بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» 5 نکته برای سالم تر کردن رژیم غذایی شما

5 نکته برای سالم تر کردن رژیم غذایی شما

تعادل و تنوع در رژیم غذایی برای تامین سلامت عمومی بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست ضروری است. تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از پیری پوست و حفظ سلامت و زیبایی این بافت تقریبا همان رژیمی است که برای سلامت کل بدن مورد نیاز است. این رژیم، فرآیند پیری سلولی را کند می ‌سازد و پوست نیز به عنوان جزیی از بدن با این رژیم از سلامت و زیبایی بیشتری برخوردار است


نکات تغذیه مناسب برای پوست

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

پوست هم مانند سایر اعضای بدن نیاز به مواد مغذی برای سلامت و شادابی دارد.

سلول های پوست عمر کوتاهی دارند و مداوم در حال جایگزینی هستند به همین دلیل باید مواد مغذی همیشه در دسترس باشند.

اولین گام برای داشتن پوستی ایده آل تغذیه سالم است و تغذیه بهترین کمک کننده و روش زیبایی پوست صورت است

در مواد غذایی برخی از آنها نقش پر رنگ تری دارندمانند:

آنتی اکسیدان ها

ویتامین های بخصوص C و E

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن کانولا و زیتون

مواد معدنی روی، سلنیوم

مهمترین منابع حاوی موارد بالا را می توان در انواع مغزها، میوه و سبزیجات تازه، حبوبات و گوشت سفید و قرمز یافت

مواد مغذی و استفاده از منابع آن بسیار مفید است و روش طبخ و استفاده از آنها بر میزان دریافت بدن ما و سلامت و زیبایی پوست بدن تاثیر گذار است

با استفاده از محصولات تالگو نور و مشاوره های تخصصی مراقبت از پوست بهترین راه های زیبایی پوست را بدانید. 

چه مواد غذایی برای پوست صورت مفید است

مصرف مقدار کافی میوه‌جات و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان برای کل بدن از جمله پوست خوب است. آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله بتا کاروتن و ویتامین A، C و E می‌توانند از آسیب‌های ناشی از مولکول‌های ناپایدار مانند رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند. این مولکول‌ها می‌توانند باعث آسیب به سلول‌های پوستی و در نتیجه علائم پیری شوند.

ویتامین A روی فیزیولوزی پوست از طریق افزایش تمایز پوستی، تعدیل عوامل رشد پوستی، مهار فعالیت غده چربی و مهار تشکیل اندروژن تأثیر می‌گذارد. کمبود این ویتامین باعث می‌شود که پوست کراتینه و در نتیجه پوسته پوسته شود و ترشح موکوس سرکوب شود. همچنین پوست خشک و خشن نشانه ‌ای از کمبود ویتامین A می‌باشد. ویتامین C شناخته شده است که دارای نقش اساسی در تنظیم پروتئین ساختاری کلاژن ایفا می‌کند که ضروری برای استحکام خارج سلولی پوست است.

بنابراین افزایش میزان ویتامین C در رژیم غذایی می تواند باعث سلامت پوست شود. توصیه شده است که از میان وعده‌هایی مانند زغال اخته، گریپ‌فورت، توت‌فرنگی، کلم‌پیچ، اسفناج و انواع مختلف فلفل استفاده شود. یکی دیگر از ایده‌های خوبی که باید به سبد غذایی افراد اضافه شود استفاده از مواد غذایی سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب از جمله سالمون، ساردین، تخم مرغ غنی شده و گردو میباشد. این مواد کمک میکنند که لایه‌ های بیرونی پوست محکم نگه داشته شوند و بنابراین جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به پوست می‌شود.


هیچ نعمت بزرگی در سلامت پوست وجود ندارد ، اما در بیشتر مواقع غیر از این ، سلامتی چیزی است که وقتی ما واقعاً آن را داریم اعطا می کنیم. پس چرا کمکی نمی کنیم تا به بدن خود کمک کنیم تا سالم و قوی بماند؟ دو نکته مهم در لیست چک ما برای یک زندگی سالم و سالم ورزش منظم و یک رژیم متعادل است. بیایید ابتدا با تمرکز روی دومی شروع کنیم. با کمی توجه بیشتر به آنچه می خوریم می توانیم اطمینان حاصل کنیم که شرایط بدنی مورد نیاز برای شکوفایی را فراهم می کنیم و بهترین نسخه از خودمان هستیم.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

میزان پروتئین خود را افزایش دهید

پروتئین تأثیر مستقیمی بر هورمونهای گرسنگی شما دارد و بنابراین بیشترین ریز مغذی هاست. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند و آنهایی هستند که میزان متابولیسم شما را تعیین می کنند. بنابراین یک رژیم غذایی با پروتئین بالا اطمینان می دهد که به میزان کافی کالری که از طریق غذای خود مصرف می کنید را می سوزانید. شما می توانید با اضافه کردن حداقل یک منبع پروتئین در هر وعده غذایی - آجیل ، تخم مرغ ، لبنیات ، لوبیا و گوشت بدون چربی ، میزان پروتئین خود را بهینه کنید.

کربوهیدرات های نشاسته ای را در وعده های غذایی خود بگنجانید

یک سوم رژیم غذایی شما باید از کربوهیدرات های نشاسته ای مانند برنج ، سیب زمینی ، نان سبوس دار و غلات ماکارونی باشد. همیشه غلات سبوس دار را بیش از تصفیه شده انتخاب کنید و هر جا ممکن باشد میوه و سبزیجات را با پوست خود بخورید. برخلاف تصور عامه ، غذاهای نشاسته ای به خودی خود چربی نمی شوند. این است که چگونه آنها را طبخ می کنید و آنچه را به عنوان همراهی اضافه می کنید به محتوای چربی اضافه می کنند. پخت ، کباب کردن و جوش بهترین روشها برای طبخ این مواد غذایی و اطمینان حاصل کنید که روی روغن و کره ای که با آنها سرو می شود به راحتی می روید ، که ما را در ادامه به نکات بعدی خود می رساند.

میزان مصرف چربی و قند اشباع را کنترل کنید

دو نوع چربی وجود دارد - اشباع و اشباع نشده. اولی می تواند منجر به افزایش کلسترول خون شود و بنابراین شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد. میزان توصیه شده روزانه چربی اشباع برای زنان 20 گرم و برای مردان 30 گرم است. منابع چربی اشباع شامل کیک ، بیسکویت ، سوسیس ، شیرین ، کره ، بیکن ، پنیر و گوشتهای سالم مانند سالامی هستند. غذاهای سالم تری انتخاب کنید و از ماهی ، روغن های گیاهی به مقدار کمی و برش های لاغر گوشت استفاده کنید.

همچنین با اجتناب از غذاهای بسته بندی شده ، نوشیدنی های گازدار ، غلات صبحانه شیرین و خیلی از کیک ها و شیرینی ها ، غذاهای شیرین و نوشیدنی ها را کاهش دهید. برچسب های مواد غذایی را از نظر میزان قند موجود در آن مواد غذایی بررسی کنید. هر چیزی بیش از 15 گرم شکر در هر 100 گرم محصول حاوی قند زیاد است.

میوه ها را کامل میل کنید

میوه ها منبع خوبی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها و همچنین منبع عالی فیبر در رژیم غذایی هستند. این فیبر و سایر ترکیبات گیاهی موجود در میوه است که هضم و جذب قندهای طبیعی موجود در آنها را تسهیل می کند بدون ایجاد لکه های ناگهانی. هر روز میوه یا دو عدد میوه خوردن تقریباً برای هر سیستم مزایای ماندگار دارد - از دستگاه گوارش گرفته تا گردش خون و حتی سیستم ایمنی بدن. از طرف دیگر آب میوه ها اغلب حاوی قند اضافه شده مصنوعی و تقریباً صفر فیبر هستند به این معنی که آنها به هیچ وجه بدن شما را غنی نمی کنند و در حقیقت باعث تخریب آن می شوند.

آب کافی بنوشید

ما باید بدن خود را با مایعات کافی هیدراته کنیم - پزشکان روزانه 6-8 لیوان آب توصیه می کنند. این میزان مصرف مایعات باید علاوه بر مقدار آبی باشد که ما از غذاها دریافت می کنیم و شامل آن نمی شود. نوشیدن آب کافی به حفظ وزن ثابت و کاهش کالری بدن کمک می کند. ترفند این است که نوشیدنی های دیگر بخصوص نوشیدنی های قندی را با آب جایگزین کنید که به طور خودکار تعداد کالری های خالی مصرف شده را کاهش می دهد.

با یک بار ایجاد یک تغییر مثبت در رژیم غذایی خود شروع کنید و سپس به تدریج در جهت دستیابی به معیارهایی که برای خود تعیین کرده اید تلاش کنید. چند عادت عالی دیگر شامل پرش نکردن صبحانه است ، و اطمینان حاصل کنید که روزانه سبزیجات خود را دریافت می کنید و به یاد داشته باشید که به آرامی غذای خود را میل کنید ، قبل از بلع خوب جویدن. شتابی که در آن می خورید تأثیر زیادی در میزان مصرف شما و احتمال افزایش وزن شما دارد.

آنچه امروز می خورید پیاده روی می کند و فردا صحبت می کند! امروز رژیم خود را اصلاح کنید و از مزایای آینده مناسب و سالم استفاده کنید. برای ایده های بیشتر در مورد چگونگی دریافت یک رژیم غذایی متعادل و سالم با سلامتی ، با دکتر خود مشورت کنید .

ازعوامل مهم برای بهبود سلامت پوست تغذیه می‌باشد. بسیاری از مردم در هر سنی با شرایط پوستی از جمله آکنه، خشکی پوست، چین و چروک و غیره برخورد کرده‌اند. این موارد می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده برای کسانی باشد که هنوز راه حل مشکل پوستی خود را پیدا نکرده‌اند. در حالیکه برخی ارتباط بین سلامت پوست و تغذیه را ضعیف می‌دانند، شواهد بسیار قوی وجود دارد که از تأثیر انتخاب غذا بر روی پوست و طراوت پوست حمایت می‌کند. مصرف برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر ترکیبات مفید در رژیم غذایی یکی از راه‌های مؤثر در درمان شرایط پوست و بهبود ظاهر پوست می‌باشد. مواد مغذی متعددی شناخته شده است که نقش اساسی را در رشد مناسب و ایمنی پوست ایفا می‌کنند و بسیاری از افراد دریافته‌اند که با تغییرات هدفمند در رژیم غذایی روزانه به طور چشمگیری سلامت پوست شان بهبود یافته است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده