بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» مزایای باورنکردنی مراقبت از پوست با گل رز

مزایای باورنکردنی مراقبت از پوست با گل رز

گل رز در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به یک عنصر محبوب به طور فزاینده تبدیل شده است. با توجه به خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن ، جای تعجب نیست روغن گل سرخ در مورد پوست شما فواید زیادی دارد

گل سرخ دارای انواع ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است و روغن آن برای مقابله با پوست خشک فوق العاده است. این گیاه همچنین دارای خواص قابض است و آن را به عنوان آکنه ، قرمزی و التهاب تبدیل می کند. از خواص ضد پیری و همچنین ویتامین های A ، C ، D و E که به حداقل رساندن چین و چروک و خطوط ریز کمک می کنند. محصول عالی دیگر گلاب است که می تواند به عنوان یک تونر روزانه مورد استفاده قرار گیرد. این محصول دارای خواص مشابه روغن گل سرخ است ، اما همچنین به متعادل سازی pH پوست با خواص ضد باکتریایی آن کمک می کند.

گل رز، زمان گل دادن آن از فصل بهار تا اواسط تابستان است. گل های آن به رنگ سفید، صورتی، قرمز و بسیار خوشبو است. این گل سرشار از ویتامین E است و فواید دارویی فراوانی در زمینه مراقبت از پوست و درمان برخی ناراحتی های پوستی دارد. گل رز برای انواع مختلف پوست ها مناسب است، ولی بیشتر برای پوست های خشک و حساس از آن استفاده می شود.


از دیگر خواص دارویی این گیاه تأثیری است که بر مویرگ ها زیر پوست دارد به طوری که قرمزی سطح پوست را که ممکن است به دلیل گشاد شدن مویرگ ها باشد، کاهش دهد. از آب گل رز برای تسکین برخی ناراحتی پوستی و ضد عفونی کردن برخی عفونت های چشمی استفاده می شود و همچنین آرامبخش و ضد افسردگی است و تنش های عصبی، زخم های گوارشی، امراض قلبی را کاهش می دهد.

عصاره رز برای ترشح صفرا، هضم غذا، ناراحتی های خونی و رحم مفید است. چای گل رز (البته شما می توانید برای تهیه آن یک دوم گرم گلبرگ رز را داخل 150 میلی لیتر آب بجوشانید و میل کنید) در تسکین گلو درد، کاهش عفونت مثانه و درمان اسهال تأثیر دارد.


دو نوع گل رز برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد : گل رزی که به گل رز محمدی معروف است و به آن rosa damascena گفته می شود و گل رز سنتیفولیا rosa centifola که اولی در بلغارستان پرورش می یابد و برخی آن را به رز بلغاری نیز می شناسند، این نوع گل رز بویی قوی دارد و دومی که به آن رز مراکشی نیز گفته می شود بوی سبک تر و شیرین دارد. از هر دو گل روغنی گرفته می شود که برای پوست مفید است

برای تهیه یک اونس از روغن گل رز، باید هزاران گل رز در ساعات اولیه صبح برداشت شوند. این مساله باعث می شود روغن گل رز یکی از گران ترین روغن ها باشد. هر چند فقط چند قطره از این گل برای بهره مند شدن از فواید گل رز کافیست.

روغن گل سرخ برای رشد مو

به عنوان یک قاعده ، رشد مو به ریشه های سالم بستگی دارد.

برخی از خاصیت های موجود در این روغن ممکن است به افزایش استحکام موهای شما کمک کند ، در نتیجه رشد کلی را تقویت می کند. این خواص شامل اسیدهای چرب ، لیکوپن و ویتامین C هستند.

عوارض جانبی روغن گل سرخ

برخی از علائم مورد توجه قرار دارند

پوست خارش دار

قرمزی یا کهیر

بثورات پوستی

مواظب باشید روغن را در چشمان خود نریزید.

هنگام استفاده از روغن به عنوان ماسک ، و با دقت شستشوی آن در حمام ، می توانید از این کار جلوگیری کنید.

روغن گل رز فقط برای استفاده موضعی در نظر گرفته شده است.

در مورد درمان های مو و پوست سر نیز چنین است. هرگز روغن را از طریق دهان مصرف نکنید.

قبل از استفاده از روغن گل رز با پزشک خود مشورت کنید.

کاربردی موضعی می توانند با داروهایی که مصرف می کنیدو همچنین در هر شرایط بهداشتی که ممکن است داشته باشید ، اختلال ایجاد کنند.

نحوه استفاده از روغن گل سرخ برای مو

از روغن گل رز بر روی مو و پوست سر خود به عنوان ماسک یا درمان لکه استفاده کنید.

حتما قبل از زمان انجام آزمایش پچ انجام دهید تا خطر بروز هرگونه واکنش منفی کاهش یابد.


ماسک مو روغن روغنی گل سرخ

ممکن است روغن را مستقیماً روی موهای خود بمالید.

بعضی افراد ترجیح می دهند روغن را از قبل گرم کنند ،

اما حتما آن را قبل از استفاده تست کنید تا مطمئن شوید داغ نیست.

روغن را در طول موهای خود ماساژ دهید ، مطمئن شوید که هر رشته را پوشانده اید.

کلاه دوش را روی موهای خود قرار دهید و تا ۳۰ دقیقه آن را بگذارید. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

 می توانید به تنهایی از روغن گل سرخ به عنوان ماسک استفاده کنید ،

با روغن های مرطوب کننده دیگر نیز آزمایش کنید.


کاربرد گلاب برای پوست صورت

گلاب دارای طبعی گرم و تر و سرشار از آنتی اکسیدان است. گلاب همچنین به عنوان تونر طبیعی پوست به کار می‌رود. تونر باعث متعادل شدن ph پوست می‌شود. از آن‌جا که صابون‌ها و مواد شوینده به علت دارا بودن سولفات و قلیا خاصیت بازی دارند، ph پوست را از حالت طبیعی خود خارج می‌کنند و به سمت بازی شدن می‌برند. تونرها کمک می‌کنند که پوست به ph طبیعی خود برگردد. امروزه تبلیغات فراوانی درخصوص تونرهای آرایشی می‌شود و بهترین برندهای خارجی و ایرانی سعی کرده‌اند که این محصول را تولید و به فروش برسانند. در صورتی که ماده اولیه اکثر آن‌ها گلاب است و اگر از یک گلاب خالص استفاده کنید با هزینه بسیار کمتر از تونرهای شیمیایی می‌توانید پوستی لطیف و زیبا داشته باشید.

بعد از شستن پوست صورت خود، مقداری گلاب را با پنبه روی پوست خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. بعد از این مرحله نیازی به شستن صورتتان با آب ندارید. بعد از اینکه خیسی گلاب از روی صورتتان خشک شد پوستتان بسیار نرم و لطیف می‌شود. در این حالت قدرت جذب پوست در بالاترین حد خود قرار دارد و اگر از آبرسان یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید، پوست شما مدت زمان بیشتری نسبت به حالت عادی مرطوب باقی می‌ماند. علاوه بر رطوبت رسانی گلاب در بستن منافذ پوست هم موثر است. همچنین متوانید با خیال راحت گلاب را به پلک ها و دور چمتان هم بزنید. بهترین زمان مصرف شب‌ها و قبل از خواب است. اگر به مدت یک هفته شب‌ها اینکار را انجام دهید، نتایج شگفت انگیز آن را می‌بینید.


کاربرد گلاب برای مو

اصلی گلاب برای پوست است ولی بسیاری آن را برای زیبایی موهاهم استفاده می‌کنند. در استفاده از گلاب برای مو توصیه می‌شود آن را با یکی از روغن‌های نارگیل، آرگان، پسته یا ماکادمیا مخلوط کنید و روی موهای خیس اسپری کنید. این اسپری به عنوان یک گره باز کن طبیعی مو عمل می‌کند و شانه‌ پذیری موهای شما را آسان می‌کند.

چند دقیقه پس از اسپری کردن این محلول به موهایتان بوی گلاب از بین می‌رود ولی اگر میخواهید بوی گلاب کمتر باشد، میتوانید محلول این اسپری را با آب رقیق کنید.

ماندگاری این اسپری 2 تا 3 روز در پخچال است. به دلیل این که از مواد نگهدارنده در این محلول استفاده نشده است، ماندگاری طولانی مدتی ندارد و بهتر است تازه مصرف شود. این اسپری را میتوانید جایگزین اسپری‌های گره باز کن شیمیایی کنید و از خواص طبیعی آن بدون آسیب به موهایتان لذت ببرید.

گلاب برای سردرد، میگرن و استرس

شاید برای شما سوال شده باشد که چرا در مکان‌های زیارتی از گلاب استفاده می‌شود و یا در مراسم ترحیم در فضا گلاب می‌پاشند. این کار به این دلیل است که بوییدن گلاب عصبانیت، استرس و ناراحتی را کم می‌کند و حتی در درمان افسردگی هم موثر است.

به بعضی از محصلانی که در شب های امتحان دچار استرس زیاد می‌شوند هم توصیه می‌شود که کمی گلاب را بو کنند. این کار علاوه بر ایجاد آرامش به خواب راحت‌ تر هم کمک می‌کند. کسانی که درگیر سردردهای معمولی یا میگرنی می‌شوند هم می‌توانند با بوکردن گلاب و خوردن مقدار کمی از آن، سر درد خود را تسکین دهند.

مصرف خوراکی گلاب

مصرف خوراکی هر روزه گلاب توصیه نمی‌شود ولی حتما آن را در برنامه هفتگی یا ماهانه خود قرار دهید. گلاب را می‌توانید به صورت شربت‌های مختلف مانند شربت زعفران گلابو عسل، گلاب و بیدمشک مصرف کنید. حتی می‌توانید مقداری گلاب را در آب بریزید و میل کنید. اگر درجه تشنگی شما زیاد باشد، این‌کار به برطرف کردن سریع تر عطش شما کمک می‌کند. برای درست کردن شربت گلاب و زعفران: مقداری گلاب را داخل پارچ ریخته و نبات یا عسل را هم به آن اضافه کنید. کمی هم زعفران ساییده شده و مقداری آب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید داخل یخچال خنک بشود. این نوشیدنی گوارا حرارت زیاد بدن شما را پایین می‌آورد.


از گلاب همچنین در طرز تهیه حلواها و بعضی شیرینی‌ها، بستنی‌ها و شله زرد استفاده زیادی می‌شود .خصوصا در قنادی‌ها بسیار مورد استفاده شیرینی‌پزها قرار می‌گیرد.

که مصرف مداوم گلاب باعث بهتر شدن گوارش و رفع یبوست می‌شود .

از گلاب می‌توانید برای استحکام لثه‌ها و از بین بردن آفت دهان نیز استفاده کنید. کافی است گلاب را چند ثانیه در دهانتان قرقره کنید.

گر گلاب را در دهانتان چند ثانیه نگه دارید و بعد آن را قرقره کنید باعث محکم شدن لثه ها می شود ، افت دهان را رفع و باکتری هایی که در دهان بوجود آمده را ضد عفونی می کند .


در چه مواردی مصرف گلاب خطرناک است؟

هر چند هنوز نتایج دقیقی از تحقیقات انجام شده برای مضرات و عوارض گلاب منتشر نشده است ولی مصرف بیش از حد آن به خصوص در دوران بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

از موارد ممنوعیت گلاب

اسهال

زخم گوارشی

نفخ

بواسیر

کنترل چربی پوست با ماسک گل سرخ

بسیاری از مرطوب کننده های صورت دارای الکل یا فندق در خود هستند که این عمر باعث خشک شدن شدید پوست می شود. گل سرخ باعث نرم شدن پوست صورت می شود از آنجایی که این گل سرخ برای پوست خاصیت نرم کنندگی دارد باعث نرم شدن پوست و شاداب نگه داشتن آن می شود.

می توانید یک مقدار گل سرخ تازه یا خشک شده را با کمی آب قاطی کرده و بجوشانید. به این شکل آب را شروع به جوشاندن کنید سپس گل های سرخ را داخل آن بریزید بگذارید حدود 30 دقیقه به جوش بیاید. بعد از اینکه به جوش آمد آنرا از روی اجاق برداشته و سپس در شیشه اسپری ریخته وقتی تعریق انجام شد آنرا بر روی صورت خود بیافشانید.


پوستتان را تمیز می کند

گل سرخ دارای بوی فوق العاده ای است و همین رایحه آن می تواند پوست شما را به حالت طبیعی خود حفظ کند. دلیل اصلی این امر هم وجود آنتی اکسیدان در گل سرخ است که از پوست در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. پوست صورت خود را با پودر گل سرخ و عسل پاک کنید سپس بعد از 15دقیقه بشویید این امر موجب روشن تر شدن پوست صورتتان می شود.


از بین بردن لکه های صورت با ماسک گل محمدی

گل سرخ غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان هاست. ویتامین C باعث افزایش کولاژن پوست می شود و باعث سفت تر شدن سلول های پوست صورت می شود. این باعث می شود تا آکنه ها و لکه های روی صورت به راحتی از بین بروند.


ماسک گل سرخ و گوجه فرنگی یا خیار برای رفع جوش

1 قاشق غذاخوری گل سرخ پودر شده را با 1/2فنجان آب و نصف فنجان آب گوجه فرنگی یا آب خیار به خوبی مخلوط کرده و آن را روی پوست صورت و گردن قرار داده و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید این ماسک در صورتی که هر هفته یک تا دو بار روی پوست قرار داده شود جوش ها را از بین برده و در محو کردن چین و چروک های صورت موثراست.


کمک به افزایش رشد مو

گل سرخ باعث تقویت فولیکول های مو می شود و باعث افزایش رشد مو ها می شود. همچنین گل سرخ نرم کننده فوق العاده ای برای مو ها است. گل سرخ را بر روی پوست سر بمالید این امر باعث افزایش گردش خون بر روی پوست سر می شود و باعث تحکیم موها می شود.

 درخشندگی پوست با ماسک گل سرخ

گل سرخ خواصیت آرام بخشی دارد این خاصیت باعث می شود که استرس دور شود و دور شدن استرس باعث می شود که پوست صورت حالت درخشندگی به خود بگیرد.


جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست

گل سرخ خشک دارای خواصی است که باعث می شود پوست تا عمق آن تمیز شود. باعث از بین رفتن کثیفی و سلول های مرده پوست صورت می شود. گل سرخ ارگانیک را پودر کنید. سپس آنرا بر روی منافذ پوست خود قرار دهید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده