خرید از سراسر دنیا


» پای ورزشکار: علائم مشترک + 4 درمان

 پای ورزشکار: علائم مشترک + 4 درمان

پای ورزشکار سالانه 3 تا 15 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. این یکی از رایج ترین انواع عفونت های قارچی است که در انسان مشاهده می شود. حداکثر 25 درصد از افراد (1 در 4) احتمالاً در بعضی از موارد علائم ایجاد می کنند. 

پای ورزشکار با سایر عفونتهای قارچی  شما احتمالاً در گذشته در بعضی از نقاط با یکدیگر ارتباط داشتید. این موارد شامل قارچ ناخن پا ، خارش ، یا سایر عفونتهای ، برآمدگی دهان ، کرم حلقه و حتی مننژیت است. چه عواملی باعث رشد قارچ پا یا عفونتهای قارچی در بدن می شود؟ پاهای عرق یا کثیف و کار کردن در فضاهای مشترک دو دلیل است. پوشیدن کفشهای ضخیم و محکم که مانع رسیدن هوا به انگشتان پا می شود دلیل دیگری است. تحقیقات نشان می دهد که مردان از زنان احتمال بیشتری دارند که پای ورزشکار را روی یک یا هر دو پا توسعه دهند.


تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

این امکان وجود دارد که علائم پا ورزشکار به تنهایی پاک شود. با این حال ، معمولاً برای رهایی از خارش ، پوسته پوسته شدن پوست و قرمزی که اکثر افراد تجربه می کنند،درمان لازم است. داروهای خانگی پا برای ورزشکار شامل استفاده از روغنهای اساسی برای تهیه کرم ضد قارچ DIY است.از موقعیتهای پرخطر مانند رفتن پابرهنه در دوش های عمومی خودداری کنید. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا با انواع میکروب ها راحت تر مبارزه کنید.


پای ورزشکار چیست؟

پای ورزشکار نوعی عفونت روی انگشتان پا است. قارچ ها ( tinea pedis ) باعث عفونت می شوند. این قارچ ها بیشتر از پروتئین های موجود در پوست به نام کراتین تغذیه می شوند. کراتین در لایه بالایی پوست و سایر نقاط بدن مانند موهای زائد بدن قرار دارد. ( 2)

قسمت هایی از بدن که در اغلب موارد علائم پای ورزشکار ظاهر می شود:

فاصله بین انگشتان پا. شکاف بین انگشتان پا و انگشتان پا در کنار آن یکی از مواردی است که در اکثر افراد علائم ایجاد می شود.

در صورتی که پای ورزشکار موکازین دارید ، در کف پای پا و همچنین کف و پاشنه پا قرار دارد.


علائم و نشانه های مشترک پای ورزشکار

شایع ترین علائم پای ورزشکار عبارتند از: ( 3 )

خارش و سوزش در اطراف انگشتان پا.

پوست ترک خورده ، پاره شده یا پوسته پوسته شده روی انگشتان پا که بسیار خشک به نظر می رسد.

رنگ سفید پوست یا گاهی قرمزی اطراف انگشتان پا ممکن است ایجاد شود. در موارد شدید پا ورزشکار ممکن است پوست بین انگشتان پا سبز شود.

تورم ، ضخیم شدن پوست ، گرما و درد در بعضی موارد ممکن است اتفاق بیفتد. ورم عمیق تر و شدیدتر می شود و تورم بدتر می شود.

گاهی اوقات بوی «بد بو» به پاها می رسد.

اگرچه کمتر شایع است ، اما زخم ها یا تاول می توانند در موارد شدید پا ورزشکار شکل بگیرند. این تاول ها در مورد پای ورزشکار موکاسین در کف پای مشاهده می شود.

در صورت عدم درمان ، روی ناخن های پا یا حتی دست و انگشتان پخش می شود. این می تواند منجر به علائمی مانند تغییر رنگ ناخن ها ، قطع شدن آن ، خارش ، قرمزی و گاهی عفونت باکتریایی شود.


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

علل و عوامل خطر پا در ورزشگاه

قارچ های کوچک به نام درماتوفیت ها باعث ایجاد پای ورزشکار و غالباً سایر عفونت های قارچی می شوند. درماتوفیت ها از طریق دهانه های کوچک یا ترک ها به لایه بالایی پوست وارد می شوند. این یکی از دلایلی است که پوست پوسته پوسته ، بریده یا ساییده شده می تواند در برابر انواع عفونت ها آسیب پذیرتر باشد. اینها شامل نه تنها انواع قارچی بلکه عفونتهای استافی یا سایر موارد ناشی از باکتریها است. قارچ هایی که باعث ایجاد پای ورزشکار می شوند می توانند مستقیماً از شخص دیگری به فرد منتقل شوند. این بیماری می تواند در مواردی مانند ته دوش و وان ، تجهیزات ورزشی ، جوراب یا کفش زنده بماند.


بزرگترین عوامل خطر برای ایجاد پای ورزشکار عبارتند از: ( 4 )

پیاده روی برهنه روی سطحی که می تواند میکروب ها را حفظ کند ، از جمله تشک های ورزشی ، کف سالن ورزشی و غیره. احتمالاً هنگام عرق کردن پای شما قارچ یا باکتری را انتخاب کرده و نگه داشته است .

خوب شستن پا یا انگشتان پا . این امر به ویژه بعد از قرار گرفتن در یک فضای مشترک هنگام پابرهنه (از جمله سالن ورزشی یا استخر) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین اگر پای بسیار عرق دارید ، مهم است.

دوش گرفتن برهنه در دوش های عمومی ، مانند خوابگاه ها در دانشگاه ها.

درمان ناخن در یک سالن که تجهیزات ضدعفونی کننده کف دست افراد را عقیم نمی کند. تجهیزات غیرمستقیم می توانند قارچ را از یک شخص به فرد دیگر نگه دارند و حمل کنند.

بیشتر روزها جوراب و کفش بپوشید بدون اینکه اجازه دهید هوا پا به پا کند. قارچ ها و باکتری ها در محیط های مرطوب ، مرطوب و گرم مانند داخل کفش ، به راحتی رشد می کنند.

به ویژه بین انگشتان پا گرم است و باعث می شود که قارچ و باکتری ها گسترش پیدا کنند. چکمه های ضد آب ، لاستیک ، محکم یا کفش ، احتمال مرطوب نگه داشتن قارچ در داخل وجود دارد.

آلرژی هایی که روی پوست تأثیر می گذارد یا سایر شرایطی که باعث خشکی پوست می شود مانند درماتیت و اگزما.

داشتن سیستم ایمنی ضعیف ، به دلیل مواردی مانند اختلال خود ایمنی یا مصرف داروهایی مانند استروئیدهایی مانند کورتیزون.

گردش خون ضعیف یا شرایطی مانند دیابت و نوروپاتی.

عفونتهای قارچی نیز می تواند در خانواده رخ دهد. این به دلیل عوامل ژنتیکی است که باعث افزایش میزان رطوبت ، پوسته پوسته شدن یا کراتین در پوست می شود.


درمان های معمول عفونت های پا ورزشکار

بیشتر اوقات پای ورزشکار خیلی جدی نیست. با استفاده از کرم های خاص برای چند هفته می توانید آن را در خانه درمان کنید. پای ورزشکار خفیف معمولاً با کرم ضد قارچ درمان می شود. این کرم ها در اکثر فروشگاه های داروخانه یا داروخانه ها ، از جمله مارک های بدون نسخه در دسترس هستند. انواع و مارک های کرم شامل Clotrimazole یا Rexall است که معمولاً "1٪" نامیده می شود.

هنگام استفاده از این روش های درمانی ، ابتدا انگشتان آسیب دیده را حدود 10 تا 30 دقیقه در آب گرم خیس کنید و تمیز کنید. قبل از استفاده از کرم روزانه 1-3 بار پای خود را کاملاً خشک کنید.

مطالعات نشان داد که طی حدود 2-6 هفته از درمان مداوم ، کمی بیشتر از نیمی از افراد احساس تسکین خواهند کرد. همانطور که مشاهده می کنید ، این روش های درمانی کاملاً مؤثر یا قابل اعتماد نیستند. برای جلوگیری از بازگشت قارچ ، نکات زیادی در مورد بهداشت و سایر اقدامات احتیاطی در زیر خواهید یافت.

در حالیکه ممکن است مؤثر باشند ، بسیاری از این درمان های ضد قارچ تجاری حاوی ترکیبات شیمیایی به نام های آلیلامین ، آزول یا فلوکونازول هستند ( 5 )

برخی از مطالعات نشان داده اند که این ترکیبات یک دلیل شایع برای حساسیت و واکنش های آلرژیک یا گروه های آزول است. گروه آلیلامین شامل ترکیباتی مانند تربینافین و نفتیفین است ، در حالی که گروه آزول شامل بیفونازول ، کلوتریمازول ، میکونازول و اکسیکونازول است. اگر در هنگام استفاده از این علائم جدید علائم را مشاهده کردید یا اگر علائم بدتر شد ، سریعاً به پزشک خود بگویید. ( 6 )

از آنجا که کرم های ضد قارچ همیشه علائم را پاک نمی کنند ، اکنون برخی پزشکان قرص هایی را برای افرادی که عفونت های قارچی را تکرار می کنند ، توصیه می کنند. این قرص ها به طور کلی حاوی ترکیبات فعال ایتراکونازول یا تربینافین هستند. اینها را یک بار در روز به مدت چهار هفته مصرف کنید (دوز معمولاً 100 میلی گرم است). عوارض جانبی احتمالی این قرص ها می تواند برای برخی از بیماران قوی باشد. عوارض جانبی شامل سردرد ، سرگیجه ، مشکلات هضم و بثورات می باشد.

برخی از درمان های ضد قارچ موضعی نیز برای خانم های باردار یا افرادی که دارای پوست حساس هستند مناسب نیست. قبل از استفاده از هر ماده شیمیایی بر روی پوست خود ، از پزشک خود بخواهید برای شما پیشنهاداتی دهد

 

4 داروی خانگی پا برای ورزشکار

1- پا را بشویید ، خشک کنید و از آن محافظت کنید

تمرین بهداشت خوب و محافظت از پا در برابر ترک و پوسته پوسته شدن می تواند به جلوگیری از عفونت قارچی کمک کند. مهم است که پاهای خود را خشک نگه دارید زیرا رطوبت می تواند صحنه را برای رشد باکتری یا قارچ ایجاد کند. با این حال ، خشکی بیش از حد نیز یک مشکل است.

هر بار که محیط مرطوب را رها می کنید ، پاهای خود را با دقت بشویید و خشک کنید. اگر پاهایتان با سطح مشترک تماس پیدا کرده است ، خشک کردن آنها بسیار مهم است.


در اینجا نکاتی برای کمک به جلوگیری از گسترش قارچ و باکتری به این روش ذکر شده است:


قبل از پوشیدن جوراب و کفش تمیز ، از حوله تمیز یا سشوار استفاده کنید تا رطوبت کف پا را خیس کند.

تیغ ، حوله ، کفش یا جوراب را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید ، به خصوص اگر اخیراً دچار عفونت شده اید.

جوراب های تمیز و خشک بپوشید. برای از بین بردن باکتری های مضر ، حتماً آنها را در آب گرم با مواد شوینده طبیعی بشویید .

بگذارید هوا وقتی خانه هستید به پاهای شما برسد و نیازی به پوشیدن کفش نباشد. این امر به خصوص ایده خوبی است اگر بیشتر روز خود را صرف پوشیدن چکمه های ضد آب یا کفش کنید.

از پوشیدن کفش هایی که خیلی تنگ است استفاده کنید و انگشتان پا را گرفتار کنید.

با تمیز کردن و محافظت از آنها توسط بانداژ ، هرگونه بریدگی یا خراشیده روی پاها / انگشتان پا را با دقت درمان کنید

اگر در گذشته چندین بار پای ورزشکار داشتید ، با تغییر دادن کفش هایی که می پوشید ، مراقبت بیشتری کنید. سعی کنید دو روز پشت سر هم همان جفت کفش نپوشید و همیشه جوراب تمیز بپوشید.

هنگام دوش گرفتن در مکان عمومی ، فلیپ فلاپ را بپوشید. همین کار را هنگام پیاده روی در استخر عمومی ، سالن بدنسازی ، حمام یا اتاق تغییر دهید (سعی کنید پابرهنه نروید).


2. کرم ضد قارچ خانگی یا پودر

دریافت نسخه و یا نسخه بدون نسخه از پای ورزشکار از پزشک متداول است. همچنین داروهای ضد قارچ خانگی وجود دارد که به نظر می رسد به همان اندازه مؤثر هستند. درمان خانگی برای پای ورزشکار یا عفونتهای قارچی مشابه با ترکیبات فعال غلیظ موجود در برخی از روغنهای اساسی انجام می شود.

محققان دریافته اند که از خواص ضد میکروبی گیاهان خاص می توان به طور مؤثر برای مقابله با قارچ ، باکتری ها و سایر میکروب ها استفاده کرد. برخی از این گیاهان عبارتند از گیاه کوهی ، درخت کوهی ، درخت چای ، شوید ، گل میخک ، دارچین ، ترد و برگ زیتون است. آنها برای انواع عوارض جانبی که با برخی از داروهای تجویزی همراه باشد ، خطر کم دارند. شگفت آور است که بسیاری از داروهای ضد قارچ طبیعی از زمان های قدیم مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال ، در چین گیاهان و ترکیبات گیاهی عناصر اصلی در طب سنتی چینی هستند.

برای خلاص شدن از شر قارچ ، توصیه می کنم حداقل از دو روغن اساسی استفاده کنید. در اینجا جزئیاتی در مورد استفاده از این روغنهای اساسی برای مقابله با عفونتهای قارچی در پوست شما آورده شده است:


 روغن معدنی : بعضی از افراد دریافته اند که روغن اسانس oregano می تواند به همان اندازه در درمان ضد قارچ یا حتی آنتی بیوتیک ها در کاهش عفونت ها موثر باشد. تحقیقات نشان می دهد که روغن پونه کوهی نه تنها قارچ را از بین می برد. همچنین می تواند قالب را کاهش داده و علل شایع مشکلات دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن مانند رشد کاندیدا را از بین ببرد. برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن گیاه باتقال درجه درمانی تا 71 درصد از ترکیبات ضد عفونی کننده معروف به فنل ها را شامل می شود. اینها شامل تیمول و کارواکرول است. آنها دو ماده فعال اصلی در از بین بردن قارچ در تماس هستند. به نظر می رسد Carvacrol برای کنترل رشد میکروب های مضر در بدن بسیار مفید است. ( 7 ، 8 )


روغن درخت چای: روغن بومی استرالیا ، روغن درخت چای حاوی یک ترکیب قدرتمند به نام melaleuca است. تحقیقات گسترده ای که طی دهه های متمادی منتشر شده است نشان می دهد که استفاده های بسیاری از روغن درخت چای وجود دارد . برخی از این موارد شامل استفاده از آن به عنوان ماده ضد قارچی طبیعی است. استفاده از آن برای پاک کردن آکنه. درمان زخم های آرام آرام و موارد دیگر. ( 9 )

روزانه از این دو روغن روی انگشتان خود استفاده کنید. سه قطره روغن روغن پونه کوهی به اضافه دو قطره درخت چای را توصیه می کنم. اینها را با مقدار کمی روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید. روغن های خود را درون ظرف خود قرار دهید (در صورت امکان از شیشه استفاده کنید تا از شستشوی شیمیایی یا بطری پودر بدون BPA جلوگیری شود). با قاشق یا برس آرایشی تمیز هم بزنید. فرمول را مستقیماً روی انگشتان پا ، حدود 3-4 بار در روز بصورت ایده آل بمالید. اگر یک روغن ضروری با کیفیت و درمانی با کیفیت بالا بخرید ، بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد.


3. سایر عوامل ضد قارچ طبیعی

من همچنین برای رشد قارچ روی ناخن های پا یا سایر نواحی روی پاها ، سعی می كنم كه روغن اسانس شوید ، شیرین ، گل رس بنتونیت ، دارچین ، فلفل كاین و عصاره برگ زیتون را امتحان كنید. اگر علائم پای ورزشکار بسیار دردناک است ، احتیاط کنید یا خونریزی دارید از احتیاط استفاده کنید. بهتر است برای پیشگیری از مواد زیر استفاده کنید. اگر در حال درمان یک مورد جدی قارچ هستید ، نظر پزشک خود را دریافت کنید.


فواید برگ زیتون شامل عملکرد ضد میکروبی قدرتمند آن است که به خلاص شدن از شر مخمر و قارچ کمک می کند.

از موادی مانند خاک رس بنتونیت مخلوط شده با پودر دارچین و کاین استفاده کنید تا یک ترکیب ضد التهابی جذب کننده رطوبت شود. رس در جذب سموم و میکروارگانیسم های بدن شما بسیار عالی است. اگر پاهای شما در معرض هر نوع باکتری بد قرار داشته باشد ، خاک رس به بیرون کشیدن آن سموم کمک می کند. با این وجود ، اگر بریدگی یا ترکهای پوستی دارید ، از استفاده از رس استفاده نکنید.

پودر دارچین و دارچین (متفاوت از فلفل کین ، که برای پخت و پز استفاده می شود) به دلیل خاصیت گرم کردن آنها مفید هستند. اگر علائم پای ورزشکار شما دردناک است یا پا متورم است از این موارد جلوگیری کنید (گرما ممکن است این را بدتر کند). کاین یک مؤلفه فعال به نام کپسایسین دارد. کپسایسین به خلاص شدن و جلوگیری از قارچ کمک می کند. روغن دارچین به دلیل کمک به عفونت ها شناخته می شود. به خصوص در عفونت های مخمر کاندیدا کمک می کند ، که می تواند به رشد قارچ بین انگشتان پا کمک کند.

روغن میخک نیز دارای خواص ضد التهابی است.

این می تواند از قالب یا قارچ جلوگیری کرده یا از بین ببرد. روغن Frankincense و روغن شوید نیز با روغن میخک یا سایر مواد ذکر شده در بالا به خوبی کار می کنند تا تورم و درد را کاهش دهند. روغن ضروری استخراج شده از بذرهای شوید ( Anethum graveolens L. ) نشان داده شده است که به خلاص شدن از باکتری های ایجاد کننده قارچ کمک می کند. Frankincense اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی زیادی دارد.

برخی نیز هنگام خیساندن پای خود در آب مخلوط با سرکه سیب ، تسکین می یابند. سایر راه حل های درمانی که نتایج متفاوتی دارند شامل اضافه کردن نمک دریا یا کیسه های چای سیاه چرب شده به آب است.

برای تهیه پودر ضد قارچ خانگی ، پودر را روی پایتان مخلوط کرده ، هم بزنید و بپاشید. یادتان باشد که دستها را قبل و بعد از آن کاملاً بشویید و مراقب باشید که به چشم ، بینی یا دهان خود دست نزنید. ممکن است بخواهید پودر را قبل از پوشیدن جوراب خود بمالید. این مخلوط را دو بار در روز به مدت یک یا دو هفته اعمال کنید ، پیشرفت را رصد کنید و به دنبال عوارض جانبی احتمالی باشید.


4- عملکرد ایمنی را از طریق رژیم و سبک زندگی خود بهبود بخشید

سیستم ایمنی ضعیف با خطر بیشتری برای عفونت های قارچی و همچنین بسیاری از بیماریهای "شایع" دیگر مطابقت دارد. عواملی که می توانند توانایی بدن شما در کنترل رشد

قارچ یا سایر میکروب ها را تضعیف کنند عبارتند از:

یک رژیم غذایی ضعیف

یک سبک زندگی بی تحرک

مقادیر زیاد استرس

سموم ناشی از مواردی مانند استعمال دخانیات ، مصرف مواد مخدر یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آلودگی

داشتن یک وضعیت سلامتی مانند اختلال خود ایمنی ، دیابت یا مواردی که جریان خون را کاهش می دهد

استفاده از آنتی بیوتیک ها یا داروهای جایگزین هورمون اغلب می تواند تعادل ظریف باکتری های موجود در روده شما را از بین ببرد


در اینجا چند نکته برای بهبود قدرت کلی سیستم ایمنی بدن شما آورده شده است:


غذاهای پروبیوتیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید - مانند ماست ، سبزیجات کشت شده و گیاه کوبوچا. اینها می توانند به بازگرداندن جمعیت "باکتریهای خوب" موجود در میکروبیوم شما ، که نقش اساسی در ایمنی بدن دارند ، کمک کنند.

سیر بخورید. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که فواید سیر شامل خواص ضد قارچ طبیعی است که هزاران سال از آن استفاده شده است. مطالعات خاص نشان داده اند که سیر حتی در برابر داروهای تجویزی مانند لامیسیل حتی در برابر پای ورزشکار نیز می تواند موثر باشد!

( 10) مطالعات نشان می دهد که یک ترکیب موجود در سیر معروف به "آن" است که به ویژه در مقابل قارچ هایی که باعث ایجاد پایمی شوند مؤثر است. یک مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا ، ایمنی و اثربخشی برنامه های موضعی دو بار در روز را در طی 1 هفته مقایسه کرده است. این مطالعه نشان داد که هر گروه با استفاده از درمان پیشرفت های قابل توجهی را نشان داد که حداقل 60 روز به طول انجامید. این مطالعه شرکت کنندگان را با پای ورزشکار در 3 گروه تقسیم کرد. گروه ها 0.6 درصد آنه ، 1 درصد آنئین ، یا 1 درصد ترابینافین استفاده کردند. پیگیری های کلینیکی افت سریع علائم و علائم را در همه گروه ها نشان داد. این گروه با استفاده از قویترین تیمارین آن بیشترین پیشرفت را در کل نشان داد. ( 11 )

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. اینها شامل میان وعده های قندی ، گوشت مزارع مزرعه ، دانه های تصفیه شده ، روغنهای فرآوری شده ، غذاهای سرخ شده و الکل / کافئین زیاد است.

به طور منظم ورزش کنید: ورزش با بهبود ایمنی ، گردش بهتر ، استرس کمتر ، خواب بهتر و موارد دیگر همراه است.

استراحت کافی داشته باشید و بخوابید: بدن شما استحکام خود را بازیابی می کند و در حالی که هر شب می خوابید ، شما را به تعادل باز می گرداند. 7-9 ساعت در هر شب هدف گذاری کنید.


اقدامات احتیاطی هنگام درمان پای ورزشکار یا سایر عفونتهای قارچی

بیشتر روغنهای اساسی که در بالا توضیح داده شده است ، معمولاً به عنوان ایمن (GRAS) شناخته می شوند. واکنش های آلرژیک یا حساسیت های دیگر هنوز هم ممکن است. این امر به ویژه در مورد پوست حساس صادق است یا تغییراتی در سطح هورمون یا سیستم ایمنی بدن دارید.


اگر اولین بار است که برای اولین بار از روغنهای ضروری برای پوست استفاده می کنید ، مقدار کمی استفاده کنید. به این ترتیب می توانید تأثیرات را آزمایش کرده و بر اثرات جانبی نظارت کنید. اگر باردار هستید یا شیرده هستید ، بیشتر مراقب باشید. در نظر داشته باشید که روغنهای اساسی و سایر درمانهای قارچی می توانند از طریق پوست عبور کرده و وارد جریان خون شما شوند. از احتیاط استفاده کنید. بهتر است بدون اینكه ابتدا تحقیقاتی انجام شود از روغنهای اساسی روی پوست خود استفاده نکنید. اگر مطمئن نیستید از پزشک خود بپرسید.

نکات کلیدی در مورد علائم ، علل و داروهای پا ورزشکار

پای ورزشکار یک عفونت قارچی شایع است که پوست روی پا ، انگشتان پا و کف پا را تحت تأثیر قرار می دهد.

علائم معمولاً شامل درد و تورم در انگشتان پا ، پوست سفید یا خشک ، ترک و شکاف بین انگشتان پا است. ممکن است زخم یا تاول ظاهر شود.


4 درمان طبیعی برای پای ورزشکار

1.بهداشت مناسب را تمرین کرده و از موقعیتهای پرخطر (مانند دوش گرفتن یا راه رفتن پابرهنه در فضاهای مشترک) اجتناب کنید

2.عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشید

3.کرم یا پودر ضد قارچ خانگی را امتحان کنید

4.از روغنهای اساسی روی انگشتان پا و سایر داروهای طبیعی مانند خیساندن پا در سرکه سیب و آب استفاده کنید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده