ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستورالعمل های عمل بالینی رتینوپاتی دیابتی

دستورالعمل های عمل بالینی رتینوپاتی دیابتی

درمان رتینوپاتی دیابتی در ایران

رتینوپاتی دیابتی ، که به عنوان بیماری چشم دیابتی نیز شناخته می شود ، عارضه ای از دیابت است که در آن آسیب به شبکیه چشم به دلیل دیابت شیرین ایجاد می شود. این شرایط در صورت عدم درمان باعث کوری می شود. خوشبختانه ، ایران در درمان موفقیت آمیز بیشتر بیماری های چشم از جمله رتینوپاتی دیابتی مشهور است. لطفا برای درک بهتر در مورد درمان رتینوپاتی دیابتی در ایران به مطالعه ادامه دهید.

چرا ایران برای رتینوپاتی دیابتی مناسب است؟

بیماران از سراسر جهان برای انجام معروف ترین عملهای جراحی انجام شده توسط جراحان با صلاحیت ترین هزینه با معقول ترین هزینه ، ایران را بیش از هر مقصد دیگری انتخاب می کنند تا زیر چاقو قرار گیرند. علاوه بر این ، ایران یک کشور عالی برای تعطیلات ، و همچنین تور مسافرتی و شناختن همه سایت ها و ماجراهای عالی است که باعث می شود سفر شما برای لذت نیز باشد و نه فقط برای اهداف پزشکی.

هزینه درمان رتینوپاتی دیابتی در ایران چقدر است؟

درمان رتینوپاتی دیابتی با تزریق چشم بسته به کلینیک و شرایط بین 150 تا 400 دلار برای هر تزریق هزینه دارد. با این حال ، هزینه درمان جراحی رتینوپاتی دیابتی در ایالات متحده آمریکا حدود 8000 دلار ، در اروپا 6700 دلار ، در تایلند 6500 دلار و در ترکیه 4000 دلار است ، در حالی که هزینه درمان رتینوپاتی دیابتی در ایران می تواند تا 3000 دلار باشد.

رتینوپاتی دیابتی یکی از عوارض دیابت است که باعث آسیب رساندن به عروق خونی ظریف شبکیه می شود. اگر بیماران دیابت نوع 1 یا 2 داشته باشند ، رتینوپاتی دیابتی می تواند ایجاد شود. این شرایط ممکن است فقط با مشکلات خفیف بینایی شروع شود. با این حال ، در صورت عدم درمان ، در نهایت می تواند باعث کوری شود.

چه عواملی باعث رتینوپاتی دیابتی می شوند؟

بیماران دیابتی از سطح بالایی از قند در خون رنج میبرند ، که می تواند منجر به انسداد رگ های خونی کوچک شود که مواد مغذی شبکیه را تأمین می کنند. در نتیجه ، چشم سعی در ایجاد رگهای خونی جدید دارد. با این حال ، این رگهای خونی جدید ممکن است به درستی رشد نکنند و ممکن است نشت کنند ، که باعث رتینوپاتی دیابتی می شود.

چند نوع رتینوپاتی دیابتی وجود دارد؟

دو نوع اصلی رتینوپاتی دیابتی به شرح زیر است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

رتینوپاتی دیابتی زودرس

این نوع بیشتر از نوع پیشرفته است. بیمارانی که این نوع را دارند از ضعیف شدن دیواره رگ های خونی در شبکیه چشم رنج می برند که باعث نشت خون و مایعات دیگر در شبکیه چشم می شود. علاوه بر این ، قطر عروق بزرگتر شبکیه نیز می تواند نامنظم باشد.

مرحله اولیه رتینوپاتی دیابتی می تواند از خفیف تا شدید در صورت انسداد رگ های خونی ایجاد شود. در نتیجه ، ممکن است رشته های عصبی شبکیه و قسمت مرکزی آن (ماکولا) شروع به تورم کرده و باعث ایجاد شرایطی شود که نیاز به درمان فوری دارد.

رتینوپاتی دیابتی پیشرفته

رتینوپاتی دیابتی می تواند به این نوع شدیدتر ، معروف به رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو ، پیشرفت کند . در این مرحله ، رگهای خونی آسیب دیده کاملاً بسته می شوند و باعث رشد رگهای خونی غیر طبیعی جدید در شبکیه چشم می شوند. خون می تواند به داخل ماده شفاف و ژله مانندی که مرکز چشم شما را پر می کند (زجاجیه) نشت کند ، که باعث جدا شدن شبکیه و افزایش فشار در کره چشم می شود. سپس این باعث آسیب به عصبی می شود که تصاویر را از چشم شما به مغز منتقل می کند (عصب بینایی) و باعث گلوکوم می شود.

چه کسانی در معرض خطر رتینوپاتی دیابتی هستند؟

هرکسی که دیابت نوع 1 یا دیابت نوع 2 داشته باشد به طور بالقوه در معرض خطر رتینوپاتی دیابتی است. با این حال ، افرادی که دارای شرایط سلامتی خاصی هستند بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند. این شرایط عبارتند از:

مدت طولانی بیمار دیابتی بودن

داشتن سطح قند خون (قند خون) مداوم

داشتن سطح کلسترول بالا

بارداری

از نژاد آفریقایی-کارائیب یا آسیا

مصرف دخانیات ثابت

عوارض رتینوپاتی دیابتی در صورت عدم درمان چیست؟

رتینوپاتی دیابتی شامل رشد غیر طبیعی رگهای خونی در شبکیه است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به مشکلات جدی بینایی شود ، از جمله:

خونریزی شیشه ای : رگ های خونی جدید ممکن است در مایع زجاجیه خونریزی کنند ، که باعث ایجاد لکه های تیره (شناور) می شود. در موارد شدیدتر ، خون می تواند حفره زجاجیه را پر کرده و دید شما را کاملاً مسدود کند. در بیشتر موارد ، خونریزی زجاجیه باعث از بین رفتن دائمی بینایی نمی شود ، زیرا خون اغلب طی چند هفته یا چند ماه از چشم پاک می شود. تا زمانی که شبکیه شما آسیب نبیند ، ممکن است بینایی شما به وضوح قبلی خود بازگردد.

گلوکوم : فشار ناشی از این علامت می تواند به عصب بینایی آسیب برساند ، زیرا عروق خونی جدید که در قسمت جلوی چشم بیمار رشد می کنند ، ممکن است در جریان طبیعی مایعات خارج از چشم اختلال ایجاد کنند. این علامت به گلوکوم تبدیل می شود .

جدا شدن شبکیه : این علامت ممکن است باعث ایجاد لکه هایی در بینایی شما شود ، چشمک می زند از نور یا کاهش شدید بینایی ، زیرا عروق خونی غیرطبیعی مرتبط با رتینوپاتی دیابتی رشد بافت اسکار را تحریک می کند ، که می تواند شبکیه را از پشت چشم دور کندجداشدن شبکیه

نابینایی : در نهایت ، رتینوپاتی دیابتی ، گلوکوم یا هر دو می توانند منجر به کاهش کامل بینایی شوند.

چگونه می توانیم از بروز رتینوپاتی دیابتی جلوگیری کنیم؟

هیچ روش خاصی برای جلوگیری کامل از رتینوپاتی دیابتی وجود ندارد. با این حال ، در بیشتر موارد ، بیماران می توانند با انجام معاینات منظم چشم ، کنترل قند خون و فشار خون از کاهش شدید بینایی جلوگیری کنند. علاوه بر این ، نکات رایجی وجود دارد که بیماران می توانند برای کاهش عوامل خطر ابتلا به رتینوپاتی دیابتی انجام دهند ، از جمله:

دیابت خود را کنترل کنید . علاوه بر گرفتن عکس های انسولین تجویز شده توسط پزشک در زمان مناسب ، سبک زندگی سالم را در جایی حفظ کنید که خوردن غذای سالم و انجام تمریناتی مانند پیاده روی جزئی از زندگی روزمره شما باشد.

سطح قند خون خود را کاملاً زیر نظر داشته باشید . مطمئن شوید که چندین بار در روز ، و بیشتر در موارد بیماری یا تحت استرس ، سطح قند خون خود را بررسی و ثبت کنید.

کلسترول و فشار خون خود را کنترل کنید . تمرین منظم علاوه بر خوردن غذاهای سالم می تواند به کنترل فشار خون و کلسترول کمک کند.

از استعمال دخانیات یا استعمال دخانیات خودداری کنید . سیگار کشیدن خطر ابتلا به عوارض مختلف دیابت مانند رتینوپاتی دیابتی را افزایش می دهد.

به هر تغییری در بینایی خود بسیار توجه کنید . در صورت تغییر ناگهانی بینایی یا مبهم شدن ، لکه بینی یا تار شدن چشم ، فوراً به چشم پزشک خود اطلاع دهید.

علائم رتینوپاتی دیابتی چیست؟

رتینوپاتی دیابتی در مراحل اولیه خود هیچ علائم و نشانه مشخصی ندارد ، به این معنی که در مراحل اولیه قادر به مشاهده آن نخواهید بود. با این حال ، در مراحل پیشرفته رتینوپاتی دیابتی ، بیماران ممکن است از موارد زیر رنج ببرند:

به تدریج بدتر می شود.

کاهش ناگهانی بینایی.

اشکال شناور در میدان دید شما (شناورها).

دید تار یا تکه ای.

درد یا قرمزی چشم.

تاری دید.

نوسان بینایی

اختلال در دید رنگ

مناطق تاریک یا خالی در دید شما.

کاهش بینایی

غربالگری رتینوپاتی دیابتی چیست؟

از آنجا که رتینوپاتی دیابتی در مراحل اولیه علائمی ایجاد نمی کند ، در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع ، می تواند باعث کوری دائمی شود. به همین دلیل ، غربالگری انجام می شود ، زیرا می تواند مشکلات موجود در چشم شما را قبل از اینکه روی بینایی شما تأثیر بگذارد ، تشخیص دهد و این علائم می توانند برای جلوگیری یا کاهش از دست دادن بینایی از مراحل اولیه بهبود یابند.

آزمایش تشخیص شامل معاینه پشت چشم و عکسبرداری است. بسته به نتیجه غربالگری ، ممکن است به شما توصیه شود که یک سال بعد برای ملاقات دیگری برگردید ، در قرارهای پیگیری منظم تری شرکت کنید یا یک معاینه چشم پیشرفته داشته باشید و گزینه های درمان را با یک پزشک متخصص در میان بگذارید.

چگونه می توان رتینوپاتی دیابتی را درمان کرد؟

معمولاً ، رتینوپاتی دیابتی نیازی به درمان ندارد مگر اینکه به مرحله پیشرفته ای برسد که ممکن است بینایی شما را تهدید کند. در بیشتر موارد ، اگر بیماران از قبل علائم ناشی از ماکولوپاتی دیابتی را داشته باشند ، یا اگر غربالگری منظم دیابت ، مرحله سه رتینوپاتی ( پرولیفراتیو ) را تشخیص دهد ، درمان به طور عمده ارائه می شود. با این حال ، در مراحل اولیه رتینوپاتی دیابتی ، بیماران فقط می توانند دیابت خود را با استفاده از موارد زیر کنترل کنند:

کنترل سطح قند خون ، فشار خون و کلسترول آنها

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

مصرف داروهای دیابت طبق تجویز آنها

حضور در تمام قرارهای غربالگری آنها

در صورت مشاهده تغییر در بینایی خود سریعاً از مشاوره پزشکی بهره مند شوید

حفظ وزن سالم با رعایت رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم.

بهترین روش های درمان رتینوپاتی دیابتی پیشرفته کدامند؟

برای سطوح پیشرفته رتینوپاتی دیابتی که زندگی شما را تهدید می کند و بینایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، درمان های اصلی عبارتند از:

1. لیزر درمانی

از لیزر درمانی در مراحل پیشرفته رتینوپاتی دیابتی برای درمان رگهای خونی ضعیف جدید در پشت چشم که معمولاً باعث خونریزی در چشم می شوند ، استفاده می شود. لیزر درمانی به ایجاد ثبات در تغییرات بینایی ناشی از دیابت کمک می کند و از بدتر شدن بینایی شما جلوگیری می کند. با این حال ، در بسیاری از موارد ، این روش درمانی بینایی شما را بهبود نمی بخشد.

در طی این روش ، پرتوهای لیزر به چشمان شما هدایت می شوند. علی رغم این واقعیت که درمان رتینوپاتی دیابتی با لیزر دردناک نیست ، به بیماران قطره بی حسی موضعی برای بی حس شدن چشم و همچنین قطره چشمی که برای بزرگ شدن مردمک چشم استفاده می شود و لنزهای تماسی مخصوصی که برای باز نگه داشتن پلک های آنها استفاده می شود ، داده می شود. لیزر می تواند بر روی شبکیه شما متمرکز شود.

این روش معمولاً حدود 40-20 دقیقه طول می کشد. همچنین ، پس از جراحی ، بیمار می تواند بدون اینکه یک شب در بیمارستان بماند ، به خانه برگردد. با این حال ، ممکن است لازم باشد بیماران بیش از یک بار به کلینیک درمان لیزر مراجعه کنند.

عوارض جانبی لیزر درمانی چیست؟

عوارض جانبی موقت بسیاری برای این درمان وجود دارد که معمولاً چند ساعت پس از درمان احساس می شوند. این عوارض جانبی عبارتند از:

تاری دید ، که ممکن است شما را از انجام فعالیت هایی مانند رانندگی باز دارد ، بنابراین توصیه می شود روز عمل یک دوست یا یکی از اقوام را با خود داشته باشید.

فوتوفوبیا (افزایش حساسیت به نور).

احساس درد و ناراحتی ، که با مسکن های معمولی قابل درمان است.

آیا خطرات و عوارض احتمالی برای این روش وجود دارد؟

مانند هر روش پزشکی دیگر ، ممکن است عوارض احتمالی ایجاد شود. این عوارض بالقوه عبارتند از:

کاهش دید محیطی.

دید در شب کاهش می یابد.

خونریزی داخلی چشم.

دیدن شناورها.

دیدن الگوی ایجاد شده توسط لیزر در پشت چشم برای چند ماه.

یک نقطه کور کوچک دائمی نزدیک به مرکز بینایی.

2. تزریق چشم

از تزریق چشم برای درمان ماکولوپاتی شدید که بینایی شما را تهدید می کند استفاده می شود. در برخی موارد از رتینوپاتی دیابتی ، پزشکان با تزریق دارویی به نام anti-VEGF در چشم بیمار از تشکیل رگهای خونی جدید در پشت چشم جلوگیری کردند. همچنین ، پزشکان برای جلوگیری از بدتر شدن دید بیمار و همچنین بهبود بینایی ، داروهایی را به نام aflibercept (Eylea) و ranibizumab (Lucentis) تجویز می کردند.

قبل از شروع درمان ، پوست اطراف چشم پس از تمیز شدن با یک ورق پوشانده می شود. پس از آن ، از گیره های کوچک برای باز نگه داشتن چشم استفاده می شود. در طی این روش ، بیماران تحت بیهوشی موضعی قرار می گیرند تا از درد چشم آنها جلوگیری کنند. در نهایت ، جراح از یک سوزن ظریف استفاده می کند و آن را با دقت به کره چشم بیمار هدایت می کند و سپس تزریق می کند.

برای شروع تزریق چشم معمولاً هر ماه یکبار انجام می شود. هنگامی که بینایی شروع به تثبیت می کند ، کمتر استفاده می شود یا متوقف می شود. در برخی موارد ، تزریق استروئید ممکن است به جای تزریق ضد VEGF انجام شود اگر آنها نمی توانند کمکی کنند.

تزریق چشم چه خطرات و عوارضی دارد؟

برخی از رایج ترین خطرات و عوارض تزریق ضد VEGF عبارتند از:

خونریزی چشم

چشمان خیس.

شناورهای در حال توسعه

سوزش چشم.

خشکی چشم.

در موارد نادر ، لخته های خون ممکن است تشکیل شده و منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

فشار چشم ممکن است به دلیل تزریق استروئید افزایش یابد.

3. جراحی رتینوپاتی دیابتی

در صورت عدم امکان درمان با لیزر ، جراحی رتینوپاتی دیابتی برای از بین بردن بافت های اسکار یا خون از چشم انجام می شود ، زیرا رتینوپاتی بسیار پیشرفته است. این جراحی همچنین ممکن است به منظور از بین بردن شوک زجاجی (ماده ای شفاف و ژله ای) از چشم باشد.

جراحی چشم برای رتینوپاتی دیابتی بیشتر در صورت نیاز به یک بافت اسکار گسترده باعث جدا شدن اجاره می شود. اگر مقدار زیادی خون در چشم جمع شده باشد نیز لازم است.

در طی این روش ، جراح قبل از از بین بردن هرگونه بافت اسکار ، و همچنین برخی از شوخ طبعی زجاجیه ، یک برش کوچک در چشم ایجاد می کند. وی از لیزر برای جلوگیری از تخریب اضافی بینایی بیمار استفاده می کند.

این روش معمولاً تحت بی حسی موضعی و آرام بخشی انجام می شود ، به این معنی که بیماران از عمل جراحی اطلاع نخواهند داشت و هیچ دردی را متحمل نخواهند شد.

مراحل بهبودی بعد از عمل چیست؟

بیماران می توانند در همان روز یا روز بعد از عمل جراحی به خانه برگردند.

در طی دو روز اول بعد از جراحی ، ممکن است بیمار مجبور شود یک وصله روی چشم تحت درمان قرار دهد ، زیرا فعالیت هایی مانند تماشای تلویزیون و خواندن می تواند به سرعت چشم آنها را خسته کند.

انتظار می رود تاری دید بعد از عمل انجام شود. با این حال ، بینایی باید به تدریج بهبود یابد و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به طور کامل به حالت طبیعی برگردد.

خطرات و عوارض این روش چیست؟

خطرات و عوارضی که ممکن است همراه با جراحی ویترایورتین باشد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

در حال پیشرفتآب مروارید

عفونت چشم.

خونریزی چشم

جداشدگی شبکیه.

تجمع مایعات در قرنیه.

در بعضی موارد ، بیماران پس از آن نیاز به جراحی بیشتر در شبکیه چشم داشتند. با این حال ، جراح خطرات را توضیح می دهد.

رتینوپاتی دیابتی در مقابل رتینوپاتی فشار خون

فشار خون بالا ممکن است خطر ابتلا به رتینوپاتی دیابتی را افزایش دهد ، زیرا این وضعیت از عوارض دیابت است ، در حالی که رتینوپاتی فشار خون عمدتا به علت فشار خون بالا است. از طرف دیگر ، هر دو حالت در صورت عدم درمان منجر به کوری می شوند ، زیرا هر دو باعث آسیب به شبکیه چشم می شوند

رتینوپاتی دیابتی در مقابل تخریب ماکولا

رتینوپاتی دیابتی (DR) بیماری است که در نتیجه آسیب به عروق خونی شبکیه در افرادی که دیابت دارند ایجاد می شود. از طرف دیگر ، دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) یک بیماری تخریب چشم است که به تدریج به ماکولا آسیب می رساند و باعث کاهش تدریجی بینایی مرکزی می شود.

بعلاوه ، این دو بیماری علائم مختلفی دارند ، به عنوان مثال:

افراد مبتلا به رتینوپاتی دیابتی از دید در شب ضعیف ، اختلال در دید رنگ ، لکه ها یا رگه هایی که بینایی فرد را مسدود می کنند رنج می برند.

بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولا از حساسیت اضافی نسبت به خیرگی ، عدم توانایی دیدن یا خواندن در نور کم و ضعیف ، "مبهم" یا تاری دید ، لخته شدن خون غیرطبیعی ، تحریف دید ، خطوط مواج یا تاری رنج می برند.

از نظر عوارض ، اگر رتینوپاتی دیابتی درمان نشود ، ممکن است باعث خونریزی شیشه ای ، خونریزی در چشم ، جدا شدن شبکیه ، گلوکوم و کوری شود. این در حالی است که در صورت عدم درمان ، تخریب ماکولا باعث اضطراب یا افسردگی ، کاهش حساسیت کنتراست ، کاهش قدرت بینایی ، دگردیسی و اسکوتوم مرکزی می شود.

وقتی نوبت به درمان می رسد ، بسته به شرایط ، رتینوپاتی دیابتی را می توان با فوتو انعقاد ، فتو انعقاد شبکیه شبکیه ، ویترکتومی یا تزریق چشم درمان کرد. از طرف دیگر ، گزینه های درمانی زیادی برای دژنراسیون ماکولا وجود دارد ، مانند لخته شدن نور با لیزر ، درمان ضد VEGF ، داروهای ضد رگ زایی ، لیزر درمانی ، لیزر درمانی فوتودینامیک ، علاوه بر داروها

سوالات متداول در مورد رتینوپاتی دیابتی

چگونه می توان رتینوپاتی دیابتی را تشخیص داد؟

تشخیص رتینوپاتی دیابتی را می توان با موارد زیر انجام داد:

توموگرافی انسجام نوری (OCT)

آنژیوگرافی فلورسئین

معاینه گشاد چشم.

چگونه دیابت می تواند چشم را تحت تأثیر قرار دهد؟

شبکیه که لایه حساس به نور در پشت چشم است ، به تأمین مداوم خون نیاز دارد که از طریق شبکه ای از رگهای خونی کوچک دریافت می کند. با گذشت زمان ، بالا رفتن سطح قند خون به طور مداوم می تواند به این رگهای خونی آسیب رساند و باعث رتینوپاتی دیابتی شود.

آیا آسیب ناشی از رتینوپاتی دیابتی قابل جبران است؟

متأسفانه ، خسارت وارده به دلیل رتینوپاتی دیابتی قابل برگشت نیست. با این حال ، اقدامات پزشکی برای حفظ بینایی موجود قبل از آسیب بیشتر انجام می شود.

منبع مطلب


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده