دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تغذیه ، سلامتی و مزایای انواع سیب زمینی

تغذیه ، سلامتی و مزایای انواع سیب زمینی

سیب زمینی یک سبزی ریشه ایی همه کاره و یک ماده غذایی اصلی در بسیاری از خانواده ها است. سیب زمینیها غده ای زیرزمینی هستند که روی ریشه گیاه Solanum tuberosum رشد می کنند، سیب زمینی ها از آن دسته مواد غذایی که نسبتاً ارزان قیمت و لی پر مصرف هستند.


بسته بندی شده با مواد مغذی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

سیب زمینی منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.یک سیب زمینی پخته متوسط ​​(6.1 اونس یا 173 گرم) از جمله پوست تأمین می کند


    کالری: 161

    چربی: 0.2 گرم

    پروتئین: 4.3 گرم

    کربوهیدرات: 36.6 گرم

    فیبر: 3.8 گرم

    ویتامین C: 28٪ از RDI

    ویتامین B6: 27٪ از RDI

    پتاسیم: 26٪ از RDI

    منگنز: 19٪ از RDI

    منیزیم: 12٪ از RDI

    فسفر: 12٪ از RDI

    نیاسین: 12٪ از RDI

    فولات: 12٪ از RDI


مقدار مواد مغذی سیب زمینی بسته به نوع و نحوه تهیه آنها می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ، سرخ کردن سیب زمینی کالری و چربی بیشتری نسبت به پخت آنها اضافه می کند.همچنین توجه داشته باشید که پوست سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. گرفتن پوست سیب زمینی می تواند محتوای غذایی آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

خلاصه

سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است ، هرچند که تنوع و روش تهیه آن می تواند بر محتوای غذایی تأثیر بگذارد.


یک ماده خوراکی بسیار خوشمزه است که سرشار از بتاکاروتن است و وقتی که پخته شود به راحتی جذب بدن می شود. ساقه و برگ های سیب زمینی دارای سمی بنام سولانین می باشد که نباید آن را مصرف نمود.


یکی از عناصر اصلی موجود در سیب زمینی نشاسته می باشد. که برای تامین انرژی بدن می توان از سیب زمینی استفاده کرد. سیب زمینی به عنوان چهارمین غذای پرمصرف جهان بعد از برنج ، گندم و ذرت می باشد.

سیب زمینی دارای خواصی می باشد که باعث رفع تیرگی دور چشم می شود. شما می توانید به کمک سیب زمینی به طور مستقیم ناحیه تیره دور چشم را رفع کنید. برای این کار یک سیب زمینی را پوست بکنید و آن را خرد کنید

مفید برای التهاب مفاصل

کاهش اشتهای کاذب

رفع چین و چروک پوست

مفید برای بهبود برونشیت

سلامت قلب و عروق

خواص ضد التهابی

رفع نقاط تیره پوست

درمان ریزش مو

رفع لک های روی پوست

درمان سرطان پستان

تقویت سیستم ایمنی بدن

حفظ سلامت استخوان‌ها

وجود آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و روی در سیب زمینی در حفظ و تقویت ساختار استخوان بسیار مؤثر است. آهن و روی نقش مهمی در تولید و بازسازی کلاژن پوست دارند. فسفر و کلسیم نیز هر دو در حفظ ساختار استخوان بسیار مؤثرند، اما حفظ تعادل بین این مواد معدنی در تراکم و بافت استخوانی بسیار مهم و حیاتی است. نباید فراموش کرد که بالابودن میزان فسفر و پایین‌بودن کلسیم موجب کاهش تراکم بافت استخوان و در نهایت منجر به پوکی استخوان می‌شود.

تنظیم فشار خون

 سلامت قلب

تأمین ماده‌ی مغذی کولین

پیشگیری از سرطان

تسهیل در هضم غذا

کنترل وزن

تنظیم سوخت و ساز

محافظت از پوست

تقویت سیستم ایمنی بدن

 ویتامین C می‌تواند از شدت و نیز مدت سرماخوردگی بکاهد. همان‌طور که گفته شد سیب زمینی‌ها سرشار از ویتامین C هستند.

حاوی مواد زیر است:

چربی، فاقد کلسترول، کربوهیدارت، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، فسفر،سدیم،پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B6 ، اسید فولیک علاوه بر اینها سیب زمینی مقادیری نیاسین، کولین و زینک نیز دارد.


انرژی مورد نیاز بدن از شکسته‌ شدن مولکول‌های گلوکز تأمین می‌شود. سیب زمینی حاوی مقداری لیپوئیک اسید است که روند شکسته‌ شدن مولکول‌های گلوکز و تبدیل آن به انرژی مورد نیاز بدن را راحتتر می‌کند.لیپوئیک اسید در کنترل قند خون، گشادشدن رگ‌های خونی، محافظت در برابر رتینوپاتی یا آسیب به شبکیه چشم، مغز و بافت عصبی و سیب زمینی به دلیل داشتن بتاکاروتن دارای یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. سیب زمینی سرشار از ویتامین ث ، ب کمپلکس و آهن و فسفر می باشد.


حاوی آنتی اکسیدان ها است

به عنوان مثال ، یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که آنتی اکسیدانهای موجود در سیب زمینی ممکن است رشد سلولهای سرطانی کبد و روده بزرگ را سرکوب کند


مطالعات همچنین نشان داده اند که سیب زمینی های رنگی مانند سیب زمینی های بنفش می توانند سه تا چهار برابر بیشتر از آنتی اکسیدان ها نسبت به سیب زمینی های سفید داشته باشند. این باعث می شود آنها در خنثی کردن رادیکال های آزاد مؤثر باشند


با این حال ، بیشتر این شواهد مربوط به مطالعات لوله آزمایش است. قبل از هرگونه توصیه های بهداشتی ، تحقیقات انسانی بیشتری لازم است.


خلاصه

سیب زمینی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و برخی سرطان ها را کاهش دهد. با این حال ، قبل از ارائه هرگونه توصیه ، تحقیقات انسانی بیشتری لازم است.


کنترل قند خون را بهبود بخشد

سیب زمینی حاوی نوع خاصی از نشاسته است که به عنوان نشاسته مقاوم شناخته می شود.این نشاسته شکسته نشده و کاملاً جذب بدن می شود. درعوض ، به روده بزرگی می رسد كه منبع تغذیه ای برای باكتری های مفید موجود در روده شما باشد.


تحقیقات نشاسته مقاوم را به بسیاری از مزایای سلامتی ، از جمله کاهش مقاومت به انسولین مرتبط کرده است ، که به نوبه خود ، کنترل قند خون را بهبود می بخشد.


در یک مطالعه حیوانات ، موشهایی که از نشاسته مقاوم تغذیه می شوند مقاومت به انسولین کاهش یافته است. این بدان معنی است که بدن آنها در از بین بردن قند اضافی از خون مؤثرتر بودند


مطالعه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف یک وعده غذایی با نشاسته مقاوم به حذف بهتر قند خون پس از غذا کمک می کند


در یک مطالعه دیگر ، روزانه ده نفر 30 گرم نشاسته مقاوم در طی یک دوره چهار هفته تغذیه می شدند. دانشمندان دریافتند که نشاسته مقاوم در برابر مقاومت به انسولین 33٪


جالب است که می توانید میزان مقاومت نشاسته ای در سیب زمینی را نیز افزایش دهید. برای این کار ، سیب زمینی های آب پز را یک شبه در یخچال نگهداری کنید و آنها را سرد مصرف کنید


خلاصه

سیب زمینی حاوی نشاسته مقاوم است ، که ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند. به نوبه خود ، این می تواند به بهبود کنترل قند خون کمک کند.


سلامت گوارش را بهبود بخشد

نشاسته مقاوم در سیب زمینی ممکن است سلامت گوارش را نیز بهبود بخشد.وقتی نشاسته مقاوم به روده بزرگ می رسد ، غذایی برای باکتری های مفید روده می شود. این باکتریها آن را هضم کرده و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می کنند

نشاسته مقاوم در برابر سیب زمینی بیشتر به بوتیرات اسید چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می شود، برای باکتری های روده مطالعات نشان داده اند که بوتیرات می تواند التهاب در روده بزرگ را کاهش دهد ، استحکام دفاعی روده بزرگ را تقویت کرده و خطر سرطان روده را کاهش می دهد


علاوه بر این ، بوتیرات ممکن است به بیماران مبتلا به اختلالات التهابی روده مانند بیماری کرون ، کولیت اولسراتیو و دیورتیکولیت کمک کند. بیشتر شواهد موجود در مورد بوتیرات مربوط به آزمایش لوله آزمایش یا حیوانات است. قبل از ارائه توصیه ها ، تحقیقات بیشتر در زمینه انسان ضروری است.


خلاصه

نشاسته مقاوم در سیب زمینی منبع تغذیه ای برای باکتری های مفید روده است. آنها آن را به بوتیرات اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه ، که به کاهش التهاب در روده بزرگ ، بهبود دفاع دفاعی روده بزرگ و خطر کمتری از سرطان روده بزرگ مرتبط است ، تبدیل می کنند.


به طور طبیعی بدون گلوتن

رژیم بدون گلوتن یکی از رژیم های پرطرفدار در سراسر جهان است. این شامل از بین بردن گلوتن است که خانواده پروتئین هایی است که در غلات مانند طلسم ، گندم ، جو و چاودار یافت می شود.بیشتر افراد علائم نامطلوب مصرف گلوتن را تجربه نمی کنند.


اما ، افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک می توانند هنگام مصرف غذاهایی که حاوی گلوتن هستند ، ناراحتی شدید را تجربه کنند. علائم آن شامل درد شدید معده ، اسهال ، یبوست ، نفخ و بثورات پوستی است ،


اگر رژیم بدون گلوتن را دنبال می کنید ، پس باید اضافه کردن سیب زمینی را به رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند ، این بدان معناست که آنها علائم ناراحت کننده ای ایجاد نمی کنند.


در حالی که سیب زمینی فاقد گلوتن است ، بسیاری از دستور العمل های رایج سیب زمینی نیست. بعضی از غذاهای سیب زمینی که حاوی گلوتن هستند شامل برخی دستور العمل های au gratin و نان سیب زمینی هستند.اگر مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک هستید ،


خلاصه

سیب زمینی به طور طبیعی فاقد گلوتن است و این باعث می شود آنها برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک انتخاب غذایی عالی باشند.


گذشته از مغذی بودن ، سیب زمینی ها نیز فوق العاده پر شده اند.در یک مطالعه ، 11 نفر از 38 غذای معمولی تغذیه شدند و از آنها خواسته شد که غذاها را بر اساس میزان پر شدن آنها ارزیابی کنند. سیب زمینی بالاترین امتیاز کامل را از همه دریافت کرد.


در واقع ، سیب زمینی به عنوان هفت برابر پر از کروسانت ها ، که به عنوان کمترین ماده غذایی پر شده رتبه بندی شدند رتبه بندی شد.غذاهایی که پر می شوند ممکن است به شما در تنظیم یا کاهش وزن کمک کنند ، زیرا باعث کاهش درد گرسنگی می شوند


برخی شواهد نشان می دهد که پروتئین سیب زمینی خاص ، معروف به مهار کننده پروتئیناز سیب زمینی 2 (PI2) ، می تواند اشتها را مهار کند. به نظر می رسد که این پروتئین باعث آزاد شدن کولسیستوکینین (CCK) ، هورمونی می شود که احساس پر بودن را تقویت می کند


خلاصه

مطالعات نشان داده است كه سیب زمینی جزو پرترین غذاها است. آنها ممکن است باعث افزایش سطح هورمونهای پرتحرک ، مانند کلسیستوکینین (CCK) شوند.


نه تنها سیب زمینی ها سالم هستند بلکه بسیار خوشمزه و همه کاره هستند.سیب زمینی را می توان به روش های مختلفی از جمله آب پز ، پخته شده و بخارپز تهیه کرد. با این وجود ، در صورت استفاده از روغن زیاد ، سیب زمینی سرخ کرده ممکن است میزان کالری آنها را به طرز چشمگیری افزایش دهد.


در عوض ، سیب زمینی ها را خرد کنید و سپس با یک لکه دار روغن زیتون فوق العاده باکره و یک گلاب رزماری آنها را در فر بریزید.حتما پوست سیب زمینی ها را از بین نبرید ، زیرا بیشتر مواد مغذی در آنجا قرار دارند. این کار باعث می شود حداکثر مقدار مواد مغذی از سیب زمینی دریافت شود.


خلاصه

سیب زمینی های خوشمزه ، متنوع و آسان برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما هستند. جوش ، پخت یا بخارپز کردن آنها را امتحان کنید و آنها را با پوست دست نخورده مصرف کنید.


سیب زمینی سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که آنها را بسیار سالم می کند.مطالعات انجام شده سیب زمینی و مواد مغذی آنها را به انواع فواید چشمگیر سلامتی ، از جمله بهبود کنترل قند خون ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و ایمنی بالاتر مرتبط کرده است. آنها همچنین ممکن است سلامت گوارشی و علائم پیری را تقویت کنند.


سیب زمینی همچنین کاملاً پر شده است ، این بدان معنی است که با کاهش درد گرسنگی و اشتیاق می توانید به کاهش وزن کمک کنید. در کل ، سیب زمینی علاوه بر رژیم غذایی شما در حد اعتدال ، عالی است. آنها همچنین به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند و این بدان معنی است که تقریباً همه می توانند از آن لذت ببرند.


سیب زمینی فوق العاده محبوب در سراسر جهان است ، اما آنها موفق به جنجال کشیدن شده اند. در اینجا نگاهی دقیق به سیب زمینی و سلامتی آنها وجود دارد ، سیب زمینی یک سبزی ریشه ای فوق العاده متنوع است که در انواع غذاها در سراسر جهان مصرف می شود.


بسیاری از افراد سبزیجات را سالم می دانند ، سیب زمینی ها موفق شده اند بحث و جدال را برانگیزند.به دلیل محتوای نشاسته ای ، بسیاری از افراد معتقدند که باید میزان مصرف آنها را محدود کنند.همچنین ، سیب زمینی معمولاً با غذاهای سرخ شده و فرآوری شده ناسالم همراه است.


سیب زمینی نوعی غده گیاه خوراکی است که در سراسر جهان خورده می شود.با منشاء آندهای آمریکای جنوبی ، سیب زمینی اکنون در 160 کشور در سراسر جهان کشت می شود ، با 1500-200000 گونه های مختلف که در رنگ ، اندازه و محتوای مواد مغذی دامنه خود را نشان می دهد


با این وجود ، بسیاری از انواع از نظر ترکیب ، متشکل از یک گوشت نشاسته ای است که توسط یک پوست نازک و غنی از مواد مغذی پوشانده شده است.سیب زمینی ها را می توان در جوش ، بخارپز ، سرخ شده ، پخته شده یا کباب کرده و در مجموعه وسیعی از ظروف مورد استفاده قرار داد.

خلاصه:

سیب زمینی نوعی غده گیاهی خوراکی است که در سراسر جهان کشت می شود. انواع مختلفی از سیب زمینی ها انواع مختلفی دارند که می توان از آنها در طیف وسیعی از ظروف استفاده کرد.


سیب زمینی در بسیاری از مواد مغذی بسیار زیاد است ، انواع بسیاری از سیب زمینی ها وجود دارد که مجموعه ای از مواد مغذی مختلف را شامل می شود. يك وسيله متوسط ​​(6.1 اونس يا 173 گرم) سيب زمينی پخته شده راتت ، از جمله گوشت و پوست ، موارد زير را ارائه مي دهد:


    کالری: 168

    چربی: 0 گرم

    پروتئین: 5 گرم

    کربوهیدرات: 37 گرم

    فیبر: 4 گرم

    سدیم: 24 میلی گرم

    ویتامین C: 37٪ از RDI

    ویتامین B6: 31٪ از RDI

    پتاسیم: 27٪ از RDI

    منگنز: 20٪ از RDI


مشخصات مواد مغذی سیب زمینی بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ، سیب زمینی قرمز حاوی کالری ، کربوهیدرات و فیبر کمتری نسبت به سیب زمینی Russet ، و همچنین کمی ویتامین K و نیاسین است. نحوه تهیه سیب زمینی شما نیز می تواند بر میزان مواد مغذی آنها تأثیر بگذارد.


با توجه به اینکه بسیاری از مواد مغذی آنها در پوست بیرونی متمرکز است ، لایه برداری سیب زمینی می تواند بخش قابل توجهی از فیبر و مواد معدنی موجود در هر وعده را از بین ببرد، علاوه بر این ، سرخ کردن سیب زمینی ها ،درمقایسه با سایر روش های پخت و پز مانند پخت یا جوش ، می توانند چربی و کالری آنها را افزایش دهند.


علاوه بر این ، محصولات سیب زمینی فرآوری شده نیز متراکم تر از مواد مغذی هستند و نسبت به سیب زمینی های کامل کالری ، چربی و سدیم بیشتری دارند.


خلاصه:

سیب زمینی حاوی مقادیر خوبی از کربوهیدرات و فیبر و همچنین ویتامین C ، ویتامین B6 ، پتاسیم و منگنز است. محتوای مواد مغذی آنها بسته به نوع سیب زمینی و روش پخت و پز متفاوت است.


سیب زمینی حاوی آنتی اکسیدان است


آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از تشکیل رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کنند ، که اتم های واکنشی هستند که می توانند در بدن شما جمع شوند و در بیماری مزمن نقش دارند.


مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند از انواع خاصی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان جلوگیری کنند ، سیب زمینی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها ، از جمله انواع خاص ، مانند فلاونوئیدها ، کاروتنوئیدها و اسیدهای فنولیک است


یک مطالعه به مقایسه فعالیت آنتی اکسیدانی سیب زمینی های سفید و رنگی پرداخت و نشان داد که سیب زمینی های رنگی در خنثی کردن رادیکال های آزاد مؤثر هستند ،یکی دیگر از مطالعات لوله آزمایش نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در سیب زمینی ممکن است رشد برخی از انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و سرطان کبد را کاهش دهد


به خاطر داشته باشید که بیشتر تحقیقات موجود فقط به مطالعات لوله آزمایش محدود می شود. تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی تأثیر آنتی اکسیدان موجود در سیب زمینی در ایجاد بیماریهای مزمن در انسان مورد نیاز است.

خلاصه:

سیب زمینی حاوی آنتی اکسیدان است ، که ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش دهد. اگرچه برای بررسی تأثیرات احتمالی آنها در انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است.


آنها نشاسته مقاوم را تهیه میکنند، نشاسته مقاوم نوعی نشاسته است که در روده کوچک هضم نمی شود. در عوض ، آن را به روده بزرگ منتقل می کند ، جایی که می تواند باکتری های مفید موجود در روده شما را تغذیه کند ، سیب زمینی منبع خوبی از نشاسته مقاوم است ، و آنهایی که پخته شده و سپس سرد می شوند حاوی بیشترین مقدار آن هستند.


نشاسته مقاوم به ویژه از نظر کنترل قند خون و حساسیت به انسولین با تعدادی از فواید سلامتی همراه است.در یک مطالعه ، 10 شرکت کننده برای مدت 4 هفته 30 گرم نشاسته مقاوم در روز مصرف کردند. آنها دریافتند که نشاسته مقاوم باعث افزایش حساسیت به انسولین 33٪ می شود


یک مطالعه دیگر شامل 10 شرکت کننده با 50 گرم نشاسته سیب زمینی خام بود. آنها سطح قند خون را کاهش داده و احساس سیری و پر بودن را تجربه کرده اند


در حالی که سیب زمینی های خام حاوی نشاسته مقاوم هستند ، سیب زمینی ها نیز به طور معمول پخته می شوند. این باکتری ها را از بین می برد و همچنین مواد مغذی را کاهش می دهد ، که می تواند در جذب مواد مغذی دخالت کند،علاوه بر این ، نشاسته مقاوم ممکن است با چندین مزیت دیگر همراه باشد ، از جمله کاهش مصرف مواد غذایی ، افزایش جذب مواد مغذی و بهبود سلامت گوارش


خلاصه:

سیب زمینی حاوی نشاسته مقاوم است ، که ممکن است کنترل قند خون ، سلامت دستگاه گوارش ، جذب مواد مغذی و سیری را بهبود بخشد.


سیب زمینی می تواند در حال جبران باشد، سیب زمینی به عنوان یکی از پرترین غذاهای موجود شناخته می شود. یک مطالعه با دادن 11 تا 11 شرکت کننده غذاهای مختلف و کسب رتبه سیری برای هر یک ، یک شاخص سیری را برای غذاهای معمولی ایجاد کرد.


سیب زمینی های آب پز بالاترین امتیاز سیری را داشتند و هفت برابر سیر کننده تر از کروسان ها محسوب می شدند که کمترین امتیاز را در شاخص سیری داشت. یک مطالعه دیگر ، چگونگی تأثیر مصرف برنج ، سیب زمینی و ماکارونی را بر میزان مصرف و احساس سیری در 11 شرکت کننده مقایسه کرد.


مشخص شد كه سيب زمينی از كلاترين چربی ها بوده و منجر به بيشترين كاهش دريافت كالری كلی شد.پوسته های سیب زمینی همچنین حاوی مقدار خوبی از فیبر است ، که به آرامی در بدن بدون احتراق حرکت می کند ، باعث پرکردگی و کاهش گرسنگی می شود


خلاصه:

مطالعات نشان می دهد که سیب زمینی به دلیل داشتن فیبر و چگالی زیاد ، می تواند باعث افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی شود.

ترجمه از شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

healthline.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده