خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قرار گرفتن در معرض محصولات تمیزکننده منزل برابر مصرف 20 سیگار در روز

قرار گرفتن در معرض محصولات تمیزکننده منزل برابر مصرف 20 سیگار در روز

من مانند بسیاری از آمریکایی ها ، در عصر فرسودگی در خانه ای پر از محصولات تمیز کننده خانه بزرگ شدم . مادرم به طور مرتب پیشخوان آشپزخانه ما را با سفید کننده های خانگی می سابید. سینک آنقدر براق بودکه از تمیزی برق میزد و او با اینکارفکر میکرد که ما را از شر آلودگی ها در امان نگه می دارد.


در واقعیت ، دلایل زیادی وجود دارد که از محصولات تمیز کننده منزل خریداری شده خودداری کنید. آخرین نمونه؟ قرار گرفتن در معرض منظم و طولانی مدت در برابر اسپری های تمیزکننده ، خطر ابتلا به آسیب ریه را در مقایسه با سیگار کشیدن یعنی یک بسته 20 تایی سیگار در روز

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


مطالعه محصولات تمیز کردن منزل: راههای اصلی آماده سازی

این تحقیق که در ژورنال آمریکایی تنفسی و مراقبتهای ویژه بحرانی منتشر شده است ، در مورد محصولات تمیز کننده منازل ، از جمله اسپری ها و سایر پاک کننده ها تحقیق کرده است. اگرچه این مطالعه به تأثیرات محصولات بر خطر ابتلا به سرطان ریه نپرداخته است ، اما هدف از این مطالعه یافتن چگونگی آسیب دیدن تمیز کننده ها به ریه ها و عملکرد آن است.


در اولین مطالعه از نوع خود در مورد محصولات تمیز کردن منزل ، محققان نروژی یافته های مهمی را ارائه دادند. در اینجا گامهای اساسی آورده شده است: ( 1 )

در این مطالعه 6000 زن در طول 20 سال بررسی شده است.

این بررسی تأثیر طولانی مدت تمیزکننده ها بر سلامت تنفس ، از جمله کاهش عملکرد ریه و انسداد مجاری راه هوایی است.

دانشمندان به هر دو افرادی که در خانه تمیز می کردند و افرادی که به عنوان یک حرفه تمیز می شدند نگاه کردند.

این مطالعه در یک ثانیه از حجم دفع اجباری اجباری بررسی کرده است ، یعنی میزان هوای شما در یک ثانیه می تواند از ریه های شما بیرون بیاید.

آنها همچنین به ظرفیت حیاتی اجباری نگاه می کردند. به این ترتیب است که پس از یک نفس بزرگ و عمیق ، هوای زیادی را می توانید از ریه های خود بیرون بیاورید.

اگرچه هر دو عامل تنفس با شروع سن از اواسط دهه 20 میلادی به طور طبیعی کاهش می یابد ، اما این مطالعه نشان داد که به طور مرتب با استفاده از مواد شیمیایی تمیز کننده ، کاهش ریه تسریع می شود.

تمیز کردن هر هفته هفته ای یکبار از خانه بیش از 20 سال آسیب های ریوی قابل توجهی را ایجاد می کند.

افراد تمیزکننده حرفه ای برای یک شغل ، ضایعات ریه را به طور همزمان با سیگار کشیدن روزانه 20 سیگار به مدت 10 تا 20 سال تجربه کردند.


محققان فرض می كنند كه مواد تمیز كننده محصولات تمیز كننده باعث ایجاد خسارت از راه های مختلف از جمله:

اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن

خاموش کردن التهاب در غشاهای مخاطی

صدمه به راههای هوایی در سطح سلول ، ساختاری و سطح بافت

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بررسی علمی گروه کار محیطی در مورد مطالعه ، توصیه هایی را ارائه می دهد: ( 2 )


با صرفاً كمتر محصولات تمیز كننده ، در هزینه و ریه خود صرفه جویی كنید. تولید کنندگان پاک کننده فروشگاه خریداری شده نیازی به افشای تمام مواد تشکیل دهنده ندارند ، بنابراین هیچ راهی برای دانستن چیزی که در یک مخلوط خاص وجود دارد وجود ندارد ... و اینکه چگونه در کوتاه مدت و بلند مدت تأثیر آن بر سلامتی شما خواهد گذاشت.

در صورت امکان از پاک کننده های اسپری خودداری کنید. اگر باید از آنها استفاده کنید ، ابتدا روی یک پارچه اسپری کنید تا تعداد قطرات ریز که در آن تنفس می کنید کاهش یابد.

از پارچه های میکرو فیبر یا پارچه های میکرو فیبر و آب برای انجام گرد و غبار خود استفاده کنید.


قسمت تاریک محصولات تمیز کننده منزل

مطالعه مرتبط با استفاده از پاک کننده با آسیب ریه های سیگار قطعاً باید مکث کند. اما ده ها و ده ها مطالعه منتشر شده توسط همسالان دیگر وجود دارد که نشان می دهد چگونه محصولات تمیز کننده مضر بر بدن ما تأثیر می گذارد. شاید ترسناکترین قسمت؟ تولید کنندگان پاک کننده نیازی به افشای تمام مواد تشکیل دهنده موجود در محصولات ندارند. و ما فقط نمی دانیم که اثرات سلامتی ناشی از آمیختگی این مواد با یکدیگر با یکدیگر چیست. این چیزی است که ما می دانیم. بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از راه هایی که محصولات تمیز کننده سمی می توانند به بدن شما آسیب برساند.


عملکرد سیستم ایمنی

یک مطالعه حیوانات که در سال 2012 در Science منتشر شد ، آسیب های ناشی از زندگی در یک محیط بسیار استریل را نشان داد. محققان دو گروه از موش ها را مشاهده کردند: گروه اول با سیستم ایمنی "بدون میکروب" که فاقد باکتری روده بود ، پرورش یافتند. در گروه دوم قرار گرفتن در معرض نرمال و سالم باکتریهای خوب و بد قرار گرفت. هنگامی که آنها مورد آزمایش قرار گرفتند ، موشهای بدون میکروب در مقایسه با موشهایی که در معرض جوانه زنی طبیعی (که دارای پاسخ ایمنی سالم بودند) ، سطح التهاب بسیار بالاتری داشتند.


موشهای بدون میکروب علائمی شبیه به کولیت اولسراتیو و آسم ایجاد کرده بودند. اما خبر خوب این است که به محض اینکه موش های بدون میکروب دو هفته پس از تولد در معرض باکتری های طبیعی قرار بگیرند ، پاسخ سیستم ایمنی بدن آنها متعادل می شود و حیوانات از شرایط التهابی خود بهبود می یابند. ( 3 )


آلودگی هوا به ریه ها

آیا می دانید تمیز کردن خانه شما با پاک کننده های خانگی موجود در اکثر فروشگاه ها می تواند در واقع شرایط هوای خطرناک را در داخل خانه شما ایجاد کند؟ مطالعه ای در سال 2006 که در مجله Indoor Air منتشر شده است نشان می دهد که محصولات تمیز کننده منزل اغلب حاوی مقادیر زیادی ترکیبات آلی فرار هستند ، همچنین به عنوان VOC شناخته می شوند.


نویسندگان این مطالعه خاطرنشان كردند كه این تمیزكننده ها غالباً دارای اتر گلیكول هستند كه آلودگی های هوا سمی را تنظیم می كنند. ترپنها مواد شیمیایی دیگری هستند که در پاک کننده ها کمرنگ هستند. اینها می توانند به راحتی با فرمالدئید و ذرات بسیار ریز در هوا واکنش نشان دهند تا ازن آسیب پذیر به ریه ایجاد کنند. ( 4 )


لیمونن و لینالول دو ماده شیمیایی مصنوعی ترپن هستند که اغلب در محصولات دارای رایحه مرکبات استفاده می شوند. ( 5 )


بچه های اسنوتی

یک مطالعه چینی تقریباً 2300 دانش آموز از 21 مدرسه مختلف نشان داد که به طور مکرر استفاده از محصولات تمیز کننده در خانه ، احتمال ابتلای کودکان به رینیت ، التهاب لایه بینی را 29 تا 97 درصد افزایش می دهد.


محققان با اضافه کردن زمان کل قرار گرفتن در معرض 14 محصول مختلف تمیز کردن منزل ، «کل شیمیایی بچه ها» را محاسبه کردند. با افزایش بار شیمیایی ، علائم رینیت بدتر شد. ( 6 )


آسم

کاملاً شناخته شده است که افرادی که از زندگی خود تمیز می کنند ، خطر ابتلا به آسم را افزایش می دهند. اما آیا می دانید استفاده از اسپری های تمیز کننده در خانه نیز به موارد جدید آسم مرتبط است؟ یک مطالعه مروری که در سال 2010 انجام شد و در نشریه فعلی در زمینه آلرژی و ایمنی شناسی بالینی منتشر شد ، شواهد محکمی را مشاهده کرد که نه تنها تمیز کننده های حرفه ای بلکه خانه داران و متخصصان مراقبت های بهداشتی را به آسم تشدید شده و تازه متصل می کند. نویسنده این مطالعه خاطرنشان كرد كه محصولات زیر ممكن است به ویژه با علائم آسم ارتباط دارند :


پاک کننده های اسپری

سفید کننده کلر

سایر ضد عفونی کننده ها

بنابراین چه چیزی باعث ایجاد این بیماری های ریه می شود؟ محققان معتقدند که این می تواند یک اثر حساس کننده و یا ویژگی های تحریک کننده این مواد باشد. ( 7 )


اضافه کردن در خطرات ناشی از بوی مصنوعی اغلب در پاک کننده استفاده می شود، و آن را آسان تا ببینید که چگونه محصولات تمیز کردن خانه می تواند به تنگی قفسه سینه، خس خس سینه و دیگر بیماری های تنفسی گردد. ( 8 )


درماتیت

اگر به دنبال داروهای خانگی بثورات خانگی هستید ، می تواند به سادگی تغییر روال تمیز کردن شما باشد.


متأسفانه ، مواد محرک ایجاد کننده درماتیت در پاک کننده ها و محصولات لباسشویی رایج است. مواد نگهدارنده مانند متیلیزوتیازولینون از بدترین متخلفین هستند. و مراقب باشید: این مورد اغلب در محصولات تمیز کننده و لباسشویی موجود است که به عنوان "طبیعی" به بازار عرضه می شوند. ( 9 ، 10 )


گازهای سمی و فراتر از آن

این فقط محصولات تمیز کننده نیست ، بلکه اغلب آنها را مخلوط می کنیم که منجر به تهدیدات بهداشتی بالقوه فاجعه بار می شود. خطرات ناشی از سفید کننده وسیعی فراتر از خود تهدید تنفسی اولیه آن است. یکی از بزرگترین خطرات؟ با سایر مواد شیمیایی محبوب تمیز کننده خوب نیست. یک اشتباه رایج مخلوط کردن کلر کلر با پاک کننده حاوی آمونیاک است. (پاک کننده های شیشه ای و کف اغلب حاوی آمونیاک هستند.)


این باعث ایجاد گاز کلرامین می شود. در حقیقت ، بیمارستان کودکان فیلادلفیا هشدار می دهد که فقط چند سوت از این مخلوط شیمیایی می توانند علائم 24 ساعته را نشان دهند ، از جمله: ( 11 )


تحریک چشم ، بینی ، گلو و راه هوایی

چشمان اشک آلود

آبریزش بینی

گلو درد

سرفه

احتقان سینه

مخلوط کردن سفید کننده کلر با یک ماده پاک کننده حاوی اسید نیز باعث ایجاد گاز کلر ، یک ماده تحریک کننده دیگر اما با اثرات جدی تر و طولانی تر از کلرامین می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنم هرگز محصولات تمیز کننده فروشگاه را با هم مخلوط نکنید . در مورد آن فکر کنید حتی مخلوط سرکه سفید با سفیدکننده می تواند این گاز خطرناک را ایجاد کند ، به همراه اسیدهای موجود در درب بازکنهای زهکشی ، تمیز کننده اجاق گاز و پاک کننده های کاسه توالت.


مخلوط سمی بیشتر

انجمن ریه آمریکا هشدار می دهد که حتی رایحه های طبیعی مانند مرکبات می توانند واکنش نشان دهند و شرایط کیفیت هوای محیط داخلی خطرناک ایجاد کنند.


اگر سطح ازن در داخل خانه زیاد باشد ، مواد تمیز کننده ، به ویژه اشکال طبیعی و مصنوعی مرکبات ، می توانند برای ایجاد فرمالدئید ، یک ماده سرطان زا شناخته شده انسانی واکنش نشان دهند. ریزگردهای سمی نیز ایجاد می شوند که می توانند در ریه های شما قرار گیرند.


طبق گزارش انجمن ریه آمریکا ، ازن می تواند آسم و سایر بیماریهای ریه را بدتر کند در حالی که ذرات ریز نه تنها آسم را بدتر نمی کنند بلکه باعث افزایش حمله قلبی و سکته مغزی می شوند. ( 12 )


چگونه محصولات پاک کننده ایمن تری پیدا و ایجاد کنیم

از آنجا که مقررات شیمیایی ما قدیمی است و به درستی از ما در برابر محصولات تمیز کننده سمی محافظت نمی کند ، چگونه می توان راه حل های ایمن تری پیدا کرد؟ در اینجا توصیه های برتر ذکر شده است:


بیشتر افراد برای تمیز کردن منزل به مواد ضد عفونی کننده صنعتی احتیاج ندارند. برای تمیز کردن از موادی مانند سرکه سفید ، جوش شیرین و صابون کرستیل استفاده کنید. هنگامی که به یک پاک کننده قوی تر نیاز دارید ، از روغنهای ضروری کشتن میکروب ، از جمله مخلوط روغن دزد استفاده کنید . (اطمینان حاصل کنید که از آنها در اطراف کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است.)

هنگام شک و تردید ، محصولات بدون سلیقه را انتخاب کنید.

اگر از روغنهای اساسی استفاده می کنید ، از روزهایی که ازن زیاد دارند استفاده نکنید. و از فیلترهای هوا در خانه خود استفاده نکنید که ازن ایجاد می کند.

از صابون ضد باکتریایی ، از جمله مواد فعال تریکلوزان و ترکیباتی که برای جایگزینی تریکلوزان استفاده می شود ، خودداری کنید .


همیشه به پاک کننده های "سبز" یا "طبیعی" اعتماد نکنید. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد بسیاری از مواد سرطان زا ، عطرهای سمی و VOC به طور مشابه با پاک کننده های معمولی خریداری شده در فروشگاه یافت. ( 13 ، 14 )


به راهنمای EWG در نظافت سالم نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه تمیز کننده های شما رتبه بندی می شوند و گزینه های مطمئن تری را پیدا می کنند.


افکار نهایی درباره محصولات تمیز کننده منازل و تهدیدات سلامتی

در سال 2018 ، محققان نروژی اولین مطالعه از نوع خود را منتشر کردند که در معرض قرار گرفتن طولانی مدت در محصولات تمیز کننده با آسیب قابل توجه ریه ها است.


تمیز کردن خانه به اندازه فقط یک بار در هفته باعث کاهش ریه ها می شود.


افرادی که مرتباً تمیز می کنند (مانند افرادی که زندگی خود را تمیز می کنند) با سیگار کشیدن 20 سیگار در روز به مدت 10 تا 20 سال آسیب ریه را تجربه کردند.


میزان آسیب با کاهش سطح نفس بازدم و ضعف یک ثانیه اخراج هوا از ریه ها اندازه گیری شد.


اعتقاد بر این است که این آسیب به سیستم ایمنی بدن ، در مجاری هوایی واقعی و به دلیل التهاب مزمن و کم سطح ناشی از محصولات تمیزکننده ایجاد می شود.


ده‌ها مطالعه دیگر محصولات مشترک تمیز کردن منازل را به آسم ، اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن ، بیماریهای خود ایمنی ، سرطان و سایر بیماریها پیوند داده است.


گرد و غبار را با پارچه و آب میکرو می توانید از سایر پاک کننده های طبیعی مانند صابون ، سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید.


بیشتر خانواده ها برای از بین بردن میکروب ها به ضد عفونی کننده های سخت احتیاج ندارند. به نظر من این امر در بسیاری از موارد می تواند به سلامتی ما آسیب برساند.


اگر به یک پاک کننده طبیعی قوی تر نیاز دارید ، برخی از اسانس ها خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارند. فقط مطمئن باشید روغن هایی را انتخاب می کنید که در اطراف بچه ها و حیوانات خانگی بی خطر باشند. و اطمینان حاصل کنید که آنها با برخی شرایط پزشکی مطابقت ضعیفی ندارند.


اگر قصد خرید پاک کننده های خریداری شده از فروشگاه را دارید ، راهنمای EWG در مورد پاک کننده های سالم را بررسی کنید تا نمرات ایمنی را بررسی کرده و محصولی بهتر را انتخاب کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده