بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ماهی های آنچوی یا کولی چه نوع ماهی هستند؟

ماهی های آنچوی  یا کولی چه نوع ماهی هستند؟

ماهی کولی دارای مواد مغذی است. این ماهی ها ممکن است کوچک باشند، اما آنها شامل مواد معدنی و ویتامین های بسیاری هستند .

 در مناطق شمالی و جنوبی كشورمان یعنی مناطقی كه در كنار دریا واقع شده‌اند، جزو مواد اصلی و اساسی برنامه غذایی مردم این مناطق محسوب می‌شود.  ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و اكثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست. ولی ویژگی مخصوص ماهی كه آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته است، نوع چربی موجود در آن است. 

ماهی و محصولات دریایی با وجود آن كه جزو مواد غذایی حیوانی هستند، ولی از نظر تركیب چربی با سایر مواد حیوانی متفاوت‌اند. چربی موجود در مواد غذایی حیوانی به طور عمده حاوی تركیباتی به نام اسیدهای چرب اشباع شده هستند كه این تركیبات موجب بالا بردن كلسترول و سایر چربی‌های نامطلوب خون می‌شوند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

افراط در مصرف چربی‌های حیوانی، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهایت منجر به سكته‌ های قلبی و مغزی می‌شود. ولی ماهی و آبزیان با وجود آن كه از دسته مواد غذایی حیوانی هستند با این حال نوع چربی موجود در آنها مشابه مواد گیاهی است و از اسیدهای چرب اشباع نشده به نام امگا 3 در آبزیان وجود دارد كه اثرات بسیار مهمی‌در سلامت انسان به عهده دارد و در پیش‌گیری از بسیاری از بیماریها و كنترل و كمك به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌ای به عهده دارد.  


فواید ماهی کولی در دوران بارداری

روغن ماهی کولی برای سلامتی شما و جنین تان بسیار خوب است. ماهی کولی و دیگر ماهی ها کوچک دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 برای سلول های مغز نقش حیاتی دارند. در سه ماهه اول بارداری مغز فرزند شما با سرعتی حیرت آور تشکیل می شود پس برای رشد مناسب به مقدار زیادی از انواع امگا 3 نیاز دارد.

اگر این ماهی های کوچک برای تان خوشمزه بود پس حتما آن ها را بخرید. ماهی کولی دارای کلسیم و آهن یعنی دو ماده غذایی که بدن شما این روزها به آن ها خیلی نیاز دارد بوده و چربی های خوب موجود در آن برای بهبود خلق و خوی شما در این دوران مناسب است. ماهی کولی دارای سدیم فراوان است پس در صورت استفاده از این ماهی حتما مصرف سدیم خود را در دیگر غذاها کاهش دهید و برای جبران آن مقدار زیادی آب بنوشید.


مصرف ماهی کولی در دوران بارداری

ماهی کولی یکی از اجزا تشکیل دهنده سالاد ماهی است که راه خوبی برای وارد کردن آن به برنامه غذایی تان است. ماهی کولی با پنیر سفید به عنوان سالاد یونانی استفاده می شود یا اینکه آن را با کاهو، پیاز قرمز، پرتقال و فلفل قرمز یا پنیر مصرف می کنند. از روغن زیتون تازه و کمی سرکه به عنوان سس برای درست کردن این سالاد استفاده کنید.

ماهی کولی یک میان وعده خوشمزه و شور است که سرشار از پروتئین می باشد. این غذا شما را سیر می کند و برای جلوگیری از حالت تهوع مناسب است.

ارزش غذایی در مقدار 85 گرم

 ماهی کولی 111 کیلوکالری

روغن اشباع شده 1 گرم

پروتئین 17 گرم

کلسیم 12 درصد

ویتامین A 1 درصد

آهن 13 درصد

ماهی کولی دارای گوشت باچربی نسبتا” زیاد سرشار از اسیدهای چرب امگا3 می باشد که نقش بسزایی در رشد مغزی جنین در ماه های نخست بارداری در زنان دارد و مصرف آن به زنان و مادران توصیه میگردد و ماهی کولی دارای گوشت باچربی نسبتا” زیاد سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که نقش بسزایی در رشد مغزی جنین در ماه های نخست بارداری در زنان دارد و مصرف آن به زنان و مادران توصیه میگردد.

ماهی کولی مانند سایر ماهی ها دارای پروتئین، انواع ویتامین ها می باشد و دارای املاح معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن و پتاسیم است. ماهی کولی را بیشتر به صورت سرخ کردنی و کبابی استفاده مینمایند.حاوی پروتئین ، چربی های سالم برای قلب و ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند.شما می توانید این ماهی های معطر که مقدار زیادی هم امگا 3 دارند را به انواع غذاها اضافه کنیدیا حتی ازان به عنوان غذای اصلی خود لذت ببرید تا مواد غذایی متداول را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


 مقدار زیادی امگا 3 چربی های مناسب

اسیدهای چرب امگا 3 نوعی اسید چرب مهم هستند که در همه چیز، از سلامت قلب تا عمل مغزی نقش دارند.

تحقیقات نشان می دهد که این چربی های سالم نیز ممکن است بر مدیریت وزن، سلامت چشم، رشد جنین و ایمنی تاثیرگذار باشد.

ماهی کولی ها منبع خوبی از این اسید های چرب مهم هستند، و 951 میلیگرم اسید چرب امگا 3 در هر دو اونس آن یافت می شود. اگرچه هیچ تجویز خاصی برای مقدار اسیدهای چرب امگا 3 که شما هر روز نیاز دارید وجود ندارد.

اکثر سازمان ها بین 250 - 500 میلیگرم ترکیب DHA و EPA، دو شکل اصلی اسیدهای چرب امگا 3 را در غذا های دریایی توصیه میکنند. انجمن قلب آمریکا توصیه میکند که دو بار از ماهی های چرب در هر هفته بخورید یا یک مکمل روغن ماهی برای دریافت نیازهای اسید چرب امگا 3 خود داشته باشید.


یک منبع قوی برای استحکام بخشیدن به استخوان

هروعده ماهی کولی یک مقدار دلچسب از مواد مغذی را شامل می شود، از جمله چندین مورد که برای حمایت از سلامت استخوان ها حیاتی است.کلسیم برای حفظ ساختار اسکلتی شما ضروری است.در واقع، 99./. از کلسیم بدن شما در استخوان ها و دندان های شما دیده می شود.

ویتامین K نیز برای سلامتی استخوان ها اهمیت داردو برخی مطالعات نشان می دهد که می تواند از شکستگی جلوگیری کند و به حفظ تراکم استخوان کمک کند.هر دو اونس ماهی کولی 10درصد از کلسیم مورد نیاز برای کل روز را فراهم می کند.به علاوه 7 درصد نیاز روزانه خود را برای ویتامین K را نیزبرای کمک به افزایش سلامت استخوان فراهم می کند.


شامل مقدار زیادی پروتئین است

دریافت پروتئین کافی برای بسیاری از جنبه های سلامت ضروری است.

پروتئین به ساخت دوباره بافت ها، آنزیم ها و هورمون های مهم بدن کمک می کند و جزء ضروری از استخوان ها، ماهیچه ها، غضروف ها و بافت ها است.خوردن غذاهای حاوی پروتئین بالا نیز می تواند به حفظ سطح قند خون طبیعی، جلوگیری از از دست دادن عضلات مربوط به سن و افزایش وزن کمک میکند. فقط یک وعده از ماهی کولی حاوی 13گرم پروتئین است.ترکیب این ماهی ها با چند غذای حاوی غنی از پروتئین در طول روزمی تواند به شما در رفع نیازهای روزانه پروتئین کمک کند.


افزایش سلامت قلب

بدون شک می توان گفت قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن شماست. قلب خون را در سراسر بدن شما می فرستد، و برای ساخت بافت بدن با اکسیزن و مواد مغذی کمک میکند.ماهی کولی دارای مشخصات مغذی چشمگیر و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به حفظ سلامت قلب شما کمک کند.

برای مثال، نیاسین باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد ،که دو عامل خطر بیماری قلبی است، می شود.یک مطالعه در شیکاگو نشان داد که مکمل های نیاسین به طور قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

ماهی کولی ها را با سایر غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده را محدود کنید .به طور منظم ورزش کنید تا حتی بیشتر سلامت قلب خود را تقویت کنید.


کمک به کاهش وزن

ماهی کولی ها کالری کم دارند، اما دارای پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستنداین باعث می شود که افراد برای انتخاب وزن مناسب خود را انتخاب کنند.

پروتئین به کاهش اشتها کمک می کند. در یکی از مطالعات استرالیا که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شدپس از رژیم غذایی با پروتئین بالای 12هفته، کاهش وزن با یک رژیم کم پروتئین در زنان سالم تقریبا دو برابر شد.

 دارای مقدار پایین جیوه

خوردن ماهی به سلامتی شما کمک می کند باید بدانید که بیش از حد خوردن آن نیز ممکن است سطح جیوه در بدن شما را بالا ببرد که این می تواند خو نشما را سمی کند و برایتان خطرساز باشد.

ماهی کولی از دسته ماهی هایی است که مقدار جیوه بسیار کمی دارد .با خوردن مقدارزیادی از آن سطح جیوه در بدن شما افزایش نمی یابد.

اکثر ماهی ها در مزارع و در استرهای مزارع پرورش داده می شوند.که با وجود افت کش ها و انواع سم ها می توانند بسیار مضر باشند .حتی برای محیط زیست هم مضر هستند.اما خوشبختانه خوب است بدانید که ماهی کولی ها به عنوان یکی از پایدارترین گونه ها می باشد. از بسیاری از مزایای بهداشتی ان بدون نگرانی در مورد خطرات ماهی های زراعی بهره مند شوید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده