دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» در صورت ابتلا به بیماری روماتیسمی قلب چه اتفاقی می افتد؟

در صورت ابتلا به بیماری روماتیسمی قلب چه اتفاقی می افتد؟

عارضه بیماری روماتیسمی قلب چیست؟

میلیون ها نفر در سراسر جهان برای کنترل عوامل خطر منجر به بیماری های قلبی عروقی تلاش می  کنند ، بسیاری دیگر از این که در معرض خطر بالایی هستند آگاه نیستند. با کنترل عوامل عمده خطر از طریق مداخلات در شیوه زندگی و درمان دارویی در صورت لزوم ، می توان از تعداد زیادی از حملات قلبی  و مغزی جلوگیری کرد .

عوامل خطر برای بیماری قلبی عروقی شامل عوامل رفتاری، مانند مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم،  مضرات استفاده از الکل و فعالیت بدنی ناکافی، و عوامل فیزیو لوژیکی، از جمله بالا  فشار خون (فشار خون بالا)، کلسترول خون بالا و قند خون بالا و قند که  می به عوامل و عوامل محرک اجتماعی ، مانند پیری ، درآمد و  شهرنشینی مرتبط است.

بیماری روماتیسمی قلبی شایع ترین بیماری قلبی در افراد زیر 25 سال است و بیشتر کودکان و نوجوانان در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​را درگیر می کند.

بیماری روماتیسمی قلب در اثر آسیب به دریچه های قلب ناشی از یک یا چند دوره تب روماتیسمی ، یک واکنش التهابی خود ایمنی به عفونت گلو با استرپتوکوک های گروه A (گلو حلق استرپتوکوکی یا گلودرد استرپتوکوک) است. این بیماری معمولاً در کودکی اتفاق می افتد و می تواند منجر به مرگ یا ناتوانی مادام العمر شود. 

هر ساله ، این بیماری جان 291000 نفر را در سراسر جهان می گیرد. همچنین حدود 2٪ مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی را به خود اختصاص می دهد - علت شماره یک مرگ و میر در سطح جهانی.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

علی رغم ریشه کن شدن آن در بسیاری از نقاط جهان ، بیماری در صحرای آفریقا ، خاورمیانه ، آسیای مرکزی و جنوبی ، اقیانوس آرام جنوبی و در میان مهاجران و افراد مسن در کشورهای با درآمد بالا ، به ویژه در بومیان شیوع دارد. .

بیماری روماتیسمی قلبی به عنوان گلودرد از باکتری بنام Streptococcus pyogenes (استرپتوکوک گروه A) شروع می شود که می تواند به آسانی از طریق فرد دیگر به همان روش دیگر عفونتهای دستگاه تنفسی فوقانی منتقل شود. عفونت های استرپی بیشتر در کودکی دیده می شوند.

در برخی از افراد ، عفونت های مکرر استرپتوکوکی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن در برابر بافت های بدن از جمله التهاب و زخم دریچه های قلب واکنش نشان دهد. این همان چیزی است که از آن به عنوان تب روماتیسمی یاد می شود. بیماری روماتیسمی قلب در نتیجه التهاب و اسکار دریچه های قلب ناشی از تب روماتیسمی است.

عوامل خطرزا شامل فقر، مناطق پرجمعیت و دسترسی کم به مراقبت های بهداشتی هستند. متوقف کردن دوره های راجعه ی تب روماتیسمی حاد می تواند از ایجاد بیماری روماتیسمی قلبی پیشگیری کند.

وقتی تب حاد روماتیسمی تشخیص داده شود، متوقف کردن دوره های اضافه تر تب روماتیسمی حاد می تواند پیشرفت بیماری را متوقف کند. درمان می تواند علائم را تسکین کرده و خطر ایجاد عوارض را کاهش دهد.ابتلا به تب روماتیسمی، آسیبی دائمی ‌به دریچه‌های قلب وارد می‌شود. آسیب به دریچه‌های قلب از جایی شروع می‌شود که بدن به عارضه عفونی و التهابی که بر اثر باکتری استروپکوک ایجاد می‌شود، مبتلا می‌شود. این عارضه در ابتدا باعث گلو درد می‌شود و سپس می‌تواند باعث آسیب به سایر اعضا از جمله قلب شود و باعث بروز تب روماتیسمی شود.

بیماری روماتیسمی قلبی مزمن (RHD) با التهاب مکرر با ترمیم فیبرین مشخص می شود.

علل: بیماری خود ایمنی که توسط Str ...

مرگ: 319،400 (2015)

نامهای دیگر: تب روماتیسمی حاد (ARF)

درمان: دوره های طولانی مدت آنتی بیوتیک ، و ...

علائم و نشانه ها · پاتوفیزیولوژی · تشخیص · درمان

تصاویر برای بیماری روماتیسمی قلب

بیماری روماتیسمی قلب وضعیتی است که دریچه های قلب به طور دائمی در اثر تب روماتیسمی آسیب دیده اند. آسیب دریچه قلب ممکن است به زودی شروع شود .

علائم بیماری رماتیسمی قلب

بیماری روماتیسمی قلب همیشه باعث ایجاد علائم نمی شود. اما وقتی علائم ایجاد شوند، ممکن است شامل موراد زیر باشند:

درد قفسه سینه

تپش قلب

کم آوردن نفس هنگام فعالیت

مشکلات تنفسی هنگام دراز کشیدن (ارتوپنه)

بیدار شدن از خواب به دلیل نیاز به نشستن یا ایستادن

تورم (ادم)

غش کردن (سنکوپ)

سکته مغزی

تب مرتبط با عفونت دریچه های آسیب دیده قلب

روماتیسم قلب عارضه ی تب روماتیسمی حاد درمان نشده است. فردی که در گذشته به تب روماتیسمی حاد مبتلا شده است در خطر بیشتری برای ابتلا به روماتیسم قلبی قرار دارد.

بدون درمان آنتی بیوتیکی، عفونت گلویی که توسط گروه A استرپتوکوکوس ایجاده شده باشد می تواند باعث ایجاد تب روماتیسمی حاد شود.

در افراد حساس، پاسخ ایمنی دو تا سه هفته بعد از عفونت درمان نشده گروه A استرپتوکوکی ایجاد می شود. این پاسخ ایمنی می تواند مغز، پوست، مفصل ها و قلب را هدف قرار دهد و می تواند باعث ایجاد التهاب شود.

تب روماتیسمی حاد می تواند تشخیص داده نشود و این می تواند پیشگیری یا شناخت بیماری روماتیسمی قلبی را با خطا رو به رو کند. عدم شناخت تب حاد روماتیسمی و محدودیت دستیابی به مراکز درمانی قلب می تواند منجر به به تب حاد روماتیسمی تشخیص داده نشده شود.

تاثیر بیماری روماتیسمی قلب روی دریچه های قلب

قلب یک پمپ دوگانه با چهار حفره است. هر حفره با یک دریچه بسته می شود. دریچه ها فقط در یک مسیر باز و بسته می شوند، از این رو خون نمی تواند برگردد.

بیماری روماتسیم قلبی اغلب شامل آسیب به دریچه های قلبی می شود. معمولا، دریچه آسیب دیده نمی تواند به طور مناسب باز یا بسته شود. این موضوع با جریان مناسب خونی که از قلب خارج می شود تداخل پیدا می کند. بدون درمان، دریچه آسیب دیده رو به بدتر شدن می رود.

این مشکل می‌تواند منجر به بروز علائم نارسایی قلب شود. نارسایی قلبی به معنی آن است که قلب نمی تواند خون را به صورت موثر پمپ کند. نیروی بیش از حدی که قلب وارد می کند باعث بزرگ شدن آن می شود.

دیگر عوارض بیماری روماتیسم قلبی شامل عفونت دریچه قلبی آسیب دیده ( اندوکاردیت عفونی ) و سکته مغزی به دلیل لخته ای که در اثر بزرگی قلب یا آسیب دریچه ای ایجاد شده است می باشند. این لخته ( آمبولی ) سپس جدا شده و باعث انسداد عروق خونی مغز و سکته مغزی می شود.

عکس قفسه سینه

برای بررسی بزرگ شدن قلب یا تجمع مایع در ریه ها

 نوار قلب

برای بررسی این که آیا حفرات قلبی بزرگ شده اند یا این که آیا ریتم قلبی غیرطبیعی (آریتمی) وجود دارد یا خیر.

 اکو قلب

برای بررسی هر گونه آسیب یا عفونت دریچه های قلبی یا و یا بررسی نارسایی قلبی در صورت وجود. این مفیدترین روش برای یافتن این که آیا بیماری روماتیسم قلبی وجود دارد یا خیر، می باشد.

درمان بیماری روماتیسم قلب

درمان روماتیسم قلبی بستگی به شدت آن دارد، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

بستری در بیمارستان برای درمان نارسایی قلب

آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ( به خصوص برای دریچه های قلب )

داروهای رقیق کننده خون برای پیشگیری از سکته مغزی یا رقیق کردن خون برای تعویض دریچه ها

جایگزاری بالون از طریق یک ورید برای باز کردن دریچه بسته شده

جراحی دریچه قلب برای ترمیم یا تعویض دریچه آسیب دیده

پیشگیری از بیماری روماتیسمی قلب

درمان دارویی روماتیسم قلبی شامل کاهش خطر ایجاد عوارض می باشد. گزینه ها شامل موارد زیر هستند:

 بررسی منظم توسط متخصص قلب برای پایش قلب

 تزریق واکسن آنفولانزا و پنوموکوک

 مصرف آنتی بیوتیک منظم برای پیشگیری از عفونت گروه A باکتری استرپتوکوکوس در گلو و تب روماتیسمی عودکننده

 تشخیص به موقع و در موقع مناسب درمان آنتی بیوتیکی گلودرد

 بهداشت دهان و دندان مناسب (مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، بررسی های دندان پزشکی و مکمل های مایع فلوراید)، زیرا ورود باکتری از طریق دهان به جریان خون می تواند خطر ایجاد عوارض مانند عفونت لایه درونی قلب را افزایش دهد.

 ممکن است به بعضی از افراد قبل از اقدامات دندان پزشکی یا اعمال جراحی برای پیشگیری از بروز عفونت باکتریایی قسمت آسیب دیده قلب، آنتی بیوتیک داده شود.

 مراقبت های پیش از بارداری مناسب؛ زیرا بارداری می تواند بیماری روماتیسم قلب را تشدید کند.

تشخیص بیماری روماتیسم قلبی

تشخیص ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 معاینه

در حالی که سوفل قلبی ممکن است بیانگر بیماری روماتیسم قلبی باشد، بسیاری از بیماران مبتلا به روماتیسم قلبی سوفلی ندارند.

 پیشینه پزشکی

که شامل شواهدی از تب روماتیسمی حاد یا عفونت استرپتوکوکوسی در گذشته است.

علائم تب روماتیسمی می تواند شامل موارد زیر باشد:

تب

مفاصل دردناک به خصوص مچ پا ، آرنج و مچ دست

دردی که بین مفاصل مختلف حرکت می کند

خستگی

حرکات غیر قابل کنترل بدن و غیر قابل کنترل به نام "کره"

گره های بدون درد در زیر پوست در نزدیکی مفاصل و / یا بثورات متشکل از حلقه های صورتی با مرکز روشن (هر دو نادر)

سوفل قلب

علائم آسیب دریچه قلب شامل موارد زیر باشد:

درد یا ناراحتی قفسه سینه

تنگی نفس

تورم معده ، دستها یا پاها

خستگی

ضربان قلب سریع یا نامنظم

هیچ درمانی برای بیماری روماتیسمی قلب وجود ندارد و آسیب به دریچه های قلب دائمی است. بیماران مبتلا به بیماری روماتیسمی شدید قلب معمولاً برای تعویض یا ترمیم دریچه آسیب دیده یا دریچه ها به جراحی نیاز دارند. بسته به شدت بیماری ، برای درمان علائم نارسایی قلبی یا ناهنجاری های ریتم قلب نیز ممکن است به دارو نیاز باشد. داروهایی که خون را نازک می کنند تا خطر لخته شدن خون را کاهش دهند نیز ممکن است مورد نیاز باشد. در صورت بیماری جدی ، ممکن است برای ترمیم یا تعویض دریچه های قلب جراحی لازم باشد.

بیماری روماتیسمی قلب قابل پیشگیری است. از آنجا که بیماری روماتیسمی قلب از تب روماتیسمی ناشی می شود ، یک راهکار مهم جلوگیری از بروز تب روماتیسمی است. درمان گلودرد با استفاده از آنتی بیوتیک مناسب از تب روماتیسمی جلوگیری می کند. 

هنگامی که بیمار به عنوان تب روماتیسمی شناسایی شد ، جلوگیری از عفونت های استرپتوکوکی اضافی مهم است زیرا این امر می تواند باعث یک دوره بعدی تب روماتیسمی و آسیب اضافی به دریچه های قلب شود. استراتژی پیشگیری از عفونت اضافی استرپتوکوکی ، درمان بیمار با آنتی بیوتیک برای مدت زمان طولانی است. درمان آنتی بیوتیکی که در جلوگیری از عفونت بیشتر موثر است ، بنزاتین پنی سیلین G است که با تزریق عضلانی هر 3-3 هفته در طی سالها انجام می شود.

درمان روماتیسم قلبی

درمان خاص برای روماتیسم قلبی شما بر اساس موارد زیر توسط پزشک متخصص انتخاب می‌شود:

سلامت عمومی بیمار و سابقه پزشکی او

گستردگی بیماری

تحمل فرد برای داروها، عمل‌ها و درمان‌های خاص

انتظارات از روند بیماری

نظر یا خواست شما

بهترین درمان روماتیسم قلبی پیشگیری است. آنتی‌بیوتیک ها می‌توانند گلودرد استروپتوکوکی را درمان کنند و از بروز یا گسترش تب روماتیسمی حاد جلوگیری کنند. درمان با آنتی‌بیوتیک نرخ ابتلا و مرگ در اثر تب روماتیسمی و روماتیسم قلبی را به شدت کاهش داده است. کودکانی که قبلاً تب روماتیسمی داشته‌اند اغلب درمان‌های آنتی‌بیوتیک پیوسته (روزانه یا ماهیانه) دریافت می‌کنند تا از حملات آینده تب روماتیسمی پیشگیری شده و ریسک آسیب قلبی کاهش یابد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده