بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پولیپ بینی: 19 درمان طبیعی و تغییر سبک زندگی

پولیپ بینی: 19 درمان طبیعی و تغییر سبک زندگی

پولیپ بینی

آیا برجستگی های عجیبی در داخل بینی خود دارید؟

در این صورت ممکن است پولیپ بینی داشته باشید. پولیپ بینی بافت نرم و بدون دردی است که در داخل مسیر هوایی فرد رشد کرده است. این رشد معمولاً در قسمت بالایی سینوس ها (جایی که چشم ها، بینی و گونه ها به هم می رسند) اتفاق می افتد. گاهی اوقات به علت فقدان عصب در این ناحیه فرد ممکن است از ابتلای خود به پولیپ بینی بی اطلاع باشد. پولیپ بینی میتواند رشد کند و به قدری بزرگ شود که کل مسیر هوایی شخص را مسدود کرده و باعث انسداد مزمن مجاری تنفسی شود. گرفتگی بینی اگر با داروهای ضد حساسیت یا با داروهای بدون نیاز به نسخه سرما خوردگی هم درمان نمی شود ممکن است پولیپ بینی باشد.

در اصل پولیپ بینی رشد خوش خیم بافت داخل بینی یا مخاط آن می باشد. پولیپ های بینی تقریباً متداول و غیر سرطانی است. در حقیقت ، تا 4 درصد از جمعیت ایالات متحده از پولیپ بینی رنج می برند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

درمان معمول معمولاً شامل استروئیدها ، آنتی هیستامین ها و جراحی است. خوشبختانه بسیاری از داروهای خانگی خانگی برای پولیپ بینی و درمان های زیادی وجود دارد که از بازگشت آنها جلوگیری می کند.

علت پولیپ بینی چیست ؟

پولیپ بینی در داخل بافت ملتهب مخاط بینی رشد پیدا می کند. مخاط بینی همان لایه مرطوب بینی است که از بخش های داخل بینی و سینوس حفاظت کرده و هوای داخل بینی را مرطوب می سازد. در طول دوره عفونت یا حساسیت فصلی، مخاط بینی متورم و قرمز شده و ممکن است به قدری مایع تولید کند که از بینی خارج شود. در صورتی که این عارضه طولانی مدت شود، ممکن است باعث تشکیل پولیپ در داخل بینی شود. پولیپ یک بافت رشد کرده داخل بینی (شبیه کیست کوچک) است که می تواند مسیر هوایی بینی فرد را مسدود سازد. همچنین گاهی اوقات رشد پولیپ در داخل بینی فرد بدون هیچ مشکل قبلی و بدون دلیل اتفاق می افتد، اما معمولاً مواردی هستند که باعث تحریک و رشد پولیپ می شوند.


تشخیص پولیپ بینی

در صورتیکه پزشک داخل بینی را با استفاده از اوتوسکوپ یا نیزوسکوپ معاینه کند بدون شک متوجه وجود پولیپ بینی خواهد شد. در صورتی که پولیپ عمیق تر بوده و در داخل سینوس ها اتفاق افتاده باشد، تشخیص آن دشوار تر شده و باید با استفاده از آندوسکوپی داخل بینی آن را تشخیص داد. برای انجام آندوسکوپی بینی پزشکتان از یک لوله باریک، انعطاف پذیر، چراغ دار و مجهز به دوربین استفاده کرده و آن را به داخل مجاری بینی هدایت خواهد کرد.

گاهی اوقات برای تشخیص دقیق تر محل و اندازه پولیپ باید از عکس برداری سی تی اسکن یا ام آر آی استفاده کرد. در داخل تصاویر گرفته شده، پولیپ خودش را به شکل نقطه های مات نشان خواهد داد. عکس برداری از پولیپ به تشخیص تغییر فرم استخوان بینی در اثر بروز پولیپ نیز کمک خواهد کرد. در چنین مواردی در صورت رشد سرطانی یا غیر طبیعی باید پزشکتان برای معالجه سریع تر اقدام کند. آزمایش حساسیت و آلرژی نیز می تواند به تشخیص علت اصلی بروز التهاب دائمی بینی کمک کند. در صورتی که کودک یا نوجوانی مبتلا به پولیپ بینی باشد، باید برای اطمینان بیشتر، آزمایش ژنتیکی مثل فیبروز کیستیک بر روی او انجام شود.


درمان دارویی

درمان های دارویی پولیپ بینی شامل داروهایی می شود که می تواند به کاهش التهابات سایز پولیپ و علائم گرفتگی بینی کمک کند. اسپری های بینی استروئیدی یکی از همین داروهایی است که می تواند تا حد زیادی آبریزش بینی را کاهش داده و با کوچک تر کردن اندازه پولیپ میزان انسداد بینی را بهبود ببخشد. با این حال در صورتی که فرد مصرف این داروها را کنار بگذارد، بلافاصله علائم باز خواهد گشت. در صورتی که اسپری های بینی تأثیری بر روی بهبود پولیپ نداشته با تجویز پزشکتان می توان از استروئید خوراکی یا تزریقی برای درمان استفاده کرد. اما به خاطر داشته باشید که این درمان ها دائمی نبوده و همگی ممکن است عوارض جانبی مثل افزایش فشار خون، بالا رفتن فشار چشمی و احتباس مایعات داخل بدن را به همراه داشته باشند.آنتی بیوتیک ها و آنتی هیستامین ها نیز می تواند به درمان آلرژی ها یا عفونت های سینوسی داخل بینی کمک کند.


علائم و نشانه های پولیپ بینی

پولیپ های بینی معمولاً به صورت پولیپ های آنتروآنالائی یا پولیپ های اتموئیدی طبقه بندی می شوند پولیپهای ضد اتهام در سینوس های فک بالا سرچشمه می گیرند و به اندازه معمول نیستند. پولیپ های اتیوئیدی از سینوس های اتموی ایجاد می شوند. 

هنگامی که پولیپ بینی دارید ، ممکن است احساس سرماخوردگی کنید. پولیپ ها هیچ حسی ندارند ، بنابراین شما حتی نمی توانید متوجه شوید که آنها را دارید!

علائم و نشانه های پولیپ بینی ممکن است موارد زیر را شامل شود:

بینی مسدود یا مسدود شده

عطسه

قطره پس از زایمان

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

آبریزش بینی

درد صورت

مشکل با حس بویایی

از دست دادن ذائقه

خارش اطراف چشم

عفونت ها

درد دندانهای فوقانی شما

تغییرات آوازی

احساس فشار بر پیشانی و صورت

خرناس

پولیپ بینی ممکن است باعث عوارض شود زیرا می تواند جریان هوا و تخلیه مایعات را مسدود کند. آنها همچنین نتیجه التهاب مزمن هستند. عوارض بالقوه عبارتند از:

آپنه انسدادی خواب : این وضعیت جدی باعث می شود که شما متوقف شده و شروع به تنفس مکرر کنید.

آسم: رینوزینوزیت مزمن ممکن است باعث تحریک آسم شود.

عفونت سینوس: پولیپ بینی ممکن است شما را در معرض عفونت سینوس قرار دهد . آنها با التهاب آستر بینی و سینوس های بینی شما که بیش از 12 هفته طول می کشد همراه هستند (رینوزینوزیت مزمن ، که به عنوان سینوزیت مزمن نیز شناخته می شود). با این وجود ، وجود سینوزیت مزمن و بدون پولیپ بینی ممکن است - و حتی تا حدودی محتمل است.

چه عواملی باعث ایجاد پولیپ بینی می شود؟ دانشمندان واقعاً نمی دانند چه عواملی باعث ایجاد پولیپ بینی می شود. با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که به پولیپ مبتلا می شوند ، پاسخ سیستم ایمنی بدن متفاوتی نسبت به افرادی که پولیپ نمی گیرند ، دارند.

پولیپ بینی با رینیت آلرژیک ، آسم ، آلرژی آسپیرین ، عفونت های سینوسی ، عفونت های حاد و مزمن و فیبروز کیستیک مرتبط است. آنها می توانند در هر سنی رخ دهند ، اما بیشتر در بزرگسالان میانسال و جوان متداول هستند. مردان بالای 40 سال به احتمال زیاد دچار پولیپ بینی می شوند.

تشخیص پولیپ بینی چگونه انجام می گیرد ؟

متخصص گوش و حلق و بینی به وسیله چراغ قوه و سپکولوم یک معاینه ساده بر روی بیمار انجام می دهد که از این طریق می تواند مشکلاتی همچون انحراف بینی و یا پولیپ بینی را بررسی کند.

اما از دیگر راه هایی که برای تشخیص پولیپ بینی به کاربرده می شود آندوسکوپی بینی می باشد.

برای اینکه متخصص گوش و حلق و بینی از تشخیص خود اطمینان حاصل پیدا کند می تواند از آندوسکوپی بینی برای این امر استفاده کند.زمان انجام آندوسکوپی، ابزاری نازک و انعطاف پذیر که به آن چراغ و دوربین کوچکی متصل است از سوراخ های بینی وارد شده و وضعیت پولیپ بینی بررسی می شود.

از دیگر راه های تشخیص پولیپ بینی استفاده از سی تی اسکن یا ام آر آی است که با عکس برداری انجام می شود .استخوان ها و همچنین پولیپ بینی در این عکس ها مشخص می شود و میزان التهاب پولیپ ها و تعداد آنها را می توان بررسی کرد. این تکنیک های تصویربرداری همچنین امکان معاینه سینوس ها را می دهد .

جراحی پولیپ بینی

برای انجام این جراحی بینی نیازی به ایجاد برش در پوست بینی نیست.جراحی بینی با وارد شدن آندوسکوپ در بینی آغاز می شود و جراح بینی با دقت کافی اقدامات لازم بر روی بینی شما را انجام می دهد و با استفاده از ابزارهای کوچک پولیپ ها را از بینی خارج می کند .سینوس ها در نهایت با محلول شست و شو داده می شوند و دیگر مواد اضافی از بینی خارج می شود.

بعد از جراحی پولیپ بینی

در افرادی که پولیپ های بزرگی از بینی خارج شده است دوره نقاهت بعد از جراحی بیشتر خواهد شد.در صورتی که درد زیادی را احساس می کنید می توانید با مشورت جراح بینی خود از مسکن ها استفاده کنید ولی بهترین راه برای بهبودی جراحی استراحت کافی است.

زمانی که بانداژ بینی شما برداشته شد مرتبا با محلول های نمک بینی خود را شست و شو دهید تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود.

بهتر است سر خود را برای مدت طولانی خم نکنید تا به بینی فشار وارد نشود و خونریزی بینی اتفاق نیفتد.

در دوره نقاهت به هیچ عنوان دخانیات مصرف نکنید زیرا باعث التهاب بینی شده و شما می توانید با نکشیدن سیگار مشکلات احتمالی را کاهش دهید.مراجعه به پزشک برای بررسی های نتیجه جراحی پولیپ بینی واجب است.

اگر به پزشک مراجعه کنید ، او به احتمال زیاد از یک آندوسکوپ بینی برای مشاهده قسمت داخلی بینی و سینوس های خود استفاده می کند. پزشک شما ممکن است مطالعات تصویربرداری را برای تعیین اندازه و محل پولیپ ها عمیق تر در سینوسهای شما توصیه کند. این آزمایشات همچنین برای رد سایر مشکلات مانند مشکلات ساختاری یا رشدهای دیگر استفاده می شود. پزشک شما همچنین ممکن است آزمایش آلرژی را برای تشخیص اینکه آلرژی باعث التهاب شده است ، توصیه کند. اگر فرزند شما به پولیپ بینی مبتلا شده باشد ، پزشک ممکن است آزمایش فیبروز کیستیک را توصیه کند زیرا این اغلب دلیل پولیپ بینی در کودکان است.

خوشبختانه درمان های طبیعی و داروهای خانگی زیادی برای درمان و تسکین پولیپ های بینی وجود دارد. این موارد شامل ایجاد رژیم غذایی سالم و تغییر در شیوه زندگی و استفاده از روغنهای ضروری و مکمل ها است. طیف گسترده ای از گزینه های مورد استفاده برای یافتن امداد را بخوانید.

روغنهای ضروری و مکمل ها

1. روغن درخت چای

 به دلیل خاصیت ضد میکروبی شناخته شده است ، هنگام استفاده در معابر بینی می تواند مؤثر باشد. از روغن درخت چای در داخل استفاده نکنید.


2. بروملین

شاید تعجب کنید که می فهمید که خوردن هسته فیبر متناوب آناناس می تواند آنزیم ضد التهابی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را برای شما فراهم کند. به دلیل توانایی آن در کاهش تورم ، برملین به کاهش علائم عفونت های سینوسی کمک می کند. همچنین از آلرژی و آسم محافظت می کند.

سعی کنید یک هسته آناناس را به اسموتی خود اضافه کنید. یا بروملین را به عنوان مکمل روزانه (300 واحد FIP) (قرص 600 میلی گرم) مصرف کنید.


3. منیزیم

منیزیم مشابه با برملاین ، حاوی خواص ضد التهابی است و همچنین بافت بدن را از بین بسیاری از کارکردهای مهم شل می کند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای پر منیزیم ، مانند سبزیجات سبز برگ ، آجیل ، دانه و حبوبات میل کنید.

همچنین می توانید یک مکمل منیزیم را امتحان کنید. NIH روزانه 400 تا 400 میلی گرم برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر توصیه می کند که RDA ها برای سن و در مورد خانم ها برای بارداری و شیردهی تنظیم می شوند. ( 20 ) حتی می توانید در حمام گرم و پر از نمک Epsom خیس کنید تا منیزیم را مستقیماً از طریق پوست خود جذب کنید.


4. گلدنسن

نوشیدن یک فنجان چای تهیه شده از این گیاه هر روز می تواند پولیپ بینی را تسکین دهد Goldenseal هم خاصیت ضد باکتریایی و هم ضد میکروبی دارد استفاده مداوم از سنگ طلایی نباید بیش از سه هفته باشد و نباید آن را توسط خانم های باردار یا شیرده مصرف کرد.


5- روی

ماهی قزل آلا ، کاکائو و نخود مشترکاً چه ارتباطی دارند؟ همه آنها منابع عالی روی هستند . برای عملکرد بدنی به عنوان یک عنصر کمیاب ضروری است ، هر روز مقدار کمی از روی لازم است تا بدن بتواند بهینه عمل کند. روی اغلب برای جلوگیری از سرماخوردگی از طریق بدون نسخه (OTC) مصرف می شود و ممکن است در معالجه سینوزیت مزمن و به واسطه پولیپ بینی مفید باشد.

از خوردن غذاهای سرشار از پروتئین استفاده کنید زیرا آنها حاوی بیشترین میزان روی طبیعی هستند. نمونه های آن عبارتند از: گوشت گوسفند ، مرغ ، بوقلمون ، ماست ، پنیر و تخم مرغ ، در میان چندین مورد دیگر. شما همچنین می توانید با مکمل؛ نوجوانان 14 ساله و بالاتر و بزرگسالان بسته به جنس و برای زنان ، چه کسی باردار باشد و چه شیرده ، باید 8 تا 13 میلی گرم مصرف کنند.


6. پروبیوتیک

تحقیقات شواهد محکم نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. در واقع ، یک مطالعه منتشر شده در Science Science Medicine نشان داد که میکروبیوم فرد می تواند بر سلامت سینوس آنها تأثیر بگذارد.

برای تقویت پروبیوتیک ها در سیستم خود ، غذاهای ترش و غنی از پروبیوتیک بخورید. همچنین مهم است که پروبیوتیک های موجود در سیستم خود را با غذاهای مرغوب و پر فیبر مانند دانه چیا و سیب زمینی شیرین تغذیه کنید. یک راه سریع برای افزایش مصرف پروبیوتیک ، مصرف یک مکمل پروبیوتیک روزانه است.


7. زردچوبه

بسیاری از مطالعات اشاره کرده اند که کورکومین دارای خواص درمانی عمیقی است و مزایای آن برابر یا بهتر از بسیاری از داروهای دارویی است. کورکومین چیست؟ این ترکیب شفابخش مشهور است که در گیاه زردچوبه یافت می شود ، یک گیاه قدرتمند.

زردچوبه برای درمان پولیپ بینی و عفونت های سینوسی مفید است زیرا یکی از قوی ترین ترکیبات ضد التهابی در جهان است. شما می توانید با استفاده از آن به عنوان ادویه پخت و پز ، زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید (که معمولاً در Curries از آن استفاده می شود). همچنین می توانید آنرا در اسموتی بپاشید. زردچوبه نیز به عنوان یک مکمل در دسترس است.

8. فلفل کاین

حتما فلفل کاین را در دستور العمل های خود مخلوط کنید زیرا فواید این فلفل برای بسیاری از نگرانی های سلامتی مؤثر است. این فلفل قرمز کمی قرمز حاوی ویتامین C ، ویتامین B6 ، ویتامین E ، پتاسیم ، بتا کاروتن ، منگنز و فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان ها را تأمین می کنند. این برای خوردن مولتی ویتامین ها چطور است؟

ویتامین A موجود در فلفل کاین به کاهش التهاب کمک می کند ، از جلوگیری از ملتهب شدن بینی استفاده می کند و همچنین از آلرژی جلوگیری می کند. ویتامین C و آنتی اکسیدان ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

فلفل کائین خشک یا پودر شده را می توان برای ضربه ای تند به گوشت ، ماکارونی ، تخم مرغ ، آجیل و سبزیجات اضافه کرد. همچنین می توان به سس ها و نوشیدنی ها اضافه کرد و از آن به عنوان ادویه ترشی استفاده می شود.


9. سرکه سیب

سرکه سیب که به دلیل داشتن بسیاری از خاصیت ها برای سلامتی شناخته شده است ، باعث از بین رفتن مخاط می شود و این یک درمان عالی برای رفع آلرژی فصلی است . این گیاه از ویتامین ها پر شده است و باعث افزایش عمل پروبیوتیک می شود و این یک داروی سرماخوردگی نیز محسوب می شود.2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و سه بار در روز برای سرماخوردگی و رفع حساسیت بنوشید.


10. سیر

سیر با داشتن خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچ ، می تواند به تسکین سرماخوردگی و سایر عفونت ها کمک کند. آلیسین ترکیب کلیدی موجود در سیر است که به آن توانایی کشتن میکرو ارگانیسم ها را می دهد.سیر را می توان به عنوان یک مکمل مصرف کرد ، یا می تواند به برخی از دستور العمل های مورد علاقه شما اضافه شود. سعی کنید یک میخک سیر را به ظرف مرغ یا سیب زمینی مورد علاقه خود اضافه کنید .


11. پیاز

پیازها پر از آنتی اکسیدان هایی هستند که به محافظت در برابر التهاب کمک می کنند ، در صورتی که از آسم یا عفونت های تنفسی رنج می برید ، آنها را به یک انتخاب عالی تبدیل می کنند. پیاز در انواع مختلفی وجود دارد. پیازهای شیرین ممکن است بهترین طعم را داشته باشند ، اما پیازهای زرد و قرمز حاوی درصد بیشتری از ترکیبات مفید به ویژه کوئرستین هستند .


12. سبزیجات خانگی

خوردن غذاهای پر ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E ، سلنیوم و بتاکاروتن برای رژیم غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بسیار مهم است. یک راه عالی برای به دست آوردن این مواد مغذی از طریق خوردن سبزیجات و سبزیجات خانواده کلم مانند کلم بروکلی است. این غذاها شامل اسفناج ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، زردآلو ، انبه ، خربزه ، کدو زمستانی و کلم است. آنها منابع عالی ضد اکسیدان هستند و خاصیت ضد التهابی دارند.برای تقویت سلامتی سیستم ایمنی خوشمزه ، سعی کنید دستور تهیه دستور العمل های حاوی سبزیجات ، سیر و پیاز مانند دستور العمل کلم پخته شده من را بپزید .


13. اسیدهای چرب ضروری امگا 3

ارتباط ماهی قزل آلا و تخم کتان چگونه است؟ آنها هر دو منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که ترکیبات مهمی هستند که بدن به تنهایی قادر به ساخت آنها نیست. غذاهای امگا 3 فواید بسیاری از جمله توانایی تقویت سیستم ایمنی و محافظت در برابر التهاب دارند. این خاصیت ها هم در مبارزه با عفونت های سینوسی و هم پولیپ های بینی مهم هستند.


14. از الکل خودداری کنید

طبق مطالعه ای که در ژورنال آلرژی و ایمنی شناسی بالینی منتشر شده است: در عمل ، الکل ممکن است مشکلات ریه ها و سینوس شما ، از جمله پولیپ های بینی را تحریک کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد كه الكل می تواند علائم را در بیماران مبتلا به رینیت تشدید كند.


15. از آلرژن های غذایی خودداری کنید

از بین بردن آلرژن های غذایی از رژیم غذایی شما می تواند به جلوگیری از پولیپ بینی کمک کند. اگر به لبنیات ، گندم ، تخم مرغ ، مخمر ، سویا یا گلوتن حساسیت دارید ، حتما این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا التهاب و واکنش های آلرژیک کم شود.حساسیت غذایی دارید اما مطمئن نیستید ، ممکن است بخواهید یک رژیم از بین بردن را امتحان کنید . این یک برنامه غذایی کوتاه مدت است که غذاهای خاصی را که می توانند باعث ایجاد حساسیت یا مشکلات گوارشی شوند ، از بین می برد و سپس آنها را یک بار مجدداً معرفی می کند تا بفهمد کدام مواد غذایی باعث ایجاد حساسیت می شوند.


تغییر سبک زندگی

16. استنشاق بخار یا رطوبت ساز

 استفاده از دستگاه های بخور و تصفیه رطوبت ساز با بهبود کیفیت تنفس از التهاب و بسته شدن مسیر تنفسی جلوگیری کرده و انتقال خلط را از سینوس ها را راحت تر خواهد نمود و می تواند به مرطوب شدن راه هوایی و سینوس ها کمک کند. همچنین می تواند به مخاط نازک کمک کرده و از انسداد و التهاب معابر تنفسی جلوگیری کند.

علاوه بر استفاده از دستگاه مرطوب کننده ، می توانید بخار آب جوش را نیز باز کنید تا راه های بینی و راه هوایی را باز و مرطوب کنید. همچنین می توانید چند قطره از روغنهای ضروری را برای تأثیر درمانی به آب اضافه کنید.


17. قرقره کردن بینی

از اسپری آب نمک یا شوینده های بینی برای شست و شوی مجاری تنفسی خودتان استفاده کنید. با این تکنیک جریان خلط در بینی بهبود یافته و آلرژن ها و مواد محرک خارجی به مجاری تنفسی شما وارد نخواهد شد.

می توانید اسپری های تنفسی بدون نسخه را از داروخانه ها گرفته یا محلول آن را در داخل منزل تهیه کنید.

برای تهیه اسپری بینی از آب مقطر استریل شده و یا آبی که به مدت یک دقیقه جوشانده شده استفاده کنید.اجازه دهید تا آب سرد شده و آن را از داخل صافی بسیار ریز عبور دهید. محلول آب و نمک برای خود تهیه کرده و آن را از داخل صافی بسیار ریز عبور دهید.محلول آب و نمک برای خود تهیه کرده و آن را داخل ظرف اسپری بینی یا قوطی قطره خالی بریزید.

تمرینات تنفس عمیق

نه تنها می توانید استرس را کاهش داده و فشار خون را با تنفس عمیق کاهش دهید ، بلکه می توانید علائم COPD را نیز بهبود بخشید. انواع تمرینات تنفس عمیق وجود دارد که می توانید امتحان کنید. این تمرینات می تواند ظرفیت ریه را تقویت کرده و به روشن نگه داشتن معابر تنفس کمک کند.


موارد احتیاط

پولیپ بینی و علائم سینوزیت مزمن می تواند مشابه سایر شرایط مانند سرماخوردگی باشد. اگر علائم شما بیش از 10 روز به بیرون کشید ، حتماً به پزشک مراجعه کنید یا مستقیماً به اورژانس بروید:

مشکل جدی در تنفس

وخیم تر شدن علائم شما

 بینایی مضاعف ، کاهش بینایی یا توانایی محدود در حرکت دادن چشمان شما

تورم در اطراف چشمان شما وجود دارد

سردرد به طور فزآینده ای همراه با تب بالا یا عدم توانایی در حرکت سر به جلو


افکار نهایی

   حتما رژیم غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی را بخورید .

   از غذاهایی که باعث التهاب می شوند خودداری کنید.

   غذاها و مکمل های ضد التهابی بخورید.

   برای باز و پاکسازی سینوسهای خود از استنشاق بخار استفاده کنید.

   در صورت بروز علائم جدی سریعاً به اورژانس بروید.

   در بیشتر موارد ، پولیپ بینی خطرناک نیست فقط می توانند باعث ناراحتی و تحریک شوند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده