خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه بطور طبیعی از علائم تبخال خلاص شویم

چگونه بطور طبیعی از علائم تبخال خلاص شویم

در مقالات بهداشتی پوست و مو در مورد بیماری ها و مشکلات پوستی ، مو و پوست سر ، دلایل مربوطه ، عوامل خطر و علائم و در آخر درمان های معمول و طبیعی بحث می کنیم. در همین حال ، ما در مورد بسیاری از روش های طبیعی برای سالم نگه داشتن پوست ، مو و پوست سر صحبت می کنیم.

تبخال یکی از شایعترین بیماریهای مقاربتی (STD) است که باعث می شود بسیاری از آنها بدانند که چگونه می توان از تبخال به طور طبیعی خلاص شد.


ویروس تبخال می تواند در طول سیستم بدن در سیستم ایمنی بدن فرد خفته باشد ، به طور دوره ای باعث ایجاد تاول هایی که قبل از بهبودی ترکیده و به زخم های سرد یا زخم های باز تبدیل می شوند . در صورت تنها ماندن ، تبخال سرخک معمولاً در حدود 10-14 روز به طول می انجامد و به دلایل مختلف ناراحت کننده است - باعث قرمزی ، درد ، سوزش و اغلب خجالت می شود.


بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا یک درمان طبیعی تبخال وجود دارد یا به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از شر تبخال هستند. در حالی که از لحاظ فنی ویروس است که باعث تبخال (چه در دهان و تب خال ناحیه تناسلی )میشود که قابل درمان نیست، بسیاری از داروهای تبخال طبیعی است که می تواند به بهبودی تبخال کمک کند. ( 1 ) در حقیقت ، بسیاری از مبتلایان به تبخال به محض یادگیری مدیریت عوامل ایجاد شیوع ، به هیچ وجه علائمی ، خصوصاً طولانی مدت را تجربه نمی کنند. بنابراین ، در حالی که هیچ راهنمایی برای خلاص شدن از شر تبخال به طور طبیعی وجود ندارد ، روشی وجود دارد که چگونه از علائم تبخال به صورت طبیعی خلاص شوید .


با تقویت سیستم ایمنی از طریق یک رژیم غذایی سالم ، ایجاد تغییر در شیوه زندگی و محتاط بودن در دوره هایی از خطرات فعال ، می توانید به حفظ هرگونه ویروس از جمله تبخال کمک کنید. برخی اقدامات خاص می تواند شانس ابتلا به عود علائم تبخال را کاهش داده و خطر انتقال ویروس را به شخص دیگری کاهش دهد. بنابراین اگر تعجب می کنید که چگونه از تبخال خلاص شوید ، در ادامه راه های طبیعی برای جلوگیری از خاموش بودن این ویروس را بخوانید.


تبخال چیست؟

تبخال ، چه در دهان و چه دستگاه تناسلی ، توسط یک خانواده بیش از 70 ویروس مرتبط ایجاد می شود. این عفونت های ویروسی باعث می شوند تاول های کوچک پر از مایع روی پوست و غشاهای مخاط ایجاد شوند. در واقع هشت نوع ویروس تبخال ساده وجود دارد که هم کودکان و هم بزرگسالان می توانند از آن استفاده کنند ، اما دو مورد متداول هستند: HSV-1 و HSV-2.


شایع ترین دلیل عدم ابتلا به لوزه های سرماخوردگی در دهان ، ناشی از آلودگی به HSV-1 است. ( 4 ) HSV-1 معمولاً باعث ایجاد سردردهایی در اطراف لب یا دهان می شود ، یا آنچه بعضی از افراد آن را " تاول تب " می نامند. كسی می تواند از همان ابتدای كودك به HSV-1 آلوده شود و ویروس می تواند تا زمانی كه سیستم ایمنی بدن تضعیف نشود ، در بدن خفته باشد ، در این مرحله علائم می تواند سطح خود را نشان دهد.


HSV-2 معمولاً به تبخال دستگاه تناسلی گفته می شود ، زیرا معمولاً باعث می شود که زخم های سرماخوردگی در اطراف دستگاه تناسلی فوران شود. در حقیقت ، طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، تبخال دستگاه تناسلی شماره یک علت زخم های دستگاه تناسلی در سراسر جهان است و حداکثر 1 از 3 فرد بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد (اگرچه بیشتر افراد آلوده حتی نمی دانند). . ( 5 ) هر دو نوع ویروس تبخال بسیار مسری هستند و هر دو می توانند در هر ناحیه از بدن (یا بعضی اوقات هر دو) باعث ایجاد زخم سرما شوند. 


علائم و نشانه های تبخال

به منظور تشخیص تبخال ، یک ارائه دهنده خدمات درمانی می تواند ناحیه ای از عفونت تبخال فعال را بچسباند یا در صورت عدم وجود علائم فعال باشد ، می توان آزمایش خون داد که تعداد آنتی بادی های تبخال موجود در بدن را اندازه گیری کند. آنتی بادی ها نشان دهنده تبخال نیستند بلکه واکنش سیستم ایمنی بدن را در مورد وجود ویروس در بدن نشان می دهند. توجه به این نکته ضروری است که گاهی اوقات سواب می تواند نتایج منفی کاذب داشته باشد زیرا ضایعات تبخال باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوانند به اندازه کافی ویروس قابل ردیابی را داشته باشند و اگر شیوع آن در حال بهبود است ، ممکن است در سواب نیز تشخیص داده نشود. ( 6 )


شایع ترین علائم تبخال شامل موارد زیر است:


ایجاد یک درد ناخوشایند و یا یک خوشه از چندین زخم سرد (به نام وزیکول) که بر روی لب ها ، داخل دهان و یا در دستگاه تناسلی ، باسن و ران های فوقانی ایجاد می شود.

علائم تبخال نوع 1 به عنوان لثه لثه شناخته می شود و به طور معمول بر زبان ، لب ها ، لثه ، مخاط باکال و کام و سخت و نرم دهان تأثیر می گذارد. علائم تبخال نوع 2 در مردان معمولاً در پایه آلت تناسلی مرد و اطراف آن و در خانمها در ولو ، واژن و دهانه رحم مشاهده می شود.

زخم ها گاهی اوقات می توانند شدید ، دردناک و پارگی باشند و باعث ترشح مایعات شوند.

برخی از زخمهای تبخال باعث ایجاد یک پوشش نازک و سفید می شوند و در حین بهبود ، لمس می شوند.

در اطراف تبخال تبخال ، احساس درد ، حساسیت و علائم دیگر بثورات مانند قرمزی یا علائم تورم وجود دارد.

بعضی از افراد قبل از شیوع بیماری می توانند بگویند که آیا فرد به دلیل احساس احساس خستگی ، خارش در نزدیکی منطقه آسیب دیده احساس می کند.

برخی افراد علائم دیگری را در حین شیوع تبخال ایجاد می کنند که مشابه علائم ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا است . این ممکن است شامل خستگی ، تحریک پذیری ، درد یا تب جزئی باشد.

علل تبخال و عوامل خطر

علل تبخال شامل ابتلا به ویروس از طریق تماس جنسی ، همراه با سرکوب سیستم ایمنی و برخی اوقات کمبودهای غذایی است.


هر دو عفونت HSV-1 و HSV-2 از تماس مستقیم با شخصی که حامل ویروس است بدست می آیند. ترشحات عفونی که بر روی HSV-1 یا HSV-2 منتقل می شوند روی سطوح مخاطی دهان ، دستگاه تناسلی یا مقعد زندگی می کنند. آنها از طریق انتقال به پوست به پوست منتقل می شوند و هر نوع تماس مستقیم با زخم های دهان ، باسن یا دستگاه تناسلی می تواند باعث انتقال ویروس شود.


HSV-1 در درجه اول از طریق تماس دهانی و دهانی منتقل می شود. از طرف دیگر ، HSV-2 (یا تبخال دستگاه تناسلی) یک بیماری مقاربتی تلقی می شود و معمولاً در طول رابطه جنسی دهانی یا واژن منتقل می شود.


یافته ترسناک این است که اکنون بیشتر موارد تبخال دستگاه تناسلی نسبت به گذشته وجود دارد که توسط HSV-1 ایجاد می شود (نوعی که اکثر افراد تصور می کنند فقط باعث ایجاد زخم دهان می شود) ، و حدود 85 درصد از مبتلایان به تبخال دستگاه تناسلی حتی آن را نمی دانند. ( 7 ) مطالعات نشان می دهد که حدود 50 درصد از عفونتهای تبخال دستگاه تناسلی جدید در بزرگسالان جوان ناشی از HSV-1 و در بزرگسالان حدود 40 درصد است. این واقعیت که اکثر مردم هرگز متوجه نشده اند که آنها آلوده شده اند یکی از دلایلی است که میزان انتقال به طور پیوسته در حال صعود است.


عوامل خطر برای ابتلا به تبخال عبارتند از: ( 8 )


بوسیدن کسی که علائم ویروس تبخال فعال دارد

تعامل با هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده (از جمله رابطه جنسی دهانی)

رابطه جنسی با چند شریک زندگی (از آنجا که میزان عفونت هر دو HSV-1 و HSV-2 بسیار بالاست)

انتشار ویروس از طریق تماس با زخمهای سرد روی چشم ، ترشحات روی انگشتان یا زخم / زخم روی باسن و رانهای فوقانی

داشتن برخی بیماری های دیگر که عملکرد سیستم ایمنی بدن را پایین می آورند ، مانند HIV / AIDS ، یک اختلال خود ایمنی یا هپاتیت

خوردن یک رژیم غذایی ضعیف که باعث کمبود مواد مغذی و کاهش ایمنی بدن می شود

سیگار کشیدن ، نوشیدن مقادیر زیاد الکل یا سوء مصرف مواد مخدر

چگونه می توان از روش مرسوم از تبخال خلاص شد


برای اکثر مبتلایان به تبخال ، ویروس به طور معمول چیزی بیش از یک ناراحتی را نشان نمی دهد - با این حال ، خطر واقعی برای بیماران به خطر افتاده ایمنی است که به راحتی نمی توانند عفونت ها را مدیریت کنند. در این بیماران ، مانند مبتلایان به HIV / AIDS ، عفونت تبخال سیمپلکس با افزایش عوارض و مرگ و میر همراه است. ( 9 )


از سال 2017 ، در حال حاضر واکسن تبخال برای جلوگیری از HSV-1 یا HSV-2 در دسترس نیست. (یک ویروس دیگر وجود دارد ، ویروس تبخال زوستر ؛ اما با وجود نام مشابه ، در واقع به ویروس زونا اشاره دارد . و ، در واقع ، زونا به دلیل فعال شدن مجدد ویروس دیگری به نام واریسلا زوستر رخ می دهد که باعث ایجاد مرغ می شود) آبله .)


پزشکان بعضی اوقات داروهایی را برای کمک به سرکوب ویروس تبخال یا تسریع در بهبود زخمهای سرماخوردگی با کاهش باکتریهایی که می توانند باعث عفونت شوند ، تجویز می کنند. برخی از داروهایی که اکنون برای کنترل تبخال استفاده می شود عبارتند از:


آنالوگ های نوکلئوزید و داروهای ضد ویروسی (مانند آسیکلوویر ، فامسیکلوویر و والاسیکلوویر)

کرم / پماد برای کاهش درد و التهاب در نزدیکی محل زخم ها

مسکن های بدون نسخه برای کاهش دردهای ، حساسیت و تب

با این حال ، این مهم است که درک کنیم که حتی با داروهای تشخیص سریع و داروهای تجویزی ، هر نوع ویروس تبخال را نمی توان به طور کامل درمان کرد - بنابراین انتقال همیشه ممکن است. داروهای ویروس ها همیشه طولانی مدت کار نمی کنند و یک درمان کامل نیستند.


خبر خوب این است که اولین زخم های سرماخوردگی که از ویروس HSV تجربه می کنید به احتمال زیاد بدترین حالت را دارند و در این صورت می توانید ایمنی در برابر ویروس را معمولاً با گذشت زمان بهبود بخشید. شما می توانید با ایجاد تغییر در شیوه زندگی و همچنین آموزش در مورد رابطه جنسی ایمن و محدود کردن خطر انتقال ویروس ، این تحمل نسبت به ویروس را سرعت بخشید. بنابراین اگر می خواهید از علائم تبخال خلاص شوید ، می توانید به طور طبیعی آن را انجام دهید.


چگونه بطور طبیعی از شر تبخال خلاص شویم

همه افراد مبتلا به عفونت تبخال در حقیقت در تمام طول زندگی خود و یا حتی بعد از ابتلا به عفونت تبخال دچار شکستگی سرماخوردگی نمی شوند. هر چند وقت یکبار فرد مبتلا به تبخال تبخال است ، شیوع آن چقدر شدید است ، فرد مسری پس از عفونت چقدر مسری است و زخم ها تا چه مدت برای بهبودی طول می کشد ، بستگی به پاسخ ایمنی فرد دارد.


1. تقویت مواد مغذی مصرفی

اگر می خواهید ویروس تبخال را از بروز شیوع مکرر در امان نگه دارید ، اولین قدم برای خلاص شدن از شر تبخال ، بهبود عملکرد سیستم ایمنی با تقویت مصرف مواد مغذی است. این غذاهای درمانی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا ویروس تا حد ممکن خسته شود:


غذاهای سرشار از لیزین : این اسید آمینه ممکن است از تکثیر ویروس تبخال جلوگیری کند. مواد غذایی شامل حبوبات ، ماهی ، بوقلمون ، مرغ و سبزیجات است.

سبزیجات نارنجی و قرمز: این سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها ، بیوفلاونوئیدها و ویتامین C برای کمک به بهبود پوست / زخم ها و افزایش ایمنی کلی هستند.

ماهی صید شده وحشی: ماهی اسیدهای چرب امگا 3 ضروری را بعنوان برخی از بهترین غذاهای امگا 3 فراهم می کند ، که به التهاب و ترمیم بافت ها کمک می کند.

پاک ، پروتئین بدون چربی: بدن بدون پروتئین کافی قادر به بهبودی نیست. سعی کنید در هر وعده غذایی حداقل چهار تا پنج اونس پروتئین با کیفیت مصرف کنید. برخی از بهترین غذاهای پروتئینی شامل مواردی هستند که دارای مواد ارگانیک ، لاغر و به طور طبیعی پرورش یافته اند ، مانند ماهی های صید شده وحشی ، مرغ های مرتعی مرتفع شده و گوشت گوسفند.

روی: روی در بسیاری از واکنشهای شیمیایی مورد نیاز است که به بازسازی پوست و محافظت از بدن در برابر ویروس یا عفونت کمک می کند. فرمول های موضعی روی نه تنها برای درمان درد سرد ، بلکه برای طولانی تر شدن ترمیم در تبخال مؤثر است. ( 2 ) برای افزایش مصرف غذاهای پر روی ، از منابع پروتئینی بیشتری مانند گوشت بدن (مانند جگر) ، گوشت گاو تغذیه شده ، دانه کدو تنبل ، آجیل و سبزیجات مانند اسفناج استفاده کنید.


2. از غذاهای التهابی خودداری کنید

برخی از غذاها می توانند التهاب را افزایش دهند ، دفاع ایمنی را تضعیف کرده و باعث تحریک پوست می شوند. تا حد ممکن از غذاهای زیر اجتناب کنید تا شدت و مدت شیوع آن محدود شود.


شکر اضافه شده: بیش از حد قند عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند و می تواند التهاب را بدتر کند. شکر اضافه شده معمولاً در نوشیدنی های بطری ، میان وعده های بسته بندی شده و محصولات دارای طعم دار مانند ماست ، غلات ، میله گرانولو و دانه های تصفیه شده یافت می شود.

الکل: مقادیر زیاد الکل (علاوه بر استعمال دخانیات و استفاده از داروهای دیگر) عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند و می تواند علائمی مانند خستگی ، درد و التهاب پوستی را بدتر کند.

غذاهای بسته بندی شده ، فرآوری شده : اکثر غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده حاوی مواد اصلاح شده ژنتیکی (GMOs) ، روغنهای هیدروژنه و غلات هستند که می توانند عملکرد ایمنی بدن را تضعیف کنند. این مواد غذایی تمایل به ایجاد حساسیت یا حساسیت دارند ، التهاب را بدتر می کنند و اساساً کمی بیشتر از کالری های خالی تأمین می کنند.

غذاهای اسیدی: این مواد غذایی می توانند تبخال تبخال را تحریک کرده و باعث بدتر شدن درد یا سوزش شوند. هنگامی که شیوع فعال دارید ، از گوجه فرنگی ، پرتقال ، سرکه یا سایر مرکبات جلوگیری کنید تا از تماس لکه های باز اسید جلوگیری کنید ، اما در غیر این صورت این مواد غذایی سالم هستند که اغلب در رژیم غذایی خود گنجانده می شوند.

غذاهای سرشار از L-arginine : این اسید آمینه ممکن است کمی تکثیر ویروس تبخال را تحریک کند. غذاهایی که در زمان شیوع آن کاهش می یابد شامل غذاهای دارای گندم (که بیشترین کربوهیدرات تصفیه شده هستند) و شکلات هستند.


3. مکمل ها را در نظر بگیرید

گیاهان ضد ویروسی : این گیاهان شامل Olderberry ، calendula ، اکیناسه ، سیر ، astragalus و ریشه شیرین بیان هستند.

L-lysine (1000 میلی گرم سه بار در روز): می تواند به درمان و جلوگیری از شیوع آن کمک کند.

عصاره مرهم لیمو: به عنوان کرم موضعی برای بهبود استفاده کنید.

ویتامین C (روزانه 1000 میلی گرم): ویتامین C باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی در بهبود تبخال می شود.

روی (30 میلی گرم دو بار در روز): از مزایای روی می توان به عملکرد سیستم ایمنی بدن ، نگه داشتن ویروس های خفته و بازسازی بافت های پوستی برای تسریع در بهبودی اشاره کرد.

کمپلکس B (روزانه 50 میلی گرم): ویتامین های گروه B بدن را در مقابله با استرس کمک می کند و می تواند از شیوع آن جلوگیری کند.


4- روغنهای ضروری را امتحان کنید

روغنهای اساسی که می توانند به درمان تبخال کمک کنند شامل روغن میخک ، روغن درخت چای و روغن میر است . روغن درخت چای یکی از رایج ترین روغن هایی است که به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی طبیعی آن روی پوست استفاده می شود. ( 3 ) به سادگی این روغنهای ضروری را سه بار در روز در مناطقی که مجرای سرماخوردگی وجود دارد ، استفاده کنید ، با استفاده از مقدار بسیار کمی (فقط یک تا سه قطره) دقت کنید. اگر پوست حساسی دارید ، سعی کنید روغنهای اساسی را با روغن حامل مخلوط کنید تا کمی قدرت آن از جمله جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق شود.


اگر زخمهای سرد یا زخم های کانکر اغلب روی لب و یا در داخل دهان ایجاد می شود ، می توانید اغلب مومیایی لب لب نعناع خانگی من را بمنظور کاهش وقوع آنها یا من خانگی Canter Canker Sore Remedy و دهان شستشو دهید .


5- درد درد سرد را به طور طبیعی کاهش دهید


اگر مبتلا به تبخال تبخال در دهان یا دستگاه تناسلی خود هستید ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید به کاهش درد و بهبود بهبودی کمک کنید. در اینجا نحوه خلاص شدن از علائم تبخال ، سوزش و درد آورده شده است:


سعی کنید در حین شیوع یا پیش از این هیچ گونه زخم باز را لمس نکنید. هر بار که انجام دهید دست خود را بشویید.

اگر درد گشادی دارید یا نوشیدنی ها و ظروف را به اشتراک نمی گذارید ، کسی را بوسه نکنید.

از به اشتراک گذاشتن مسواک ، مومیایی کردن لب یا آرایش با دیگران خودداری کنید تا خطر انتقال آن کاهش یابد. پس از بهبودی درد ، مسواک جدید را در نظر بگیرید زیرا ممکن است ترشحات برای مدت زمانی روی برس شما بماند.

برای کاهش تحریک ، فقط از صابون های طبیعی ، ملایم و آب گرم در زخم ها استفاده کنید. انتخاب نکنید ، سعی کنید پاپ یا مالش زخم ها را انجام دهید

از کرم های ضد خارش ، وازلین ، سالوها یا سایر کالاهایی که می توانند تورم را بدتر کنند ، استفاده نکنید. در عوض استفاده از روغنهای اساسی طبیعی می تواند کمک کند (به دستورالعمل فوق مراجعه کنید).

اگر احساس درد ایجاد می کند ، سعی کنید حوله گرم را بر روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید تا درد کاهش یابد ، یا در یک حمام گرم یا دوش نشسته بنشینید تا گرما به محلی برسد که صدمه دیده باشد.

مراقب باشید از حوله جداگانه روی دستگاه تناسلی خود در نزدیکی هرگونه زخم باز از آنچه در دهان استفاده می کنید استفاده کنید. شما می توانید ویروس را از یک محل بدن خود به مکان دیگر منتقل کنید ، اما این احتمال را محدود می کند.

 

آمار و ارقام درباره تبخال

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ، تقریباً دو سوم جمعیت جهانی (تقریبا 67 درصد) زیر 50 سال به ویروس تبخال سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) مبتلا هستند. ( 10 )

تخمین ها برای شیوع HSV-1 در ایالات متحده در میان افراد 0 تا 49 ساله 178 میلیون زن (49 درصد از جمعیت) و 142 میلیون مرد (39 درصد) است.

درمجموع ، در حدود 75 درصد یا بیشتر از افراد بالغ آمریکایی ویروس HSV-1 دارند که معمولاً باعث تبخال دهان (زخم سرما) می شوند و حدود 20 تا 30 درصد دارای HSV-2 هستند که معمولاً باعث تبخال دستگاه تناسلی می شوند.

زنان و مردان از نظر HSV-1 به همان اندازه تحت تأثیر قرار می گیرند. تقریباً 6 میلیون زن در ایالات متحده هر ساله به همراه 5 میلیون مرد به HSV-1 آلوده می شوند.

اندکی بیشتر از مردان درگیر از تبخال دستگاه تناسلی هستند ، چه از HSV-1 و چه HSV-2. زنان میانسال به احتمال زیاد به تبخال دستگاه تناسلی مبتلا می شوند.

انتقال HSV اغلب بدون علائم اتفاق می افتد ، بنابراین تخمین زده می شود که 85 درصد از مبتلایان به تبخال دستگاه تناسلی آن را نمی شناسند. بسیاری از آنها بعد از عفونت اولیه به هیچ وجه علائمی ندارند و تنها حدود 15 درصد از آنها در طول زندگی تشخیص عفونت HSV-2 را دریافت می کنند.

بیشتر عفونتهای HSV دهان و دندان در HSV-1 ایجاد می شوند. با این حال ، عفونت صورت توسط HSV-2 به طور فزاینده ای رایج است.

کودکان کمتری نسبت به گذشته در کشورهای پردرآمد مبتلا به HSV-1 آلوده می شوند ، بیشتر به دلیل بهداشت بهتر و شرایط زندگی.

پس از تماس شخص با شیوع تبخال فعال در شخص دیگر ، دوره جوجه کشی (مدت زمان ظهور هر دو علائم یا ویروس از خواب رفتن) طول می کشد حدود یک هفته.

اقدامات احتیاطی در مورد نحوه رهایی از تبخال

هنگامی که شیوع تبخال رخ می دهد ، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ​​حدود 10 تا 14 روز برای درمان بیماری زخمهای سرماخوردگی وجود داشته باشد. در این بازه زمانی ویروس فعال تلقی می شود و باید بسیار مراقب باشید تا از تماس مستقیم بین زخم و شخص دیگر خودداری کنید. اگر بعد از امتحان کردن داروهای طبیعی تبخال که در بالا توضیح داده شد ، هنوز هم عودهای مکرر را تجربه می کنید ، برای خلاص شدن از علائم تبخال با پزشک خود مشورت کنید. گاهی اوقات ایمنی به دلیل عفونت یا ویروس دیگری سرکوب می شود ، یا حتی به عنوان یک عارضه جانبی مصرف برخی داروها ، بنابراین حتما این علل را رد کنید.


اگر یک سرماخوردگی بسیار ملتهب شود و باعث ایجاد چرک شود ، ممکن است آلوده شود. اگر اوضاع شدید و دردناک شد ، با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر اولین شیوع بیماری شما باشد و می خواهید مطمئن باشید دلیل دیگری برای زخمهای شما وجود ندارد.


نحوه رهایی از تبخال

تبخال دهان و دستگاه تناسلی بیماریهای بسیار شایعی است که از طریق تماس مستقیم پوست -0- پوست منتقل می شود. HSV-1 معمولاً از طریق تماس دهان به دهان و دهان منتقل می شود ، در حالی که HSV-2 تقریباً همیشه از نظر جنسی منتقل می شود.

هر دو ویروس HSV-1 و HSV-2 می توانند باعث ایجاد سردردها و زخمهای سرماخوردگی شوند ، اگرچه بسیاری از افراد بعد از آلوده شدن هیچ علائمی را تجربه نمی کنند.

بزرگترین خطرات برای آلوده شدن به تبخال و بروز علائم لمس کردن زخمهای باز فرد دیگر ، داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و عملکرد ایمنی پایین است.

هیچ واکسن تبخال در دسترس نیست. بیماری تبخال را نمی توان درمان کرد ، اما درمان های طبیعی می توانند به جلوگیری از خستگی ویروس ، کنترل علائم و کاهش درد ناشی از شکستگی کمک کنند.

اگر تعجب می کنید که چگونه از علائم تبخال خلاص شوید ، یک رژیم غذایی سالم بخورید ، گیاهان آنتی ویروسی و مکمل های مفید بیشتری مصرف کنید ، روغنهای اساسی مصرف کنید و از درد ناشی از درد سرماخوردگی استفاده کنید ... اما به یاد داشته باشید که اگر اینها به شما کمک کند ، هیچ تبخال درمانی ندارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده