خرید از سراسر دنیا


» تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP): چگونه کار می کند

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP): چگونه کار می کند

اهداف تزریق PRP چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP ماده ای است که تصور می شود در هنگام تزریق باعث بهبودی می شود. پلاسما یکی از اجزای خون شماست که شامل "فاکتورها" یا پروتئین های خاصی است که به لخته شدن خون کمک می کند. همچنین حاوی پروتئین هایی است که از رشد سلول پشتیبانی می کنند. محققان با جداسازی پلاسما از خون و تمرکز آن ، PRP تولید کرده اند.

ایده این است که تزریق PRP در بافت های آسیب دیده بدن شما را برای رشد سلول های جدید و سالم تحریک می کند و باعث بهبودی می شود. از آنجا که فاکتورهای رشد بافت در تزریق رشد آماده شده غلظت بیشتری دارند ، محققان فکر می کنند که بافت های بدن ممکن است سریعتر بهبود یابند.

درمان به طور قطعی اثبات نشده است. همچنین از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان درمانی تایید نشده است

این پلاسمای غنی از پلاکت ، PRP نامیده می شود. نحوه عملکرد آن به این صورت است: خون ما از دو جز main اصلی ، گلبول های قرمز و پلاسما ساخته شده است. پلاسما حاوی گلبول های سفید خون و پلاکت ها است که سرشار از فاکتورهای رشد هستند.

فاکتورهای رشد به یک معنا نقش پیام رسان ها را بازی می کنند و به سلول های پوست علامت عملکرد می دهند. در حقیقت ، آنها در پزشکی برای درمان طیف وسیعی از مسائل بهداشتی ، از جمله آرتروز ، علائم پیری و غیره استفاده شده اند. خبر خوب برای هر کسی که موهای کم پشت دارد این است که عوامل رشد می توانند "به تحریک فعالیت فولیکول های مو و رشد موهای جدید را تقویت می کند. "

استفاده از PRP یک گزینه درمانی عالی برای ریزش مو است زیرا دارای چندین مقاله علمی است که نشان می دهد اثر آن افزایش تعداد مو ، ضخامت مو و مرحله رشد چرخه مو است.

طی چند سال گذشته این درمان در سراسر جهان محبوبیت یافته است.

مانند اکثر روش ها ، استفاده دقیق از PRP برای رویش مجدد مو ، با شروع گرفتن خون استاندارد از بازوی بیمار ، یک فرآیند دقیق وجود دارد . در مرحله بعد ، لوله خون در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می گیرد که با چرخش لوله خون ، گلبول های قرمز خون را از پلاسما جدا می کند. پلاسما ، غنی از پلاکت ، سپس مستقیماً در سطح پوست در سطح فولیکول های مو تزریق می شود.

این فرآیند دقیق است - با تزریقاتی که از سر پوست سر شروع می شود ، تقریباً در هر نیم اینچ از ناحیه کم پشتی موها - اما به طور معمول ، کل عمل کمتر از نیم ساعت طول می کشد. 

خطرات موجود

ممکن است ترسناک به نظر برسد (خونگیری و سوزن زدن؟!) ، اما در بیشتر موارد ، هیچ خطر واقعی مرتبط با PRP وجود ندارد. بیشتر بیماران بدون هیچ گونه بی حسی تزریق می کنند ، زیرا حداقل ناراحتی وجود دارد. با این حال ، ممکن است از کیسه های هوای خنک یا یخ برای به حداقل رساندن درد استفاده شود. در صورت بروز هرگونه ناراحتی ، پس از انجام این روش نیز توصیه می شود. کبودی می تواند رخ دهد اما معمولاً طی یک یا دو هفته برطرف می شود.

در صورت وجود حداقل زمان خرابی مورد نیاز است. او می گوید ، پزشکان دوش آب گرم را توصیه می کنند ، زیرا دمای گرم باعث افزایش جریان خون و گردش خون در سراسر پوست سر می شود. این بدان معناست که یک روز (یا دو روز) بدون نگهداری از موهای معمولی خود (رنگ آمیزی ، پردازش ، سشوار کشیدن ) بروید.

برای چه کسی کار می کند

هر کسی که دچار ریزش مو شود اساساً کاندید مناسبی برای درمان های PRP است ، اما کسانی که ریزش مو زودرس دارند تمایل دارند بهترین پاسخ را بدهند. PRP بهتر است برای بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنیک استفاده شود ، که نوعی ریزش مو است که از نظر ژنتیکی تعیین می شود و به طور معمول در بالای سر اتفاق می افتد. در خانم ها ، این ممکن است مانند یک قسمت در حال گشاد شدن با ضخامت طبیعی مو در پشت سر باشد.

 تزریق PRP

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، سازگاری کلیدی است. درمان ها به طور معمول هر سه ماه یا سه ماه اول یک بار انجام می شوند و پس از آن هر سه تا شش ماه یک بار بسته به پاسخ و نتایج هر بیمار ، انجام می شوند. به دنبال این پروتکل ، نتایج پیش بینی شده ابتدا طی دو تا سه ماه قابل مشاهده است.

اولین نتیجه ای که بیماران معمولاً مشاهده می کنند کاهش ریزش مو و به دنبال آن رشد مجدد زودهنگام و افزایش طول مو است. اتفاق نظر کلی این است که دریافت درمان ها هر سه تا شش ماه به صورت طولانی مدت برای ادامه تحریک عوامل رشد و سلول های بنیادی که با رشد مجدد و جلوگیری از ریزش مو در ارتباط هستند ، مطلوب است.

مهم است که به خاطر داشته باشید PRP می تواند و باید بخشی از یک برنامه چند وجهی برای درمان ریزش و ریزش مو باشد. متخصص پوست ممکن است اسپیرونولاکتون یا فیناستراید را برای کمک به رشد مجدد مو و همچنین اگر در دوره یائسگی هستید تجویز کند. 

مزوتراپی مو

طبق کتاب های درسی پزشکی ، دلایل ریزش مو را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: اختلالات تغذیه ای پوست و مو (کیفیت و کمیت مواد مغذی ، اختلال متابولیسم پایه ، گردش مواد مغذی و جذب پوست) ، مشکلات منافذ پوستی (اتساع و انسداد) ، التهاب و آسیب محیطی. برای تمایز علل فوق ، چندین علائم مانند قطر تار مو ، چربی یا خشکی مو ، وضعیت پوست سر در منطقه آسیب دیده و علائم عمومی مانند ضعف و فرسودگی در نظر گرفته شد.

مزوتراپی مو را می توان "Mesoplasty" یا "Mesohair" نیز نامید. این نشان دهنده انواع تکنیک های کم تهاجمی است که در آن داروها به منظور بهبود آلوپسی و رشد مو به طور مستقیم به پوست سر تزریق می شوند. مزوتراپی بر روی اپیدرم ، بافت همبند پوستی ، گردش خون ، سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی حسی عمل می کند. این روش درمانی در برخی از اشکال خاص آلوپسی موثر است. آلوپسی های حاد منتشر مانند تلوژن افلوویوم و آلوپسی استرس ، آلوپسی آندروژنتیک ، آلوپسی آره آتا اشکالی است که می توان با نتایج خوب از مزوتراپی استفاده کرد. در دیستروفی های ساقه مو یا آلوپسی زخم مثر نیست. در مزوتراپی مو ، کمبود ترکیب و برنامه کاربردی وجود ندارد که اثربخشی آن از نظر علمی ثابت شده باشد. محتوای کوکتل ها به دلیل تمرین و تجربه پزشک تغییر می کند.

 اثرات درمان ها عبارتند از:

بازگرداندن و افزایش گردش خون میکروبی ، تأمین ورودی تغذیه ای ، کند کردن روند برنامه ریزی شده تکامل فولیکولی ، تحریک محیط مو از طریق سوزن زدن و تکمیل سایر روش های درمانی. مواد شیمیایی که ادعا میشود رشد مو و تولید موهای جدید را تحریک می کنند ، بوفلومدیل ، ماینوکسیدیل ، فیناستراید ، دوتاسترید ، بیوتین ، ویتامین ها و سیلیسیم آلی هستند.

مزوتراپی مو

اگر از موهای آسیب دیده ، کم پشت یا حالت کدر رنج می برید ، این روش درمانی بهترین انتخاب برای شماست.

مزوتراپی برای ریزش مو برای طیف وسیعی از مشکلات مربوط به مو ، از جمله طاسی الگو ، آلوپسی آندروژنتیک و ریزش مو مناسب است - و همچنین درمانی برای هر کسی است که می خواهد حجم احیا کننده و درخشش موهای خود را ایجاد کند.

مزوتراپی بر روی پوست سر شما متمرکز شده و مواد مغذی و ویتامین های ارزشمندی را به سلول های پوست وارد می کند.

این روش درمانی تأثیر مثبتی روی خود موها دارد و رشد و ترمیم سالم را تشویق می کند و موها را به زیبایی براق و جوان می کند.

مزوتراپی همچنین به کاهش میزان ریزش مو کمک می کند و قفل های شما را با حجم ، بافت و درخشش پیشرفته ترک می کند.

متخصصان مراقبت از مو توصیه های متناسب با محصولات و نگهداری شما را ارائه می دهند تا اطمینان حاصل شود که موهای تازه احیا شده شما سالم ، براق به نظر می رسند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده