خرید از سراسر دنیا


» بهترین و بدترین غذاها برای دندان های شما - سلامتی

بهترین و بدترین غذاها برای دندان های شما - سلامتی

بهترین و بدترین غذاها برای دندان های سالم

آنچه می خورید مهم است یخ برای خنک کردن است ، نه برای جویدن برای مصرف مرکبات مراقب باشید · همه قهوه ها برای شما مفید نیستند · غذاهای چسبناک بدترین کابوس دهان شما هستند، مرکبات و آب میوه ها منبع غنی از ویتامین C و سایر مواد مغذی ، از بسیاری جهات برای شما مفید هستند ،مراقب باشید. میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر. غذای حاوی فیبر به تمیز نگه داشتن دندان و لثه کمک می کند ، انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) می گوید.

پنیر ، شیر ، ماست ساده و سایر محصولات لبنی. پنیر یکی دیگر از بزاق سازان است.

چای های سبز و سیاه

آدامس های بدون قند

غذاهای حاوی فلوراید

بهترین غذاها شیر و تخم مرغ · پنیر و ماست · گوشت ، ماهی و توفو · کلم بروکلی ، بوک چوی و سایر سبزیجات تیره و برگدار،کرفس ، هویج

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

بدترین غذاها برای دندان های شما غذاهای نشاسته ای - مانند چیپس سیب زمینی ، چوب شور ، کلوچه و سایر غذاهای میان وعده غذاهایی که باعث پوسیدگی دندان و ایجاد حفره می شوند · نوشیدنی های قندی ، میوه و آب مرکبات ، آب نبات جویدنی ، چیپس ، نان و ماکارونی به این دلیل که بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث ایجاد پلاک شوند که به دندان های شما آسیب جدی می رساند.

دندان های خود را به طور منظم مسواک بزنید و یا چند بار در سال برای چکآپ به دندانپزشک مراجعه کنید، اما آیا غذاهایی که می خورید نیز برای سلامت دندانهای شما مفید هستند؟

با وجود اینکه انجام کارهای بالا برای سلامت دندان ضروری است اما غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می شود نیز نقش مهمی در حفظ سلامت دندان های شما دارد.

چگونگی تأثیر مواد غذایی روی دندان

مانند تمام اعضای بدن، دندان ها نیز به مواد مغذی خاص برای رشد و سلامت نیاز دارند. غذاهای غنی از کلسیم، ویتامین های A و D، فسفر و فیبر برای تقویت و محافظت از دندان ها بسیار ضروری هستند. غذاهایی که بزاق تولید می کنند نیز مفید هستند و باعث به کاهش خطر ایجاد لکه بر روی دندانها و جلوگیری از فاسد شدن دندانها میشوند.

همه غذاها و نوشیدنی هایی که ما روزانه مصرف میکنید برای دندان مفید نیستند. برخی از غذاها می توانند مینای دندان ها را از بین ببرند و یا باعث پوسیدن دندان شوند.

کرفس

برای دندان بسیار مفید است. مصرف این سبزی باعث میشود تولید بزاق بیشتری انجام در دهان انجام شود. تولید بزاق یک موضوع مهم است، زیرا بزاق به عنوان جریان خون دهان شما عمل می کند و بافت ها را سالم نگه می دارد. کرفس همچنین به عنوان دهانشویه عمل می کند، دندانها را از مواد غذایی بین لثه ها خلاص می کندو به مبارزه با حفره ها کمک می کند.

مزایای کرفس بافت خشن آن است. که زمانی که شما در حال جویدن آن هستید به آرامی سطح دندان ها را تمیز میکند. اگر کرفس را دوست ندارید هویج، خیار و سایر سبزیجات خرد شده نیز این کار را انجام می دهند.

دانه چیا

این دانه با تخم شربتی و یا بذر ریحان اشتباه نگیرید! دانه چیا نه تنها برای سلامتی گوارشی و تقویت انرژی مفید است، بلکه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سلامت دندان مانند کلسیم، ویتامین A، فیبر و فسفر است.

روغن نارگیل

بجز مصرف برای پخت و پز و خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست برای حفظ سلامت دندان نیز بسیار مفید است. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت 10 الی 20 دقیقه در دهان خود بچرخانید تا دهان شما را پاکسازی کند و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. روغن نارگیل از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری می کند.

لبنیات از جمله پنیر، ماست و شیر به دلیل کلسیم موجود در آنها برای سلامتی دندان بسیار مفید هستند. کلسیم به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند و دندان ها را سالم نگه می دارد. آنچه در مورد لبنیات و پنیر جالب و مهم است این است که حاوی کازئین، یک نوع پروتئین، است که مینای دندان را تقویت می کند.

ماهی چرب

ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی قزل آلا و ساردین نه تنهاخوشمزه است، بلکه برای دندان های شما نیز بسیار مفید است. این نوع ماهی ها پر از ویتامین D است، که به بدن کمک می کند تا کلسیم و فسفر بیشتری جذب کند و در نتیجه مینای دندان تقویت شود. اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه نیز مفید است. اگر شما ماهی دوست ندارید میتوانید از قرصهای مکمل روغن ماهی استفاده کنید.

غذاهای اسیدی

آب پرتقال 1 لیوان در وعده صبحانه مصرف کنید به شدت به دندانهای شما آسیب بزند. اسیدهای موجود در مرکبات مینای دندان را مختل می کنند و باعث آسیب برگشت ناپذیر می شوند. محققان دریافته اند که آب لیمو و آب گریپ فروت بدترین نوع مرکبات برای دندان هستند. در نتیجه یک مطالعه، محققان دریافتند که آب پرتقال، سختی مینا را 84./. کاهش میدهد.

از نوشیدنی های مورد علاقه خود صرف نظر کنید آنها را به سرعت بنوشید و سپس دهان خود را با آب بشویید که زمان تماس آن با دندانهای شما کمتر شود.

فواید آب لیمو بسیار زیاد است، بنابراین به جای آنکه به طور کامل آن را حذف کنید،

قبل از مصرف آب لیمو دندان هایتان را تمیز نکنید

آب لیمو را با آب مخلوط کنید

بعد از نوشیدن آب لیمو ، حداقل 30 دقیقه برای مسواک زدن صبر کنید

سپس با استفاده از خمیر دندان مجددا دندانهایتان را تمیز کنید

چه غذاهایی برای دندانهای شما مضرهستند

نان سفید

مصرف نان سفید از آنجا که پر از کالری و کربوهیدرات های تصفیه شده است اجتناب کنید، اما باید بدانید علاوه بر این نان سفید نیز برای دندان هایتان نیز بسیار مضر است. آنزیم های نان بعد از خورده شدن به شکر تبدیل می شوند و بیشتر به دندان ها آسیب میزنند.

نوشیدنی های انرژی زا

مصرف نوشیدنی های ورزشی برای دندان به شدت مضر است.نوشیدنی های ورزشی نیز مانند نوشابه مضر بوده و برخی از آنها حاوی 13 قاشق چای خوری شکر است که به دندان ها آسیب می زند. همچنین نوشیدنی های ورزشی بسیار اسیدی هستند؛ آنها حتی اسیدی تر از نوشابه هستند و مینای دندان را از بین می برند.

ترشی

اسید در غذاهای مختلف وجود دارد که برای دندان مضر است. سرکه موجود در ترشی نیز خاصیت اسیدی دارد و در نتیجه به مینای دندان به شدت آسیب میزند.

میوه های خشک

مصرف بیش از حد میوه های خشک به سلامتی دندان ها لطمه می زند. میوه های خشک – حتی آنهایی که بدون قند افزوده هستند معمولا مقدار زیادی قند دارند. از آنجایی که باکتری های مضر در دهان ما از شکر تغذیه می کنند در نتیجه میوه های خشک برای دندان مضر هستند. علاوه بر این میوه های خشک شده اغلب بین دندان های شما گیر کرده و باکتری های بیشتری را جذب می کنند.

روش خانگی و آسان برای داشتن دندان های سفید

دندانهای سفید مانند موهای ضخیم و براق یا پوست صاف چیزی است که امروزه به عنوان معیار زیبایی شناخته میشود. تا حدی که، آمریکایی ها هر سال بیش از 1.4 میلیارد دلار برای سفید کردن دندان هزینه صرف می کنند.

سفید کردن دندان در توسط دندان پزشک هزینه های زیادی را در بردارد و همچنین ممکن است به مینای دندان نیز آسیب بزند، بنابراین من شروع به جستجوی جایگزین های طبیعی کردم. با کمی ممارست می توانید به طور طبیعی دندان های سفید داشته باشید.

چرا دندانها زرد میشوند؟

چگونه دندانهایمان را سفید کنیم، باید بدانیم که چرا دندان زرد میشود. عوامل متعددی وجود دارد که تاثیر مهمی در این موضوع دارند، از جمله ژنتیک، نوع غذا و نوشیدنی که مصرف می کنید، و اینکه چگونه بهداشت دهان را رعایت می کنید.

یک دندان از 4 بافت تشکیل شده است. یک بخش از آن پوشش سفید قوی ای است که محافظت از دندان را بر عهده دارد و مینای دندان و بخش دیگر دنتین نام دارد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

مینای دندان و دنتین چیزی است که بزرگترین نقش را در رنگ دندان دارد. برخی از غذاها و نوشیدنی ها به طور مستقیم مینای دندان را لکه دار می کنند و در واقع مینای دندان را کم کم ضعیف میکنند. زمانی که مینای دندان دچار شکستگی می شود، دنتین زرد را در زیر آن نشان می دهد.

ترکیبهای خانگی برای سفید کردن دندان

ترکیب جوش شیرین و لیمو

جوش شیرین که نام علمی آن بی کربنات سدیم است کمی ساینده و بسیار قلیایی است، بنابراین اگر فکر کنید که دهانتان بسیار اسیدی است و یا غذاهای اسیدی زیادی میخورید، میتوانید به کمک جوش شیرین PH دهان خود را تنظیم کرده و از آسیب دبدن مینای دندان خود جلوگیری کنید.

روش مصرف

چند قاشق چای خوری جوش شیرین

 آب لیمو

 یک مسواک

 چند قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب لیمو تازه (یا آب) مخلوط کنید. دندان ها و هر بزاق اضافی را با حوله کاغذی پاک کنید. مقدار زیادی از خمیر تهیه شده را بر روی مسواک خود قرار دهید و و دندان های خود را با آن تمیز کنید.

 مسواک زدن با این خمیر نباید بیش از یک دقیقه طول بکشد زیرا به خاطر لیموی موجود در آن ممکن است مینای دندان آسیب ببیند مگر اینکه به جای آب لیمو از آب استفاده کنید؛ در اینصورت می توانید آنرا تا 3 دقیقه ادامه دهید.

توت فرنگی، نمک و جوش شیرین

توت فرنگی حاوی ویتامین C در مقادیر بالاست که می تواند به بازسازی پلاکهای شکسته کمک کند و دندانهای شما را از زردی نجات دهد. همچنین دارای آنزیم اسید مالیک است که ممکن است به حذف لکه های سطحی کمک کند. نمک به عنوان یک بخش ساینده از خمیری که میخواهید تهیه کنید عمل می کند، که لکه ها را به صورت فیزیکی از بین میبرد و جوش شیرین هم باعث خاصیت سفید کنندگی بیشتر خمیر میشود.

روش مصرف

1 الی 3 عدد توت فرنگی بزرگ

 1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین

 کمی نمک

 توت فرنگی ها را له کنید و کمی نمک دریا به آن اضافه کرده و 1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین را نیز به مخلوط خود اضافه کنید. خمیر را روی مسواک گذاشته و با آن دندان های خود را شتسشو دهید. بگذارید مخلوط به مدت 5 دقیقه روی دندان ها بماند، سپس با آب دهان خود را شستشو دهید.

روغن نارگیل

اما شستشو دادن دهان با روغن نارگیل روشی قدیمی است که به سفید شدن دندان کمک میکند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل میتواند باکتریهای موجود در پلاک را که می تواند باعث زرد شدن دندان شود را از بین ببرد. همچنین باعث بهبود سلامت لثه میشود.

 روغن نارگیل

 صبح، قبل از اینکه دندان هایتان را بشویید، یک قاشق غذا خوری یا کمی کمتر بسته به اندازه دهان خود روغن نارگیل را روی دندان های خود بمالید و پس از 10 الی 15 دقیقه، آن را با آب بشویید.

دقت داشته باشید که روشهای بالا به سرعت تاثیرشان قابل مشاهده نیست و نیاز به مصرف مداوم و مستمر دارد و اگر چه به اندازه ی مواد صنعتی موجود دندانها را سفید نخواهند کرد؛ اما با صرف هزینه اندک دندان های سالم تری داشته باشید.

منبعeverydayroots


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده