خرید از سراسر دنیا


» براحتی ساده ترین مشکلات ماشین ظرفشویی را برطرف کنید :

براحتی ساده ترین مشکلات ماشین ظرفشویی را برطرف کنید :

ماشین‌های ظرف‌ شویی علی‌ رغم اینکه دائماً آب داغ و مواد شوینده در آن‌ها در حال جریان است، کار شستشوی ظروف را انجام می‌دهد، به خاطر این فرایند، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که این وسیله نیازی به نظافت و تمیزکاری ندارد. اما متاسفانه چنین نیست زیرا با گذشت زمان، املاح معدنی موجود در آب، چربی غذا، باقی مانده مواد غذایی و ذرات موجود در مواد شوینده روی فیلتر و دیواره‌های ماشین ظرفشویی انباشته می‌شوند. بنابراین بهتر است تمیز کردن ماشین ظرفشویی را در نظافت ماهانه منزل خود قرار دهید. اما باز هم پس از مدتی ممکن است آلوده شده و این آلودگی ممکن است به ظروف منتقل شوند. گاهی ماشین ظرف‌ شویی را شستشو دهید و آلودگی‌ها را از بین ببرید.

در حالی که ممکن است ایده تمیز کردن ماشین ظرفشویی کار بی فایده به نظر برسد ، در واقع روشی مفید است که می تواند طول عمر کارکرد ماشین ظرفشویی شما را به طور مؤثر بالا ببرد یکی از مهمترین مسائل در مورد ماشین های ظرفشویی این است که با گذشت زمان ، مواد غذایی باقیمانده ، گریس و صابون می توانند رسوبات سرسختی را تشکیل دهند. این جرم های سفت شده می تواند ماشین ظرفشویی شما را کثیف جلوه دهد و بوی بدی بگیرد و حتی از تمیز کردن درست ظروف شما جلوگیری کند.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

شما میتوانید با چند محلول یا ترکیباتی که در هر منزلی یافت می شود براحتی داخل آن را تمیز و پاگیزه کنید . مانند سرکه سفید و جوش شیرین. سرکه سفید به از بین بردن سنگ آهک ، حل کردن مواد معدنی و ضد عفونی کردن ماشین ظرفشویی شما کمک می کند. و استفاده از جوش شیرین به از بین بردن بو و از بین بردن مواد غذایی باقی مانده و لکه ها کمک می کند.


قبل از شروع به تمیز کردن ماشین ظرفشویی ، ایده خوبی است که به سرعت منطقه اطراف تخلیه را بررسی کنید. قفسه پایین را برای دسترسی راحت تر بردارید ، سپس ناحیه اطراف تخلیه را چک کنید.


 بوی بد بزرگترین مشکل ماشین ظرفشویی شما است، راه را برای هوای تازه باز کنید. بعد از فرایند شستشوی ظروف و خاموش شدن ماشین، به سراغ آن رفته و درب ماشین را باز کنید. در این شرایط ماشین بخارات حاصل از شستشوی ظروف را به بالا می‌فرستد، پس بهتر است با فاصله از ماشین بایستید و درب آن را باز کنید. با اینکار اجازه می‌دهید هوای تازه درون ماشین ظرفشویی به جریان در بیاید.


یک روش ساده برای تمیز نگهداشتن درون ماشین - لوازم مورد نیاز برای اینکار که باید به صورت هفتگی انجام شود، فقط یک پارچه لطیف و یا یک قطعه اسفنج خواهد بود. یک اسفنج مرطوب بردارید و درب ماشین ظرفشویی را باز کنید، با این اسفنج سطح داخلی ماشین ظرفشویی را با دقت تمیز کنید و آن را از لکه‌های مواد غذایی و یا مواد شوینده پاک کنید.


فیلتر ماشین ظرفشویی

 مهمترین قسمت آن محسوب می‌شود، در هنگام شستشوی ظروف، مواد غذایی به سمت پایین، یعنی همان جایی که فیلتر ماشین ظرفشویی قرار گرفته است می‌روند و درون آن گیر می‌کنند. این پروسه، به مرور باعث ایجاد مشکلاتی در کارکرد ماشین و بوی بد درون آن خواهد شد. بنابراین بهتر است هر چند وقت یکبار، فیلتر را از درون ماشین ظرفشویی جدا کرده و بیرون بیاورید و سپس آن را با آب گرم و مواد شوینده مناسب بشوئید.


برای بهتر تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی از یک مسواک استفاده کنید و با دقت تمام شکاف‌ها و درز‌هایی که احتمال می‌دهید درون آن‌ها چربی و روغن گیر کرده است را بشوئید. بعد از تمیز کردن فیلتر باید دوباره آن را سرجای خود قرار دهید، اگر برای دوباره سرهم کردن فیلتر به مشکل خورده‌اید، بهتر است از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.


قبل از اینکه ظروف کثیف را داخل ماشین ظرف‌شویی قرار دهیم آن‌ها را تا جایی که امکان دارد با دستمال پاک‌ کنیم و سپس داخل ماشین ظرف‌شویی قرار دهیم. این کار باعث می‌شود علاوه بر اینکه ظروف سریع‌تر و بهتر تمیز شود، بلکه ماشین ظرف‌شویی نیز تمیزتر باقی می‌ماند.


مسئلهٔ مهم دیگری که باید در نظر داشت سیستم دفع زبالهٔ ماشین ظرف‌شویی است. قسمت داخلی و اصلی ماشین به این سیستم راه دارد و اگر پس‌ماند غذا در آن باشد، فضای داخلی را آلوده خواهد کرد. بهتر است چند وقت یک‌بار آن را تمیز کنید.


تمیز کردن با یک فنجان سرکه

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

بهترین راه استفاده از مواد پاک کننده طبیعی است، برخی گمان می‌کنند این مواد قدرت لازم برای تمیز کردن لکه‌های مانده روی ماشین ظرفشویی را ندارند، اما این تصور اشتباه است.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین، یک راه آسان برای تمیز کردن ماشین است

ماشین ظرفشویی خود را یک تمیزکاری اساسی کنید،از یک فنجان سرکه کمک بگیرید. سرکه سفید با خاصیت ضد عفونی و باکتری زدایی که دارد به راحتی چربی و مواد غذایی چسبیده به بدنه و دیواره‌های ماشین ظرفشویی را پاک خواهد کرد. فقط کافیست یک فنجان برداشته و آن را از سرکه سفید پر کنید و درون ماشین ظرفشویی خالی از ظرف بگذارید. درب ماشین را بسته و آن را در حالت شستشوی نرمال با آب داغ قرار دهید. همین فرایند کافیست تا تمام ماشین ظرفشویی شما با دقت شسته و تمیز شود. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه، فقط کافیست از یک فنجان سرکه استفاده کنید


 جوش شیرین

 یک بسته جوش شیرین برای نظافت، همیشه به کمک شما خواهد آمد. این ماده پاک کننده طبیعی علاوه بر خاصیت میکروب زدایی یک روش عالی برای بوزدایی ماشین ظرفشویی محسوب می‌شود. درب ماشین ظرفشویی را باز کنید، قفسه نگه دارنده ظروف را بیرون بکشید تا دید وسیع‌تری نسبت به کاری که می‌خواهید انجام دهید داشته باشید.

بسته جوش شیرین را برداشته و مقداری از آن را کف ماشین ظرفشویی بریزید، به یاد داشته باشید که ماشین ظرفشویی باید عاری از هرگونه ظرف و ظروف باشد. ماشین ظرفشویی را روشن کرده و برنامه آن را در سریع‌ترین حالت و کوتاه‌ترین زمان ممکن قرار دهید.استفاده از جوش شیرین در ماشین ظرفشویی، بهترین راه برای تمیز کردن آن محسوب می‌شود


نحوه سرویس ماشین ظرفشویی

 بعد از تمیز کردن ماشین ظرفشویی، باز هم تغییری در کارکرد ماشین مشاهده نمی‌کنید و مشکلات هنوز وجود دارند، پس مشکل کثیف بودن ماشین نیست. بهتر است برای عملکرد بهتر و بیشتر ماشین ظرفشویی بازدید و سرویس دوره‌ای دستگاه را در برنامه خود قرار دهید. نحوه سرویس ماشین ظرفشویی کاری تخصصی محسوب شده و نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد. کار را به کاردان بسپارید و از خدمت سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی در محل آچارباز استفاده کنید. روش و نحوه سرویس ماشین ظرفشویی، کاری تخصصی است و باید به دست تعمیرکار انجام شود

نکته پایانی

ساده‌ ترین روش برای تمیز کردن

تمیز کردن ماشین ظرفشویی برای بسیاری از افراد کاری سخت و دشوار محسوب می‌شود، زیرا برای تمیز کردن اصولی این وسیله خانگی پر‌کاربرد باید قوانین و نکات زیادی را رعایت کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده