دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مزایا خواص و فوائد روغن نارگیل بر روی پوستهای مختلف

مزایا خواص و فوائد روغن نارگیل بر روی پوستهای مختلف

محبوبیت روغن نارگیل چیست؟

روغنی است که درجه اشباع بالایی دارد. این روغن به طور سنتی از نارگیل های نارس یا مغز نارگیل خشک شده (کوپرا: Copra) استخراج می شود. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است.

اگر آن را گرم کنید به شکل نرم و حتی ذوب شده در می آید. به زبان ساده، روغن نارگیل روغنی است که از مغز میوه ی نارگیل به دست می آید. این روغن بیشتر در آشپزی و مواد آرایشی مصرف می شود.

یکی از برجسته ترین دلایل محبوبیت روغن نارگیل، فواید آن برای موست. به هیمن دلیل است که این روغن را در بسیاری از خانه ها می بینید و همه ی اعضای خانواده آن‌ را برای سلامت موهایشان ترجیح می دهند.

روغن نارگیل در سراسر جهان، علاوه بر داشتن ارزش غذایی و فواید زیبایی، به عنوان یک روغن ماساژ عالی و مرطوب کننده ی پوست نیز مطرح است. 


روغن نارگیل برای محافظت از پوست و مو، کاهش وزن، درمان عفونت قارچی، بهبود هضم غذا و بهبود ایمنی بدن در برابر عفونت‌ ها و بیماری‌ ها بسیار موثر است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آیا دلیل بلندی و درخشندگی موهای زنان مناطق ساحلی استوایی را می‌ دانید؟ بله، دلیل آن روغن نارگیل است. زنان در مناطق ساحلی استوایی تقریباً هر روز از روغن نارگیل برای موهای خود استفاده می کنند. این روغن غلیظ که شبیه کره است، به رشد سالم موها کمک کرده و به رشته‌ های آن درخشندگی می‌ دهد.

روغن نارگیل در کاهش از دست دادن پروئین که اگر به آن توجهی نشود، می تواند منجر به خصوصیات ناسالم در مو شود، بسیار موثر است. به همین دلیل از روغن نارگیل برای محافظت از مو و تولید نرم کننده‌ ها و شامپوهای متنوع ضد شوره‌ ی سر استفاده می شود.

مطمئناً شما الان در حال فکر کردن به این هستید که چگونه از آن برای موهایتان استفاده کنید. به سادگی آن را به صورت موضعی به موها زده و یا از ماسک موی روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل راه حل این مشکل خواهد بود. این روغن، نرم کننده ‌ای فوق العاده بوده و به فرایند رشد دوباره‌ ی موهای آسیب دیده کمک می کند.پروتئین‌ های مورد نیاز برای تغذیه و ترمیم موهای آسیب دیده را فراهم می‌ کند. مطالعات نشان می‌ دهند که روغن نارگیل، از موهای آسیب دیده توسط خستگی هیگرال (hygral fatigue) بهتر محافظت می کند.

با ماساژ منظم موها با روغن نارگیل، می ‌توانید مطمئن باشید که موی سرتان شوره نخواهد داشت؛ حتی اگر پوست سرتان دائماً خشک است. روغن نارگیل هم چنین از موها در برابر شپش و تخم آن ‌ها محافظت می ‌کند


این روغن، روغن ماساژی فوق العاده بوده که به عنوان مرطوب کننده برای انواع پوست‌ ها، از جمله پوست‌ های خشک، به کار می‌ رود. برخلاف گلیسیرین، استفاده از این روغن، هیچ گونه عوارضی برای پوست نخواهد داشت. به همین دلیل، هزاران سال از روغن نارگیل برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده شده است. بله درست خواندید، هزاران سال!! ممکن است تصور شود که استفاده از روغن نارگیل به تازگی مطرح شده است، اما باید بگوییم که سال‌ هاست از روغن نارگیل استفاده می‌ شود.

روغن نارگیل هم‌ چنین به درمان بسیاری از مشکلات پوستی همانند پسوریازیس، التهاب پوست، اگزما و دیگر موارد کمک می ‌کند. به همین دلیل، روغن نارگیل جزء اصلی بسیاری از محصولات بهداشتی مانند صابون‌ ها، لوسیون‌ ها و کرم‌ هاست. به علاوه، پیدایش چروک و افتادگی پوست را که معمولاً با بالا رفتن سن پدیدار می‌ شوند،

زیرا دارای اسیدهای چرب با زنجیرهای کوتاه و متوسط بوده که به کاهش وزن اضافه کمک می ‌کند. تحقیقات نشان داده‌ اند که این روغن به کاهش چاقی شکم در خانم‌ ها نیز کمک می‌ کند. هضم این روغن در مقایسه با دیگر روغن ‌های خوراکی، آسان ‌تر بوده و به فعالیت سالم غده‌ تیروئید و سیستم غدد درون ریز کمک می‌ کند.

علاوه بر این روغن نارگیل، میزان سوخت و ساز بدن را با برداشتن فشار از لوزالمعده افزایش می دهد که در نتیجه، منجر به به سوزاندن انرژی بیشتر شده و به افرادی که اضافه وزن دارند، در کاهش آن کمک می ‌کند. بنابراین، معمولاً مردمی که در مناطق ساحلی استوایی زندگی کرده و روزانه از روغن نارگیل به عنوان روغن اصلی پخت و پز استفاده می‌ کنند، اضافه وزن ندارند.

بسیاری از افراد برای کاهش وزن، روی ورزش تمرکز می ‌کنند؛ از وسایل درونی خانه مانند وسایل تمرین برای پا گرفته تا فعالیت ‌های‌ خارج از منزل مانند دویدن و ورزش کردن. گرچه این کار روش خوبی برای کاهش وزن است، اما افزودن محصولاتی مانند روغن نارگیل، شما را در این راه موفق ‌تر می سازد.

روغن نارگیل برای افزایش ایمنی بدن نیز مناسب است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می ‌کند؛ زیرا حاوی چربی‌ های ضدمیکروب، اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک بوده که این‌ ها دارای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس هستند. بدن انسان، اسید لوریک را به مونولورین تبدیل می‌ کند که تحقیقات نشان داده‌اند برای مقابله با ویروس ‌ها و باکتری ‌هایی که بیماری‌ هایی نظیر تبخال، آنفولانزا، سیتومگالوویروس و حتی ایدز را ایجاد می ‌کنند، بسیار مفید است.

مرطوب کننده

روغن نارگیل برای انواع پوست مناسب نیست اما این بهترین روغن برای مرطوب نگه داشتن پوست است. این می تواند موی را افزایش دهد

شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده