیص قطعی انحراف بینی می نماید.

قبل از جراحی سپتوپلاستی

علائم

علائم انحراف تیغه بینی چیست؟

بیشتر بدشکلی های تیغه بدون علامت هستند و حتی ممکن است شما از انحراف تیغه سپتوم اطلاع نداشته باشید. برخی از ناهنجاری های سپتوم ممکن است علائم و نشانه های زیر را ایجاد کند:

انسداد یک یا هر دو سوراخ بینی. این انسداد می تواند تنفس از طریق سوراخ بینی را دشوار کند. این را بیشتر می توانید هنگام سرماخوردگی (عفونت دستگاه تنفسی فوقانی) یا آلرژی هایی که باعث تورم و باریک شدن مجاری بینی می شوند ، مشاهده کنید.

خون دماغ شدن سطح سپتوم بینی شما ممکن است خشک شود و خطر خونریزی بینی را افزایش دهد.

درد صورت. در مورد دلایل احتمالی بینی درد صورت برخی بحث ها وجود دارد. علت احتمالی درد یک طرفه صورت می تواند یک تیغه بینی انحرافی شدید باشد که در آن سطوح بینی لمس کرده و باعث فشار شوند.

تنفس پر سر و صدا در هنگام خواب. انحراف تیغه بینی یا تورم بافت های داخل بینی می تواند یکی از دلایل بسیاری برای تنفس پر سر و صدا در هنگام خواب باشد.

آگاهی از چرخه بینی. طبیعی است که بینی از یک طرف به طور متناوب انسداد داشته باشد ، سپس از طرف دیگر به حالت انسدادی تغییر یابد. این چرخه بینی نامیده می شود. چرخه بینی طبیعی است ، اما آگاهی از چرخه بینی معمول نیست و می تواند انسداد بینی را نشان دهد.

اولویت برای خوابیدن در یک سمت خاص. برخی افراد ممکن است ترجیح دهند در یک سمت خاص بخوابند تا در صورت تنگ شدن مجرای بینی تنفس از طریق بینی در شب راحت باشند و مشکلی برایشان ایجاد نشود.

علت انحراف تیغه بینی چیست؟

وقتی سپتوم بینی شما - دیواره نازکی که مجرای بینی راست و چپ شما را از هم جدا می کند - یک تیغه انحرافی ایجاد می شود.

انحراف تیغه بینی می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

شرایطی که هنگام تولد وجود دارد. در بعضی موارد ، در حین رشد جنین ، تیغه انحرافی ایجاد می شود و از بدو تولد مشخص است.

آسیب به بینی. انحراف تیغه بینی همچنین می تواند در نتیجه صدمه ای باشد که باعث می شود تیغه بینی از موقعیت خود خارج شود.

در نوزادان ، چنین صدمه ای ممکن است در هنگام زایمان رخ دهد. در کودکان و بزرگسالان ، طیف وسیعی از حوادث ممکن است منجر به آسیب بینی و انحراف تیغه بینی شود. ضربه به بینی معمولاً در هنگام ورزشهای تماسی ، بازیهای خشن مانند کشتی یا تصادفات اتومبیل رخ می دهد.

روند طبیعی پیری ممکن است بر ساختارهای بینی تأثیر بگذارد ، و به مرور زمان تیغه انحرافی را بدتر کند.

تورم و تحریک حفره های بینی (رینیت) یا حفره های سینوسی (رینوزینوزیت) نیز می تواند مجرای بینی را از یک تیغه انحرافی بیشتر باریک کرده و منجر به انسداد بینی شود.

عوامل خطر

برای برخی از افراد ، سپتوم انحرافی در بدو تولد وجود دارد - که در طی رشد جنین یا به دلیل آسیب دیدگی هنگام زایمان رخ می دهد. پس از تولد ، سپتوم انحرافی معمولاً به دلیل جراحتی ایجاد می شود که تیغه بینی شما را از جای خود خارج می کند. عوامل خطر عبارتند از:

ورزش های تماسی بازی کردن

هنگام سوار شدن بر وسیله نقلیه موتوری از کمربند ایمنی خود استفاده نکنید

چه عوارضی ممکن است اتفاق بیفتد؟

اگر یک تیغه بینی انحرافی شدید داشته باشید که باعث انسداد بینی شود ، می تواند منجر به موارد زیر شود:

خشکی دهان ، به دلیل تنفس مزمن دهان

احساس فشار یا گرفتگی در مجاری بینی

خواب آشفته ، به دلیل ناخوشایند بودن در شب که نمی توانید به راحتی از طریق بینی نفس بکشید.

مشکلات مزمن سینوس

تنفس شدید در هنگام خواب

فقط قادر به خوابیدن در یک طرف است

خون دماغ شدن

درد صورت

تشخیص

در طول ویزیت ، ابتدا پزشک از شما در مورد علائمی سوال می کند.

برای معاینه قسمت داخلی بینی شما ، پزشک از یک نور شدید و گاهی ابزاری استفاده می کند که برای باز کردن سوراخ های بینی شما طراحی شده است. گاهی اوقات پزشک با فاصله زیاد لوله ای شکل و یک نور شدید در نوک آن ، فاصله دورتر از بینی شما را بررسی می کند. همچنین ممکن است پزشک قبل و بعد از استفاده از اسپری ضد احتقان به بافت های بینی شما نگاه کند.

بر اساس این معاینه ، او می تواند یک تیغه بینی انحرافی را تشخیص داده و میزان وضعیت شما را تشخیص دهد.

اگر پزشک شما متخصص گوش و حلق و بینی نیست و فکر می کند شما نیاز به درمان دارید ، ممکن

جلوگیری

با این اقدامات احتیاطی ممکن است بتوانید از آسیب های بینی که می تواند باعث انحراف تیغه بینی شود جلوگیری کنید:

هنگام انجام ورزش های تماسی ، مانند فوتبال و والیبال ، از کلاه ایمنی یا ماسک میدفیس استفاده کنید.

هنگام سوار شدن بر وسیله نقلیه موتوری از کمربند ایمنی استفاده کنید.

چرا سپتوپلاستی انجام می شود

سپتوپلاستی با اصلاح ، جابجایی و جایگزینی غضروف ، استخوان یا هر دو ، تیغه بینی را صاف می کند.

اگر علائمی - مانند دشواری در تنفس از طریق بینی - که بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد را تجربه کردید ، ممکن است جراحی را برای رفع انحراف تیغه بینی در نظر بگیرید.

اهداف جراحی سپتوپلاستی شامل موارد زیر است:

جریان هوا را از طریق بینی بهبود ببخشید

خون دماغ را کنترل کنید

سردردهای بینی یا سینوسی همراه با تورم قسمت داخلی بینی را برطرف کنید.

تخلیه حفره های سینوس را تقویت کنید

خطرات و عوارض جراحی سپتوپلاستی

مانند هر عمل جراحی بزرگ ، سپتوپلاستی خطراتی مانند خونریزی ، عفونت و واکنش در برخی موارد نتیجه جراحی راضی کننده نیست و نیاز به انجام جراحی ثانویه است. سایر خطرات احتمالی خاص در مورد سپتوپلاستی عبارتند از:

علائم ادامه دار ، مانند انسداد بینی

خون ریزی بیش از حد

تغییر در فرم بینی شما

یک سوراخ در تیغه بینی

کاهش در حس بویایی

خون لخته شده در فضای بینی که باید تخلیه شود

بی حسی موقت در لثه فوقانی ، دندانها یا بینی

اسکار و جای بخیه یا جای زخم

تغییر رنگ بینی شما

برای درمان برخی از این عوارض ممکن است به جراحی اضافی نیاز داشته باشید. همچنین اگر نتیجه سپتوپلاستی با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است و خونریزی بیش از حد و عفونت هم از خطرات احتمالی هر جراحی است. بینی را تمیز نگاه دارید و دست های خود را مرتب بشوئید تا احتمال بروز عفونت را کاهش دهید.

چه کسی کاندیدای مناسب سپتوپلاستی است؟

روش سپتوپلاستی می تواند به شما کمک کند تا راحت تر نفس بکشید. به طور معمول برای افرادی که با تیغه بینی انحرافی سروکار دارند انجام می شود ، موارد پزشکی دیگری در مورد بینی وجود دارد که می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. روش سپتوپلاستی به طور معمول برای افرادی که موارد زیر را دارند انجام می شود:

انحراف تیغه بینی یا کج شدن تیغه بینی.

نارسایی دریچه بینی بنابراین بینی هنگام تنفس به درستی باز و بسته نمی شود.

خروپف مداوم یا علائم آپنه خواب در شب.

خونریزی مزمن یا مداوم از بینی.

پولیپ یا رشد بینی که می تواند تنفس مناسب را مختل کند.

پره های بزرگ که ساختارهای درونی هستند و باعث می شوند بینی در هنگام تنفس مرطوب بماند.

در طی جراحی سپتوپلاستی

رفتار

مدیریت علائم

مواد ضد احتقان. ضد احتقان ها داروهایی هستند که تورم بافت بینی را کاهش می دهند و به باز ماندن مجاری تنفسی در دو طرف بینی کمک می کنند. ضد احتقان ها به صورت قرص یا اسپری بینی در دسترس هستند. اما از اسپری های بینی با احتیاط استفاده کنید. استفاده مکرر و مداوم می تواند باعث ایجاد وابستگی شود و باعث شود علائم پس از قطع استفاده از آنها بدتر شود.

ضد احتقان دهان اثر تحریک کننده ای دارد و ممکن است باعث بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب شود.

آنتی هیستامین ها آنتی هیستامین ها داروهایی هستند که به جلوگیری از علائم آلرژی ، از جمله گرفتگی یا آبریزش بینی کمک می کنند. همچنین گاهی اوقات می توانند به شرایط غیر آلرژیک مانند مواردی که با سرماخوردگی اتفاق می افتد کمک کنند. برخی از آنتی هیستامین ها باعث خواب آلودگی می شوند و می توانند توانایی شما در انجام کارهایی را که نیاز به هماهنگی بدنی دارند مانند رانندگی تحت تأثیر قرار دهند.

اسپری های استروئیدی بینی. اسپری های تجویز شده کورتیکواستروئید بینی می توانند تورم در مجرای بینی شما را کاهش دهند و به تخلیه کمک کنند. معمولاً از یک تا سه هفته طول می کشد تا اسپری های استروئیدی به حداکثر اثر خود برسند ، بنابراین مهم است که در استفاده از آنها از دستورالعمل های پزشک استفاده کنید.

داروها فقط غشای مخاطی متورم را درمان می کنند و تیغه انحرافی را اصلاح نمی کنند.

ترمیم جراحی (سپتوپلاستی)

اگر علیرغم درمان پزشکی هنوز علائمی را دارید، ممکن است برای اصلاح تیغه انحراف یافته خود جراحی در نظر بگیرید. سپتوپلاستی روش معمول ترمیم سپتوم انحرافی است.

سطح بهبودی که می توانید با جراحی انتظار داشته باشید به شدت انحراف بینی شما بستگی دارد علائم ناشی از انحراف تیغه بینی - به ویژه انسداد بینی - می تواند به طور کامل برطرف شود. با این حال ، سایر شرایط بینی یا سینوس که بر روی بافتهای پوشاننده بینی شما تأثیر بگذارد - مانند آلرژی - تنها با جراحی قابل درمان نیست.

در حین سپتوپلاستی

انجام سپتوپلاستی بسته به پیچیدگی شرایط از 30 تا 90 دقیقه به طول می انجامد. این روش ممکن است با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود. اینکه چه نوع بیهوشی استفاده می شود بستگی به پیچیده بودن جراحی دارد.

بی حسی موضعی. این نوع بیهوشی محدود به بینی شما است. پزشک داروهای بی حس کننده درد (بیهوشی) را به بافت های بینی شما تزریق می کند. اگر شما نیز آرام می شوید ، این کار با استفاده از داروی IV انجام می شود. 

بیهوشی عمومی. با بیهوشی عمومی ، یک ماده بیهوشی را استنشاق می کنید یا از طریق خط IV بیهوشی دریافت می کنید. این نوع بیهوشی کل بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد و حالت بی هوشی موقتی را ایجاد می کند.

پیش از این با پزشک خود درمورد اینکه کدام نوع بیهوشی برای شما بهتر است صحبت کنید.

در حین انجام سپتوپلاستی ، جراح تلاش خواهد کرد تا غضروف و استخوان خم شده در تیغه بینی را صاف کند. در مرحله اول ، آنها مخاط مخاطی غضروف و استخوان را می گیرند.

سپس جراح غضروف و استخوان را تغییر شکل داده و گاهی قسمت هایی را از بین می برد. 

برش با بخیه قابل جذب بسته می شود. آتل های سیلیکونی نرم ممکن است برای حمایت از تیغه بینی در داخل هر سوراخ بینی قرار گیرند. برای جلوگیری از خونریزی بعد از عمل ، پزشک ممکن است باند مانند را در بینی شما قرار دهد .

چه موقع بعد از سپتوپلاستی با پزشک تماس بگیرید

بیماران در صورت داشتن موارد زیر باید پزشک را مطلع کنند.

افزایش ناگهانی میزان خونریزی از بینی که با فشار ، گذاشتن یخ و بالا آمدن سر برطرف نشده است.

تب بیشتر از 101.5 F (38.6 C) که علی رغم افزایش مقدار مایعات و استامینوفن (تایلنول) همچنان ادامه دارد. فرد مبتلا به تب باید سعی کند در هر ساعت بیداری تقریباً یک فنجان مایعات بنوشد.

درد شدید یا سردرد مداوم که با داروی مسکن تجویز نمی شود.

افزایش تورم یا قرمزی بینی یا چشم.

اکثر جراحان می خواهند در مورد عوارض یا مشکلاتی که با بیمارانشان ایجاد می شود اطلاعاتی کسب کنند ، از این با جراح تماس گرفته و آنها را در جریان قرار دهید و در مورد هر مشکلی که دارید سوال کنید.

نکات مربوط به سبک زندگی

با بهبود بینی ، افراد می توانند برای سهولت بهبودی از موارد زیر جلوگیری کنند:

برای حداقل 2-3 روز ، دمیدن بینی

نوشیدن الکل

سیگار کشیدن

خیلی زود به کار برگشتن

ازدحام جمعیت ، به ویژه در مناطقی که مردم بیشتر با دود سیگار و سایر افراد مبتلا به سرماخوردگی یا سرفه روبرو می شوند ، احتمال بیماری را افزایش می دهند.

نتایج

پس از جراحی سپتوپلاستی تا 85 درصد از افراد بهبود انسداد بینی خود را تجربه می کنند.

سپتوپلاستی هزینه جراحی

فاکتورهای زیادی وجود دارد که هزینه کلی سپتوپلاستی را تعیین می کند ، از جمله:

مهارت جراح: ماهرترین و بهترین جراحان سپتوپلاستی تقاضای زیادی دارند.

موقعیت جغرافیایی: هزینه جراحی سپتوپلاستی با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت است.

هزینه جراحی سپتوپلاستی در ایران 1000 دلار است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده