خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین 7 گزینه آلرژی یا حساسیت غذایی

بهترین 7 گزینه آلرژی یا حساسیت غذایی

شیوع آلرژی های غذایی همچنان رو به افزایش است و تقریباً 5 درصد کودکان زیر 5 سال و 4 درصد نوجوانان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهند. آلرژی های غذایی تأثیرات شدیدی بر زندگی روزمره دارند زیرا می تواند بر روی چندین سیستم بدن تأثیر بگذارد و این پاسخ ها ناشی از عدم تحمل فردی خاص است که از مکانیسم ایمنی ناشی می شود. ( 1 ) این باعث می شود افراد به دنبال گزینه های آلرژی غذایی باشند ، اما همیشه آسان نیست.


میلیون‌ها نفر در دنیا دچار واکنش‌های آلرژیک به مواد غذایی می‌شوند. گرچه اکثر حساسیت‌‌های غذایی علائم نسبتاً خفیف و جزئی دارند اما برخی از آلرژی‌های غذایی می‌تواند واکنش‌های بسیار شدیدی ایجاد کند و حتی ممکن است زندگی فرد را به خطر بیاندازد. در حال حاضر، هیچ راهی برای درمان حساسیت غذایی وجود ندارد. شناخت زودهنگام و مدیریت واکنش‌های آلرژیک مواد غذایی و اجتناب از مصرف غذاهای حساسیت‌زا، اقدامات مهمی برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

کدام مواد غذایی حساسیت‌زا هستند؟

در حالی که بیش از 160 نوع مواد غذایی می‌توانند واکنش‌های آلرژیک در افراد مبتلا به آلرژی غذایی ایجاد کنند، چند نوع ماده غذایی به عنوان حساسیت‌زای مهم مشخص شده است. این مواد غذایی 90 درصد از واکنش‌های آلرژیک غذایی را تشکیل می‌دهند و در اکثر غذاهای مصرفی وجود دارند.

ماده غذایی عبارتند از

شیر

تخم مرغ

ماهی مثل قزل آلا

غذاهای دریایی مانند خرچنگ، صدف، میگو

 آجیل مانند بادام و گردو

بادام زمینی

گندم

سویا

این چند نوع ماده غذایی نامبرده شده و هر ماده‌ای که حاوی پروتئین مشتق شده از یک یا چندین نوع از آن‌ها باشد، به عنوان مواد غذایی حساسیت‌زا شناخته می‌شوند.

حساسیت‌های شدید غذایی، خطر جدی برای زندگی

پس از مصرف غذاهای حساسیت‌زا، فرد مبتلا به آلرژی غذایی ممکن است یک واکنش آلرژیک شدید و خطرناک به نام آنافیلاکسی داشته باشد که منجر به اختلالات بسیار جدی می‌شود.

برخی از این اختلالات عبارتند از:

مسدود شدن راه‌های هوایی در ریه‌ها

کاهش شدید فشار خون و ایجاد شوک (شوک آنافیلاکتیک)

متورم شدن گلو که منجر به خفگی می‌شود

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

هر ساله در ایالات متحده آمریکا، آنافیلاکسی به مواد غذایی باعث مراجعه سی هزار نفر به اورژانس، بستری شدن دو هزار نفر در بیمارستان و عامل مرگ 150 نفر می‌شود. اعمال سریع اپی‌نفرین به وسیله تزریق خودکار در هنگام بروز علائم اولیه آنافیلاکسی ممکن است از ایجاد عوارض جدی جلوگیری کند.

در ابتدا علائم خفیفی که پس از مصرف مواد غذایی حساسیت‌زا اتفاق می‌افتند، اگر به سرعت درمان نشود، در یک زمان بسیار کوتاه می‌توانند جدی‌تر شده، به طوری که حتی منجر به آنافیلاکسی شوند.

علائم حساسیت غذایی را بشناسید

علائم آلرژی غذایی به طور معمول از چند دقیقه تا 2 ساعت پس از خوردن غذایی که فرد به آن حساسیت دارد، بروز می‌کند. واکنش‌های آلرژیک می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

ایجاد کهیر

قرمز شدن پوست

احساس جمع شدن یا خارش در دهان

تورم در صورت، زبان یا لب

استفراغ یا اسهال

گرفتگی شکم

سرفه یا خس خس

حواس پرتی یا احساس سرگیجه

تورم در ناحیه گلو یا در تارهای صوتی

سخت نفس کشیدن

از دست دادن هوشیاری

چرا؟ از آنجا که هشت غذای محبوب مسئولیت بیش از 90 درصد آلرژی های غذایی را دارند و نکته ترسناک این است که همه آلرژی های غذایی پتانسیل تحریک آنافیلاکسی را دارند ، یک واکنش خطرناک برای زندگی است. تنها درمان واقعی برای آلرژی غذایی ، اجتناب از آلرژن به طور کلی است که وقتی حساسیت به غذاهای معمول مانند شیر ، تخم مرغ و گندم حساسیت دارید ، می تواند مشکل باشد. خوشبختانه ، ما گزینه های آلرژی غذایی زیادی در بازار داریم که می توانیم از همان ارزش غذایی به دست بیاوریم.

رایج ترین آلرژی های غذایی کدام هستند؟

شیر

حساسیت به پروتئین شیر گاو 2 تا 5/7 درصد کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد ، در حالی که پایداری در بزرگسالی شایع نیست زیرا تحمل در 51 درصد موارد در طی دو سال و 80 درصد موارد در طی دو یا سه سال ایجاد می شود. آلرژی به شیر یک واکنش ایمنی به یک یا پروتئین بیشتر است. برای درمان آلرژی ، باید از مصرف شیر و لبنیات به طور کلی خودداری کنید. ( 2 )

تخم مرغ

ماده ای است که در طیف گسترده ای از محصولات غذایی تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین اجتناب از تخم مرغ می تواند چالش برانگیز باشد. برای مبتلایان به آلرژی تخم مرغ ، مهم است که آنها از قرار گرفتن ازطریق آلودگی متقابل آگاهی داشته باشند. این می تواند در هر جایی که غذا تهیه میشود ، از جمله در رستوران ها و نانوایی ها اتفاق بیفتد. علاوه بر این از سفیده و پوسته های تخم مرغ به عنوان ماده پاک کننده استفاده می شود و می توان آن را در سوپ شراب نوشیدنی های حاوی الکل و نوشیدنی های قهوه یافت. ( 3 )

بادام زمینی

با شیوع آلرژی بادام زمینی در ایالات متحده ، محصولات بادام زمینی در بسیاری از سالن های مدرسه و مهمانی های کودکان ممنوع شده است. در ایالات متحده ، تقریباً 1 تا 2 درصد از جمعیت آلرژی بادام زمینی دارند و درصد همچنان در حال افزایش است.

در حالی که کلمه "مهره" به این نام است ، بادام زمینی در واقع حبوبات است زیرا بر خلاف آجیل درختی ، در زیر زمین رشد می کنند. به همین دلیل ، افراد می توانند نسبت به بادام زمینی اما نه آجیل درختی و برعکس حساسیت نشان دهند. آلرژی بادام زمینی تمایل دارد در اوایل زندگی وجود داشته باشد ، و افراد مبتلا به طور کلی از آنها پیشی نمی گیرند. در افراد بسیار آلرژی ، فقط مقادیر کمیاب می تواند واکنشهای آلرژیک را القا کند ، و در بیش از 70 درصد کودکان مبتلا به آلرژی بادام زمینی علائم در اولین مواجهه شناخته شده آنها بروز می کند. ( 4 )

آجیل

آجیل درختی برخی از رایج ترین مواد غذایی است که باعث بروز واکنش های آلرژیک می شود و تقریباً تمام آجیل درختان با واکنش های آلرژیک کشنده همراه بوده اند. افرادی که در ایالات متحده زندگی می کنند معمولاً نسبت به گردو و بادام زمینی حساسیت دارند اما می توانند به آجیل ، فندق ، مغز بادام ، پکن ، پسته و غیره نیز واکنش منفی نشان دهند. ( 5 )

گندم

یکی از اصلی ترین آلرژی های غذایی است و می تواند مشکل باشد زیرا گندم در بسیاری از غذاها از جمله سس گوجه فرنگی ، سس سویا و آبجو یافت می شود. حتی موارد غیر غذایی نیز وجود دارد که حاوی گندم است ، مانند برخی از مواد آرایشی و محصولات حمام.

آلرژی گندم بعضی اوقات با بیماری سلیاک اشتباه گرفته می شود ، اما این شرایط متفاوت است. کسانی که آلرژی به گندم دارند ، واکنشی را که ناشی از آنتی بادی ها است تجربه می کنند. افراد مبتلا به بیماری سلیاک نسبت به گلوتن ، پروتئین خاصی در گندم واکنش نشان می دهند و این باعث یک واکنش سیستم ایمنی غیر طبیعی می شود. ( 6 )

ماهی و صدف

حساسیت به ماهی نعناع و آلرژی بر روی صدف متفاوت است ، و فرد می تواند به یک نوع ماهی حساسیت داشته باشد اما دیگری نیست. آلرژی ماهی اغلب در اوایل زندگی ایجاد می شود ، در حالی که آلرژی صدف تمایل به دیرتر رشد دارد ، از بزرگسالی به بعد. شیوع تقریبی آلرژی های ماهی و صدف از 0.5 تا 5 درصد است. اجتناب دقیق از این آلرژن ها ، استاندارد فعلی مراقبت های بالینی برای افرادی است که حساسیت دارند. ( 7 )

سویا

در سالهای اخیر ، تأثیر غذاهای سویا و مکمل ها بر سلامت انسان به طور فزاینده ای بحث برانگیز شده است. شواهد متناقضی در مورد خطرات سلامتی و فواید سویا وجود دارد. یک نکته واضح است که محققان مطمئن هستند که آلرژی سویا شایع می شود و تقریباً 0.4 درصد از کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. به طور کلی تصور می شود که اکثر کودکان مبتلا به آلرژی سویا در ابتدای کودکی تحمل تحمل می کنند ، اما برای اطمینان از این امر تحقیقات بیشتری لازم است. ( 8 )

1. شیر نارگیل

تعدادی گزینه جایگزین شیر گاو تولید شده تجاری از سویا ، نارگیل ، برنج ، سیب زمینی ، جو دوسر ، مغز بادام ، فندق ، بادام زمینی ، کنف ، کتان ، آفتابگردان و آجیل ماکادامیا وجود دارد. این گزینه ها در واقع شیر نیستند بلکه عصاره هایی هستند که از منابع گیاهی مانند آجیل ، دانه و غلات حاصل می شوند. درست همانطور که شیر گاو با مواد مغذی مانند ویتامین D و ویتامین A تقویت شده است ، بسیاری از این گزینه های شیر نیز وجود دارند. برخی از جایگزین های شیر دارای مشخصات غذایی مشابه با شیر گاو هستند ، اما برخی دیگر در مناطق خاصی فاقد آن هستند.

گذشته از اینکه آلرژی های سویا در ایالات متحده نیز رو به افزایش است ، توصیه نمی کنم از آن به عنوان یک جایگزین شیر استفاده کنید زیرا سویا می تواند برای شما بد باشد . عمده ترین مسائل مربوط به سویا این است که بیشتر آن حاوی فیتواستروژن ها ، یا میکروب های استروژن در بدن است و امروزه سویا از نظر ژنتیکی اصلاح می شود. غذاهای اصلاح شده از نظر ژنتیکی با بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط هستند زیرا باعث از بین رفتن باکتری های خوب در روده شده و به عملکرد دستگاه گوارش آسیب می رسانند. ( 9 )

بهترین جایگزین برای شیر گاو شیر نارگیل است ، مایعی که به طور طبیعی در داخل نارگیل های بالغ موجود است و در داخل گوشت "نارگیل" ذخیره می شود. هنگامی که گوشت نارگیل را مخلوط کرده و سپس آنرا صاف می کنید به یک مایع غلیظ مانند شیر نارگیل تبدیل می شود. شیر نارگیل کاملاً عاری از لبنیات ، لاکتوز ، سویا ، آجیل و غلات است ، بنابراین برای هر کسی که به لبنیات سویا یا آجیل مبتلا به آلرژی باشد ، همراه با عدم تحمل لاکتوز ، گزینه ای عالی است .

یکی از نگرانی های مربوط به استفاده از شیر نارگیل به عنوان جایگزین شیر گاو ، میزان چربی و تأثیر آن بر میزان کلسترول است. با این حال ، یک مطالعه در سال 2013 که در مجله Nutrition and Metabolism منتشر شده است ، نشان داد که شیر نارگیل در واقع سطح کلسترول را بهبود می بخشد. پس از 60 شرکت کننده سالم به مدت هشت هفته ، فرنی شیر نارگیل را به مدت هشت هفته خوردند ، سطح LDL آنها کاهش یافته و سطح HDL به میزان قابل توجهی افزایش یافت. ( 10 )

شیر گاو حاوی پروتئین و کلسیم بیشتری نسبت به شیر نارگیل است ، اما شما می توانید آن را با غذاها جبران کنید. شامل غذاهای غنی از کلسیم (مثل کلم پیچ پخته شده، کلم بروکلی، شاهی و وبادام) در رژیم غذایی خود را به مطمئن شوید که شما مواد مغذی که شما نیاز دارید دریافت کنید. بهترین نوع شیر نارگیل ارگانیک است و حاوی مواد قندی ، شیرین کننده های مصنوعی و مواد نگهدارنده نیست. به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید و اطمینان حاصل کنید که آن شیر 100٪ نارگیل است ( آب نارگیل نیز خوب است)؛ شما می خواهید از افزودنی های قند خودداری کنید.

2. جایگزین تخم مرغ

تخم مرغ ها معمولاً به عنوان ماده الزام آور یا شیرین کننده در دستور العمل ها مورد استفاده قرار می گیرند ، اما بعضی از گزینه های دیگر نیز وجود دارند که می توانند به خوبی کار کنند. جایگزین های تخم مرغ زیر توسط آلرژی غذایی و آنافیلاکسی شبکه به عنوان گزینه های عالی برای آلرژی غذایی تخم ها توصیه می شود:

2 قاشق غذاخوری پوره میوه (مانند موز پوره شده و سس سیب)

1 قاشق غذاخوری تخم کتان زیر زمینی با 3 قاشق غذاخوری آب

1.5 قاشق غذاخوری آب ، 1.5 قاشق غذاخوری روغن و 1 قاشق چایخوری پودر بکینگ

1 قاشق چایخوری پودر بکینگ ، 1 قاشق غذاخوری آب و 1 قاشق غذاخوری سرکه

1 بسته ژلاتین و 2 قاشق غذاخوری آب گرم (در صورت آماده استفاده مخلوط کنید)

1 قاشق چای خوری مخمر حل شده در 1/4 فنجان آب ( 11 )

همچنین یک جایگزین تخم مرغ تجاری مبتنی بر سیب زمینی از Ener-G Foods در بازار وجود دارد. با مخلوط کردن آب ، این جایگزین تخم مرغ تخم مرغ را در کالاهای پخته شده مانند کوکی ها ، کلوچه ها و کیک ها تقلید می کند و آن را به یک جایگزین آلرژی غذایی که به طور بالقوه مفید است ، تبدیل می کند.

3. کره بذر بادام و آفتابگردان

ساده ترین و رایج ترین جایگزین کره بادام زمینی کره بادام است. کره بادام به راحتی بادام زمینی است و فواید حیاتی بسیاری برای تغذیه بادام وجود دارد . بادام از نظر اسیدهای چرب اشباع کم ، غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و حاوی فیبر پر کننده ، آنتی اکسیدان های فیتواسترول منحصر به فرد و محافظ ، ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین و مواد معدنی کمیاب مانند منیزیم است.

کره تخمه آفتابگردان همچنین جایگزین خوبی برای کره بادام زمینی است که حاوی چربی ها و پروتئین های سالم است. بعلاوه ، کره تخمه آفتابگردان نیز فاقد آجیل درختی است که یکی دیگر از آلرژی های غذایی رایج است و آن را به یکی از متنوع ترین آلرژی های غذایی آلرژی تبدیل می کند. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که کره بذر آفتابگردان یک حساسیت غیر معمول است. (12)

این پروتئین مقدار زیادی پروتئین را تأمین می کند و دارای ویتامین E و منیزیم است. همچنین حاوی مقدار مناسبی از اسیدهای چرب امگا 6 است. از آنجا که اکثر افراد امگا 6 زیادی در رژیم غذایی خود دارند و امگا 3 کافی ندارند ، با کره تخمه آفتابگردان (فقط کافی است تا از طعم آن لذت ببرید) سبقت نگیرید و با مصرف غذاهای امگا 3 امگا را متعادل کنید. مانند دانه های چیا ، روغن ماهی ، تخم کتان و دانه های شاهدانه.

4- بذر کتان ، بذور چیا ، تخم کدو و تخمه آفتابگردان

آجیل یک میان وعده عالی است زیرا از نظر اسیدهای چرب امگا 3 بسیار زیاد است و به کنترل التهاب ، تقویت عملکرد مغز و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند. بهترین گزینه های آلرژی غذایی برای آجیل درختان مواد غذایی دیگری هستند که دارای مقدار 0mega-3 هستند - به این ترتیب تقریباً با همان مزایای تغذیه ای خود را دریافت می کنید.

دانه ها یک میان وعده عالی و پر از ارزش غذایی را تشکیل می دهند. بذور کتان ، دانه چیا ، تخم کدو و تخمه آفتابگردان را امتحان کنید . تحقیقات منتشر شده در آلرژی کنونی و گزارش های آسم حاکی از ارتباط آلرژی بادام زمینی با آلرژی به حبوبات ، آجیل درختان ، دانه ها ، میوه ها و گرده است. ( 13 ) به دلیل این واکنش متقاطع متداول ، قبل از استفاده از دانه ها به عنوان یک ماده جایگزین آجیل فقط برای ایمنی با پزشک خود مشورت کنید.

5. آرد / دانه بدون گلوتن

آردهای زیادی وجود دارد که حاوی گندم نیستند و به راحتی می توانند به عنوان جایگزین در پخت استفاده شوند. آردهای بدون گندم و بدون گلوتن شامل آرد نارگیل ، آرد بادام ، آرد هل ، آرد جو دوسر و آرد برنج است. آرد نارگیل سرشار از فیبر و چربیهای سالم است. این ماده به راحتی توسط بدن برای انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و ضمن حفظ تعادل قند خون ، از متابولیسم سالم کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی تغذیه انگلیس نشان داد که شاخص گلیسمی غذاهای حاوی آرد نارگیل با افزایش سطح آرد نارگیل کاهش یافته است ، که احتمالاً به دلیل داشتن فیبر در رژیم غذایی زیاد است. ( 14 )

گزینه عالی دیگر آرد بادام ریز خرد شده است که با L-arginine ، منیزیم ، مس ، منگنز ، کلسیم و پتاسیم بسته بندی شده است. آرد بادام در دستور العمل های محصولات پخته شده به خوبی عمل می کند ، و حتی اثرات کاهش دهنده کلسترول نیز دارد. ( 15)

گزینه های آلرژی غذایی برای ماکارونی و نان گندم نیز وجود دارد. امروزه برنج قهوه ای و ماکارونی quinoa در بازار وجود دارد که بافت ها و مزه های بسیار مشابهی با ماکارونی گندم دارند ، به خصوص اگر از آنها با سس استفاده کنید. نانهای فاقد گلوتن حاوی ترکیبی از گندم سیاه ، نخود ، ارزن ، سیب زمینی ، برنج و آرد تاپیوکا است همه گزینه های آلرژی غذایی بی خطر برای شخصی که به آلرژی گندم مبتلا است.

6. غذاهای پروتئینی

خوردن ماهی خرد شده و صدف ماهی مفید است زیرا منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. پروتئین در هر سلول بدن استفاده می شود و برای ایجاد توده عضلانی ، کمک به تعادل طبیعی هورمون ها و عملکرد عملکرد عصبی بسیار مهم است. اگر به ماهی حساسیت دارید ، می توانید دوز روزانه پروتئین خود را از تخم مرغ ، لبنیات خام (مانند ماست و کفیر) ، گوشت چمن زده و طیور ارگانیک دریافت کنید. اگر رژیم گیاهخواری یا وگان را دنبال می کنید ، غذاهای حاوی پروتئین گیاهی شامل عدس ، لوبیای سیاه و ناتو هستند.

اگرچه ماهی صید شده وحشی راهی عالی برای مصرف اسیدهای چرب امگا 3 است ، اما تعدادی از غذاهای دیگر نیز وجود دارند که می توانند مزایای سلامتی مشابهی به شما دهند. گردو منبع خوبی از این چربی های سالم و همچنین دانه های بذر کتان و دانه چیا است. به عنوان مثال ، دانه های چیا از پروتئین ، چربی ها ، کربوهیدرات ها ، فیبر غذایی بالا ، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده اند. آنها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند و از قلب و دستگاه گوارش پشتیبانی می کنند. بسیاری از دستور العمل های دانه چیا وجود دارد که بسیاری از مزایای سلامتی را برای شما ممکن است به دلیل حساسیت ماهی از دست داده باشد. ( 16 )

7. عدس و کوئینوا

دانه های سویا معمولاً توسط افرادی که رژیم های گیاهی یا وگان را دنبال می کنند ، خورده می شوند و از سویا به عنوان منبع پروتئین یا به عنوان جایگزین گوشت استفاده می کنند. سه راه آسان برای دریافت پروتئین از غذاهای فاقد گوشت ، مصرف حبوبات (مانند عدس) ، لوبیا و غلات (مانند quinoa) است. عدس سرشار از پروتئین سرشار از مواد مغذی و دارای بافت دلچسب و متراکم است. Quinoa یکی از سالم ترین دانه های بازار است. این ماده غذایی سخت و پرتحرک است - پروتئین ، فیبر و تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید. آماده سازی دستور العمل های Quinoa آسان است زیرا تهیه دانه فقط 15 دقیقه طول می کشد و این یک روش ساده برای بدست آوردن مقدار زیادی پروتئین بدون خوردن سویا است.

افکار نهایی در مورد گزینه های آلرژی غذایی

آلرژی های غذایی تقریباً در 5 درصد از کودکان زیر 5 سال و 4 درصد از نوجوانان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد.

90 درصد آلرژی های غذایی با هشت ماده غذایی ایجاد می شود: شیر ، تخم مرغ ، بادام زمینی ، آجیل درختی ، گندم ، ماهی ، صدف و سویا.

در حال حاضر گزینه های زیادی برای آلرژی غذایی وجود دارد که باعث می شود افراد از حساسیت های غذایی خود جلوگیری کنند که این تنها درمانی برای آلرژی غذایی است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده