دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آیا آب مقطر برای نوشیدن روزمره بی خطر است؟

آیا آب مقطر برای نوشیدن روزمره بی خطر است؟

آب مقطر چیست و آیا نوشیدن آن بی خطر است؟

بله ، می توانید آب مقطر بنوشید.آب معمولی یا آب شهری به علت تصفیه شدن ، هیچگونه آلودگی و املاح خطرناکی در خود ندارد ولی کاملا هم خالص نیست و املاحی مانند کلسیم و منیزیم در آن وجود دارد. این املاح که آن ها را در آب معدنی نیز می بینید، خطری برای سلامت بدن ندارد و گاهی حتی وجود آنها برای عملکرد بهتر دستگاه های بدن لازم است ولی ممکن است شما طعم و مزه آن را دوست نداشته باشید ، زیرا نسبت به آب شیر و بطری ،کمی شیرین است و آب مقطر علاوه بر اینکه عاری از املاح و مواد معدنی است، هیچ کالری و قندی هم ندارد و مهم ترین تفاوت این آب با آب شهری، نحوه فراوری آن است. آب مقطر بر اثر فرایند تبخیر در فشار بالا به دست می آید.

شرکت ها آب مقطر را بعد از جوشاندن آب و سپس متراکم ساختن بخار جمع شده به مایع تولید می کنند. این فرآیند آلودگی ها و مواد معدنی موجود در آب را از بین می برد.

برخی منابع ادعا می کنند که نوشیدن آب مقطر به سم زدایی بدن کمک کرده و سلامتی شما را بهبود می بخشد. برخی دیگر ادعا می کنند آب مقطر مواد معدنی بدن شما را شسته و می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. در حقیقت ، هیچ یک از این ادعاها کاملاً درست نیست.می توانید از طریق تقطیر، بسیاری از آلاینده های فلزی و همچنین بیشتر ناخالصی های جامد در آب مانند مواد معدنی و خاک خلاص شوید. این مواد دارای نقاط جوش و ذوب بالاتر آب است، پس از تبخیر آب، از بین می روند.

عوارض جانبی آب مقطر مخالفان و طرفداران

جدا از طعم ، آب مقطر مواد معدنی مانندکلسیم و منیزیم را که از آب لوله کشی دریافت می کنید ، در اختیار شما قرار نمی دهد. این نوع تصفیه باعث از بین رفتن آلودگی های احتمالی و رسوبات غیر مفید آب می شود، اما نباید آن را با آب تصفیه شده جایگزین کرد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که میزان املاح موجود در آب شهری، بیش از آنکه برای سلامت انسان مضر باشد، برای عملکرد بهتر بدن مفید است. کلسیم و منیزیم موجود در آب به طور مستقیم جذب استخوان ها و ارگان های مختلف بدن می شود و این فرایند می تواند به استحکام استخوان، عملکر بهتر قلب و البته دستگاه گوارش کمک کند.

به دلیل کمبود مواد معدنی در آب مقطر، امکان پایین آمدن ph خون در بدن وجود دارد. این عامل باعث می شود که خون رسانی به بخش های مختلف با اختلال مواجه شود. بنابراین می توان گفت که اگرچه آب تقطیر شده خالی از باکتری است، اما مضرات یک بطری آب مقطر بیشتر از یک آب معدنی یا شهری با املاح مفید است.

طرفداران

بسته به محل زندگی شما ، آب مقطر می تواند برای شما بهتر از آب شیر باشد. اگر آب شهر شما به مواد شیمیایی مضر یا سموم دفع آفات آلوده باشد ، نوشیدن آب مقطر با خیال راحت تر است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

مخالفان

ذخیره آب مقطر بیشتر می تواند یک مشکل باشد. آب مقطر می تواند مواد معدنی را جذب کند. این بدان معنی است که می تواند مقدار کمی پلاستیک یا هر ماده ای را در ظرفی که آن را نگه داشته است ، جذب کند.

آب مقطر در مقابل آب تصفیه شده

آب مقطر نوعی آب تصفیه شده است که هم آلودگی ها و هم مواد معدنی را حذف کرده است. آب تصفیه شده مواد شیمیایی و آلاینده ها را حذف کرده است ، اما ممکن است هنوز حاوی مواد معدنی باشد.

آب تصفیه شده از طریق یکی از این فرایندها فیلتر می شود:

اسمز معکوس آب را از طریق ماده خاصی به نام غشای نیمه تراوا فیلتر می کند. این ماده باعث عبور مایعات می شود ، اما نمک و ناخالصی ها را از بین می برد.

تقطیر آب را می جوشاند و سپس بخار را مجدداً به مایع تبدیل می کند تا آلودگی ها و مواد معدنی را از بین ببرد.

دیونیزاسیون نمک و سایر یونهای معدنی (مولکول ها) را از آب خارج می کند.

آب مقطر فاقد مواد معدنی و فلزی است که ممکن است طعم آن را صاف کند.

از آنجا که آب هیچ کالری و قندی ندارد ، برای هیدراته شدن بهتر از سودا یا آب میوه است. سودا و آب میوه ها مملو از قندهایی است که در واقع آب را از بدن خارج می کند.

اگرچه دستیابی به یک لیوان آب ساده به نظر می رسد ، اما انواع مختلفی از آب برای نوشیدن وجود دارد ، از جمله:

آب شیر معمولی

آب چشمه

آب مقطر

آب چاه

هر نوع آب مجموعه ای از مزایای خاص خود را دارد ، اما برخی خطراتی را به همراه دارند. آب مقطر از بخار آب جوش تشکیل می شود. با جوشاندن آب ، مواد معدنی و سایر ناخالصی ها از بین می روند و آب مقطر در حالت "خالص تر" باقی می ماند.

به همین دلیل ، برخی از مردم معتقدند نوشیدن آب مقطر می تواند به پاکسازی بدن از مواد شیمیایی غیرضروری کمک کند. با این حال ، افراد دیگر فکر می کنند مواد معدنی موجود در آب آشامیدنی برای سلامتی لازم است.

آب مقطر چیست؟

تقریباً تمام آب ها دارای برخی ناخالصی ها هستند. این ناخالصی ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

مواد معدنی

مواد مغذی

آلاینده ها

آب مقطر با جوشاندن و تبخیر این ناخالصی ها را از بین برده است. برخی از مردم تصور می کنند که آب مقطر طعم مسطحی دارد زیرا فاقد موارد زیر است:

فلزات

مواد معدنی

سایر ترکیبات غیر آلی

در اصل ، آب مقطر تفاوت چندانی با آب تصفیه شده دیگر ندارد. تنها چیزی که متفاوت است نحوه تصفیه آب است.

تقطیر یک روش قدیمی تصفیه آب است. با این حال ، این یک فرآیند نسبتاً پیچیده است و انجام آن در خانه بدون دستگاه تقطیر آب دشوار است.

شهرداری های زیادی در جوامع ساحلی وجود دارند که از امکانات تقطیر برای تصفیه آب از اقیانوس استفاده می کنند و سپس از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده می شود.

آیا آب مقطر برای نوشیدن بی خطر است؟

نوشیدن آب مقطر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل در حد متوسط ​​است. انواع نوشیدنی ها و نوشابه حاوی آب مقطر هستند.

با این حال ، هنگامی که آب مقطر تنها نوعی آب است که فرد می نوشد ، ممکن است عواقب بالقوه سلامتی آن بوجود آید. این مشکلات به دلیل کمبود مواد معدنی و تغییرات بالقوه در تعادل الکترولیت ها ، مایعات ، مواد معدنی و pH بدن رخ می دهد.

علاوه بر این ، افراد روزه دار یا مبتلا به سرطان ، نوزادان ، کودکان خردسال و ورزشکاران برای جلوگیری از عدم تعادل الکترولیت ها ، باید از نوشیدن آب مقطر یا نمک زدایی شده خودداری کنند ، به خصوص اگر این مواد به اندازه کافی با مواد غذایی یا سایر منابع نوشیدنی جایگزین نشوند.

در کل ، نوشیدن آب مقطر وقتی با سایر منابع آب ترکیب شود مشکلی ندارد. بیشتر افراد در کشورهای پیشرفته از رژیم غذایی متنوعی استفاده می کنند و آبرسانی و تغذیه خود را از منابع مختلف دریافت می کنند.

خطرات نوشیدن آب مقطر چیست؟

خطرات اصلی نوشیدن فقط آب مقطر با کمبود مواد معدنی محلول مانندمنیزم و کلسیم مرتبط است. 

برخی از عوارض جانبی نوشیدن آب معدنی مقطر یا کم مصرف عبارتند از:

طعمی که به نظر بسیاری از افراد جذاب نیست و منجر به کاهش مصرف آب می شود

کاهش عملکرد متابولیک بدن

افزایش خروجی ادرار که می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت شود

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق برای عملکرد خوب بدن مهم است.

وقتی بدن در اثر تعریق و ادرار آب خود را از دست می دهد ، علاوه بر آب ، سدیم و سایر مواد معدنی را نیز از دست می دهد. برای اینکه بدن به درستی کار کند ، این مواد معدنی باید جایگزین شوند.

نوشیدن آب مقطر جایگزین مواد معدنی از دست رفته در اثر عرق نخواهد شد ، زیرا تمام مواد افزودنی و مواد معدنی در طی فرآیند تقطیر حذف شده اند.

با این حال ، از آنجا که بیشتر مردم در طول روز انواع غذا و نوشیدنی ها را می خورند و می نوشند ، بیشتر افراد نمک ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از این منابع دیگر دریافت می کنند.

اگر آب مقطر تنها مایعات یا غذایی باشد که فرد مصرف می کند ، این کمبود مواد معدنی و افزودنی خطر جدی ایجاد می کند.

روزه داری تنها با نوشیدن آب ممکن است خطرناک باشد

نوشیدن آب مقطر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ، که باید شامل غذاهایی باشد که جایگزین مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق می شوند ، خطرناک نیست.

با این حال ، روزه داری برای یک دوره طولانی ، و سپس نوشیدن فقط آب مقطر ممکن است خطرناک باشد ، زیرا فرد جایگزین هیچ یک از مواد معدنی از دست رفته نمی شود.

یک روزه سریع فقط با آب به دلایل دیگری نیز خطرناک است ، و این مسائل دیگر بیش از نوع آبی که فرد می نوشد ، باعث نگرانی می شود. قبل از انجام هر نوع روزه شدید ، فرد باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کند.

یک مطالعه در تحقیقات محیطی همچنین نشان می دهد که نوشیدن آب معدنی از طریق روش های نمک زدایی می تواند یک اثر سرطان زا داشته باشد.

تأثیر بر محیط زیست

بعلاوه ، برای افراد دارای محیط زیست ، آب مقطر ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

تقطیر سازگارترین محیط زیست نیست زیرا آب بسیار شور یا سختی را پشت سر می گذارد ، که ممکن است اکوسیستم اطراف منبع آب را مختل یا تخریب کند.

غذای فوق العاده با استفاده از آب تصفیه شده

پخت و پز با آب تصفیه شده، نیز یک راه عالی برای افزایش طعم غذاهاست. از آنجایی که هیچ ناخالصی در آن وجود ندارد، طعم و مزه غذا تغییر نخواهد کرد و به شما طعم بهتر و تازه تری می دهد.پختن سبزیجات در آب تصفیه شده، تغییر رنگ آن ها را کاهش می دهد. پختن ماکارونی در آب تصفیه شده در حفظ ماکارونی از چسبیدن به یکدیگر کمک می کند. در کل، داشتن آب تصفیه شده آماده در آشپزخانه شیوه ای فوق العاده برای نگه داشتن خوراکی های تازه و خوشمزه است!

آب مقطر در کاسه‌ی شیشه‌ای

یک قابلمه از جنس استیل با ظرفیت 5گالن حدود 20 لیتر را تا نصفه از آب پر کنید.یک کاسه شیشه‌ای را درون آب شناور باشد قرار داده و کاسه نباید کف ظرف را لمس کند. اگر کاسه شناور نیست، آن را از آب خارج کرده و یک پایه گرد مخصوص پخت را توی قابلمه قرار دهید. سپس کاسه را دوباره در آب روی پایه بگذارید.

حرارت زیر قابلمه را روشن و گذاشته تا آب بجوش بیاید. با استفاده از یک مانع گرم یا سرد یک اثر چگالش ایجاد کنید و می‌توانید این کار را با وارونه کردن در و پر کردن آن از یخ انجام دهید. هنگامی که بخار گرم به در سرد برخوردمی‌کند، تراکم ایجادمی‌کند.

آب را در ظرف خود بجوشانید؛ ادامه دادن روند جوشیدن آب، باعث می‌شود بخار درون ظرف زیاد شود. بخار ایجاد شده به در ظرف برخورد می‌کند و قطرات آب به درون ظرف شیشه ای درون قابله فرو می‌ریزد. بگذارید روند تقطیر ادامه یابد تا زمانی که آب مقطر کافی برای نیازهای خود نداشته باشید.

آب جمع شده درون کاسه‌ی شیشه‌ای نگاه کنید. آب درون آن ممکن است گرم باشد، اما نباید جوش بیاید. اگر آب درون کاسه در حال جوشیدن بود، حرارت زیر اجاق گاز را کم کنید تا فقط آب درون قابلمه به جوش بیاید.قابلمه را از روی حرارت برداشته و در آن را بردارید.

کاسه‌ شیشه‌ای درون قابلمه که حاوی آب مقطر است را از درون آب جوش بردارید. هنگام انجام این کار احتیاط کنید تا خودتان را نسوزانید. در صورت تمایل می‌توانید قبل از خارج کردن کاسه، اجازه دهید آب خنک شود.اجازه دهید آب مقطر قبل از ریختن درون بطری خنک شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده