خرید از سراسر دنیا


» آیا رژیم Sirtfood (سرتئین) منجر به کاهش وزن و پیری سالم می شود؟

 آیا رژیم Sirtfood (سرتئین) منجر به کاهش وزن و پیری سالم می شود؟

کاش می توانستید وزن خود را کاهش دهید در حالی که هنوز در شکلات و سایر موارد مورد علاقه خود غرق هستید شما تنها نیستید ، به همین دلیل رژیم جدیدی که ادعا می کند این امکان وجود دارد ، به نام رژیم Sirtfood ، به دنبال یک نتیجه بزرگ می آید.


آدل ، خواننده برنده گرمی اخیراً پس از از دست دادن بیش از 40 پوند و نسبت دادن موفقیت خود به رژیم Sirtfood - که شامل خوردن غذاهایی مانند سبزیجات برگ ، انواع توت ها ، قهوه ، چای ، ادویه و برخی از آجیل ها است ، اخیراً توجه عموم را به خود جلب کرد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


اگرچه شواهد زیادی وجود ندارد که دقیقاً چگونگی عملکرد این رژیم خاص را نشان دهد ، اما به گفته سازندگان رژیم ، غذاهایی که به عنوان "فعال کننده سیتروین" عمل می کنند ممکن است به محافظت از سلول ها ، ترویج پیری سالم و کمک به کاهش وزن کمک کنند.


سرنگوئن ها چیست؟

سرنگ سلولی نوعی پروتئین است که بیشتر در غذاهای گیاهی خاص مانند سبزیجات سبز ، گیاهان ، ادویه جات ترشی جات ، لوبیای کاکائو و سویا / توفو یافت می شود. برخی از مطالعات پیدا شده است که این پروتئین ها در ارتباط با پیری سالم. Sirtuins نیز شناخته شده است به درگیر در تنظیم فرآیندهای سلولی و حفظ هموستاز در بسیاری از موجودات.


در حالی که مطالعات رسمی تر در مورد این موضوع ضروری است ، به خصوص به دلیل اینکه نقش سرنگوئن ها در بین متخصصان بحث برانگیز است ، برخی معتقدند خوردن غذاهایی که به عنوان "فعال کننده سیتروئین" عمل می کنند ، می تواند به روشن شدن ژن های سرتئین (از جمله SIRT-1) که نقش ایفا می کنند ، کمک کند. در مسیرهای متابولیکی.


طبق یک فرهنگ لغت پزشکی ، "سرنگوها بر پیری ، رونویسی ، آپوپتوز ، مقاومت در برابر استرس تأثیر می گذارند و بر راندمان انرژی و هوشیاری در هنگام هیپوگلیسمی تأثیر می گذارند" (قند خون پایین).


رژیم Sirtfood چیست؟

رژیم Sirtfood شامل خوردن بسیاری از غذاهای سرشار از سرتئین است. این رژیم توسط نویسندگان مستقر در لندن Aidan Goggins و Glen Matten ایجاد شده است که به عنوان "متخصصان تغذیه مشهور" شناخته می شوند ، اما پزشک یا متخصص تغذیه نیستند.


رژیم Sirtfood چگونه کار می کند؟ شركت دربردارنده رژیم غذایی Sirtfood ادعا می كند كه "غذاهای سرت" می توانند به فعال شدن بیان ژنهایی كه به كنترل وزن بدن فرد كمك می كنند . با خوردن غذاهای سرت ، به دلیل مکانیسم هایی مانند:


کاهش گرسنگی / هوس

ذخیره سازی چربی کاهش یافته است

کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

به عضله سازی کمک کنید

تنظیم فعالیت میتوکندری و پشتیبانی متابولیک عمومی

پشتیبانی از سطح انسولین سالم

محافظت در برابر کاهش عملکرد اندوتلیال عروقی ، سندرم متابولیک و کلسترول بالا

راه های دیگر که در آن رژیم غذایی ممکن است از دست دادن وزن و بهبود سلامت ترویج از طریق محدودیت کالری (که شده است در ارتباط با طول عمر در برخی از مطالعات) و با افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها از جمله پلی مانند به نام رسوراترول است که در انواع توت ها پیدا شده است و انگور


در مقابل، رژیم کتو

رژیم غذایی کتو (کتوژنیک) به جای تمرکز بر خوردن غذاهایی که سرشار از سرتئین هستند ، بیشتر از همه پر کردن چربیهای سالم و در عین حال قطع مصرف کربوهیدرات هاست. به عبارت دیگر ، کتو یک رژیم کربوهیدرات بسیار پر چرب و بسیار کم است.


هدف از رژیم کتو قرار دادن شخص در حالت متابولیک کتوز تغذیه ای است که در آن بدن به جای کربوهیدرات ها از چربی برای سوخت استفاده می کند. این معمولا منجر به کاهش سریع وزن می شود و می تواند مزایای منحصر به فرد دیگری نیز داشته باشد ، از آنجا که قرار گرفتن در کتوز و تولید کتون اثرات ضد التهابی دارد ، گرسنگی را کاهش می دهد و حتی می تواند به ارتقاء سلامت شناختی و قند خون پایدار کمک کند.


از آنجا که رژیم Sirtfood بر رژیم غذایی اکثراً گیاهی تأکید دارد ، رژیم غذایی شامل انواع توت ها ، غلات سبوس دار و سبزیجات ، از نظر رژیم کتو از نظر کربوهیدرات و قندهای طبیعی بیشتر است. این باعث نمی شود کسی وارد کتوز شود ، اگرچه به دلیل محدودیت کالری هنوز هم می تواند منجر به کاهش وزن شود.


مزایای بالقوه

آیا رژیم Sirtfood سالم است؟ در حالی که رژیم انتقادات خود را نشان می دهد و ممکن است در کل بهترین انتخاب نباشد ، اما هنوز هم مزایایی را ارائه می دهد.


کنار گذاشتن اینکه آیا سیتروئین منجر به کاهش وزن یا افزایش طول عمر می شود ، برخی از راه هایی که رژیم ممکن است به بهبود عادات غذایی کلی شما کمک کند وجود دارد:


1. بر میوه ها و سبزیجات تأکید دارد

هرچند که به سختی منحصر به رژیم غذایی Sirtfood نیست ، خوردن بسیاری از محصولات تازه یک روش عالی برای حمایت از کاهش وزن است. میوه ها و سبزیجات ویتامین ها و مواد معدنی ضروری ، به علاوه آنتی اکسیدان و فیبر را در عین حال کم کالری وعده های غذایی خود را فراهم می کنند.


یکی از امیدوار کننده ترین چیزها در مورد رژیم غذایی این است که شامل بسیاری از غذاهای گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند رسوراترول ، کورستین و کاتچین است. تحقیقات گسترده ای نشان می دهد که این موارد می تواند در محافظت از سلولهایی که باعث حفظ سلامت چشم ، پوست ، قلب ، کبد و مغز شما می شوند ، کمک کند.


2. شامل چربی های سالم است

رژیم غذایی توصیه می کند که چربی های سالم مانند گردو و روغن زیتون را به وعده های غذایی اضافه کنید تا باعث رضایت بیشتر آنها شود و در عین حال باعث تقویت سلامت قلب ، سلامت شناختی و ... می شود.


3. شامل نوشیدنی های سرشار از آنتی اکسیدان است

چای سبز ، قهوه باکیفیت، نوشیدنی های ضد التهابی هستند که توسط برخی از سالم ترین و طولانی ترین افراد روی زمین مصرف می شود. این نوشیدنی ها آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات محافظتی مانند EGCG و توبرومین را ارائه می دهند که با سلامت قلب و عروق ، متابولیک و سلامت روان ارتباط دارند.


4- ممکن است منجر به خوردن گوشت کمتر شود

پیروی از رژیم غذایی sirtfood می تواند راه خوبی برای شروع مجدد کاهش مصرف گوشت و تأکید بیشتر بر پروتئین های گیاهی باشد که هنگام کاهش اثر رد کربن و تقویت فیبر بدن ، بازده بیشتری دارد.


لیست مواد غذایی

براساس وب سایت رژیم غذایی sirtfood ، در زیر غذاها و نوشیدنی هایی وجود دارند که به عنوان بهترین فعال کننده های sirtuin شناخته می شوند:


سبزیجات سبز برگ مانند کلم و آروگولا

قهوه

چای از جمله چای سبز

انواع توت ها

میوه هایی شامل سیب ، انگور و مرکبات

روغن زیتون

گندم سیاه

گردو

توری شکلات / کاکائو تیره

گیاهان / ادویه جات مانند زردچوبه ، زنجبیل و جعفری

پیاز قرمز

خرما Medjool

کاپرها

سویا

فلفل قرمز

چیچوری

سازندگان رژیم غذایی سیرفود تأکید می کنند که یک جنبه مهم رژیم غذایی نوشیدن روزانه آب میوه Sirtfood است. در اینجا عناصر موجود در آب میوه Sirtfood (این دستور العمل در آبمیوه گیری تهیه می شود و به اندازه کافی برای چندین وعده غذایی تهیه می شود) ، که یک یا چند بار در روز در طول رژیم غذایی ، و سپس طولانی مدت مصرف می شود:


تعداد انگشت شماری کوچک جعفری برگ مسطح

2-3 ساقه بزرگ کرفس سبز (برگها را نیز می توان اضافه کرد)

apple سیب سبز متوسط

آب لیمو

te قاشق چایخوری پودر چای سبز کاکائو (پس از تهیه آن به آب اضافه شود)

آیا می توانید گوشت را در رژیم Sirtfood بخورید؟


بله ، اگرچه بیشتر اوقات در حد اعتدال می خورد. این امکان وجود دارد که رژیم را دنبال کنید ، چه گوشت ، ماهی / لبنیات را در رژیم غذایی خود قرار دهید و چه گیاهخوار / وگان باشید.


با این حال ، به طور کلی رژیم غذایی به سمت گیاهی بودن تمایل دارد و بیشتر پروتئین ها از غلات کامل ، آجیل ، سویا و برخی از ماست ها به دست می آیند. اگر می خواهید گوشت را در وعده های غذایی خود بگنجانید ، سعی کنید گوشت مرغ مرتعی یا چمن زده را خریداری کنید و از آنها به مقدار کمی لذت ببرید.


آیا اسفناج یک Sirtfood است و آیا می توانید به جای کلاله و آرگولا از آن استفاده کنید؟


سبزیجات سبز ، به ویژه سبزیجات برگدار که پر از آنتی اکسیدان ها هستند ، تقریباً در هر رژیم غذایی مورد تشویق قرار می گیرند. در حالی که کلم پیچ به نظر می رسد پادشاه در رژیم غذایی Sirtfood، اسفناج، برگ چغندر، collards و سبزی دیگر همچنین می توانید خورده شود.


از چه غذاهایی باید پرهیز کنید؟


مانند سایر رژیم های غذایی ، می خواهید کالری های خالی را از غذاهای ناسالم تهیه شده با آردهای تصفیه شده ، قندهای اضافه شده ، مقدار زیادی مواد نگهدارنده و سایر مواد فرآوری شده جدا کنید.


رژیم Sirtfood به مدت سه هفته به طول می انجامد ، اگرچه اصول رژیم را می توان در دراز مدت برای کمک به نگهداری استفاده کرد. رژیم Sirtfood را چگونه شروع می کنید؟ کتاب رسمی در مورد رژیم غذایی sirtfood برنامه زیر را شرح می دهد:


فاز اول (روزهای 1-3):


در طی سه روز اول رژیم ، مقدار کالری را به 1000 کالری در روز محدود کنید

هر روز سه لیوان آب سبز سیرفود بنوشید

در هر روز یک وعده غذایی غنی از سیفود بخورید

فاز اول (روزهای 4-7):


در روزهای 4-7 مصرف کالری را به 1.500 کالری در روز (500 کالری بیشتر از سه روز اول) محدود کنید

روزانه دو نوشیدنی سبز سیتر فود بنوشید

روزانه دو وعده غذایی غنی از سیترفو بخورید

فاز دوم (دو هفته طول می کشد):


پس از پایان هفته اول ، یک برنامه بلند مدت دقیق وجود ندارد. به شما توصیه می شود که سه وعده غذایی متعادل بخورید و به نوشیدن آب سیتر فود ادامه دهید.

برای حفظ نتایج ، توصیه می شود که در عین حال به غذاهای غنی و متعادل و گیاهی که در رژیم غذایی خود قرار دارند ، مقدار زیادی غذای سرم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این طرح در واقع می تواند به طور نامحدود ادامه یابد ، تا زمانی که کالری کافی برای تأمین نیازهای خود بخورید.

نمونه هایی از وعده های غذایی متعادل که شامل غذاهای غنی از غذای سرتاسند هستند چیست؟


موسلی گندم سیاه را با انواع توت ها و گردو طبخ کنید

سرخ شده را با دانه های کامل ، سبزیجات ، زردچوبه و توفو درست کنید

سالاد کاله با مرغ و سبزیجات مانند گوجه فرنگی و پیاز تهیه شده و با روغن زیتون و گیاهان آن تهیه شده است

میان وعده های غذایی سرخ می تواند شامل مقداری شکلات تیره ، میوه های خشک یا توت ها ، "نیش انرژی" ، ماست یونانی یا سبزیجات خام فرو رفته در هوموس باشد.

خطرات و عوارض جانبی

در حالی که رژیم Sirtfood شامل مقدار زیادی غذای پر مواد مغذی - مانند سبزیجات برگ دار ، ادویه جات ترشی جات ، چای سبز و انواع توت ها - نیز محدود کننده است (فقط با 1000 تا 1500 کالری در روز) و برخی از منابع مهم مواد مغذی از جمله بسیاری از آنها را کاهش می دهد. غذاهای سرشار از پروتئین این به طور بالقوه می تواند منجر به عوارض جانبی مانند افزایش گرسنگی ، کند شدن سرعت متابولیک (حداقل به طور موقت) ، خستگی ، سبکی سر و تحریک پذیری شود.


تحقیقات زیادی وجود ندارد که نشان می دهد رژیم غذایی برای اکثر افراد بی نظیر ، موثر و بی خطر است. در حقیقت ، هنوز هم در مورد نقشی که ممکن است سیروئین ها در مدیریت وزن کلی و عملکرد متابولیک ایفا کند ، بحث و گفتگو است. تا زمانی که تحقیقات بیشتری در دسترس باشد ، هدف از رژیم غذایی متنوعی است که شامل بسیاری از غذاهای کامل مختلف منطقی است.


از آنجایی که رژیم Sirtfood از نظر کربوهیدرات ها مقداری زیاد است ، ممکن است برای هر کسی که برای حفظ سطح قند خون طبیعی از جمله دیابتی ها تلاش می کند بهترین گزینه نباشد. و اگر یک ورزشکار هستید ، کسی که به دنبال عضله کردن است ، یا فقط بسیار فعال است ، رژیم ممکن است به اندازه کافی پروتئین برای تأمین نیازهای شما تأمین کند.


نتیجه نهایی :

در ماه مه سال 2020 ، خواننده آدل هنگامی که عکس هایی از وزن او در حدود 40 تا 50 پوند کمتر از آنچه که قبلاً انجام داده بود ، عنوان های خود را به دست گرفت. چگونه آدل وزن کم کرد؟ او رژیم Sirtfood را دنبال کرد ، که شامل بسیاری از غذاهای پر پروتئین به نام های سرتئین است.

آیا رژیم Sirtfood کار می کند؟ هنوز هم قابل بحث است ، اما غذاهایی که به عنوان "فعال کننده سرتئین" عمل می کنند ممکن است ژن هایی را که به کنترل وزن شما کمک می کنند و از متابولیسم شما پشتیبانی می کنند ، خاموش کنند.

لیستی از غذاهایی که دارای خاصیت سرتئین زیادی هستند عبارتند از: قهوه ، چای ، انواع توت ها ، سبزیجات برگ ، گردو ، ادویه جات و گیاهان.

رژیم Sirtfood در مقابل رژیم کتو ، کدام یک بهتر است؟ فقط رژیم کتو بسیار کم کربوهیدرات شما را به کتوز مبتلا می کند که منجر به کاهش سریع وزن و مزایای دیگر آن می شود. با این حال ، در هر دو رژیم غذایی می توانید غذاهای غنی از آنتی اکسیدان را پر کنید ، که به طور کلی برای محافظت از سلول ها و حمایت از پیری سالم یک انتخاب سالم است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده