بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای سهولت دردهای مفاصل و استخوان

نکاتی برای سهولت دردهای مفاصل و استخوان

تسکین درد مفاصل و عوامل ایجادکننده درد استخوان

بدن انسان شامل استخوان هایی است که اسکلت بدن را تشکیل میدهد. بیماری‌ها و شرایط متعددی ممکن است منجر به درد در استخوان شود.درد در ناحیه مفاصل بیشتر به سن و از بین رفتن بافت های استخوان و مفصل مربوط می باشد اما گاهی علت های دیگری وجود دارد که می تواند در سنین مختلف نیز این درد تجربه شود. درد استخوان عبارت است از حساسیت شدید به درد و احساس درد و هر نوع ناراحتی در یک یا چند استخوان این درد با دردهای عضلانی و مفصلی متفاوت است.

توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل

درد استخوان معمولا به بیماری‌هایی نسبت داده می‌شود که می‌توانند عملکرد عادی یا ساختار استخوان را تحت تاثیر قرار دهند. ممکن است استخوان در حالت ثابت یا در حال حرکت باشد و درد را تجربه کنید

کلسیم و ویتامین D می‌توانند دردتان را تسکین بدهند

ویتامین D می‌تواند درد مفصل را تسکین بدهد. طبق یافته‌ها، وقتی کمبود ویتامین D درمان نشود، درد مفاصل شدت می‌گیرد.

ویتامین D با کلسیم مصرف شود. البته این شیوه، درمانتان نخواهد کرد؛ اما التهاب را کاهش داده و استخوان‌ هایتان را قوی می‌کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان

مناسب که پزشکتان آن را توصیه می‌کند، از درد مفاصلتان کم خواهد کرد. غذا‌هایی همچون ماهی، روغن زیتون، میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

این مواد غذایی از ترکیباتی تشکیل شده‌اند که با التهاب مبارزه می‌کنند. آنتی‌اکسیدان به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

فعالیت بدنی

زانودرد دارید نمی‌توانید مثل یک فرد سالم، بپرید و بدوید؛ اما این نباید سبب شود که هیچ فعالیت بدنی انجام ندهید. حتی پیاده‌ روی‌های طولانی نیز می‌توانند برای کمک به تناسب اندام کافی باشند.

برخی از تمرینات خاص ورزشی را انجام دهید که فشار زیادی به مفاصلتان وارد نمی‌کنند. در مورد مناسب‌ترین نوع تمرین و ورزش برای شرایط خودتان با پزشک خود مشورت کنید به یاد داشته باشید که خودتان را زیاد خسته نکنید و به بدنتان فشار نیاورید.

عوامل درد

آرتریت روماتوئید یک اختلال خودایمنی است و بیشتر زنان را درگیر می کند (حدود 75 ./. مبتلایان زن هستند). مسئله نگران کننده مشاهده این بیماری در افراد جوان است.

متاسفانه گاهی مادران جوانی دیده می شوند که با یک التهاب مفصلی بسیار بد در دست شان ناچار به مراقبت از نوزادان خود نیز هستند.

مفاصل متورم و احساس خشکی مفاصل بعد از بیدار شدن از خواب در صبح از علائم آرتریت روماتوئید هستند. همچنین ممکن است خستگی، تب و یا کاهش وزن بی دلیل نیز مشاهده شود.

همه دلایل درد مفاصل را به طور کامل رفع کرد، اما همه آن ها را می توان درمان نمود. برخی از آن ها با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک و سایر داروهای تجویزی درمان خواهند شد و برخی دیگر به مرور زمان خود به خود رفع می شوند.

جراحت و آسیب‌دیدگی

آسیب دیدگی یکی از دلایل شایع ابتلا به درد استخوان است. این درد معمولا ناشی از حوادثی مثل تصادف اتومبیل و سقوط از ارتفاع است. ضربه ممکن است سبب شکستگی در استخوان شود. هر آسیبی که به استخوان برسد، می‌تواند باعث ایجاد درد شود.

کمبود مواد معدنی

استخوان‌های بدن برای اینکه قوی و محکم بمانند به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی عبارتند از کلیسم و ویتامینD

کمبود کلسیم و ویتامین دی، معمولا به پوکی استخوان منجر می‌شود، از رایج‌ترین بیماری‌های مربوط به استخوان است. افرادی که در مراحل پیشرفته‌ پوکی استخوان قرار دارند، درد استخوان را تجربه می‌کنند.

سرطان متاستاتیک

این نوع از سرطان، سرطانی است که در جای دیگری از بدن شروع می‌شود ولی به سایر قسمت‌های بدن گسترش پیدا می‌کند. سرطان‌های سینه، ریه، تیروئید، کلیه و پروستات، از جمله سرطان‌هایی هستند که به استخوان هم سرایت می‌کنند.

سرطان استخوان، رشد سلول‌های سرطانی در بافت استخوان است. این سرطان نسبت به سرطان متاستاتیک استخوان، نادرتر است. این بیماری می‌تواند درد در استخوان را ایجاد کند و باعث از بین رفتن یا آسیب رسیدن به ساختار عادی استخوان شود.

بورسیتیس (بورسیت)، التهاب یک یا چند کیسه‌ی زلالی در بدن است. کیسه‌های پُر از مایعی در اطراف مفاصل وجود دارند و به عنوان روان کننده عمل می‌کنند. استفاده‌ی بیش از حد از مفصل یا آسیب به آن نیز می‌تواند ریسک این بیماری را افزایش بدهد.

علائم معمول در بورسیت: آرنج، شانه‌ها، لگن، زانو‌ها و تاندون آشیل معمولاً تحت تأثیر قرار می‌گیرند. درد، بارزترین علامت این بیماری بوده و می‌تواند تدریجاً یا ناگهانی بروز کند.. سبب از دست دادن جدی طیف حرکتی در شانه می‌شود.

فیبرومیالژیا

یک بیماری مزمن است که به دلیل وارد کردن فشار بر برخی از مفاصل در بدن ایجاد درد می‌کند. علت این بیماری هنوز ناشناخته است؛ اما محققان می‌گویند فیبرومیالژیا ترکیبی از ژنتیک و فاکتور‌های محیطی است.

 عفونت سینوس در کودکان ، سینوس کودکان را به موقع شناسایی کنید

زانودرد ناشی از پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری است که در آن، تضعیف استخوان سبب افزایش احتمال شکستگی آن می‌شود. درون یک استخوان سالم، فضا‌های خالی کوچکی وجود دارد.

در پوکی استخوان، اندازه‌ی این فضا‌ها افزایش می‌یابد. به زبان ساده‌تر استخوان، ضعیف‌تر و نازک‌تر می‌شود. خیلی از افرادی که پوکی استخوان دارند دچار مفصل‌درد در ناحیه‌ی زانو هستند.

علائم معمول پوکی استخوان

عدم وجود علامتی هشداردهنده در مراحل اولیه

پس‌رفتگی لثه‌ها و ضعف و شکنندگی ناخن‌ها

زانودرد و درد در ستون فقرات

عفونت

این عفونت‌ها با باکتری‌هایی شروع می‌شوند که وارد بدن می‌شوند. در بیشتر موارد این اتفاق بعد از یک ضربه یا یک عمل جراحی روی می‌دهد و سپس از طریق خون به استخوان‌ها و مفاصل می‌رسد.

انواع عفونت‌هایی که منجر به درد استخوان و مفاصل می‌شوند عبارتند از :

استئومیلیت این عارضه در میان افرادی که دیابت دارند بسیار شایع است. این عفونت به سرعت گسترش پیدا کرده و علائمی مانند درد و تب دارد..

آرتریت عفونی این عفونت اغلب، مفاصل پا‌ها و دست‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

Healthline


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده