ثروتسازی با هیپنوتیزم


» چگونه به سرطان کلیه مبتلا می شوید؟

چگونه به سرطان کلیه مبتلا می شوید؟

سرطان کلیه یا تومور کلیه چیست؟

عواملی که می توانند خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش دهند عبارتند از:

سن بالاتر خطر ابتلا به سرطان کلیه با افزایش سن افزایش می یابد.

سیگار کشیدن. ...

چاقی ...

فشار خون بالا (فشار خون بالا). ...

درمان نارسایی کلیه. ...

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

سندرم های خاص ارثی. ...

سابقه خانوادگی سرطان کلیه

سرطان کلیه: عوامل خطر و پیشگیری · سیگار کشیدن. استعمال دخانیات خطر ابتلا به سرطان کلیه را دو برابر می کند.اگرچه هرکسی به طور بالقوه می تواند به سرطان کلیه مبتلا شود ، شناخته شده است که سن بالا یکی از عوامل اصلی خطر است. بیشتر افرادی که سلول کلیوی دارند

دلایل اصلی سرطان کلیه چیست؟

اولین نشانه سرطان کلیه چیست؟

چگونه به سرطان کلیه مبتلا می شوید؟

عوامل خطر برای سرطان کلیه

شایعترین علامت سرطان کلیه چیست؟

عوامل خطر سرطان کلیه

سرطان کلیه وقتی اتفاق می افتد که سلول های یک یا هر دو کلیه دچار جهش و تغییرات غیر طبیعی در سلول های آنها شوند و رشد و تقسیم سلولی نامتعادل در کلیه ها رخ دهد. در این حالت ، برخی از سلول ها حتی می توانند شکسته و به قسمت های دوردست بدن گسترش (متاستاز) دهند.

نکته قابل توجه در مورد سرطان کلیه این است که بسیاری از دلایل این بیماری ناشناخته است. اما  عوامل خطر متعددی مانند چاقی یا سیگار کشیدن وجود دارد که به طور بالقوه می تواند خطر ابتلا به سرطان کلیه را در افراد افزایش دهد.

البته این عوامل خطر لزوماً منجر به سرطان کلیه نمی شوند و بسیاری از عوامل زمینه ای دیگر می توانند در این امر نقش داشته باشند.

ممکن است فردی برخی از این عوامل خطر را داشته باشد اما به سرطان کلیه مبتلا نشود و از طرف دیگر ، فرد ممکن است به طور ناگهانی دچار سرطان کلیه شود بدون اینکه در معرض هیچ عامل خطر باشد.

در بزرگسالان ، شایع ترین نوع سرطان کلیه "کارسینوم سلول کلیوی یا RCC" نامیده می شود.

با این حال ، در کودکان ، نوع دیگری از سرطان ، معروف به "تومور ویلمز" ، معمولاً رخ می دهد.

در این مقاله ، برخی از عوامل خطر ممکن است خطر ابتلا به سرطان کلیه را بررسی کنیم.

چاقی:

اضافه وزن یا چاقی بسیار زیاد ، خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد. این مسئله 24٪ از کل موارد سرطان کلیه را تشکیل می دهد.

اضافه وزن به این معنی است که شاخص توده بدن (BMI) شما بین 25 تا 39.9 است و چاقی زمانی است که این شاخص 30 یا بالاتر باشد. BMI نسبتی است که به طور همزمان تحت تأثیر قد و وزن فرد قرار می گیرد.

اضافه وزن می تواند باعث ایجاد تغییرات هورمونی در بدن ، به ویژه در خانم ها شود. این تغییرات هورمونی و عدم تعادل می تواند به عنوان یکی از عوامل موثر در افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه در نظر گرفته شود.

سیگار کشیدن:

افرادی که به طور منظم سیگار می کشند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کلیه هستند. این احتمال بسته به میزان و مدت سیگار کشیدن افزایش می یابد.

طبق آمار ، سیگار کشیدن در مردان 30٪ و در زنان تا 25٪ خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به سرطان کلیه را کاهش دهد. اگر فردی تا ده سال سیگار را ترک کند ، به احتمال زیاد به عنوان یک فرد غیر سیگاری به سرطان کلیه مبتلا خواهد شد.

نارسایی مزمن کلیه (CRF):

افرادی که بیماری کلیوی دارند و مدت طولانی تحت دیالیز قرار دارند ، بیشتر در معرض کیست کلیه قرار می گیرند. این خطر سرطان کلیه را افزایش می دهد. اما این نوع سرطان معمولاً در مراحل اولیه تشخیص داده می شود و قابل درمان است.

وجود برخی سندرم های ژنتیکی و نقص ارثی:

برخی از افراد سندرم های ارثی و ژن های معیوبی دارند که باعث می شود آنها بیشتر در معرض سرطان کلیه قرار بگیرند. سرطان ناشی از این سندرم های ارثی "ارثی" یا "سرطان خانوادگی کلیه" نامیده می شود.

دانشمندان در تلاشند بفهمند کدام یک از ژن های ارثی می تواند باعث عملکرد غیرطبیعی DNA در انسان شود. در آینده ، پزشکان ممکن است با پیش بینی این ژن های معیوب بتوانند از این نوع سرطان ها جلوگیری کنند.

سرطان ارثی کلیه معمولاً منجر به تومورهای متعدد در هر دو کلیه می شود (سرطان دو طرفه کلیه). همچنین ، این نوع سرطان ، در مقایسه با انواع دیگر (سرطان های غیر ارثی) ، در افراد جوان بیشتر دیده می شود.

سابقه خانوادگی سرطان:

افرادی که سابقه خانوادگی بستگان درجه یک مبتلا به سرطان کلیه را دارند ، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان ، به ویژه سرطان سلول کلیوی قرار دارند.

خانواده درجه یک شامل والدین ، ​​خواهر و برادرها و فرزندان هستند.

فشار خون یا فشار خون بالا:

به نظر می رسد ارتباطی بین فشار خون بالا و سرطان کلیه وجود دارد. به طور کلی ، فشار خون بالا یکی از دلایل عمده نارسایی کلیه خواهد بود که شامل سرطان کلیه نیز می شود.

سرطان تیروئید:

تغییرات ژنتیکی منجر به سرطان تیروئید و سرطان کلیه به نوعی مشابه است. بنابراین ، افراد مبتلا به سرطان تیروئید نیز در معرض تشخیص سرطان کلیه هستند.

دیابت شیرین:

برخی مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 بیشتر به سرطان کلیه مبتلا می شوند. این خطر در افرادی که از انسولین برای کنترل دیابت خود استفاده می کنند نیز افزایش خواهد یافت. با این حال ، سایر داروهای مرتبط با دیابت مانند متفورمین و پیوگلیتازون به ندرت خطرناک گزارش شده اند.

استفاده بیش از حد از برخی مسکن ها:

طبق تحقیقات انجام شده ، برخی از انواع مسکن ها می توانند خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش دهند. مسکن های حاوی فناستین از سال 1983 در ایالات متحده ممنوع شده است ، زیرا به دلیل ارتباط آنها با کارسینوم سلول انتقالی در کلیه است.

قرص های ضد درد و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) دیگری نیز وجود دارند که می توانند خطر سرطان کلیه را افزایش دهند ، مانند آسپیرین ، استامینوفن و ایبوپروفن.

البته استفاده گاه به گاه و با دوز پایین از این داروها به ندرت مشکلی ایجاد کرده است.

سن:

خطر ابتلا به سرطان با افزایش سن افزایش می یابد. متوسط ​​سن شروع بیماری در افراد 64 سال است و به طور کلی ، این یک بیماری نادر زیر 45 سال است ،

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

جنسیت:

مردان تقریباً دو برابر زنان مبتلا به این سرطان می شوند.

مواجهه شغلی با برخی مواد شیمیایی:

تماس با برخی مواد شیمیایی مانند کادمیوم خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد. افرادی که به طور منظم با باتری ، رنگ های شیمیایی یا ابزار جوشکاری کار می کنند ، به ویژه هنگامی که سابقه سیگار کشیدن دارند ، بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

با مرور عوامل فوق ، به نظر می رسد که عوامل خطر موثر در افزایش احتمال ابتلا به سرطان کلیه خاص نیستند و ممکن است به بسیاری از بیماری های دیگر منجر شوند.

با این حال ، اگر فردی این عوامل زمینه ای را دارد ، بهتر است توسط پزشک کنترل شود و معاینات خاصی انجام شود. همانطور که مشخص شد ، برخی از این عوامل ، مانند اضافه وزن بیش از حد ، بیماری مزمن کلیه یا سابقه خانوادگی سرطان کلیه ، می تواند به مراتب خطرناک تر از سایرین باشد.

آیا شما همچنین نگران خطر ابتلا به سرطان کلیه هستید؟

 علائم رایج سرطان کلیه؟

سرطان کلیه وقتی اتفاق می افتد که سلول های یک یا هر دو کلیه دچار جهش و تغییرات غیر طبیعی در سلول های آنها شوند و رشد و تقسیم سلولی نامتعادل در کلیه ها رخ دهد. در این حالت ، برخی از سلول ها حتی می توانند شکسته و به قسمت های دوردست بدن گسترش (متاستاز) دهند.

همین ویژگی در مورد علائم سرطان کلیه نیز صدق می کند.

در مراحل اولیه سرطان کلیه ، معمولاً علائم کمی وجود دارد و فرد با انجام عکسبرداری با اشعه ایکس یا آزمایش های آزمایشگاهی برای بررسی دلیل دیگر یا غربالگری ، از بیماری مطلع خواهد شد.

علائم مشهود سرطان کلیه معمولاً وقتی رشد می کند که تومور سرطانی رشد کرده و بیماری به سایر قسمت های بدن بیمار سرایت کرده است (اصطلاح پزشکی متاستاتیک است).

در گذشته ، سه گانه کلاسیک درد کمر ، توده ای در پشت یا پهلوها و خون در ادرار ، به عنوان رایج ترین علائم سرطان کلیه شناخته شده بود.

اما امروز ، ما می دانیم که بسیاری از علائم مختلف می توانند تشخیص دهند که فرد مبتلا به سرطان یا تومور کلیه است ، مانند کم خونی ، درد در استخوان ها ، کاهش وزن و غیره.

کم خونی

در حال حاضر کم خونی شایع ترین علامت سرطان کلیه است. کلیه ها پروتئینی به نام اریتروپویتین تولید می کنند که باعث تولید سلول های قرمز خون در مغز استخوان می شود.

با سرطان کلیه ، تولید این پروتئین ها کاهش می یابد و منجر به کم خونی ناشی از کمبود گلبول های قرمز خون (کم خونی) می شود.

در مقابل ، در بعضی از افراد ، سلولهای سرطانی کلیه میزان پروتئین اریتروپویتین را افزایش می دهند. در این حالت تعداد گلبول های قرمز به طور غیر طبیعی افزایش می یابد و منجر به سندرم پارانئوپلاستیک می شود.

خون در ادرار (هماچوری)

این علامت که یکی از رایج ترین علائم سرطان کلیه است ، معمولاً در هنگام گسترش تومور کلیه (متاستاز) مشاهده می شود.

در این حالت ممکن است ادرار کاملاً خونی باشد (هماچوری خالص) ، صورتی روشن داشته باشد یا خون فقط در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده باشد.

درد شکمی ، کمر درد یا درد در پهلوها بدون دلیل مشخص

این درد می تواند به اشکال مختلفی از درد خفیف تا تیز و تپنده ایجاد شود.

تورم در پاها و مچ پا

از آنجا که کلیه ها نقش مهمی در تنظیم تعادل مایعات بدن (الکترولیت ها) دارند ، هر بیماری کلیوی از جمله سرطان کلیه می تواند باعث عدم تعادل مایعات و احتباس در بدن شود. این عارضه به صورت تورم در پاها و مچ پا قابل درک است.

فشار خون یا فشار خون بالا

کلیه ها هورمون هایی در بدن تولید می کنند که نقشی حیاتی در تنظیم فشار خون دارند. فشار خون بالا مزمن ممکن است نشانه ای از سرطان کلیه باشد یا منجر به نارسایی کلیه شود.

تب

یک علامت رایج سرطان کلیه ، داشتن تب بالاتر از 38 درجه است که یا از بین نمی رود یا به صورت دوره ای عود می کند و ناشی از سرماخوردگی ، آنفولانزا یا عفونت های دیگر نیست.

در برخی بیماران گرگرفتگی با احساس سوزش در صورت ، گردن و اندام ها نیز مشاهده شده است.

خستگی

این خستگی ، برخلاف خستگی طبیعی ، شدید است و معمولاً با خواب راحت از بین نمی رود.

بی اشتهایی

بی اشتهایی یکی از رایج ترین علائم سرطان کلیه است. در این حالت فرد به ندرت احساس گرسنگی می کند.

لاغری ناخواسته

از دست دادن 5٪ یا بیشتر از وزن بدن خود را در طی 6 تا 12 ماه کاهش وزن ناخواسته می نامند. این یک علامت شایع سرطان کلیه است که حدود یک سوم افراد را درگیر می کند.

کاهش وزن ممکن است با سندرم کاشکسی ارتباط داشته باشد یا نداشته باشد. این سندرم با از دست دادن توده عضلانی مشخص می شود.

غده ، توده یا توده ای روی کمر ، پهلوها یا شکم:

هر توده ای در این نواحی ، حتی اگر توده ای چربی باشد که با افزایش سن تشکیل شده است ، باید توسط پزشک معاینه شود.

واریکوسل (در مردان)

رگهای واریسی یا وجود یک رگ بزرگ شده در بیضه ها به نام واریکوسل که به طور کلی در سمت راست اتفاق می افتد ، می تواند تومور بزرگ کلیه را نشان دهد.

علائم سندرم پارانئوپلاستیک

سندرم های پارانئوپلاستیک شامل مجموعه ای از علائم ناشی از عدم تعادل در تولید هورمون ها یا سایر مواد توسط سلول های سرطانی است. در مراحل اولیه سرطان کلیه ، این سندرم ها ممکن است منجر به تغییرات غیر طبیعی مانند افزایش سطح کلسیم خون (با علائمی مانند حالت تهوع) ، ضعف و گیجی ، افزایش گلبول های قرمز خون (گلبول قرمز) و اختلالات عملکرد کبد شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده