دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مزایا و موارد استفاده از گلاب (به علاوه ، روش تهیه آن)

مزایا و موارد استفاده از گلاب (به علاوه ، روش تهیه آن)

از گلاب قرن ها در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی طبیعی ، عطرها ، پاک کننده های خانگی و حتی در آشپزی استفاده می شده است. طبق نظر متخصصان پوست ، گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان طبیعی ، ضد میکروبی و ضد التهابی ، می تواند کمک شایانی به مراقبت از پوست و زیبایی شما کند.

گلاب چیست؟

گلاب توسط گلبرگهای گل رز به صورت شیب دار یا بخار تقطیر می شود. این از فرآورده های اساسی اسانس گل سرخ است ، فرآیندی که از تقطیر بخار برای جداسازی روغنهای فرار گل رز استفاده میشود. اگرچه به اندازه روغن گل رز غلیظ نیست ، گلاب یک محلول است که حاوی ترکیبات مفیدی است که در گلبرگ های گل رز یافت می شود. حتی مقدار کمی روغن گل سرخ دارد.

Rosa damascena  از خانواده Rosaceae است که حدود 200 نوع گونه مختلف گل رز دارد. گیاهان گل سرخ به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان از جمله فلاونوئیدها ، به علاوه تعدادی ویتامین هستند. به همین دلیل گلاب یک ماده قابض ، پاک کننده ، تسکین دهنده و مرطوب کننده پوست ، هم برای پوست و هم برای موها محسوب می شود.

گیاه گل رز یک گیاه مقدس قلمداد می شود . برخی از سوابق نشان می دهد که سابقه استفاده از آن بسیار طولانی است و به رومیان باستان باز می گردد. مدت ها قبل از در دسترس بودن عطرها و شوینده های تجاری ، از گلاب برای رایحه شیرین گل و اثرات ضدالتهابی استفاده می شد. حتی اعتقاد بر این است که خود کلئوپاترا ازروغن گلاب و آب برای کمک به حفظ ظاهر پوست و همچنین خواص آن استفاده کرده است.

در آنیسنت بابل ، از روغن گلاب و آب در انواع داروها و آیین ها استفاده می شد. از لحاظ تاریخی ، این ماده در هند و ایران برای افزودن طعم به غذاهای سلطنتی و همچنین به دلیل کیفیت دارویی از جمله توانایی تسکین درد ، عفونت ها ، درد شکم و مشکلات گوارشی ، مشکلات قلبی و گرفتگی های قاعدگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

5 مزیت برتر آب گلاب

1. دارای اثرات آنتی اکسیدانی و مقابله با آسیب رادیکال آزاد است

گلاب به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند به تقویت سلول های پوست و بازسازی بافت پوست کمک کند. این حتی یک انتخاب عالی برای افرادی با پوست پیر یا حساس است. علاوه بر این ،آنتی اکسیدان های گل رز به آن خواص ضد دیابت ، کاهش دهنده درد ، ضد ویروس ، ضد باکتری و احتمالاً حتی ضد سرطان بهبود می بخشد (اگرچه اینها در روغن گل رز بیشتر از گلاب دیده می شوند).

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

شاید از یادگیری اینکه چه تعداد ترکیبات درمانی در گلبرگهای گل رز وجود دارد تعجب کنید. این شامل:

ژرانیول ، که نشان داده شده است دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است

سیترونل استیل که طعم و عطر دلپذیری به گل رز می بخشد

سیترونلول (در سیترونلا نیز یافت می شود)

اوژنول ، یک آنتی اکسیدان قوی است که با استرس اکسیداتیو مقابله می کند

متیل اوژنول ، ضد عفونی کننده و بیهوشی طبیعی است

نرول ، یک ترکیب آنتی بیوتیکی طبیعی

سیترال ، که دارای خواص ضد میکروبی است

کارون ، که به عنوان کمک کننده هضم غذا عمل می کند

چگونه گلاب می تواند به کاهش علائم پیری کمک کند؟ تحقیقات نشان می دهد که گل های رز حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد که باعث آسیب پوست و علائم پیری پوست می شوند ، از جمله چین و چروک ، لکه های تیره ، خشکی و غیره مقابله می کنند. با مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد ، گلاب ممکن است به پوست کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کند ، حتی بافت و لحن

2. خشکی پوست ، التهاب و آکنه را تسکین می دهد

چرا گلاب برای پوست شما مفید است؟ توانایی آن در مبارزه با عفونت های باکتریایی و تسکی نالتهاب ممکن است به کسانی که از آکنه ، درماتیت یا روزاسه رنج می برند کمک کند. ترکیبات موجود در گلبرگهای گل رز فعالیتهای ضد باکتری قوی نشان می دهند ، حتی در مقایسه با سایر روغنهای اساسی.

همچنین می تواند پوست را لطیف و روشن کند ، احتمالاً به کاهش لکه های تیره و زخم کمک کند. از دیگر موارد استفاده می توان به خشکی تسکین دهنده ، قرمزی پوست ، سوختگی بر اثر ریش تراش و موهای رشد کرده اشاره کرد.

استفاده از گلاب می تواند از چربی یا خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کند. کافی است چندین قطره را روی یک پنبه نرم نخی بریزید ، سپس آن را روی قسمت تحریک شده پوست خود ماساژ دهید تا به آبرسانی کمک کند و باعث بهبودی شود.

سرانجام ، نشان داده شده است که دارای اثرات طبیعی مقابله با درد است ،

3. با عفونت در دهان و چشم مبارزه می کند

از آنجا که اثرات ضد میکروبی دارد ، به برخی از دهانشویه ها و قطره های چشم گلاب اضافه می شود.می تواند زخم و زخمهای دهان را کاهش دهد ، به علاوه به درمان عفونت چشم مانند صورتی چشم یا ورم ملتحمه کمک کند.توانایی آن در کمک به پیشگیری و درمان عفونت ها به دلیل پتاسنیل ضد باکتری و ضد التهاب است و همچنین ممکن است به کاهش درد ناشی از عفونت کمک کند زیرا ضد درد طبیعی است.

آیا گلاب برای بوی بد دهان دارد؟ از آنجا که می تواند باعث تقویت دندان ها و محافظت در برابر عفونت های لثه و باکتری ها شود ، به احتمال زیاد به بوی تازه تر نفس شما کمک می کند.

4. به شوره سر و تغذیه مو کمک می کند

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثبات اثربخشی آن انجام نشده است ،گلابباعث می شود موهایشان قوی تر ، براق تر و کمتر در معرض شوره سر باشد. خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده آن همچنین می تواند به دفاع از درماتیت پوست سر و موهای رشد کرده کمک کند.

5. عطر و طعم را فراهم می کند

از گلاب می توان به عنوان پایه معطر برای ساخت عطر یا اسپری اتاق استفاده کرد. روغن گلاب و آب رایحه گلی بسیار غنی دارند که هم شیرین است و هم کمی تند.عطر توانایی آرامش بخشی و تقویت کننده خلق و خوی طبیعی را دارد و باعث این عطر برای کسانی که با اضطراب ، افسردگی یا سردرد سر و کار دارند مفید باشد .

در حالی که کاربردهای آشپزی آن ممکن است در مکانهایی مانند ایالات متحده بسیار محبوب نباشد آشپزی با گلاب در خاورمیانه ، شمال آفریقا و هند معمول است.

در دستور العمل های خورشت بره ، غذاهای برنج و سالادها گلاب پیدا خواهید کرد. همچنین ممکن است با نوشیدنی ها و کوکتل های گلاب مانند اسپریت های ساخته شده با کمپاری ، آپرول یا گل سرخ آشنا باشید. از دیگر کاربردهای گلاب در هنگام پخت و پز می توان به تهیه مربا ، سس سالاد ، سوربت ، کاپ کیک و نوشیدنی های با طعم میوه اشاره کرد.

انواع و فرم ها

می توانید گلاب را در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی ، فروشگاه های لوازم آرایشی و آنلاین خریداری کنید. گلاب خالص را می توان به تنهایی استفاده کرد یا با تعدادی دیگر از مواد پاک کننده پوست ، مو و مخلوط کرد.

گلاب تهیه شده با تقطیر بخار شفاف است و عطر و بویی ضعیف از گل های رز تازه دارد. گلاب با بوی شدید گل رز با افزودن گل رز (عطر) به آب و نه تقطیر با بخار تهیه می شود. "

از آنجا که بسیاری از مارک های معروف حاوی مواد شیمیایی به صورت مواد نگهدارنده یا مواد افزودنی هستند ،

در حالت ایده آل ، یک مجوز ارگانیک

محصولی که با تقطیر بخار ساخته می شود

عنصر گلاب اول یا بالا در لیست مواد تشکیل دهنده است ، در لیست پایین نیست (به دنبال نام  گیاه تقطیر گل Rosa damascena باشید. اگر هیدرولات گل رز را در لیست مواد تشکیل دهنده مشاهده کردید ، این نیز نشان می دهد که این باید یک گلاب مقطر باشد.)

ظاهری شفاف

بوی ضعیف گل رز به جای بوی بسیار شدید

دره بلغارستان در طول تاریخ یکی از پربارترین مناطق جهان برای تولید روغن گل رز و گلاب بوده است. ترکیه ، مراکش ، هند و فرانسه از دیگر مکانهایی است که امروزه محصولات گل رز با کیفیت من تولید می شوند.

گلاب خالص و روغن ضروری گل رز می تواند کمی گران باشد ، که منطقی است با توجه به اینکه تقطیر فقط یک پوند روغن ضروری گل رز و مقدار زیادی برای ایجاد گلاب غلیظ ، حدود 10 هزار پوند گلبرگ رز لازم است. بهترین محصولات صد در صد خالص ، دارای درجه آلی و درمانی درجه دار هستند.

در حالی که خرید از فروشگاه راحت ترین است ، شما همچنین می توانید خود را در خانه تهیه کنید. گلاب تهیه شده از نظر تجاری معمولاً با استفاده از تقطیر ساخته می شود ، اما شما همچنین می توانید به راحتی گلبرگ گل سرخ را در آب بجوشانید.

دستور العمل گل سرخ DIY:

1 فنجان گلبرگ گل رز کاملا بسته بندی شده را با 2 فنجان آب مقطر ترکیب کنید. در حالت ایده آل از گلبرگ های گل رز استفاده کنید که با سموم دفع آفات پاشیده نشده است.

هرگونه آلودگی را بشویید و گلبرگ ها را در یک کاسه شیشه ای قرار دهید ، سپس آن را با دو فنجان آب مقطر تقریباً در حال جوشیدن بپوشانید.

روی آن را بپوشانید و اجازه دهید 30 دقیقه شیب دار شود. مخلوط را صاف کرده و درون یک بطری شیشه ای منتقل کنید.

در یخچال نگهداری کنید. گلاب یک هفته دوام می آورد.

آیا می توانید روزانه از گلاب استفاده کنید؟ بله ، به شرطی که تحریک نشوید ، می توانید روزمره از آن استفاده کنید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

گلاب در مقابل روغن ضروری گل رز:

گلاب با روغن ضروری گل رز متفاوت است (که نباید با روغن گل محمدی ، یکی دیگر از مواد طبیعی مراقبت از پوست اشتباه گرفته شود). مانند گلاب ، از روغن اساسی گلاب برای کمک به مدیریت شرایط بهداشتی استفاده می شود و از هزاران سال پیش در درمان های زیبایی طبیعی استفاده می شود. برخی ازشرایط که روغن گل رز به بهبود آن کمک میکند شامل موارد زیر است: آکنه ، اضطراب و افسردگی ، روزاسه ، سردردهای تنشی ، التیام زخم های آهسته ، آلرژی و تعدادی از شرایط مرتبط با التهاب.

با پخش مقداری در خانه یا استنشاق مستقیم روغن می توانید از روغن معطر گلاب استفاده کنید. همچنین می تواند به صورت موضعی استفاده شود و فواید زیادی برای پوست دارد. با این حال ، همیشه ایده خوبی است که قبل از استفاده موضعی ، روغنهای اساسی را با روغن حامل مانند نارگیل یا جوجوبا به نسبت 1: 1 رقیق کنید.

پس از رقیق شدن روغن ، قبل از استفاده از روغن در مناطق بزرگتر ، ابتدا یک تست کوچک انجام دهید. وقتی دانستید که واکنش منفی ندارید ، می توانید چند قطره روغن اساسی به سرم صورت ، حمام گرم ، لوسیون یا شستشوی بدن اضافه کنید. آیا می توانید روغن ضروری گلاب را مصرف کنید؟ خیر ، این روغن برای استفاده داخلی توصیه نمی شود.

همچنین ممکن است در برخی فروشگاه ها با "گل رز مطلق" روبرو شوید. این مخلوطی از گل رز مطلق (حلال استخراج شده) و یک روغن حامل مانند روغن جوجوبا است. رایحه ای قوی دارد و می توان مانند گلاب از آن استفاده کرد. اگر از گل رز مطلق استفاده می کنید ، دیگر نیازی به رقت نیست ، زیرا از قبل رقیق شده است.

نحوه استفاده از آن و اطلاعات مربوط به مقدار مصرف

وقتی صحبت از استفاده از گلاب (و روغن گل سرخ) در محصولات خانگی می شود ، به شما کمک می کند که گلاب به خوبی با سایر محصولات ، روغن ها و رایحه ها ترکیب می شود ، از جمله: آلوئه ، سرکه سیب ، فندق جادوگر ، ترنج ، بابونه ، مریم گلی ، رازیانه ، شمعدانی ، هلیکوز ، اسطوخودوس ، لیمو ، نرولی ، پاچولی ، چوب صندل و یلانگ یلانگ.

نحوه استفاده از صورت:

اگر از گلاب برای آکنه استفاده می کنید ، سعی کنید به طور مرتب از غبار صورت صورت گلاب استفاده کنید و از این دستور العمل تونر گلاب استفاده کنید . با ترکیب چند قطره به همراه سایر مواد پاک کننده و مقوی ، از جمله سرکه سیب خالص و فندق جادوگر ، می توانید تونر خود را برای گلاب و یا قابض تهیه کنید. پس از ترکیب مواد خود ، مخلوط کرده و سپس به یک بطری اسپری شیشه ای کوچک منتقل کنید. برای استفاده ، صورت را به خوبی تمیز کنید ، شاید از یک پاک کننده خالص مانند صابون کاستیل استفاده کنید. سپس چشم بسته ، تونر را به صورت اسپری کنید. اگر دوست دارید می توانید آن را به اطراف بمالید ، یا فقط بگذارید تا در هوا خشک شود. این کار را با مرطوب کننده صورت مورد علاقه خود برای خشکی پوست مانند روغن جوجوبا یا کمی کره قلم تمیز کنید. طبق معمول آرایش کنید ، یا قبل از خواب استفاده کنید.

گزینه دیگر اگر از آکنه رنج می برید این است که یک قطره روغن ضروری گل رز خالص را سه بار در روز بمالید. اطمینان حاصل کنید که از یک پنبه استریل استفاده می کنید. اگر قدرت ضد میکروبی برای شما زیاد است ، آن را کمی با مقداری روغن نارگیل رقیق کنید.

با افزودن مقداری به سرم می توانید یک شب گلاب را روی صورت خود بگذارید. با ترکیب چند قطره روغن نارگیل و گلاب با اسانس اسطوخدوس مرطوب کننده خود را بسازید و سپس به صورت خود بمالید. روغن نارگیل به علاوه گلاب همچنین باعث پاک کننده یا پاک کننده آرایش خوبی می شود.

این دستورالعمل DIY را برای یک ماسک طبیعی صورت امتحان کنید: زردچوبه خالص و گلاب را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید ، سپس بگذارید حدود 20 دقیقه روی پوست شما بماند تا قبل از شستشو با آب گرم و استفاده از روغن نارگیل.

نحوه استفاده بر روی بدن:

اگر پوست خشک دارید ، بعد از دوش گرفتن ، از یک بطری اسپری گل رز اسپریتز در سراسر بدن خود استفاده کنید ، سپس لوسیون بدن مورد علاقه خود را بزنید.

مخلوط کردن معطر افزایش یافت اسپری آب که شما می توانید به پوست شما با ترکیب آن با روغن های ضروری مانند لیمو و یا در روغن سنبل هندی ، روغن نارنجی،گریپ فروت و یا روغن اسطوخودوس

چندین قطره گلاب خالص به حمام خود اضافه کنید تا به بدن شما آبرسانی و تسکین دهد (به علاوه باعث ایجاد بوی خوب در آن می شود).

با سردرد دارید؟ کمپرس آغشته به گلاب را به مدت 45 دقیقه بر پیشانی خود بمالید ، یا روغن گلاب را روی پیشنانی بمالید.

لباس های خود را با افزودن چند قطره به مواد شوینده لباس خود با بوی گل دلپذیر بگذارید (اگر از مواد شوینده بدون بو استفاده می کنید این بهترین نتیجه را خواهد داشت).

نحوه استفاده برای مو:

کافی است چند قطره گلاب را در شامپو و یا نرم کننده خود مخلوط کنید. می توانید این دستورالعمل DIY آب گل رز را برای موهای براق امتحان کنید: دو قاشق غذاخوری گلاب خالص به یک فنجان آب اضافه کنید ، سپس با چند قطره روغن جوجوبا و یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید و موها را ماساژ دهید و بگذارید تا بماند حداقل 10 دقیقه قبل از شامپو زدن ،حالت آن را به طور معمول انجام دهید.

نحوه استفاده در آشپزی:

از آنجا که هم با طعم های شیرین و هم با طعم های مطبوع به خوبی کار می کند ، سعی کنید گلاب را با مواد معطر و ادویه جات مکمل مانند هل ، گشنیز ، زیره ، زعفران ، زنجبیل ، فلفل سیاه و وانیل ترکیب کنید.

بخاطر داشته باشید که کمی گلاب خیلی به شما کمک می کند ، بنابراین فقط باید حدود یک قاشق چای خوری در دستور العمل ها استفاده کنید تا طعم آن را بدست آورید. یکی از راه های استفاده از گلاب در منزل تهیه چای گلاب است ، مانند افزودن مقداری به چای زعفران ، لیمو ، پرتقال یا گیاه هیبیسک (سرد یا گرم).

خطرات و عوارض جانبی

گرچه به طور کلی قابل تحمل و بی خطر است ، افراد خاصی ممکن است واکنش های آلرژیک به محصولات گل رز داشته باشند .  اگر علائمی مانند سوزش ، قرمزی ، کهیر و ... دارید ، استفاده از این محصولات را متوقف کنید. در صورت ایجاد تغییرات غیرمعمول در پوست (به عنوان مثال سفید شدن ، بسیار قرمز شدن و غیره) باید به پزشک خود اطلاع دهید و این بعد از قطع مصرف همچنان ادامه دارد.

در دوران بارداری نیز نباید از روغن گل سرخ استفاده شود. با این حال به نظر می رسد گلاب که به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود بی خطر است.

افکار نهایی

گلاب یک محلول طبیعی برای پوست و مو است که با تقطیر گلبرگهای گلاب در آب ایجاد می شود.

این فواید به دلیل خاصیت ضد باکتری ، قابض ، آبرسان و ضد التهاب آن است. این ماده می تواند به آبرسانی ، تسکین ، تمیز کردن و محافظت از پوست و همچنین کاهش قرمزی ، آکنه ، التهاب ، روزاسه ، زخم و سوختگی کمک کند.

گلاب همچنین برای موهای شما تمیز کننده و آبرسان است ، می تواند به تمیز کردن دهان کمک کند ، در برابر عفونت محافظت می کند و می تواند به عنوان یک عطر طبیعی استفاده شود

بهترین محصولات آنهایی هستند که ارگانیک ، خالص ، بخار تقطیر شده و عمدتا شفاف با بوی گل رز ظریف باشند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده